Πιστεύω ότι δεν υπάρχει περίπτωση να γελάσει κανένας εδώ με απορίες...
1) Οι χειροκίνητες πλύμνες έχουν δύο θέσεις (free-lock). Οι αυτόματες γράφουν στο καπάκι τους (στο κέντρο της ζάντας) "Auto free wheel", ή κάτι παρόμοιο, και κομπλάρουν αυτόματα μόλις βάλεις 4χ4 και κινηθείς. Ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος, αλλά αν βάλεις 4x4 με τις αυτόματες ή βάλεις στο "lock" τις χειροκίνητες, και σηκώσεις το αυτοκίνητο στον αέρα, γυρνώντας τους τροχούς θα γυρνάνε και τα ημιαξόνια. Αν τώρα έχεις απλά μαύρα καπάκια, οι πλύμνες είναι μόνιμα κομπλαρισμένες με τα ημιαξόνια, τα οποία γυρνάνε πάντα (όπως στο δικό μου
), με τις ανάλογες φθορές που συνεπάγεται αυτό.
Όμως με τις αυτόματες (νομίζω ότι) χρειάζεται να σταματήσεις για να βάλεις 4χ4, με τις χειροκίνητες σίγουρα χρειάζεται να κατέβεις κιόλας, ενώ χωρίς πλύμνες βάζεις 4χ4 εν κινήσει
2) Λογικότατο, αφού αυτός είναι ο ρόλος ενός απλού διαφορικού, να "διαφορίζει" την κίνηση ανάμεσα στους δύο τροχούς ώστε να μπορείς να στρίψεις, αφού σε μια στροφή ο εξωτερικός κάνει μεγαλύτερη απόσταση από τον εσωτερικό, και έτσι πρέπει να γυρίσει περισσότερες φορές
Έτσι λόγω της κατασκευής του διαφορικού, όταν ο ένας χάσει την πρόσφυσή του, όλη η ροπή του κινητήρα πηγαίνει στον άλλο... Αυτά που βλέπεις στα trial που πηγαίνεις και δεν χαζοσπινιάρουν, έχουν κάποιου είδους μπλοκέ ή locker συνήθως... Και τα τσαφ-τσουφ που ακούς όταν τα θηρία τελειώνουν το εμπόδιο, είναι η απεμπλοκή των air locker, γιατί όταν τα έχουν κλειδωμένα μπρος-πίσω δεν μπορούν να στρίψουν καθόλου...
Όπως κατάλαβες, το να έχεις 4wd είναι καλύτερο από το 2wd, αλλά δεν κάνεις τα πάντα, αν σπινιάρει ένας εμπρός και ένας πίσω, μένεις εκεί που είσαι...