Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Προετοιμασία γουρούνας για αγώνες αντοχής!

aΠροετοιμασία γουρούνας για αγώνες αντοχής
Τι είναι ο αγώνας αντοχής;
Ποιοι αγώνες είναι αυτοί;
Τι πρέπει να γνωρίζουμε;
Τι πρέπει να κάνουμε;














Τι είναι ο αγώνας αντοχής;

Ο αγώνας αντοχής είναι ένας χωμάτινος αγώνας, για 4Χ4 και μοτοσικλέτες, με απαιτήσεις αντοχής και προσανατολισμού.

Ποιοι αγώνες είναι αυτοί;
Ας ξεκινήσουμε απλά για να καταλάβουμε τι ακριβώς είναι και τι γίνεται σε έναν τέτοιο αγώνα. Στην χώρα μας οι αγώνες αντοχής ονομάζονται «Trail ride - Raid» και είναι αγωνιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται μέσα στα όρια της Ελλάδας. Έχουν μήκος ανά ημέρα από 120χλμ μέχρι και 500χλμ και συνολικό μήκος έως 1.200 χλμ. Η διάρκειά τους δεν πρέπει να ξεπερνά τις 3 ημέρες. Το μέγιστο επιτρεπτό ποσοστό διαδρομής που διεξάγεται σε άσφαλτο, είναι 25% των συνολικών χιλιομέτρων της διαδρομής. Το υπόλοιπο ποσοστό πρέπει να διεξάγεται σε χωματόδρομους κακής βατότητας ή εντελώς εκτός δρόμου. Είναι αγώνες αντοχής και προσανατολισμού στα πρότυπα των Cross-Country Rally και συμπεριλαμβάνουν υποχρεωτικά μοτοσικλέτες, quad και τετρακίνητα. Οι συμμετέχοντες παραλαμβάνουν ένα βιβλίο διαδρομής – Δρομοβιβλίο – που περιέχει αναλυτικές οδηγίες για τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουν και… το παιχνίδι ξεκινά. Τα Trail Ride – Raid, προσπαθούν να βάλουν στο «κλίμα» των μεγάλων αγώνων αντοχής (Paris-Dakar), τους συμμετέχοντες.



dakarΜια μικρή αναφορά στον ιδρυτή του μεγαλύτερου και δυσκολότερου αγώνα αντοχής μέχρι σήμερα από το άρθρο:

PARIS - DAKAR: Η ιστορία του αγώνα 1977-2004
1977: Ο Thierry Sabine χάνεται στην έρημο της Λιβύης, συμμετέχοντας στο Abidjan - Nice rally και επιστρέφει στην Γαλλία, μαγεμένος από την έρημο. Θέλει πια, να μοιραστεί το πάθος του με όσο γίνεται περισσότερους ανθρώπους έχοντας στόχο να τους γνωρίσει την απεραντοσύνη της. Οραματίζεται μια διαδρομή που ξεκινά από την Ευρώπη, διασχίζει τα πιο μυθικά σημεία της ερήμου και τερματίζει στο Dakar. Το σχέδιο του παίρνει γρήγορα μορφή. Το rally Paris – Dakar ξεκινά σε έναν άγνωστο κόσμο στον οποίο ο Thierry Sabine, είναι πρωτοπόρος. Το σύνθημα είναι: «Μια πρόκληση για αυτούς που συμμετέχουν, ένα όνειρο για αυτούς που μένουν πίσω»


Και τι χρειάζεται ένας τέτοιος αγώνας ?
Το γουρούνι μου μπορεί πάει εκεί ?
Τι χρειάζεται να φτιάξουμε για να πάει ?

Οι αγώνες αντοχής και πλοήγησης – Cross Country Rally’s - και οι αλλαγές – μετατροπές των περιφερειακών ειδών ενός quad.


nerfsNERF BARS

Προστατευτικά μαρσπιέ από αλουμίνιο ή ανοξείδωτο με ύφασμα πλεγμένο σε κάνναβο για την ασφάλεια των ποδιών του αναβάτη. Η πρώτη κίνηση για την ασφαλή χρήση του γουρουνιού μας είναι η τοποθέτηση των προστατευτικών nerf bars. Κάποιες εταιρείες τα διαθέτουν μαζί με τα μαρσπιέ. Προσοχή στο σφίξιμο του υφάσματος-ιμάντα, να είναι τόσο χαλαρό ώστε να ‘’δουλεύει’’ η μπότα στις αλλαγές των ταχυτήτων αλλά και τόσο σφιχτό ώστε να μας κρατάει σε περίπτωση που γλιστρήσει η μπότα από το μαρσπιέ.
Εταιρείες: Goldspeed, DG, AC, PRO ALUMINUM

ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΑ NERF BARS ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ !


2ΨΑΛΙΔΙΑ – ΑΞΟΝΑΣ

Η ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΗΣ ΓΟΥΡΟΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Α ΚΑΙ ΤΟ Ω.
.
Οι διαστάσεις των γουρουνιών της αγοράς κυμαίνονται ως εξής:
Φάρδος πίσω τροχών: περίπου στα 117εκ.
Φάρδος μπροστινών τροχών: περίπου στα 110εκ.




3Για το πίσω σύστημα κίνησης το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι η άμεση αλλαγή άξονα με κάποιον after market όπου σε συνδυασμό με aftermarket ζάντες θα φαρδύνουμε. Μια ευκολότερη και οικονομικότερη λύση είναι οι αποστάτες όπου έρχονται να προσθέσουν περί τα 10εκ. στον άξονα σας.



5Για το μπροστινό σύστημα ισχύει και εδώ η λύση του αποστάτη αν και δεν είναι πολύ αποτελεσματική λόγω του ότι απομακρύνει τους τροχούς από το κέντρο του γουρουνιού, που είναι αυτό που θέλουμε, αλλά μεγαλώνει το ‘’μοχλό’’ και καταπονεί την ανάρτηση μας πάρα πολύ. Στην περίπτωση αλλαγής των ψαλιδιών μαζί με αναρτήσεις  και με την συμβουλή του προμηθευτή επιλέγουμε και τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων βάση κιλών αναβάτη αλλά και το φάρδος των ψαλιδιών ανάλογα με την χρήση ( dirt track – super motard – cross country rally) χρειάζεται επίσης να συμπεριλάβουμε στις αγορές μας και τις προστατευτικές θήκες-καλύματα για τις μπροστινές αναρτήσεις οι οποίες κρατάνε τις πέτρες μακριά από τα ευαίσθητα κινούμενα μέρη της ανάρτησης.





loboΠροσοχή όμως διότι η επέμβαση σε άξονα, ψαλίδια και αναρτήσεις πρέπει να έχει τον σκοπό της και αυτό κρίνεται από την οδήγηση και την χρήση που κάνει κάθε αναβάτης. Εταιρείες με ¶ξονες: Durablue, Lone Star, RPM
Εταιρείες με ψαλίδια: Roll Design, Laeger
Εταιρείες με αναρτήσεις: Elka, Works, Ohlins





18ΠΡΟΣΟΧΗ, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΑΣΙ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΠΟΔΙΕΣ ΣΕ: ΠΙΣΩ ΨΑΛΙΔΙ, ΣΑΣΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΙΝΑ ΨΑΛΙΔΙΑ.





16ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Είναι απαραίτητη σε αυτού του είδους τους αγώνες αφού οι ανεφοδιασμοί είναι αραιοί και γενικά απρόβλεπτοι, σημειώστε ότι στα rally τύπου Paris – Dakar η απαιτούμενη αυτονομία γουρουνιών και μοτοσικλετών είναι στα 400 με 500 χιλιόμετρα. Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται από ρεζερβουάρ μεγαλύτερης χωρητικότητας από 8 ή 10 ΄12 λίτρα σε 18 και 20 λίτρα.
Εταιρείες με ρεζερβουάρ: IMS
 




ΜΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΝΑ ΤΡΕΞΩ ΘΕΛΩ !!!


7ΔΡΟΜΟΒΙΒΛΙΟ & ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΗΤΗΣ

Οι αγώνες αντοχής δεν είναι δυνατόν να είναι σηματοδοτημένες καθ’όλη την διάρκεια τους οπότε για αυτόν ακριβώς το λόγο και για το παιχνίδι της πλοήγησης δίνεται το λεγόμενο δρομοβιβλίο ή roadbook όπου και πρέπει να τοποθετείται στην ανάλογη βάση του. Τέτοιες βάσεις βρίσκονται σε ειδικά καταστήματα στην αγορά όπου αγοράζονται και τοποθετούνται χωρίς δυσκολίες, δηλαδή από εμάς τους ίδιους. Η θέση εδώ πρέπει να είναι μια και συγκεκριμένη αφού δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χρειάζεται ο οδηγός να ‘’βγάζει’’ τα μάτια του από την διαδρομή καθώς διαβάζει το δρομοβιβλίο εν ώρα οδήγησης.







panoram
Σε συνδυασμό με το δρομοβιβλίο πάει και ο χιλιομετρητής που επιβεβαιώνει τις αποστάσεις που αναγράφονται στο δρομοβιβλίο. Υπάρχουν πολλοί μετρητές στην αγορά που κάνουν αυτήν τη δουλειά, επαγγελματικοί και μη με διάφορα πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα. Η επιλογή εδώ πέρα είναι προσωπική και βάση των απαιτήσεων του οδηγού.







8Προσοχή χρειάζεται στην τοποθέτηση του αισθητήρα στην ζάντα. Ο αισθητήρας που τοποθετείται στην δαγκάνα του φρένου, στην ουσία είναι ένας διακόπτης που παίρνει σήμα από τον μαγνήτη που είναι τοποθετημένος στον τροχό. Κάθε φορά που περνάει ο μαγνήτης μπροστά από τον αισθητήρα αυτός "κλείνει" και δίνει σήμα στο κοντέρ μέσω ενός καλωδίου. Αν ο αισθητήρας δεν είναι σωστά τοποθετημένος τότε υπάρχει η πιθανότητα στα δυνατά χτυπήματα του τροχού να δίνει διπλό σήμα με αποτέλεσμα το κοντέρ να γράφει τα διπλά από τα κανονικά. Η τοποθέτηση του καλωδίου είναι επίσης ένα πολύ σοβαρό θέμα. Δεν πρέπει να διπλώνει πουθενά και δεν πρέπει να ταλαντεύεται ελεύθερα σε κανένα σημείο της διαδρομής του από τον αισθητήρα ως το κοντέρ. Τα ζιπάκια απαγορεύονται καθώς κόβουν το καλώδιο και μόνο η μονωτική ταινία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο στερέωσης. Η διάμετρος του τροχού (WS) επίσης αλλάζει με το πόσο καινούργιο είναι ή όχι το ελαστικό μας και από την πίεση που χρησιμοποιούμε.




rbΟ πιο σύγχρονος και αποτελεσματικός συνδυασμός είναι με τα υλικά της Γερμανικής TOURATECH (θήκη και κοντέρ από την ίδια εταιρεία)
Εταιρείες με κοντερ: IMO, ICO, TRAILTECH, SIGMA
Εταιρείες με θήκες roadbook : TOURATECH, ACERBIS, RAMIREZ



1Ο ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Το γουρούνι σας και τα σκέλη των αγώνων με νυχτερινή οδήγηση. Γενικά όλες οι γουρούνες τις αγοράς έχουν από το εργοστάσιο καλά φώτα, πράγμα που μας κάνει πιο σίγουρους από τις μηχανές αλλά στις περιπτώσεις όπου το νυχτερινό σκέλος είναι μεγάλο τότε πρέπει να γίνουν επεμβάσεις και εκεί με κριτήριο τις απαιτήσεις του οδηγού.









ergalΕΡΓΑΛΕΙΑ
Τα εργαλεία που κουβαλάμε μαζί μας είναι αυτά που θα λύσουν μόνο ότι μπορεί να επισκευαστεί μέσα στον αγώνα και κατά την διάρκεια του. Τα βασικά εργαλεία είναι συνήθως αυτά που μας δίνει η εταιρεία από το εργοστάσιο και τα οποία βρίσκονται κάτω από την σέλα. Είναι αυτά που θα πρέπει να έχουμε αφού λύνουν τα βασικά αλλά θα ήταν καλό να τα αντικαταστήσουμε με καλύτερης ποιότητας από την ελεύθερη αγορά. Επίσης πένσα, κόφτης, κατσαβίδια, tire up, λίγο σύρμα και μονωτική ταινία. Υπάρχουν έτοιμες κασετίνες με τα βασικά κλειδιά και πράγματα που θα χρειαστείτε καθώς και λίγο χώρο ακόμα για τα επιπλέον εργαλεία που θα θέλετε να έχετε μαζί σας.





10Μιλώντας από πείρα προσέξτε τα ελαστικά σας. Κουβαλάτε πάντα μαζί σας σετ επισκευής ελαστικών με τις αμπούλες και τα κορδόνια και να φροντίζετε να είναι πάντα ανανεωμένα και πλήρες στην ειδική θήκη τους.. Σε μεγάλες διοργανώσεις οι περισσότεροι κουβαλάνε από μια ζάντα επιπλέον για μπροστά και από μια για πίσω μαζί τους !!!!! Επίσης υπάρχουν τα TIRE BALLS τα οποία είναι κάτι σαν το MOOSE που χρησιμοποιούν οι μοτοσικλέτες στους αγώνες enduro. Μην πάρετε fast γιατί τα ελαστικά μας δεν έχουν σαμπρέλα και το fast δεν πιάνει.


Προσοχή τα εργαλεία να είναι καλά και σφιχτά τοποθετημένα γύρω από την μέση μας έτσι ώστε να μην σας ταλαιπωρούν κατά την διάρκεια του αγώνα. Κάποια θήκη για τα εργαλεία επάνω στο γουρούνι αντί για την μέση σας θα ήταν η καλύτερη λύση.


waterΝΕΡΟ ΚΑΙ ΤΡΟΦΗ
Οποιαδήποτε μορφής υγρού και στερεού καύσιμου είναι απαραίτητη όσο και η βενζίνη στο ρεζερβουάρ σας. Και θα διψάσετε και θα πεινάσετε, το θέμα είναι ότι σε τέτοιους αγώνες οι ελλείψεις νερού και τροφής μπορούν να προκαλέσουν ατυχήματα καθώς η εξασθένιση του οργανισμού είναι κάτι που υπό την πίεση του αγώνα ο κάθε οδηγός παραβλέπει. Η χρήση του νερού πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα άσχετα με το αν διψάμε ή όχι. Φροντίζουμε να μην αφυδατωθούμε πριν αυτό γίνει. Πολύ χρήσιμα είναι τα water bags που είναι σαν τσαντάκια και τα φοράμε σαν μικρά σακίδια στην πλάτη μας. Στις μεγάλες ειδικές επιβάλετε και η στάση των 10-20 λεπτών αφού είναι απαραίτητη για τον οργανισμό για να μπορέσει να συνέλθει λίγο από την συνεχείς καταπόνηση και κούραση. Σε αυτό το κενό θα πρέπει να τρώμε την στερεά τροφή που έχουμε μαζί μας. Προτεινόμενες τροφές είναι οι ξερές τύπου energy bars ή σοκολάτες που δρουν γρήγορα και αποτελεσματικά κατά της κόπωσης.



ΡΟΥΧΙΣΜΟΣ
Αδιάβροχα σίγουρα εκτός αν τρέξετε στην Καππαδοκία Αύγουστο μήνα με 45 βαθμούς υπό κράνος, οπουδήποτε αλλού και στεγνοί και ζεστοί πρέπει να είμαστε καθώς σε έναν αγώνα πχ 300 χιλιομέτρων θα περάσετε και από βουνά και από λαγκάδια πράγμα που θα σας κάνει να πρέπει να αντέξετε τις κλιματολογικές αλλαγές χωρίς αυτές να σας κουράζουν με το να ζεσταίνεστε η να κρυώνετε υπερβολικά. Μην ξεχνάτε και τις αναπάντεχες βροχές κατά την διάρκεια του αγώνα.



goggleΜΑΣΚΑ – ΓΥΑΛΙΑ
Απαραίτητη η χρήση της μαζί με όλα τα αξεσουάρ της για να μπορούμε να βλέπουμε συνέχεια. Αν και οι μάσκες με τα κορδονάκια και τα tear offs δουλεύουν θα χρειαστείτε και κάποιο ανταλλακτικό μαζί σας διότι κάποια στιγμή και αυτά θα τελειώσουν. Οπότε ανταλλακτικές ζελατίνες ή ρολλάκια μαζί μας.



saloniΤα Trail Ride Raid που γίνονται στην χώρα μας έχουν σαν σκοπό την πλοήγηση και την αντοχή του αναβάτη - οδηγού. Φετος το περιοδικό μοτοσυκλέτας και δράσης 0-300 διοργανώνει για πρώτη φορά Πανελλήνιο Κύπελλο Trail Ride- Raid οπου και θα πραγματοποιήσει 6 αγώνες εκ των οποίων οι 2 έχουν είδη γίνει.

Δείτε σχετικά άρθρα  στην κεντρική σελίδα του off-road.gr!
για τον 1ο αγώνα εδώ: http://www.off-road.gr/News-article-sid-395-mode-flat-order-1-thold-0.html
και για τον 2ο εδώ: http://www.off-road.gr/News-article-sid-410-mode-flat-order-1-thold-0.html
γραψτε σχολια, απορίες και ερωτήσεις στο quad forum και στο θέμα Quads και Rally Raid....


15
Αλέξανδρος ''RAPTOR'' Ψωφάκης - Off-road.gr
Q.R.Team - RIDER A




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035856 seconds. ]