Off-Road.gr

· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub

Αναγνώριση εδάφους για το Dakar 2006: Τρίτο μέρος

Dakar 2006 - ReccosΗ αναγνώριση του εδάφους είναι η τελική φάση του σχεδιασμού της διαδρομής ενός αγώνα rally-raid.
Τότε γίνονται οι τελικές ρυθμίσεις και το γράψιμο του road-book.

Για το Dakar του 2006 αυτήν την αποστολή έχουν οι Etienne Lavigne, David Castera και Stephane Lebail μαζί με την ομάδα αναγνώρισης.

Για 4 εβδομάδες χάραξαν τον φετινό αγώνα, ενώ κάθε μέρα μοιράζονταν μαζί μας τις περιπέτειες τους.

Διαδρομή: Πορτογαλία, Μαρόκο, Μαυριτανία, Μάλι, Γουϊνέα και Σενεγάλη.

Στο δεύτερο μέρος είχαμε διαβάσει πληροφορίες για τη διαδρομή στο Μαρόκο και τις πρώτες δυσκολείες με τους αμμόλοφους.

Σειρά είχε η Μαυριτανία!

Dakar 2006 - ReccosΗμέρα 13η: Δυσκολίες στην πλοήγηση!

Σήμερα θα είναι η πρώτη πραγματικά δύσκολη στην πλοήγηση ειδική του αγώνα.

Σίγουρα θα προκαλέσει εφιάλτες σε αυτούς που δεν έχουν αρκετή εξοικείωση με το GPS, ρίγη στους νέους σε τέτοιου είδους αγώνες που δεν γνωρίζουν καλά τους κανόνες της πλοήγησης και πονοκέφαλο σε όσους προσπαθήσουν να βρουν τον σωστό δρόμο χρησιμοποιώντας πυξίδα!

Οι αγωνιζόμενοι θα πρέπει να αναζητούν συνεχώς τα μαρκαρισμένα σημεία στο GPS για να μην χαθούν στους αμμόλοφους.

Οι νέοι κανονισμοί στην πλοήγηση κάνουν τα πράγματα πολύ δύσκολα για αυτούς που δεν έχουν μελετήσει καλά το road-book. Δεν θα σημειώνονται πλέον οι επιτρεπτοί διάδρομοι, και δεν θα υπάρχουν πια τόξα κατεύθυνσης προς το επόμενο μαρκαρισμένο σημείο, αφού η καινούργια έκδοση 2006 GPS θα υποδεικνύει απλώς τον ορθό δρόμο, την πραγματική ταχύτητα και την διαδρομή που έχει ακολουθηθεί.

Πάντως τα τόξα κατεύθυνσης θα ενεργοποιούνται 3 χιλιόμετρα από τα σημεία ελέγχου στο  GPS ώστε να βοηθούν κατά την τελική προσέγγιση.
Με την μελέτη των χαρτών μπορούμε στο τέλος της κάθε μέρας να σχεδιάζουμε την επόμενη.

Μπορούμε ακόμα και να επιλέγουμε αν θα περιέχει η διαδρομή περάσματα από αμμόλοφους, ασκήσεις πλοήγησης ή βραχώδης περιοχές γεμάτες camel grass.

Στην πορεία, ο David μας ανοίγει τον δρόμο πάνω στην μοτοσικλέτα του.

Μας βοηθάει με αυτόν τον τρόπο να κερδίσουμε πολύτιμο χρόνο, ενώ προσθέτει και τις δικές του παρατηρήσεις για την διαδρομή.
Σε σημερινή ειδική βρήκαμε ένα κατηφορικό αμμώδες κομμάτι που οι αγωνιζόμενοι θα πρέπει να περάσουν για να αποφύγουν άλλες, μεγαλύτερες δυσκολίες.

Το βράδυ στήσαμε την κατασκήνωση κάτω από ένα πανέμορφο φεγγάρι, σε τυπικό για την έρημο, βραχώδες κομμάτι.

Οι φίλοι μας από την Μαυριτανία ετοίμασαν το δείπνο και μας βοήθησαν να ανακτήσουμε δυνάμεις πριν πέσουμε για ύπνο.

Ακόμα μια δύσκολη μέρα έφτασε στο τέλος της και αυτή που θα ξημερώσει, αναμένεται εξίσου συναρπαστική.

Dakar 2006 - ReccosΗμέρα 14η: Η φιλοξενία των Μαυριτανών.

Μια ατελείωτη και πολύ δύσκολη μέρα.

Από πολύ νωρίς αρχίσαμε την πορεία μας, κάτω από τον καυτό ήλιο της Μαυριτανίας.
Η διαδρομή είναι γρήγορη και τα χιλιόμετρα περνούν γρήγορα.

Τα καλά πράγματα όμως συνήθως τελειώνουν γρήγορα, έτσι μετά από 3 ώρες πορείας, συναντάμε μπροστά μας μια απέραντη έκταση από ατελείωτους αμμόλοφους.

Ο David με την μηχανή του αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του!
Ελίσσεται ανάμεσα στους αμμόλοφους και μας οδηγεί σε ασφαλή περάσματα, μέχρι να καταλήξουμε σε ακόμα μια επίπεδη περιοχή, γεμάτη άμμο.

Για ακόμα μια φορά οι ώρες που αφιερώσαμε στην μελέτη των χαρτών μας βοήθησαν να κερδίσουμε πολύτιμο χρόνο.

Τελικά καταλήγουμε σε ένα τεράστιο πλάτωμα, γεμάτο περάσματα όπου σίγουρα θα χρειαστεί μεγάλη ικανότητα στην πλοήγηση.

Οι αγωνιζόμενοι σε αυτό το κομμάτι της διαδρομής σίγουρα θα προσφέρουν πλούσιο θέαμα και πολύ όμορφες φωτογραφίες, καθώς οι στροφές είναι πολύ γρήγορες.

Στο τέλος της ημέρας είμαστε γεμάτοι ικανοποίηση αφού στήσαμε μια ολοκαίνουργια, πολύ όμορφη ειδική.

Αποφασίσαμε να στήσουμε την αποψινή κατασκήνωση δίπλα σε ένα μικρό χωριό.

Με την δύση του ήλιου, οι ντόπιοι μας προσκάλεσαν να μοιραστούμε το δείπνο τους, στα γραφικά σπίτια τους.
Φάγαμε γίδα  "mechoui" και απολαύσαμε τα ζεστά χαμόγελα, δίπλα στην φωτιά, πριν πάμε για ύπνο.

Dakar 2006 - ReccosΗμέρα 15η: Μια λάθος ιδέα...

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: Ο αγώνας δεν θα περάσει από εδώ!

Ξεκινήσαμε το πρωί με σκοπό να χαράξουμε μια ολοκαίνουργια διαδρομή σε μια άγνωστη περιοχή της ερήμου.
Μετά από μερικά χιλιόμετρα μέσα σε μονοπάτια χωρίς τα παραμικρά σημάδια από λάστιχα, η διαδρομή κατέληξε στο μέσον μιας περιοχής γεμάτης τεράστιους αμμόλοφους.

Περάσαμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας προσπαθώντας να απεγκλωβίσουμε τα οχήματα από την μαλακή άμμο, με την χρήση φτυαριών.
Τελικά όταν και το φορτηγό της Renault ελευθερώθηκε, αποφασίσαμε να αλλάξουμε κατεύθυνση, για κάποιο άλλο πέρασμα.

Και να σκεφτείς ότι η μέρα είχε ξεκινήσει καλά με τον David να μας οδηγεί με ακρίβεια στους αμμόλοφους, έως ότου συναντήσαμε τον μοιραίο αμμόλοφο που ήταν ψηλότερος από τους υπόλοιπους και ελπίζαμε ότι περνώντας τον θα βγαίναμε από αυτήν την δύσκολη περιοχή. Δεν θα μάθουμε ποτέ που οδηγεί αυτή η διαδρομή.

Μόλις ελευθερώσαμε τα οχήματα, αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω και να βρούμε κάποιο μέρος να κατασκηνώσουμε.
Προφανώς δεν θα εξερευνήσουμε αυτό το κομμάτι της ερήμου!

Στο μεταξύ οι Pierrot και Patrick ανάλαβαν να επισκευάσουν το φορητό ψυγείο που διαθέτουμε, ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του εξοπλισμού μας όταν το θερμόμετρο δείχνει 45 βαθμούς υπό σκιάν!

Παρόλη την απογοήτευση και την εξάντληση, το μικρό μας κομβόι δεν χάνει τον ενθουσιασμό του.

Dakar 2006 - ReccosΗμέρα 16η: Ζέστη....

60 Βαθμοί!
Όλη μέρα κάτω από τον καυτό ήλιο για τον απλό λόγο, ότι στην καρδιά της Μαυριτανικής ερήμου δεν υπάρχει ούτε τετραγωνικό εκατοστό σκιάς!

Ακόμα και απόψε το βράδυ, στις 20:00, το θερμόμετρο είναι κολλημένο πάνω από τους 35°c...
Φυσικά νιώθουμε ανακούφιση που τελικά καταφέραμε να κάνουμε το ψυγείο να λειτουργήσει, έστω και χωρίς να έχει την παλιά του απόδοση.

Να πούμε και μερικά λόγια για τον αγώνα:
Σήμερα χαράξαμε ένα σημαντικό μέρος του rally.
Από τις πρώτες πρωινές ώρες ξεκινήσαμε με γρήγορο ρυθμό μέσα σε ορεινούς δρόμους.

Αυτή η ειδική θα είναι πολύ γρήγορη και οι αγωνιζόμενοι θα πρέπει να προσέχουν και να προσαρμόζουν την ταχύτητα τους στις συνθήκες του εδάφους, για να περάσουν με ασφάλεια τις πολλές παγίδες.

Όταν περάσαμε στην άλλη πλευρά των ορεινών όγκων, ξαναβγήκαμε στην γνωστή μας έρημο, αλλά μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη:

Στην μέση της ατελείωτης άμμου, μια πανέμορφη λίμνη κυκλωμένη από καταπράσινα δέντρα, γεμάτα πουλιά!
Μια όαση που ευτυχώς δεν ήταν αυταπάτη!

Ημέρα 17η - Επιτέλους! Λίγη ξεκούραση...

Ξεκινάμε την μέρα με περισσότερη άμμο.

Το πρόγραμμα της ημέρας: Γρήγορα, τεχνικά κομμάτια για αρχή και πονηρά περάσματα από αμμόλοφους στην συνέχεια.

Μπροστά πάντα ο David με την μηχανή του.
Κινείται από αμμόλοφο σε αμμόλοφο με χάρη, σταματώντας κάθε λίγο για να ελέγξει την πορεία του.

Τα πρώτα χιλιόμετρα καλύπτονται γρήγορα.
Όμως τα πράγματα γίνονται όλο και πιο δύσκολα όσο προχωρά η μέρα, αφού οι αμμόλοφοι που γεμίζουν μπροστά μας τον ορίζοντα, γίνονται πιο ψηλοί και πιο κάθετοι από όσο περιμέναμε να είναι!

Τελικά όμως το ένστικτο πλοήγησης του ανιχνευτή μας, μας βοηθάει να ξεπεράσουμε και αυτό το εμπόδιο και να οδηγήσουμε ανάμεσα στους τελευταίους αμμόλοφους της σημερινής ημέρας χωρίς να χάσουμε πολύ χρόνο.

Φτάνουμε στο Nouakchott όπου συναντούμε την βοηθητική ομάδα αναγνώρισης της διαδρομής. Εδώ μας περιμένει και μια μέρα ξεκούρασης που όλοι χρειαζόμαστε.

Συζητάμε όλοι μαζί για την φετινή διαδρομή, που θα την διασχίσουν πάνω από 200 οχήματα.
Θα είναι ευκολότερη από το παρελθόν.

Όταν περνάμε και τις τελευταίες λεπτομέρειες στο Μ2, επιτέλους χαλαρώνουμε και μπορούμε να ξεκουραστούμε.

Καθώς ο ήλιος δύει πίσω από τον γεμάτο αμμόλοφους ορίζοντα, τα μέλη της ομάδας σιγά – σιγά αποχωρούν και πάνε για ύπνο.

Η κούραση μας έχει εξαντλήσει όλους και στις 22:00 όλοι κοιμούνται.

Μήπως τα παραπάνω σας γαργαλάνε το μυαλό;
Μείνετε κοντά μας για να ζήσετε και να μάθετε μέσα απο τις σελίδες του Off-Road.gr, του "ειδικού" τόπου για τα Rally Raid, τα πάντα για τον Βασιλιά των αγώνων του είδους!

Διαβάστε ακόμα:

Dakar 2006: Εξαιρετικό Rally Raid!

Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Πρώτο μέρος

Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Δεύτερο μέρος

Το Dakar 2006 πλησιάζει....

Οι συμμετοχές για το Dakar 2006, έκλεισαν για όλα τα οχήματα...

Το DAKAR 2006, έκλεισε τις συμμετοχές για τις μοτοσυκλέτες!

Το Dakar 2006 θα ξεκινήσει από τη Λισσαβόνα!

O Patrick Zaniroli, παραιτείται από την ASO ύστερα από 13 χρόνια...

Off-Road.gr Περιπέτεια: Τυνησία - Dakar 2003: Ο επίλογος!