Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Βασίλης Ορφανός: Η Προετοιμασία για το Dakar του 2005

Τίποτα δεν είναι τυχαίο!
Παρακολουθώντας από κοντά την προετοιμασία για ένα διεθνή αγώνα σαν το Paris - Dakar διαπιστώσαμε πως η ασφαλέστερη συνταγή για την επιτυχία είναι μία:
Προπόνηση, προπόνηση και προπόνηση!












Τo 2003 o Βασίλειος Ορφανός έκανε το όνειρο των Ελλήνων οδηγών μοτοσικλέτας πραγματικότητα κατορθώνοντας να κερδίσει την πρώτη θέση στην κατηγορία του ( 400 cc Super Production ) και να οργανώσει την πρώτη Ελληνική Ομάδα Μοτοσικλέτας που τερμάτισε σε αγώνα Paris - Dakar.

Το DAKAR είναι ένας αγώνας ανοικτός σε κάθε είδους οχήματα εκτός δρόμου, μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα, quads , φορτηγά.
Είναι ένα « ταξίδι » μέσα από μαγευτικά τοπία και ταυτόχρονα μια δοκιμασία που φτάνει μηχανές και ανθρώπους στα όριά τους.
Όλα ξεκίνησαν το 1977 από το « όνειρο » του οδηγού αγώνων Thierry Sabine να διοργανώσει έναν αγώνα που θα διασχίζει την μυστηριώδη Αφρικανική ήπειρο.
Το σύνθημά του για τον αγώνα ήταν « Μια πρόκληση για αυτούς που μετέχουν, ένα όνειρο για αυτούς που μένουν πίσω ».

Στις 26 Δεκεμβρίου 1978 ο Thierry Sabine είδε το όνειρο του να γίνεται πραγματικότητα και το πρώτο Dakar ξεκίνησε με 170 συμμετοχές. Πρώτος νικητής στις μοτοσικλέτες ήταν ο Cyril Neveu με YAMAHA ΧΤ 500.
Από τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει 26 χρόνια και το Dakar συνεχίζει να διακατέχεται από το πάθος της περιπέτειας, αποτελώντας το δημοφιλέστερο Rally Raid του κόσμου.

Σαν να είσαι στον αγώνα...
Εμείς από την πλευρά μας, θελήσαμε να ζήσουμε για λίγο και να σας μεταφέρουμε το κλίμα της προετοιμασίας για την φετινή συμμετοχή του Έλληνα Πρωταθλητή σε αυτό τον απαιτητικό αγώνα.
Το γεγονός ότι λαμβάνει μέρος στον αγώνα αυτό για τρίτη φορά δεν μειώνει στο ελάχιστο τον εντατικό ρυθμό με τον οποίο προπονείται.

Η προετοιμασία του γίνεται υπό πραγματικές συνθήκες, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις ενέργειές του και τις διαδικασίες. Ακόμα και η απλή παρακολούθησή του για μια μέρα είναι μια επίπονη διαδικασία, αν είσαι απροετοίμαστος!

Κοντά στον Βασίλη, θυμηθήκαμε αυτό που μας έλεγαν στο στρατό: «Όσο περισσότερο ιδρώτα δαπανήσεις σε καιρό ειρήνης, τόσο λιγότερο αίμα θα χύσεις στη μάχη!»
Αρκεί να σας αναφέρουμε πως για να βρίσκεται από τώρα στο κλίμα του αγώνα, ο Β. Ορφανός κοιμάται ήδη σε σκηνή, την οποία μεζεύει το πρωί που σηκώνεται και την ξαναστήνει το βράδυ για να κοιμηθεί!

Όλα του τα υπάρχοντα βρίσκονται μέσα σε ένα μεταλλικό κουτί, το οποίο περιέχει ό,τι μπορεί να χρειαστεί ο αγωνιζόμενος για να επιβιώσει στο απαιτητικό περιβάλλον της ερήμου: Σκηνή, υπνόσακκο, υπόστρώμα αέρα,είδη πρώτης ανάγκης,φαρμακείο, μια δευτέρη αλλαξιά ρούχα, κάποια επιπλέον ισοθερμικά (το πρωϊ κάνει πολύ κρύο στην έρημο), ένα δευτερο ζευγάρι γάντια και ένα ζευγάρι γυαλιά.
Όλα αυτά τοποθετούνται με απόλυτη τάξη, συσκευασμένα σε αεροστεγή σακκουλάκια, ώστε να μην εισχωρεί σκόνη.

Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει δύο προπονήσεις τη μέρα, επί έξι μέρες την εβδομάδα σε εντελώς επαγγελματικούς ρυθμούς.
Το ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα έχει,περίπου, ως εξής:
εγερτήριο 06:30, μέχρι τις 07:30 συγκέντρωση εξοπλισμού, ντύσιμο και πρωϊνό.
Μέχρι τις 08:00 πρέπει να έχει ξεκινήσει την διαδρομή του –εννοείται πως η μοτοσυκλέτα έχει ελεγχθεί (βενζίνες, λάστιχα, λάδια κ.λπ.) και είναι έτοιμη αποβραδίς.
Στις 11:00 με 11:30 τελειώνει η εκτός δρόμου προπόνηση στην Πάρνηθα.
Στις 12:30 πλύσιμο μηχανής και ανεφοδιασμός, 13:30 επιστροφή στο σπίτι και στις 14:00 γεύμα.
Στις 15:00 επίσκεψη στον μηχανικό για έλεγχο και στις 17:30 γυμναστήριο.
Στις 20:30 επιστροφή στο σπίτι, δείπνο και μετά ξανά εργασίες συντήρησης των μοτοσυκλετών μέχρι τις 00:00, οπότε βαράει... σιωπητήριο!

Μια γεμάτη μέρα...
Λίγο πριν την εκκίνηση της προπόνησης, γίνεται η προετοιμασία των διατροφικών συμπληρώματων τα οποία πρέπει να λαμβάνει ο αθλητής στη διάρκεια της άσκησης, ώστε να αναπληρώνει τα υγρά και τα άλατα που χάνει.
Στο περιβάλλον του αγώνα, ο οδηγός θα πρέπει να προννοεί ώστε να πίνει πριν διψάσει διότι, αν το αμελήσει θα αντιμετωπίσει πτώση της απόδοσής του, η οποία θα αυξάνεται με γεωμετρικό τρόπο.

Στην πλάτη του αναρτά μια κύστη με ένα πορτοκαλί υγρό που δεν είναι παρά ηλεκτρολύτης. Η εν λόγω κύστη λέγεται… Camel Bag γιατί προσομοιάζει με την καμπούρα της καμήλας και βεβαίως, εξυπηρετεί τον ίδιο ακριβώς σκοπό!
Ένας εύκαμπτος σωλήνας περνά μέσα από μια ειδική τρύπα του μπουφάν και φτάνει στο στόμα του ώστε να μπορεί να πίνει μέσα από το κράνος.

Η διαδρομή της καθημερινής προπόνησης είναι περίπου 200 χλμ. με δυνατότητα επέκτασης μέχρι και στα 400 χλμ. τα οποία γίνονται όλα σε εκτός δρόμου διαδρομές εντός της Αττικής!

Το ξεκίνημα γίνεται από το Κεφαλλάρι και μετά ο αθλητής κατευθύνεται προς τους πρόποδες της Πεντέλης, όπου αφού διασχίσει διάφορα δύσκολα μονοπάτια (γνωστά και μη...) βγαίνει στον Διόνυσο.

Από εκεί, κατεβαίνει στην Εκάλη και αφού διασχίσει (από κάτω) την Εθνική Οδό, εισέρχεται μέσα στα βασιλικά κτήματα, μέσω των οποίων φτάνει στον Αγ. Μερκούριο για να καταλήξει στην Αυλώνα.
Ακολουθεί στροφή προς την Αθήνα, όπου κάνει τον γύρο της Πάρνηθας περνώντας από την Αγ. Τριάδα και αφού διασχίσει το διάσελο καταλήγει στον περιφερειακό δρόμο που οδηγεί στο καζίνο και ο κύκλος κλέινει λίγο πριν το πάρκινγκ του τελεφερίκ.

Εκεί είναι γι'αυτόν σαν να τελειώνει μια μεγάλη Ειδική Διαδρομή και παίρνει ένα σύντομο πρωτεϊνούχο «σνακ» για να έχει ενέργεια για την υπόλοιπη απλή διαδρομή.

Από εκείνο το σημείο, κατεβαίνει στην Εθνική Οδό για να επιστρέψει στο Μαρούσι όπου ακολουθεί σχολαστικό πλύσιμο της μοτοσυκλέτας.
Το τελευταίο είναι απαραίτητο για την σωστή συντήρησή της, την ετοιμότητα, αλλά και την έγκαιρη διάγνωση τυχών βλαβών (π.χ. διαρροές) που μπορεί να συμβούν στην προπόνηση.

Όλα αυτά γίνονται διότι, όπως μας εξηγεί, η μοτοσυκλέτα προπόνησης (κοινώς «μουλάρι») είναι εξίσου σημαντική με την μοτοσυκλέτα του αγώνα. Όπως χαρακτηρηστικά σημειώνει ο Ορφανός,

«...ο πραγματικός αγώνας είναι διασκέδαση, ενώ το πολύ σοβαρό, το ευαγγελιο, είναι η προπόνηση. Στον αγώνα πάμε να κάνουμε ,απλά, αυτό που έχουμε κάνει τόσες φορές στην προπόνηση!»

Η συντήρηση των μοτοσυκλετών επί ελληνικού εδάφους γίνεται από την VGR Team –Σ. Γεωργακόπουλος. Αυτοί εξυπηρετούν τις ανάγκες των μοτοσυκλετών προπόνησης, ενώ προβαίνουν και στις απαραίτητες ρυθμίσεις στην αγωνιστική μοτοσυκλέτα, κατόπιν υπόδειξης του οδηγού.

Το βασικό στήσιμο της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας γίνεται στην Γαλλία από την ομάδα Challenge 75 με την οποία ο Ορφανός συνεργάζεται την τελευταία τριετία.

Η γυμναστική συνεχίζεται
Η πρωϊνή προπόνηση στη σέλλα της μοτοσυκλέτας είναι από μόνη της μια πολύ καλή γυμναστική για όλο το σώμα. Ωστόσο, στο πλαίσιο της κορύφωσης της προετοιμασίας, κάποιες ασκήσεις και στο γυμνστήριο είναι απαραίτητες. Σκοπός της άσκησης αυτής είναι η αύξηση της δύναμης και της ελαστικότητας χωρίς αύξηση του όγκου των μυών.

Στο γυμναστήριο Bio Dynamic , ο Βασίλης περνά καθημερινά τρεις, περίπου, ώρες υπό την επίβλεψη του κ. Γ. Παπαδήμα, του προπονητή που τον παρακολουθεί. Η επιστροφή στο σπίτι δεν σημαίνει πως η μέρα τελείωσε.

Το (λιτό) δείπνο ακολουθεί περαιτέρω συντήρηση και εργασίες βελτίωσης πάνω στις μοτοσυκλέτες (στα «μουλάρια» και στην αγωνιστική).

Στο κομμάτι αυτό, πολύ σημαντική είναι η συνεισφορά του κ.Τηλέμαχου Τριβέλλα, ο οποίος είναι εδώ και πολλά χρόνια βοηθός του Β. Ορφανού. Ο τελευταίος άνθρωπος που θα δει τον Έλληνα Πρωταθλητή πριν αυτός πέσει για ύπνο είναι ο γιατρός του.

O παθολόγος γιατρός κ. Γ. Αρεάλης παρακολουθεί όλη την προετοιμασία του Ορφανού σχεδόν σε όλους τους αγώνες που λαμβάνει μέρος. Η δουλειά του είναι να ελέγχει τακτικά την κόπωση του οργανισμού του, μέσω ειδικών εξετάσεων αίματος, και καθορίζει ανάλογα τον ρυθμό της προπόνησης.

Μέχρι την επόμενη ημέρα σκληρής προετοιμασίας, μεσολαβούν μόλις εξίμισι ώρες ύπνου...

Καλή επιτυχία Βασίλη!

Περισσότερες πληροφορίες για τον αγώνα και για τον Βασίλη Ορφανό μπορείτε να βρείτε στον δικτυακό τόπο: http://www.vorfanos.gr

Κείμενο - Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Ε. Δημητρέλης


Χορηγοί
O Βασίλης Ορφανός αγωνίζεται στην κατηγορία των 450 κυβικών με μηχανή HONDA XR 400κ.εκ. SUPER PRODUCTION της εταιρείας HONDA ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ και την χορηγική υποστήριξη της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ.
Ο Έλληνας αθλητής που είχε κερδίσει την πρώτη θέση στην ίδια κατηγορία το 2003, έχει αντίστοιχες φιλοδοξίες στον δυσκολότερο αγώνα με μοτοσικλέτες στον κόσμο. Στο όλο το εγχείρημα η υποστήριξη της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ είναι εξαιρετικά σημαντική αφού στηρίζει την όλη προσπάθεια από την αρχή, δείχνοντας ότι ένας σύγχρονος δρόμος χρειάζεται ασφαλή οδήγηση και το κυριότερο νέους ανθρώπους που να μπορούν να την διδάξουν κυρίως στα νέα παιδιά.
Ταυτόχρονα η υποστήριξη της HONDA ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ, είναι η ψυχή στο μηχανικό μέρος αφού ήδη έχουν περάσει την δοκιμασία της προετοιμασίας και άλλα μηχανάκια της ίδιας κατηγορίας .

Την προσπάθεια αυτή στηρίζουν ακόμα το Γραφείο Δοξιάδη, MC MOTOR IMPORT με τα προϊόντα ACERBIS-ARAI-SCOTT USA-ALPINESTAR, OTESAT MARITEL (Υπηρεσίες Δορυφορικής Τηλεφωνικής Κάλυψης), SUPERFAST FERRIES, THE NORTH FACE (Ορειβατικά Προϊόντα), VGR Team, REGINA (Αλυσίδες κίνησης).




  






More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.034580 seconds. ]