Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Προφίλ και βήμα μετάδοσης

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Προφίλ και βήμα μετάδοσης

Δημοσίευσηαπό blackchris » 28 Σεπ 2003, 20:08

Σε κάποια παλιότερη δημοσίευση διάβασα ότι όταν βάζεις ελαστικά με μεγαλύτερο προφίλ αλλάζει και το βήμα μετάδοσης. Τι ακριβός σημαίνει αυτό :?: Έχω Vitara 2.0L κοντό το οποίο φόραγε από το εργοστάσιο 215/65/R16 και έβαλα 215/70/R16. Πριν είχα τελική 165+ ενώ τώρα μετά βίας φτάνω τα 140. Είναι πραγματική η μείωση η “κλέβει” το κοντέρ :?:
Θα μπορούσα να ανέβω ένα νούμερο ακόμα στο προφίλ (215/75/R16) για λίγο ύψος ακόμα η αναγκαστικά θα πρέπει να περάσω σε κίτ ανύψωσης?
Ευχαριστώ τους φίλους Τζιπάδες (και Τζιπουράδες :twisted: ) εκ των προτέρων.
Άβαταρ μέλους
blackchris
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2712
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 19:41

Δημοσίευσηαπό m38a1 » 29 Σεπ 2003, 09:39

το να βαλεις λαστιχο με μεγαλυτερο προφιλ δε κοβει τη τελικη, αντιθετα την αυξανει, γιατ αν κοψεις τα δυο διαφορετικα λαστιχα και τα απλωσεις κατω θα δεις οτι το λαστιχο με το μεγαλυτερο προφιλ ειναι λιγο πιο μακρυ με αποτελεσμα οταν και τα δυο κανουν μια πληρη περιστροφη αυτο με το μεγαλυτερο προφιλ θα διανυσει μεγαλυτερη αποσταση. απλα κοβει λιγακι απο το τραβηγμα του αυτοκινητου.

ΥΓ. ο νομος της φυσικης λεει οταν χανουμε σε δυναμη κερδιζουμε σε χρονο, και οταν κερδιζουμε σε δυναμη χανουμε σε χρονο.
ελπιζω να βοηθησα
Άβαταρ μέλους
m38a1
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 05 Μαρ 2003, 11:29

Δημοσίευσηαπό Arouraios » 29 Σεπ 2003, 14:19

ΦΟΡΑΩ ΛΑΣΤΙΧΟ 205/70/15 ΣΕ VITARA 8V ΖΑΝΤΑ ΑΛΟΥΜΗΝΙΟΥ.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΛΑΞΩ ΛΑΣΤΙΧΑ ΜΕ ΚΑΤΙ PIRELI Α/Τ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΑΛΛΑ ΘΈΛΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΚΑΙ ΚΑΝΑ ΠΟΝΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΣΤΙΧΟ. ΤΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΝΑ ΖΗΤΗΣΩ?????

ΥΠΟΨΙΝ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΑΜΙΣΙΟ ΕΤΣΙ ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΚΑΜΙΑ ΤΡΕΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΕΙ ΠΑΝΤΟΥ.
Άβαταρ μέλους
Arouraios
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 01 Αύγ 2003, 12:43
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό max » 29 Σεπ 2003, 15:05

Στην πραγματικότητα έβαλες ένα λάστιχο 3,1% μεγαλύτερο από τα μαμίσια.
Λογικά όταν ταξιδεύεις με 100 στο κοντέρ στην πραγματικότητα πάς με 103 άρα όταν βλέπεις 140 πας με 145 περίπου. Η διαφορά από τα 165 στα 140 μάλλον είναι αδικαιολόγητη.
Άβαταρ μέλους
max
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 166
Εγγραφή: 25 Φεβ 2003, 10:40

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 29 Σεπ 2003, 15:53

Το μυστικό λέγεται τριβή κύλισης και ροπή.

Αν άλλαξε τα ασφάλτινα ελαστικά με κάποια πιό χωμάτινα ή έστω all terrain, η τριβή κύλισης, αλλά και η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνουν, οπότε να σου η μείωση της τελικής.

Από την άλλη αύξηση της διαμέτρου, έστω και 3%, μειώνει τη δύναμη που κινεί το αυτοκίνητο, λόγω του ότι η ροπή του κινητήρα δεν αλλάζει, οπότε αύξηση της απόστασης σημαίνει μείωση της δύναμης. Λόγω της "τετραγωνικής" σχέσης ταχύτητας και δύναμης, η μείωση είναι της τάξης του 9%, δηλαδή 15 χλμ./ώρα.

(οι όποιοι μηχανικοί ας μου συγχωρέσουν το μπακαλίστικο των υπολογισμών, που δεν απέχει όμως πολύ από την πραγματικότητα)
Tetrakinisi
 

Δημοσίευσηαπό xontros » 29 Σεπ 2003, 16:00

Να προσθέσω ότι το μεγαλύτερο συνολικό ύψος χειροτερεύει την (ήδη κακή) αεροδυναμική 8)
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό max » 29 Σεπ 2003, 16:33

Με την λογική αυτή τότε εγώ που πήγα από 235/60/16 σε 225/70/16 Α/Τ και έχω μια διαφορά του 4,8% του τεστην 23.04% (Βλέπε θεωρία τετραγωνικής ρίζας) και αρχική τελική 160χλμ/ωρα τώρα δεν θα μπορώ να πάω πάνω από 123χλμ/ωρα. Τότε πως ταξίδευα με 145χλμ/ωρα και είχα και λίγο γκάζι ακόμα (Δεν μιλάω για κατηφόρα).


Μπλέξαμε!!! :roll:

Άβυσσος τα λάστιχα.
Άβαταρ μέλους
max
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 166
Εγγραφή: 25 Φεβ 2003, 10:40

Δημοσίευσηαπό jdelis » 29 Σεπ 2003, 17:45

Η αύξηση της διαμέτρου μεγαλώνει την τελική, όπως είπαν και τα παιδιά. Αν υπολογίσεις και το σφάλμα του ταχύμετρου (περ. 5 km/h) και πάλι δεν δικαιολογείται η διαφορά που αναφέρεις. Αυτό που αναφέρει ο Tetrakinisi για τα All Terrain και την αυξημένη τριβή έχει βάση, αλλά η διαφορά εξακολουθεί να μου φαίνεται μεγάλη :?
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό xontros » 29 Σεπ 2003, 22:29

Xappas έγραψε:Η αύξηση της διαμέτρου μεγαλώνει την τελική, όπως είπαν και τα παιδιά.

Αυτό ισχύει μόνο θεωρητικά. Στην πράξη εξαρτάται από τα παραπάνω γιατί μακραίνει η τελική σχέση μετάδοσης, αλλά κυρίως από την απόδοση του συγκεκριμένου κινητήρα και τις σχέσεις 5ης και διαφορικού. Και ο "χontros" όταν φόρεσε τα 225/75-15 αντί για 215/75-15, έχασε τελική αντί να κερδίσει. Πρώτα πήγαινε χαλαρά 130 και σε κατηφόρες 145, τώρα 120 σε επίπεδο δρόμο και 135 σε κατηφορίτσες. Να σημειωθεί ότι το κοντέρ είναι καρφί τώρα (μετρημένο με GPS), άρα πρώτα ήταν αισιόδοξο.
Είναι λογικό, εφόσον με το "μακρύτερο βήμα" η 5η δεν είναι πια αρκετά μέσα στη ροπή του κινητήρα (3000 σαλ) και οι στροφές δεν ανεβαίνουν όπως πρώτα. Μπορεί να συμβει και το αντίθετο, με ένα κοντύτερο διαφορικό να μπορέσει ένα αυτοκίνητο να ανεβάσει πιο πολλές στροφές και να έχει μεγαλύτερη τελική!
Είναι επίσης λογικό το εργοστάσιο να έχει δώσει στο αυτοκίνητο τον καλύτερο συμβιβασμό σχέσεων μετάδοσης για οικονομία-τελική-επιτάχυνση, ώστε κάθε παρέμβασή μας να χαλάει τις ισορροπίες.
Ελπίζω να μην κούρασα :oops:
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό Arouraios » 29 Σεπ 2003, 23:11

ΑΔΕΛΦΙΑ OFF-ROADERS ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΑΤΕ.

ΠΕΣ ΤΕ ΜΕ ΑΣΧΕΤΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΥΤΕ ΤΑ ΜΙΣΑ. ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ
Άβαταρ μέλους
Arouraios
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 01 Αύγ 2003, 12:43
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό xontros » 30 Σεπ 2003, 10:08

Και το 215/75-15 και το 225/75-15 με τη μαμίσια ζάντα δεν βρίσκουν. Απλά η ζάντα αυτή είναι ψιλοστενή για αυτά τα λάστιχα, έχει φάρδος 5 ίντσες (ή 5.5?) ενώ η ιδανική για αυτά είναι 7 ίντσες.
Βέβαια ο grvit έχει βάλει 30χ9.5 (περίπου σαν 235/75-15) στη μαμίσια :shock: και δεν έχει πρόβλημα.
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό m38a1 » 30 Σεπ 2003, 19:41

το οτι τελικα δεν εχεις μεγαλυτερη τελικη ειναι καθαρα θεμα διαφορικου και κινητηρα επειδη δε μπορει να τραβηξουν σε πολλα χιλιομετρα. το πιο ευκολο αυξανεις την ιπποδυναμη. το δικο μου παντως απο τα 96,6 που εχει τελικη εργοστασιακα με τα 31χ10,5 παω ανετα με την απιστευτη τελικη των 104.
Άβαταρ μέλους
m38a1
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 05 Μαρ 2003, 11:29

Δημοσίευσηαπό xtrail » 30 Σεπ 2003, 19:58

Ριξε και μια ματια εδώ
http://www.mindspring.com/%7Ecinque/test/tirecalc.html
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό blackchris » 30 Σεπ 2003, 20:32

Φίλοι Τζιπάδες ευχαριστώ για τις απαντήσεις υπήρξαν διαφωτιστικές :D .
Ο Φίλος tetrakinisi μάντεψε σωστά άλλαξα τα εντελώς απαράδεκτα εργοστασιακά ασφάλτινα Bridgestone με Scorpion S/T (μια και σε στροφή σε πάγο έφερα 3 σβούρες έσκασα σε μπάρα και έχασα ένα προφυλακτήρα :oops: ).
Ξέχασα να αναφέρω ότι έχω τοποθετήσει και σχάρα, για Vitara (ελληνική σε 3 μήνες διέλυσε ) οπότε πρέπει να βάζει και αυτή το χεράκι της στο κόψιμο.
Any way, από ότι κατάλαβα για να πάρω λίγους πόντους παραπάνω θα πρέπει να περάσω σε κιτ ανύψωσης. Είναι ασφάλειας η θα πηγαίνω όπου φυσάει ο άνεμος :?:
Άβαταρ μέλους
blackchris
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2712
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 19:41

Δημοσίευσηαπό grvit » 02 Οκτ 2003, 18:06

Δεν απαντω ακριβώς στην αρχική ερώτηση,πάντως οσοι θέλετε να βάλετε μεγαλύτερα λάστιχα (δεν μιλαω για απλά ενα νούμερο πάνω) πριν αρχίστε να βάζετε διάφορα άλλα,σκεφτείτε πρώτα να αλλάξτε κορώνες-πηνία,αλλιώς οι συμπλέκτες σας αρκετά πρίν την ώρα τους θα παραδώσουν πνεύμα.Τα άλλαξα και το αμάξι εχει μεταμορφωθεί εντελώς.Στα τραβήγματά του ψιλοφορτηγίζει.Τα σετ που έβαλα εχουν σχέση 5,83:1 (απο 4,97 περίπου η μαμά) ,το αμάξι ξεκινά άνετα και με δευτέρα,και σε ανηφόρες χαλαρές τραβάει άνετα με τρίτη.Τα λάστιχα που έχω πάνω ειναι 30χ9,5χ15 στις μαμίσιες 5,5.Αρκεί να πω οτι και με πέμπτη (που την ειχα ξεγράψει εντελώς) τώρα τραβάει ..... Αυτά για την ώρα.....
Άβαταρ μέλους
grvit
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 183
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2003, 16:44
Τοποθεσία: Mytilene

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 11 επισκέπτες