Το απόσπασμα που παραθέτω λέει πως η LRP είναι η αμόλυβδη που πωλείται σαν αμόλυβδη + τα πρόσθετα, αναλυτική χημική σύσταση δεν βρήκα ούτε πιστευω πως είναι εύκολο ή αξιόπιστο να βρέι κάποιος.
Το οτι η "σούπερ" που πωλείται ακόμα έχει την ίδια σύσταση με την αμόλυβδη θεωρείται δεδομένο και πουθενά δεν έχω δει σε αναφορά πετρελαιοβιομηχανίας να αναφέρεται κάτι διαφορετικό.Οπως είπα και πιο πάνω οι εταιρίες και οι οργανισμοί αυτοκινητηστών επίσης δεν θεωρούν πιο επικύνδηνη την κατανάλωση αμόλυβδης απο αυτοκίνητα χωρίς καταλύτη σε σχέση με την βενζίνη με μόλυβδο (είπαμε, πιο δηλητήριο εσύ προτιμάς απο τα 2?
).
Η σημερινή αμόλυβδη σούπερ υπάρχει όχι για να μην απελευθερώνεται άκαυστο βενζόλιο κλπ (αυτό γίνεται ούτως ή άλλως απο παλιά αυτοκίνητα) αλλα για να μην φθείρονται οι βαλβίδες και για να μην υπάρχει πρόβλημα με τα οκτάνια.
Ακόμα και πριν την κατάργηση της σούπερ με μόλυβδο πολλές μοτοσυκλέτες έβγαιναν απο τα εργοστάσια με ρύθμιση αλλα και προτροπή του κατασκευαστή για να καίνε αμόλυβδη (πχ piaggio).Μιλάω για μοτοσυκλέτες χωρίς καταλύτη και αναφέρομαι σε αυτές μιας και τα αυτοκίνητα τότε ήδη έβγαιναν όλα καταλυτικά.
Αν οι αμφιβολίες σου βασίζονται στην εγκληματικότητα της απελευθέρωσης "αβασάνιστα" δηλητηρίων στην ατμόσφαιρα να σου θυμίσω πως επι δεκαετίες καίγαμε βενζίνη με μόλυβδο.
edit 1: όσοι ενδιαφέρεστε διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Jamie Kitman:
http://www.nationarchive.com/Summaries/v270i0011_09.htm
http://www.internetpirate.com/leadconspiracy.htm
Είχε δημοσιευτεί παλαιότερα και στο αγγλικό Car.
edit 2: Σε όλα τα site ή αναφορές των μεγάλων πετρελαικών εταιριών η βενζίνη LRP αναφέρεται απλώς σαν την γνωστή μας αμόλυβδη με την προσθήκη λιπαντικών για τις έδρες προσθέτων. Η βενζίνη LRP πουθενά δεν αναφέρεται σαν διαφορετικής σύστασης, γι'αυτο και χαρακτηρίζεται σαν "αμόλυβδη" με την ίδια έννοια που αναφερόμαστε έτσι στην απλή αμόλυβδη χωρίς πρόσθετα (ασχέτως οκτανίων).Για λόγους διανομής η προανάμιξη αυτή των προσθέτων στην αμόλυβδη έχει προγραμματιστεί να σταματήσει στα επόμενα 1-2 χρόονια λόγω περιορισμένης ζήτησης.
edit 3: Το γερμανικό "λόμπι" δεν υποστήριζε την κατάργηση της βενζίνης με TEL, αυτό το υποστήριζαν ΟΛΟΙ μιας και ο μόλυβδος είναι γνωστό ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ (όπως αναφέρει το άρθρο που προανέφερα είναι τάξεις μεγέθους πιο επικύνδηνο απο τους αρωματικούς υδρογονανθρακες).
Αυτό που υποστήριζαν οι γερμανικές εταιρίες (και τελικά το πέτυχαν) είναι η καθιέρωση της χρήσης καταλυτικών μεταροπέων για την επίτευξη "τέλειας καύσης" και τον περιορισμό των επικύνδηνων ρυπαντών.Οι καταλυτικοί μετατροπείς με αισθητήρα λάμδα επεκράτησαν άλλων τεχνολογιών όπως η τεχνολογία πτωχού μίγματος που προωθούσε η PSA ή το CVCC της Honda αν και με την όλο και αυστηρότερη νομοθεσία περι ρύπων εκτός απο τους καταλύτες αναγκαστικά θα κάνουν την εμφάνισή τους (ή την επανεμφάνισή τους) και άλλες τεχνολογίες.