| |
Ενας Θρυλικός αγώνας στην άμμο ξεκίνησε πρίν απο 31 χρόνια με την
συμμετοχή των δήμων της περιοχής και του Thierry Sabine.
Ενας αγώνας που οι συμμετοχές του ξεπερνούν τις 1000.
Στην βαριά βρεγμένη άμμο της παραλίας του Pas-de-Calais οι διοργανωτές
κάθε χρόνο φιλοξενούν αρμάδες αναβατών και θεατών με τα νούμερα να
ξεπερνούν τις 500,000 κάθε χρόνο αναγκάζοντας τους να βάζουν όρια στις
συμμετοχές με αποκορύφωμα το 2006 όπου οι μοτοσυκλέτες έφτασαν τις 1000
και τα τετράτροχα τα 240.
3 ώρες αγώνα είναι αρκετές να φέρουν
στα όρια μηχανές και ανθρώπους.
Κάθε χρόνο μεγάλα ονόματα του enduro και των rally συμμετέχουν σε αυτόν
τον θεσμό.
Για το 2007 ο αγώνας αναμένεται πιο φαντασμαγορικός απο ποτέ, με την
διοργάνωση να ετοιμάζει εκπλήξεις στους συμμετέχοντες.
Για την επόμενη χρονιά η συνεργασία με την Yamaha
εξασφάλισε την
δυνατότητα, στους αναβάτες εκτός Γαλλίας, ενοικίασης μοτοσυκλέτας.
Το Off-road.gr εξασφάλισε
την κάλυψη και προώθηση του
αγώνα στην Ελλάδα
με την ευγενική άδεια των διοργανωτών.
Θα καλύψει ζωντανά τον αγώνα απο
την Γαλλία και θα συνοδεύσει τις ελληνικές συμμετοχές που θα υπάρξουν.
Για το 2007 οι διοργανωτές κατέβασαν το κόστος συμμετοχής στα 290€ για
τα τετράτροχα και στα 220€ για τις μοτοσυκλέτες, θεσμοθετώντας και
έπαθλο για όλους τους ξένους αναβάτες:
1ος 760 €
2ος 460 €
3ος 300 €
Η ημερομηνία λήξης των οικονομικών εγγραφών για τον αγώνα του 2007, που
διεξάγεται
στις 10-11 Φεβρουαρίου, είναι η 10η Δεκεμβρίου 2006. Απο εκεί και πέρα
το κόστος συμμετοχής θα είναι μεγαλύτερο.
Ο αγώνας είναι σχεδιασμένος στην άμμο του Pas de Calais που διαθέτει
μεγάλα κομμάτια βρεγμένης και βαριάς άμμου αλλά και μεγάλη διαδρομή σε
παχιά στεγνή άμμο που δυσκολεύει αναβάτες και μηχανές.
Η μεγάλη ευθεία της εκκίνησης καταλήγει μετά απο περίπου 4 χλμ σε μία
κλειστή στροφή και ο μεγάλος διάδρομος της ευθείας στενεύει απότομα
δημιουργώντας ένα φατασμαγορικό κομφούζιο. Μετά απο αυτό οι αναβάτες
οδηγούνται σε στενά περάσματα με τεχνητές δυσκολίες, άλματα και μπερμς,
προκειμένου να ξαναβγούν στην μεγάλη ευθεία όπου οι ταχύτητες δεν έχουν
περιορισμό.
Το 2005 ο Despre συμμετείχε με ένα KTM 950 SuperEnduro κερδίζοντας το
HoleShot και φτάνοντας την τελική του στα 190χλμ λίγο πρίν την πρώτη
στροφή όπου και χάθηκε μέσα στο πλήθος εγκαταλείποντας και τον αγώνα.
Για το 2007 η διαδρομή για τις μοτοσυκλέτες θα είναι 15,5 χλμ και για
τα τετράτροχα 7,8 χλμ.
Η διοργάνωση για το 2007 θα είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα και μερικά
νούμερα μαρτυρούν το πόσο προετοιμασμένοι θα είναι οι οργανωτές:
· 5 εταιρείες Security, 60 μοτοσυκλετιστές της Αστυνομίας, 65
αστυνομικοί
· 300 αστυνομικοί της Δημοτικής Αστυνομίας
· 160 πυροσβέστες & 75 φύλακες
· 180 αλυτάρχες
· 200 Δημοτικοί υπάλληλοι
· 2 Νοσοκομεία
· 1 Σταθμός πρώτων Βοηθειών & 6 Σταθμοί του Ερυθρού Σταυρού
· 14 γιατροί & 2 χειρουργοί με υποστήριξη 11 νοσηλευτών
· 3 Ελικόπτερα
Η ιστορία του αγώνα
Ο Thierry Sabine αποτελεί
ίσως την μεγαλύτερη μορφή των αγώνων εκτός
δρόμου τον προηγούμενο αιώνα. Εμπνευσμένη προσωπικότητα με ιδέες
μεγάλες που πολλοί θεωρούσαν ακατόρθωτες. Βρήκε άπειρους μιμητές τα
τελευταία 20 χρόνια και καθιέρωσε ένα νέο είδος αυτό των Rally Raid.
O νυν Δήμαρχος του Touquet ήταν ανάμεσα στους πρωτεργάτες του αγώνα που
έφτασε να γιορτάζει το 2006 τα 30 χρόνια του με τους θεατές να φτάνουν
τους 400,000.
Μερικές απο τις σημαντικότερες στιγμές
του αγώνα
1975: O Thierry Sabine
συνεργάτης του Touquet αποφασίζει να υιοθετήσει
το μοντέλο του μαζικού enduro που προϋπήρχε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Εκείνη την χρονιά συμμετέχουν για πρώτη φορά 286 αναβάτες.
1981: Η KTM αποφασίζει την
επίσημη συμμετοχή της χρησιμοποιώντας τον
Kees Van der Ven, το βαρύ πυροβολικό της στην άμμο
1982 - 1986: Ο Kees Van der Ven
κερδίζει πέντε συνεχόμενους αγώνες.
1989: Η χρονιά ρεκόρ, 1100
αναβάτες συμμετέχουν στον αγώνα
1991: Ο αγώνας ακυρώνεται λόγω του Πόλεμου του Κόλπου
1992: Ο Yann Guedard κερδίζει
για πρώτη φορά την κατηγορία 250
1997: Ο αγώνας με μοτοσυκλέτες
που γίνεται παραδοσιακά Κυριακή, βλέπει
την γέννηση ενός ακόμη αγώνα το Σάββατο με τετράτροχα. Η πρώτη χρονιά
έχει 240 συμμετοχές με Quad.
2000: H επιστροφή της επίσημης
Honda με τον πολυνίκη Thierry Bethys που
κερδίζει και την επόμενη χρονιά.
2005: 1000 μοτοσυκλέτες και 240
τετράτροχα παίρνουν εκκίνηση εκείνη την
χρονιά.
Το holeshot κερδίζει ο Cyril Despre και προσφέρει το έπαθλο στα
παιδιά του αείμνηστου Fabrizio Meoni που είχε φύγει απο την ζωή την
ίδια χρονιά στο Dakar.
2006: Νέα σχεδίαση του αγώνα
Οι νικητές απο το 1975 έως και σήμερα
Μοτοσυκλέτες
1975 Jacques VERNIER OSSA
1976 Daniel PEAN MAICO
1977 Gilles FRANCRU HQV
1978 Patrick DROBECQ HQV
1979 Hakan CARLQUIST HQV
1980 Serge BACOU YAMAHA
1981 Jean-Paul MINGUES YAMAHA
1982 Kees VAN DER VEN KTM
1983 Kees VAN DER VEN KTM
1984 Kees VAN DER VEN KTM
1985 Kees VAN DER VEN KTM
1986 Kees VAN DER VEN KTM
1987 Leif PERSSON Swede YAMAHA
1988 Eric GEBOERS HONDA
1989 Eric GEBOERS HONDA
1990 Eric GEBOERS HONDA
1992 Yann GUEDARD KAWASAKI
1993 Gerard DELPINE HONDA
1994 Jerome BELVAL HONDA
1995 Arnaud DEMEESTER YAMAHA
1996 Arnaud DEMEESTER YAMAHA
1997 David HAUQUIER HONDA
1998 Arnaud DEMEESTER YAMAHA
1999 Jean-Claude MOUSSE YAMAHA
2000 Thierry BETHYS HONDA
2001 Τhierry BETHYS HONDA
2002 Arnaud DEMEESTER YAMAHA
2003 Thierry BETHYS HONDA
2004 Jean-Claude MOUSSE HONDA
2005 Arnaud DEMEESTER YAMAHA
Τετράτροχα
1997 Pascal ROCHEREAU / Jean-Charles TONUS. YAMAHA
1998 Wilhelmus Johan VAN DER LAAN / Eric GAILLARD
1999 Pascal ROCHEREAU / Jean-Charles TONUS. YAMAHA
2000 Gilles ABGRALL / Alex BRUSSELERS. EML
2001 Pascal ROCHEREAU / Paul WINROW. YAMAHA
2002 Blaise PARENT / Vincent PINCHON. YAMAHA
2003 Blaise PARENT / Vincent PINCHON. YAMAHA
2004 Romain COUPRIE / Pascal de PALMA. YAMAHA
2005 Blaise PARENT YAMAHA
Κείμενο: [Σταμάτης
- DrMel - Μελέτης]
Φωτο: Maindru Photos - Touquet
To site της οργάνωσης: www.enduropaledutouquet.fr
More articles
|
|
| |
|