| |
Παντός
καιρού και εδάφους απέδειξαν για μια ακόμα φορά ότι είναι ο
Sebastien Loeb και η Citroen Xsara WRC.
Στον αγώνα της Αργεντινής ο μικρόσωμος Γάλλος και η Citroen πήραν την
τέταρτη συνεχόμενη νίκη τους τη φετινή χρονιά και εκτόξευσαν τη διαφορά
τους στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών στους 21 και 12 βαθμούς
από τους Marcus Gronholm και τη Ford, αντίστοιχα, που τους καταδιώκουν.
Ανάσα αισιοδοξίας η δεύτερη, επιτέλους μετά από το Μεξικό, θέση
που κέρδισε ο Petter Solberg, ενώ για μια ακόμα φορά τη φετινή χρονιά,
στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ένας «ιδιώτης», ο Gigi
Galli.
Ο
αγώνας κρίθηκε ουσιαστικά την πρώτη ημέρα του αγώνα αφού, ο Loeb,
παρά το ότι είχε το μειονέκτημα να ανοίγει δρόμο και παράλληλα
καθυστέρησε εξαιτίας ενός τετ-α-κε, κατάφερε να πάρει 4 ειδικές
διαδρομές και εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Marcus Gronholm
(Ford) βρέθηκε επικεφαλής.
Στα 20 περίπου δευτερόλεπτα πίσω του
ακολούθησε ο Petter Solberg (Subaru), που στάθηκε τυχερός στην 4η ε.δ.
και, ευτυχώς, έχασε
μόνο την πρώτη θέση, στην οποία βρισκόταν εκείνη τη στιγμή.
Στη
συνέχεια τιμωρήθηκε και με 10 δεύτερα ποινή, γιατί καθυστέρησε να
φτάσει σε ένα κοντρόλ, αφού αλλάζοντας λάστιχα το Subaru
«έπεσε» από το γρύλο.
Η εγκατάλειψη τόσο του Gronholm (μετά
την 7η ε.δ. και ενώ ήταν πρώτος στην κατάταξη) όσο και του Mico
Hirvonen (που ήταν τρίτος μετά την 8η ε.δ. οπότε και άρχισαν τα
προβλήματα), που για μια ακόμα φορά είδαν τα προβλήματα στα Ford Focus
RS WRC να τους αφήνουν εκτός συναγωνισμού, άλλαξε την κατάταξη στην
κορυφή.
Έτσι στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Gigi Galli (Peugeot 307), ακολουθούμενος
από τον Manfred Stohl (Peugeot) και τον ομόσταυλό του Henning Solberg,
που κατάφερε να ξεπεράσει τα προβλήματα με τα λάστιχα, ένα σπασμένο
διαφορικό και μια μικροέξοδο.
Την δεκάδα της πρώτης μέρας έκλειναν οι
Dani Sordo (Citroen Xsara), το δεύτερο Subaru της ομάδας με τον Chris
Atkinson, o Wilson Junior (Ford Focus RS) και ο ομόσταυλός του Luis
Perez Companc, ενώ στη 10 θέση ήταν ο Ιρλανδός MacHale με ένα ακόμα
Ford Focus RS.
Στις σημαντικές εγκαταλείψεις του πρώτου σκέλους θα
πρέπει να προσθέσουμε και αυτή του δεύτερου οδηγού της Citroen, του
Xavi Pons, που μετά την 6η ε.δ. πήρε φωτιά από διαρροή λαδιού.
Ήρεμα κύλησε η δεύτερη μέρα, με τον Loeb να ελέγχει τον αγώνα και τον
Gronholm να προσπαθεί να κερδίσει το χαμένο έδαφος. Όμως οι 4 ε.δ. που
πήρε δεν του επέτρεψαν τίποτα καλύτερο από την 10η θέση στο τέλος του
δεύτερου σκέλους.
Παρόλο που ο Solberg πήρε 2 ε.δ., ενώ ο Loeb πήρε
μόνο μία, η διαφορά τους στο τέλος του σκέλους είχε υπερδιπλασιαστεί
φτάνοντας τα 43 δεύτερα. Η μόνη διαφοροποίηση στην δεκάδα της κατάταξης
ήταν στις θέσεις 4 και 5 όπου ο Henning Solberg πέρασε εμπρός από τον
Manfred Stohl.
Χωρίς ουσιαστικές ανακατατάξεις η τρίτη και τελευταία μέρα του αγώνα
που είχε μόνο δύο ε.δ. και τα δύο περάσματα από την υπερειδική με την
οποία ξεκίνησε ο αγώνας.
Με την άνεση που του έδινε η διαφορά των 40+
δευτερολέπτων και την τεράστια εμπιστοσύνη που εμπνέει η αξιοπιστία της
Xsara, ο Loeb «ταξίδευε» προς την 24η νίκη της καριέρας
του.
Η νίκη του Loeb στην Αργεντινή είναι σημαντική τόσο για τον ίδιο,
καθώς τον φέρνει στην 3η θέση, μαζί με τον Tommi Makinen, των οδηγών με
τις περισσότερες νίκες σε αγώνες WRC και μόλις 2 νίκες από τον Carlos
Sainz που κατέχει το ρεκόρ με 26 νίκες, όσο και για τον συνοδηγό του,
τον Daniel Elena, τον συνοδηγό του που ισοφαρίζει το ρεκόρ του
«πιο πετυχημένου» συνοδηγού, του Louis Moya, αλλά και της
Citroen που πήρε την 30η της νίκη σε αγώνα WRC.
|
Οι Petter Solberg και Gigi Galli πήραν τις επόμενες δύο θέσεις στο
βάθρο με τον Ιταλό να ανεβαίνει για πρώτη φορά σε βάθρο του WRC και
μάλιστα στον δεύτερο μόλις αγώνα του με αυτό το αυτοκίνητο.
Ο Manfred
Stohl, στην πρώτη ε.δ. του τρίτου σκέλους, πέρασε και πάλι μπροστά από
τον ομόσταυλό του Henning Solberg, κάνοντας την 4η θέση δώρο στα
γενέθλια της συνοδηγού του Ilka Minor και βέβαια γιορτάζοντας με
τον καλύτερο τρόπο την 100η του συμμετοχή στο WRC. Όμως ο Solberg δεν
μπόρεσε να κρατήσει την 5η θέση καθώς έμεινε (από σπασμένο συμπλέκτη)
στα τελευταία μέτρα της τελευταίας ε.δ. του αγώνα και έπεσε τελικά στην
7η θέση. Την ατυχία του H. Solberg εκμεταλλεύτηκε ο Dani Sordo, που
χωρίς να εντυπωσιάσει, όπως στην Ισπανία, πήρε την 5η θέση και πολλές
εμπειρίες από χωμάτινο αγώνα.
Όμως
και αυτός στάθηκε τυχερός αφού
ο Chris Atkinson, που τελικά τερμάτισε 6ος μόλις 3,5 δεύτερα πίσω του,
χρεώθηκε με 60 δεύτερα ποινή για υπερβολική ταχύτητα στο σέρβις παρκ.
Στην 8η θέση τερμάτισε ο Matthew Wilson, που άφησε εκτός βαθμών τους
Luis Companc και Marcus Gronholm.
Ο αγώνας της Αργεντινής μέτραγε τόσο για το πρωτάθλημα Νέων όσο και για
το πρωτάθλημα οδηγών αυτοκινήτων παραγωγής. Στα Junior η επικράτηση του
Guy Wilks ήταν καθολική.
Ο οδηγός της Suzuki τέθηκε επικεφαλής από την
αρχή του αγώνα και πήρε άνετα τη νίκη. Ο Patrick Sandel που τερμάτισε
δεύτερος, αντιμετώπισε προβλήματα υπερθέρμανσης στο Renault, όμως πολύ
σοβαρότερα προβλήματα αντιμετώπισε ο P.G. Andersson, που πήρε την τρίτη
θέση κάνοντας χρήση του κανονισμού του Superally.
Τόσο ο Andersson όσο
και ο Jaan Molder (Ford Fiesta) που τερμάτισε τελευταίος δεν έκαναν από
8 ε.δ. του αγώνα ο καθένας.
Στην κατηγορία Παραγωγής, ταχύτερος και νικητής αναδείχθηκε ο
τοπικός Frederico Villagra (Mitsubishi Lancer) με δεύτερο τον
συμπατριώτη του Ε. Omar (Subaru Impreza), που όμως δεν συμμετείχαν για
τον θεσμό.
Έτσι ο Nasser Al Attiyah, και αυτός με Subaru, πήρε την
τρίτη θέση και μαζί τους 10 βαθμούς για το πρωτάθλημα Παραγωγής, που
τον ισχυροποιούν στην πρώτη θέση της βαθμολογίας με 24 βαθμούς, 11
περισσότερους από τον Leszek Kuzaj, που τερμάτισε 4ος.
Επόμενος αγώνας το Ράλι Ιταλίας, που θα διεξαχθεί στα χώματα της
Σαρδηνίας, από 19 έως 21 Μαϊου.
|
Η βαθμολογία μετά τους 6 πρώτους αγώνες του πρωταθλήματος έχει
διαμορφωθεί ως εξής:
Οδηγοί
1. S
Loeb
56 β
2. M
Gronholm
35 β
3. D
Sordo
24 β
4. P
Solberg
18 β
5. M
Stohl
18 β
6. G
Galli
11 β
9. M
Hirvonen
7 β
Κατασκευαστές
1. Kronos
Citroen
69 β
2.
BP-Ford
57 β
3.
Subaru
51 β
4. OMV - Peugeot Norway 31 β
5. Stobart VK M-Sport Ford 15 β
6. Red-Bull
Skoda
11 β
More articles
|
|
| |
|