Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ράλι Ιαπωνίας: Loeb και . . . ρεκόρ

¶λλο ένα ρεκόρ έσπασε στον αγώνα της Ιαπωνίας ο Sebastien Loeb, τερματίζοντας πρώτος για 27η φορά σε αγώνα του Παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και αφήνοντας πίσω του τον Carlos Sainz, που είχε 26 νίκες στην καριέρα του. Βέβαια για τη νίκη και το ρεκόρ που τη συνόδεψε, ευθύνεται σε μεγάλο ποσοστό ο Marcus Gronholm, τρία λάθη του οποίου έφεραν τον Γάλλο οδηγό της Citroen, στην πρώτη θέση της κατάταξης, μόλις 5,6 δεύτερα από τον οδηγό της Ford.

Ο αγώνας ήταν μια παράσταση για δύο. Οι δύο κορυφαίοι αυτή τη στιγμή στο χώρο του WRC, ο Sebastien Loeb και ο Marcus Gronholm ήταν όλος ο αγώνας και δεν είναι τυχαίο ότι οι δυο τους πήραν τις 26 από τις 27 ειδικές διαδρομές του αγώνα, αφήνοντας την τελευταία ε.δ. στον Mikko Hirvonen.










Για τους μονομάχους του πρωταθλήματος κατασκευαστών ο αγώνας κάθε άλλο παρά ευχάριστος ήταν. Και πώς να μην είναι. Για την πρώτη στη βαθμολογία Kronos - Citroen η νίκη του Loeb σκιάστηκε από την απογοήτευση του περίεργου (;)αποκλεισμού του δεύτερου οδηγού της ομάδας του Dani Sordo, μετά τον τερματισμό του στην 7η θέση. Η ιστορία ξεκίνησε με έξοδο του Luis Companc (Ford Focus WRC) στην 26η και προτελευταία ε.δ.του αγώνα. Ο Sordo που ακολουθούσε αναγκάστηκε να καθυστερήσει και έχασε μια θέση. Έτσι υπέβαλλε ένσταση για να διορθωθεί ο χρόνος του. Οι αγωνοδίκες είδαν το video από την κάμερα που είναι μέσα στο αυτοκίνητο και αποφάσισαν ότι ο χρόνος του δεν χρειάζεται διόρθωση. Όμως μαζί με αυτό «είδαν» και το ότι το πλήρωμα της Kronos - Citroen, μετά το ατύχημα, συνέχισαν την ε.δ. χωρίς να φορούν τις ζώνες ασφαλείας. Η απόφαση για την παράβαση αυτή αποφάσισαν να είναι ο «αποκλεισμός». Η απόφαση αυτή είναι περίεργη από πλευράς σκεπτικού, καθώς ο «σωφρονισμός» για μια τέτοια παράβαση, που ευτυχώς δεν είχε συνέπειες, θα μπορούσε να είναι ένα βαρβάτο πρόστιμο και όχι η στέρηση των βαθμών από τον οδηγό και πολύ περισσότερο 4 βαθμών από την ομάδα του.


Το γεγονός του αποκλεισμού, κάτι που επέτρεψε στην Ford, με τη δεύτερη θέση του Marcus Gronholm και την τρίτη του Mikko Hirvonen, να πλησιάσει στους 11 βαθμούς την Kronos, δεν έκανε τους ανθρώπους της ομάδας ευτυχισμένους. Και αυτό γιατί τρία λάθη του Gronholm, σε τρεις συνεχόμενες ε.δ. του δεύτερου σκέλους, τους στέρησαν την πρώτη θέση στον αγώνα. Ο «ψηλός» ήταν 13,1 δεύτερα μπροστά όταν στην 13η ε.δ. μπήκε σε ένα αυλάκι στην άκρη που δρόμου και για να ξαναβγεί, έχοντας χάσει 6,8 δεύτερα από τον Loeb. Στην επόμενη ε.δ. ο ψηλός έκανε ένα τετ-α-κε που έδωσε στον Γάλλο τη δυνατότητα να βρεθεί 17,4 δεύτερα εμπρός. Και σαν να μην έφτανε αυτό στην επόμενη ε.δ. άργησε να φρενάρει με αποτέλεσμα να «χάσει» το δρόμο και να αναγκαστεί να κάνει όπισθεν και να βρεθεί 27,9 δεύτερα πίσω από τον νικητή του αγώνα, χάνοντας έτσι σχεδόν κάθε ελπίδα να διεκδικήσει τον τίτλο του πρωταθλητή.


Στον αγώνα με τις στενές και γρήγορες ε.δ., που φέτος ήταν γρηγορότερες από κάθε άλλη χρονιά, πήραν μέρος μόνο 4 από τις 6 ομάδες του πρωταθλήματος και ο Manfred Stohl που όμως δεν συμμετείχε σαν μέλος της OMV Peugeot Norway, αλλά σαν ιδιώτης. Έτσι με την Red Bull Skoda να μην μετέχει τους βαθμούς για τους κατασκευαστές, η Subaru World Rally Team και η Stobart VK M-Sport Fordζητούσαν επίμονα τους βαθμούς πίσω από την Kronos και την BP-Ford. Όμως τα Impreza είχαν για μια ακόμα φορά έναν ιδιαίτερα προβληματικό αγώνα και, προς μεγάλη απογοήτευση των θετών, δεν κατάφεραν να πρωταγωνιστήσουν. Με πολλά προβλήματα στα φρένα και στη μετάδοση ο Petter Solberg κατάφερε να βρεθεί τελικά στην 7η θέση, πάνω από μισή ώρα πίσω από τον νικητή, ενώ με πολύ καλό τρίτο σκέλος ο ομόσταυλός του Chris Atkinson, πέρασε στην 4η θέση αφήνοντας τον Stohl στην πέμπτη θέση. Έτσι η Subaru συγκέντρωσε 9 βαθμούς και παραμένει στην τρίτη θέση με 74 βαθμούς.


Τυχερή, στην ατυχία της ήταν και η ομάδα του Stobart. Tο Focus WRC spec 2006 του Matthew Wilson παρουσίασε πρόβλημα με το turbo, (πρώτη φορά που παρουσιάστηκε αυτό το πρόβλημα στο μοντέλο της φετινής χρονιάς) και έτσι ο νεαρός βρέθηκε στην 40η θέση, πήρε όμως 2 βαθμούς για την ομάδα. Τυχερός και ο δεύτερος οδηγός της ομάδας ο Luis Companc που είχε δύο εξόδους την τελευταία μέρα, αλλά ελέω SupeRally, βρέθηκε στην 11η θέση της κατάταξης, και με 5 βαθμούς για τους κατασκευαστές.

Την βαθμολογούμενη οκτάδα των οδηγών συμπλήρωσαν ο Toshihiro Arai με το εργοστασιακό Subaru Impreza WRC που τερμάτισε στην 6η θέση, ενώ στην 8η πέρασε ο Fumio Nutahara με το Mitsubishi Lancer Evo IX, που έγινε ο πρώτος οδηγός της ομάδας Ν που τη φετινή χρονιά παίρνει βαθμούς για το πρωτάθλημα.


Στο πρωτάθλημα οδηγών αυτοκινήτων παραγωγής ο Jari-Matti Latvala, πιστός στις «παραδόσεις» του εγκατέλειψε την τρίτη μέρα του αγώνα, και ενώ ήταν πρώτος, αφήνοντας τον Nutahara να πάρει τη νίκη και τους βαθμούς. Την τριάδα συμπλήρωσαν οι Λατινοαμερικάνοι Gabriel Pozzo και Marcos Ligato, ανεβάζοντας έτσι στο βάθρο της νορμάλ κατηγορίας 3 Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην βαθμολογία ο Nasser Al-Attiyah, που είναι επικεφαλής και δεν μετείχε στον αγώνα δεν φαίνεται να ανησυχεί από την νίκη του Nutahara, που είναι τώρα δεύτερος αλλά με 14 βαθμούς διαφορά.

Από τον έντονο συναγωνισμό μεταξύ των «τοπικών» οδηγών της ομάδας Ν, αξίζει να σημειωθεί η πρώτη θέση που πήραν στις κλάσεις τους τα Honda και τα Daihatsu.


Στη βαθμολογία του πρωταθλήματος μετά από 11 (από τους 16) αγώνες, προηγούνται στους

Οδηγούς: Loeb 102 βαθ., Grοnholm 69 βαθ., Sordo 41 βαθ., Hirvonen 33 βαθ., Stohl 28 βαθ. και Solberg 22 βαθ.,

και στους κατασκευαστές: Kronos Citroen 132 βαθ., BP-Ford 121 βαθ., Subaru 74 βαθ., OMV Peugeot Norway 50 βαθ., Stobart VK M-Sport Ford 29 βαθ. Και Red Bull Skoda 22 βαθ.


Επόμενος αγώνας από τις 21 έως τις 24 Σεπτεμβρίου στην Κύπρο.

Κείμενο: Κατερίνα Σεβαστού [catkil@off-road.gr]



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.029760 seconds. ]