| |
O
αγώνας επιβίωσης με το κωδικό όνομα «Ακρόπολις Ράλι 2006»
έφτασε στο τέλος του.
Όπως και στο ομώνυμο τηλεοπτικό παιχνίδι κερδισμένοι είναι οι δυνατοί,
οι τυχεροί και ... όσοι έχουν τα μέσα στην παραγωγή.
Και εξηγούμε.... Δυνατοί : ο
νικητής Marcus Gronholm που
με το Ford Focus στις καλύτερες μέχρι τώρα στιγμές του δεν άφησε
κανέναν να πάρει ανάσα.
Ο Φιλανδός από την αρχή έδειξε τις διαθέσεις του και την ανωτερότητά
του στις ειδικές διαδρομές και πήρε μια ξεκάθαρη νίκη.
Στην ίδια κατηγορία των δυνατών και ο τρίτος της γενικής κατάταξης Miko Hirvonen και αυτός με Ford
Focus, που ακολούθησε, όσο μπορούσε, το ρυθμό του Gronholm και
βασιζόμενος στην αξιοπιστία του αυτοκινήτου του και τα πολύ καλά
λάστιχα που σχεδίασε η BFGoodrich για τον αγώνα, πήρε άνετα την τρίτη
θέση.
Τον
δεύτερο της γενικής κατάταξης τον Sebastien
Loeb, μπορείτε να τον κατατάξετε σε μια από τις δύο άλλες
κατηγορίες.
Σε όποια εσείς θέλετε, μια και
εμείς την άποψή μας θα την γράψουμε σε άλλη στήλη.
Αλλά ας πιάσουμε τα γεγονότα με τη σειρά.
Στην άψογα διοργανωμένη τελετή έναρξης, την Πέμπτη το απόγευμα , την
οποία τίμησε με την παρουσία του ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, το
Αθηναϊκό κοινό δεν ανταποκρίθηκε.
Το μισογεμάτο (και όχι μισοάδειο, καθότι αισιόδοξη) Ολυμπιακό στάδιο,
δεν είχε τον ενθουσιασμό και τη ζωντάνια της περσινής εκδήλωσης, και
φυσικό ήταν μετά τα 15-20 πρώτα ζευγάρια που έκαναν την υπερειδική του
ΟΑΚΑ και που προσέφεραν κάποιο θέαμα να αρχίζει να αδειάζει.
Πίσω έμειναν οι «φανατικοί» και οι «γνώστες»
που καρτερικά περίμεναν μέχρι αργά το βράδυ το σόου που θα έδιναν τα
«ιστορικά».
|
Όμως οι μάχες άρχισαν την άλλη
μέρα το πρωί.
Ο Loeb, που ήταν ο νικητής της
υπερειδικής, «ανοίγει δρόμο» και χάνει χρόνο.
Έτσι ο Gronholm που ξεκινάει
δεύτερος βάζει το πόδι στο πάτωμα και
παίρνει και τις 6 ε.δ. της ημέρας αφήνοντας τον Petter Solberg, που με
το Subaru Impreza προσπαθεί να «κοντράρει» στα ίσα τον
Φιλανδό, 26,3
δεύτερα πίσω του.
Ο Loeb, παρά το ότι οι 3 τελευταίες ε.δ. είναι «καθαρές»
αφού έχουν
ξαναγίνει το πρωί, καταφέρνει να πάρει μόνο μια δεύτερη θέση και
βρίσκεται 9,2 δεύτερα πίσω από τον Νορβηγό.
Στην 4η θέση ο σταθερός και προσεκτικός Miko Hirvonen, που ακολουθείται
από το Skoda Fabia του Francois Duval
και τα Peugeot 307 της OMV των Manfred Stohl και Henning Solberg.
Δύο «ιδιωτικά» Citroen Xsara του Toni Gardemeister και
του Dani Sordo και το
Mitsubishi Lancer WRC Jussi
Valimaki συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Από τις σκληρές ε.δ. του αγώνα (αρκετοί παρομοίασαν τις ε.δ. σαν αυτές
του Ντακάρ ή του Σαφάρι) όλα τα πληρώματα, άλλα λιγότερο και άλλα
περισσότερο, αντιμετώπισαν προβλήματα με τα λάστιχα.
Από τα κορυφαία πληρώματα το μεγαλύτερο πρόβλημα την πρώτη μέρα
αντιμετώπισε ο δεύτερος εργοστασιακός οδηγός της Subaru, ο Chris
Atkinson, που από 6ος στην αρχή της ημέρας έπεσε στην 17η θέση,
όταν
αναγκάστηκε να κάνει δύο ε.δ. με σπασμένο πίσω διαφορικό.
Το δεύτερο σκέλος του αγώνα ήταν το μεγαλύτερο σε μήκος και πιο
καθοριστικό για την εξέλιξη του αγώνα.
Στις ε.δ γύρω από τα Γεράνια διαδραματίστηκαν δραματικές στιγμές.
Ακάθεκτος ο Gronholm πήρε 4
από τις 6 ε.δ. και τερμάτισε άνετα
επικεφαλής και του δεύτερου σκέλους.
Απίθανη εξέλιξη για την Subaru και τον Solberg,
που αντιμετώπισε κατά
τη διάρκεια της ημέρας διάφορα προβλήματα (ένα τετ-α-κε στην αρχή, το
σύστημα αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι που έφυγε από τη θέση του κλπ) με
αποκορύφωμα μια «απροσεξία» του στην απλή διαδρομή πριν την
τελευταία
ε.δ. της ημέρας.
Ο Νορβηγός, που στο μεταξύ είχε χάσει την 2η θέση από τον Loeb, για να
αποφύγει μια μετωπική, ανέβηκε σε ένα ανάχωμα και διέλυσε το σύστημα
διεύθυνσης με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και ελέω superally να βρεθεί
στην 9η θέση της κατάταξης του 2ου σκέλους.
|
Στο μεταξύ ο Loeb, που πήρε
δύο φορές την «Κινέττα», είδε την τύχη (και τους ….
υπεύθυνους (;)) να του χαμογελούν.
Μόλις
λίγα χλμ μετά την αφετηρία της τελευταίας ε.δ. της ημέρας το πίσω
δεξί λάστιχο της Xsara σκάει και ο Γάλλος αποφασίζει να συνεχίσει χωρίς
να το αλλάξει.
Αποτέλεσμα να τερματίσει με την ανάρτηση έχοντας χάσει 1 λεπτό και 20
δεύτερα από τον Gronholm.
Από κει και πέρα ο Loeb αποφασίζει να
συνεχίσει με 3 τροχούς το δρόμο
(μέσω της Αττικής Οδού!!!) προς το σέρβις παρκ για να φτάσει σε
αυτό
τελικά με 2 μόνο τροχούς, αλλά εντός χρόνου.
Εκεί ο μηχανικοί της
Kronos καταφέρνουν να κάνουν το μισοκατεστραμμένο Xsara και πάλι
ετοιμοπόλεμο μέσα σε 45 λεπτά και έτσι ο Γάλλος δεν χρεώνεται καμία
ποινή.
Η εγκατάλειψη του Solberg δίνει
στον Hirvonen μια άνετη τρίτη
θέση, ενώ «σφαγή» γίνεται για την 4η θέση.
Δύο Citroen, με τους Dani Sordo και
Toni Gardemeister και
δύο Peugeot,
με τους Manfred Stohl και Henning Solberg, βρίσκονται μέσα σε
18
δεύτερα και διεκδικούν την 4η θέση.
Τελικά αυτή πηγαίνει στον Sordo,
εξαιτίας ενός καπέλου 20 δευτερ. που
έφαγε ο Η. Solberg (λόγο
προβλήματος στα φρένα) και που τον έριξε πίσω
και από τον ομόσταυλό του M. Stohl,
ενώ ο Gardemeister, πήρε την
7η
θέση.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Xavi Pons με
την δεύτερη εργοστασιακή Xsara,
ο Petter Solberg και ο Jussi Valimaki. Στους άτυχους (και
ήταν
περισσότεροι από τους μισούς εκκινήσαντες το πρωί) της ημέρας οι Francois Duval (Skoda)
και Kosti Katajamaki (Ford)
με σπασμένα κιβώτια
ταχυτήτων και ο Chris Atkinson (Subaru)
με σπασμένο σύστημα
διεύθυνσης.
|
Τελευταία μέρα του αγώνα και
αγώνας τακτικής για τον Gronholm που
ελέγχει τον αγώνα αλλά και για τον Loeb
που ελέγχει τον Hirvonen.
Αλλαγές είχαμε όμως στις επόμενες θέσεις με τον Toni Gardemeister (Citroen) να
παίρνει την 4η θέση.
Ο Henning Solberg (Peugeot)
πήρε για μόλις 8 δέκατα του δευτερολέπτου
την 5η θέση από τον Dani Sordo,
που αντιμετώπισε πρόβλημα με τα μπουζί
του στην πρώτη ε.δ. της ημέρας. Ο Petter Solberg πήρε τις 4 ε.δ. της
ημέρας και ανέβηκε στην 7η θέση, εμπρός από τον Xavier Pons και τον Jussi Valimaki.
Στη 10η θέση ο νεαρός Matthew
Wilson (Ford) που έδωσε 2 βαθμούς στην
Stobart VK M-Sport Ford και στην επόμενη ο Chris Atkinson που έδωσε τον
τελευταίο βαθμό στην Subaru.
Χωρίς βαθμούς για τους κατασκευαστές Red
Bull Skoda, αφού ο Harri Rovanpera και
ο Andreas Aigner τερμάτισαν
στις
θέσεις 12 και 14 έχοντας ανάμεσά τους τον Francois Duval με ένα
«ιδιωτικό» Skoda.
Άτυχος ο Manfred Stohl που
τούμπαρε στην προτελευταία
ε.δ. και έχασε την 5η θέση που είχε.
Καλοστημένη η τελετή του τερματισμού, σνομπαρίστηκε
όμως άγρια από τους φίλους του αυτοκινήτου, που προτίμησαν τις
δροσερές παραλίες από την υπερειδική.
|
Στα
δικά μας τώρα, οι
Άρης
Βωβός -«ΕΛ-ΕΜ», έδωσαν πολλές μάχες και παρά τα προβλήματα
που
αντιμετώπισαν την Παρασκευή βρίσκονταν στην 14η θέση μια ε.δ. πριν το
τέλος του αγώνα.
Εκεί ο κινητήρας του Subaru παρέδωσε το πνεύμα με
αποτέλεσμα να κάνουν χρήση του κανονισμού superally και να καταλάβουν
έτσι την 15η θέση της τελικής κατάταξης.
Για την άτυπη Ελληνική κατάταξη θα αναφέρουμε τους επιβιώσαντες Κώστα
Πίτσο - Στέλιο Καραπαπάζη που έφεραν το Mitsubishi Evo 8 στην
δεύτερη
θέση, ενώ τρίτος τελικά ήταν ο «Τροφώνιος»
με τον «Τροφώνιο Jr» στο
δεξί κάθισμα.
Ποινές, εγκαταλείψεις, βλάβες και ότι άλλο μπορεί να φανταστείτε
διαμόρφωσαν την τελική κατάταξη για το πρωτάθλημα
οδηγών αυτοκινήτων
παραγωγής.
Η τελευταία από τις απρόσμενες ανατροπές της κατάταξης ήρθε στην
προτελευταία (17η) ε.δ.
Εκεί ο Aki Teiskonen, που ήταν
επικεφαλής αναγκάστηκε να κόψει ρυθμό εξαιτίας ενός προβλήματος στην
ανάρτηση.
Πίσω του έφτασε ο Mirco Baldacci που
ακολουθούσε και που αναγκάστηκε να
κόψει μέχρι να βρει ευκαιρία να τον περάσει.
Ο χρόνος που έχασαν και οι
δύο ήταν αρκετός για να περάσει, με εκπληκτικό ομολογουμένως χρόνο, ο Nasser Al Attiyah (Subaru
Impreza), που πήρε τελικά τη νίκη
ακολουθούμενος από τον Gabriel Pozzo (Mitsubishi
Evo 9), ενώ Teiskonen (Subaru)
και Baldacci (Mitsubishi
Evo 9) πήραν τις δύο επόμενες θέσεις.
Στα μέσα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και ενώ απομένουν άλλοι 8
αγώνες, ο Sebastien Loeb προηγείται
με 74 βαθμούς ακολουθούμενος από
τους Marcus Gronholm (45 β.),
Daniel Sordo (33 β.), Mikko Hirvonen (21
β.) και τους Petter Solberg και
Manfred Stohl με 20 β.
Αλλά και στο πρωτάθλημα κατασκευαστών παρά το 1-3 της Ford η Kronos
Total Citroen προηγείται με 96 βαθμούς, έναντι 81 της Βρετανικής
ομάδας.
Ακολουθούν η Subaru με 60 και η OMV - Peugeot Norway με 45.
|
Αναλυτικά αποτελέσματα,
σχόλια και δηλώσεις των πρωταγωνιστών του αγώνα θα βρείτε στο
www.acropolisrally.gr
και στο www.wrc.com
Και έπεται συνέχεια με σχόλια
και παραλειπόμενα…
Κείμενα: [Κατερίνα -Catkil- Σεβαστού]
Φωτογραφίες: [Γιώργος -Cuspid- Φυτάς]
|
More articles
|
|
| |
|