Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Συνέντευξη: ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΡΦΑΝΟΣ- DAKAR 2003

Συναντήσαμε το Βασίλη στο σπίτι του στο Χαλάνδρι με την ευκαιρία της συμμετοχής του στο Paris - Dakar του 2003 και μιλήσαμε μαζί για τα την προετοιμασία και σχέδια του για τον δυσκολότερο αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ακολουθήστε την αγωνιστική του πορεία και δείτε πρώτοι το video της προετοιμασίας του!






ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΑΔΑΣ
Ακολουθώντας τα διεθνή πρότυπα η σύνθεση της ομάδας που υποστηρίζει τον Έλληνα αναβάτη Βασίλειο Ορφανό και διοργανώνει τη συμμετοχή στο Dakar 2003 είναι η ακόλουθη:

ΑΝΑΒΑΤΗΣ
ΟΝΟΜΑ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΡΦΑΝΟΣ
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: 23/1/73, ΑΘΗΝΑ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ISDE
1995 : ISDE Jelenia Gora, POLAND, Husaberg 350
1999 : ISDE Coibra, PORTUGAL, Χάλκινο Μετάλλιο, WR400
2001 : ISDE Brive la Gaillarde, FRANCE, Αργυρό Μετάλλιο, WR400

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
1991: Πρωταθλητής, Enduro, XR200
1992: Δεύτερος στο πρωτάθλημα Enduro, XR200
1993: Δεύτερος στο πρωτάθλημα Enduro, XR250
1995: Πρωταθλητής Enduro & Scramble, Husaberg 350
1996: Πρωταθλητής Enduro & Scramble, Suzuki DR350
1997: Πρωταθλητής Enduro & Scramble, Suzuki DR350
1998: Πρωταθλητής Enduro, YZ 400
1998:Δημοφιλέστερος Έλληνας Αναβάτης Enduro
(ψηφοφορία αναγνωστών περιοδικού ΜΟΤΟ)

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
1995: Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro, San Severino, ITALY, HUSABERG 350
1 βαθμός, 15 θέση, (Πρώτος Έλληνας που βαθμολογείται σε παγκόσμια κατάταξη),
1997: Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro, Fiqueira da Foz, PORTUGAL, 12 Θέση, Suzuki DR350
1998: Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Enduro, Σπάρτη, Ελλάδα, 1 Θέση, YZM 400

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ENDURO
1995: San Severino, ITALY, HUSABERG 350

1997: Fiqueira da Foz, PORTUGAL, SUZUKI DR350
1997: Le Puy en Vallye, FRANCE, SUZUKI DR350
1997: Hasselholm, SWEDEN, SUZUKI DR350
1997: Linkoping, FINLAND, SUZUKI DR350

1998: Σπάρτη, Ελλάδα , SUZUKI DR350
1998: Firenze, ITALY, YAMAHA YZM400

2000: Macerata, ITALY, WR400

2002: Καλάβρυτα, ΕΛΛΑΔΑ, WR400
2002: Gelles, FRANCE, WR400
2002: Bergamo, ITALY, WR400

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ: ΠΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Διευθυντής της εταιρίας δημοσίων σχέσεων Paralos.

ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ- ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ: PAT KEVORKIAN- CHALLENGE 75
Η εταιρία CHALLENGE 75, που εδρεύει στο Παρίσι, αναλαμβάνει την προετοιμασία μοτοσικλετών HONDA για το Dakar. Ταυτόχρονα παρέχει τεχνική υποστήριξη κατά τη διάρκεια του αγώνα με δικούς της μηχανικούς που μετακινούνται με ειδικά τετρακίνητα οχήματα της ομάδας. Ο δυο φορές νικητής του Dakar R. Sainct ξεκίνησε την καριέρα του με μοτοσικλέτα και υποστήριξη του CHALLENGE 75.

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ
Προπονητής πρωταθλητών στίβου και οδηγών μοτοσικλετών.

ΙΑΤΡΟΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΡΕΑΛΗΣ
Ιατρός ομάδας International Six Days Enduro 2001




Συναντήσαμε το Βασίλη στο σπίτι του στο Χαλάνδρι με την ευκαιρία της συμμετοχής του στο Paris – Dakar του 2003 και μιλήσαμε μαζί για τα την προετοιμασία και σχέδια του για τον δυσκολότερο αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

-Ποια ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα που οδήγησες;
Θυμάμαι ότι ήμουν πολύ μικρός και έπαιρνα το αυτόματο της μάνας μου με μοτέρ minareli και ψηλές ρόδες και έκανα βόλτα.
Στην αρχή γύρω - γύρω από το σπίτι, μετά από το τετράγωνο, μετά μεγάλωσε το τετράγωνο και τελικά όταν πήγαινε η μάνα μου να πάρει το μηχανάκι για τη δουλεία της, έμενε η κακομοίρα από βενζίνη μόλις πήγαινε λίγο πιο κάτω.

- Πώς κόλλησες το μικρόβιο των αγώνων;
Για μένα η επανάσταση ήταν στα επτά μου χρόνια, όταν σε βόλτα με την οικογένεια μου στη Βαρημπόπη, κάνω ποδήλατο και ακούω από μακριά ένα μελίσσι να έρχεται… τρέχω, τρέχω και βλέπω να περνάει μπροστά μου ένα μπουλούκι μηχανάκια, βζιν, βζιν, βζιν…. Πώ – πώ, τρελάθηκα…
Μετά ήμουν αθλητής στίβου, ποδηλατοδρόμος, στην ομάδα του βόλεϊ Χαλανδρίου και μετά, πρέπει να ήμουνα 16 χρονών, όταν είδα τον πρώτο μου αγώνα motocross σε ένα από τα τελευταία Σχηματάρια και τότε είπα, αυτό είναι άθλημα, αυτό πρέπει να κάνω.
Δυστυχώς δεν υπήρχαν χρήματα, γιατί πρέπει να σου πω ότι, ότι έχω κάνει το έχω κάνει μόνος μου και έτσι πήγα στο enduro.
Δεν ήμουνα καλά – καλά δεκαοκτώ χρονών το 1991 και βγάζω δίπλωμα, license και με το XR200 ενός φίλου μου που είχε δει ότι είχα ταλέντο, εγώ δεν το ήξερα τότε ακόμα, τρέχω στον πρώτο μου αγώνα στον Πύργο και κερδίζω.



- Γιατί έμεινες στο χώμα;
Το χώμα είναι κάτι άλλο! Και άσφαλτο έχω κάνει και motard πήγα και μάλιστα γύρναγα καλά, αλλά το βουνό είναι άλλο πράγμα, είσαι συνεχώς κοντά με τη φύση και σε διαφορετικό σημείο, για μένα δεν υπάρχει κάτι άλλο. Τώρα πια λατρεύω όχι απλώς το χώμα, μου αρέσουν οι αγώνες μεγάλης διάρκειας.

- Τι έγινε μετά τον πρώτο αγώνα;
Έτρεχα όπου έβρισκα, μέχρι το Δεκέμβριο του 1993 όπου είχα ένα ατύχημα στην άσφαλτο, μου έκοψε το πόδι ένα σχολικό και έκανα να περπατήσω 14 μήνες. Ήθελα ένα αγώνα ακόμα για να πάρω το πρωτάθλημα, δεν πήγα και τελικά βγήκα δεύτερος.

Ενώ μέχρι τότε ήμουνα το «καλό παιδί», όλοι είπαν, πάει ξόφλησε ο μικρός, εγώ όμως δεν είχα πει την τελευταία κουβέντα ακόμα και μου αρέσει να μιλάω πάντα με αποτελέσματα.

Με πολύ κόπο και προπόνηση με ποδήλατο, κάθε μέρα πήγαινα Μαραθώνα και γύριζα, επέστρεψα το 1995 και πήρα το πρωτάθλημα, έτρεξα την ίδια χρονιά μάλιστα στο παγκόσμιο στο San Severino και ήρθα δέκατος πέμπτος, παίρνοντας 1 βαθμό και ταυτόχρονα ήμουν ο πρώτος Έλληνας που βαθμολογήθηκε στην παγκόσμια κατάταξη enduro. Γυρνάω και παίρνω δύο πρωταθλήματα Ελλάδος - είναι που με είχανε ξεγράψει.

Το 1996 συνεχίζω μόνος μου με το DR350 πού πήρα το πρωτάθλημα πάλι, ο ανταγωνισμός ήταν 400 εγώ είχα 350.

Το 1997 παίρνω την απόφαση και με τον φίλο μου τον Λουκά Γιαννακούλη, που με έχει στηρίξει πολύ και είναι τώρα support μου στο Dakar, πακετάρουμε τη μηχανή στο αεροπλάνο και πάμε να τρέξουμε στο παγκόσμιο στην Πορτογαλία.
Ουσιαστικά χωρίς βοήθεια πέρα από τον φίλο μου, βγαίνω εκεί δωδέκατος στον κόσμο. Να σου πω ότι το 1997 έτρεξα το μισό παγκόσμιο enduro (4 αγώνες από τους 8).

Μετά τρέχω για την YAMAHA και παίρνω πρωτάθλημα το 1998. Αυτή τη χρονιά σε έναν αγώνα στο παγκόσμιο με είδαν που ήμουν τελείως μόνος και έρχεται ο μάνατζερ της Γαλλικής στρατιωτικής ομάδας και μου λέει, φέρε τα κάνιστρά σου όλα και θα έρθεις μαζί μας. Από τότε είμαστε αχώριστοι και όποτε πάω και τρέχω έξω, είμαι με τη δικιά τους, ομάδα.

Το 1999 και ενώ ήμουνα στο ναυτικό, φεύγω, επειδή εδώ τους αγώνες τους διέλυσαν κυριολεκτικά και δεν μπορούσα να δείξω την προπόνησή μου και πάω Πορτογαλία οδικός με το φορτηγό, έκανα 5000 χιλιόμετρα και τερματίζω στο SIX DAYS. Πολλή πέτρα, περισσότερη από την Ελληνική, να φανταστείς ότι κοβόντουσαν τα mousse και εγώ έτρεχα με σαμπρέλες, τους είχα τρελάνει…

Στο Γαλλικό SIX DAYS το 2001 πήγα με ένα και μόνο σκοπό, να τερματίσω και σ’ αυτό και να τους πω τώρα θέλω να τρέξω DAKAR, σε ποια ομάδα να πάω; Πράγματι παίρνω το αργυρό μετάλλιο και ο μάνατζερ, μου λέει, θέλεις KTM ή HONDA;
Του λέω θέλω HONDA, δε θέλω ΚΤΜ. Με πάνε λοιπόν στον PAT KEVORKIAN - που ήταν στο SIX DAYS, γιατί στη Γαλλία το ENDURO είναι εθνικό σπόρ, ο Peterhansel είναι εκεί εθνικός ήρωας, όπως είναι για μας ο Κολοκοτρώνης – και ξεκίνησε το όνειρο του DAKAR.



-Γιατί δεν τρέχεις πια στους Ελληνικούς αγώνες.
Στους Ελληνικούς αγώνες αντρώθηκα και εξελίχτηκα, δεν τρέχω όμως πια γιατί βαρέθηκα τη μιζέρια. Είδα τη μοτοσικλέτα από την αρχή σαν άθλημα και προσπάθησα να είμαι πρότυπο.

Μετά την επιτυχημένη πορεία στην Ελλάδα, άρχισα τις προσπάθειες μου στο εξωτερικό, μαθαίνοντας πράγματα τα οποία θα έπρεπε να υιοθετήσω για να γίνω καλύτερος Πχ ήμουν ο πρώτος που είχε support σε Ελληνικό αγώνα αλλά οι συναθλητές μου εδώ το είδανε και έλεγαν «μμμ ο Ορφανός το ψώνιο».

Πήγα έξω, κοντραρίστηκα με μεγάλα ονόματα, πέρασα μεγάλα ονόματα και μετά γύρναγα εδώ λοιπόν και δεν είχα κάποιον να με τραβήξει και να συνεχίσω την εξέλιξη μου. Αν όμως πας κάπου και δεν κόβει το μάτι σου για να ακολουθήσεις πράγματα από γνώστες του αθλήματος δεν πας μπροστά. Αν δεν έχεις ανοικτούς ορίζοντες λογικό, είναι να μην βλέπεις τίποτα.

-Τι περιμένεις από το DAKAR;
Τερματισμό. Πάω καθαρά για τερματισμό, είμαι φυλαγμένος και διαβασμένος. Πρώτα ο Θεός έτσι; Γιατί δεκαεννιά μέρες είναι αυτές. Το Dakar ήρθε μετά από έντεκα χρόνια και πολύ δουλεία. Εγώ πάω για να τερματίσω, όπως έλεγα και στα SIX DAYS. Είναι πνευματικός αγώνας και θέλει προσοχή και σύνεση. Δεν είναι απλώς να έχεις μια μοτοσικλέτα και να πας να τρέξεις. Αυτό είναι το πιο εύκολο μπορώ να σου πω, δύσκολο, αλλά για το Dakar είναι το πιο εύκολο. Να βρεις μια μοτοσικλέτα προετοιμασμένη για εκεί. Το θέμα είναι τι κάνεις εκεί.

-Η ομάδα σου;
Είμαστε τέσσερις οδηγοί, εγώ ο Λουκάς Γιαννακούλης που θα είναι support μου και δύο ξένοι. Πέρσι η ομάδα αυτή κατέβασε εννιά οδηγούς και τερματίσανε οι έξη.
Πολύ έμπειρός ο Kevorkian, το ξέρει πολύ καλά το Dakar, δεν είναι τυχαίο ότι η πρώτη μοτοσικλέτα του Sainct είχε ετοιμαστεί από αυτόν. Πολύ σημαντική η υποστήριξη από την ομάδα, που θα ακολουθεί τον αγώνα με ένα 4Χ4. Εγώ θα τερματίζω και αυτοί ασχολούνται με το μηχανάκι.



-Το μηχανάκι;
Δεν διαλέξαμε τυχαία το XR400, θέλαμε ένα μηχανάκι ελαφρύ, αερόψυκτο, αξιόπιστο και «αργό», σε σχέση με τα μεγάλα. Αυτό το συγκεκριμένο, επειδή είναι με τα διπλά φανάρια θα τρέξει στην κατηγορία, marathon production. Μοτέρ νορμάλ, HONDA. Το μηχανάκι έχει πάρα πολλές βελτιώσεις, είναι όλο στο χέρι. Έχει πάρα πολύ δουλεία που δεν φαίνεται με την πρώτη, θα πρέπει να είναι πολύ έμπειρο το μάτι που θα το δει.

-Οι χορηγοί σου;
Ο βασικός είναι η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, κατασκευαστική – τεχνική εταιρία, εκεί που δουλεύω, με είχε βοηθήσει και στο SIX DAYS και υπάρχουν και μικροί υποστηρικτές, η ACERBIS για εξοπλισμό, μίλησα και με τον Franco Acerbis και με τον αντιπρόσωπο στην Ελλάδα την MC MOTOR IMPORT, η SCOTT για αξεσουάρ, η Alpamayo για τα είδη camping και κάποια άλλα και είναι σε εξέλιξη να είναι και κάποιοι άλλοι, θα δούμε. Πρέπει να πούμε ότι αυτά ισχύουν και για τον φίλο μου τον Λουκά. Τέλος έχει γίνει και μια ειδική συμφωνία με τον Γάλλο από το Challenge-75.

-Προπόνηση;
Κάθε μέρα ποδήλατο, πενήντα χιλιόμετρα, Σαββατοκύριακα, οδήγηση συνέχεια στα βουνά, ειδική διατροφή από τον Γάλλο και τον Έλληνα προπονητή, για να πάρω κάποια κιλά που θα χρειαστούν στις ημέρες του αγώνα.
Είχα πάντα πολύ καλή φυσική κατάσταση και φροντίζω για την αυξημένη απαίτηση αντοχής που θα χρειαστεί αυτός ο αγώνας.

Το www.offroad.enplo.gr και εγώ προσωπικά σου ευχόμαστε ότι καλύτερο. Θα σε περιμένουμε με την Ελληνική σημαία στις πρώτες ειδικές στην Τυνησία για εμψύχωση και βέβαια στην επιστροφή σου για να μας πεις τις εντυπώσεις σου.

Δείτε το video της προετοιμασίας του Βασίλη εδώ (2.56 MB ~10min στα 33.6)
Αν δεν θέλετε να περιμένετε τον αργό media player, μπορείτε να κατεβάσετε το video σαν αρχείο στον υπολογιστή σας με δεξί κλίκ στο link και save target as


Επισκεφτείτε το site της ομάδας του εδώ

More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035170 seconds. ]