Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Διχρονο - Τετράχρονο ... τι ακριβώς συμβαίνει στον κύλινδρο?

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Διχρονο - Τετράχρονο ... τι ακριβώς συμβαίνει στον κύλινδρο?

Δημοσίευσηαπό SeNNinhA » 24 Νοέμ 2005, 19:23

Αλήθεια πάντα είχα την απορία.

Όλοι ξέρουμε να ξεχωρίζουμε τα δίχρονα από τα τετράχρονα όπως και τις διαφορές απόδοσης κλπ σε αυτά. Αλλά αλήθεια τι σημαίνουν 2 & 4 χρόνοι? Δεν είμαι ειδικός στην μηχανολογία αλλά θα ήθελα να μάθω σχετικά. Υπάρχει κανείς που μπορεί να μου εξηγήσει τις βασικές αρχές?

Thanks
Άβαταρ μέλους
SeNNinhA
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: 06 Δεκ 2003, 23:05
Τοποθεσία: Αμπελόκηποι, Αθήνα

Re: Διχρονο - Τετράχρονο ... τι ακριβώς συμβαίνει στον κύλιν

Δημοσίευσηαπό Athos » 25 Νοέμ 2005, 09:36

SeNNinhA έγραψε:Αλήθεια πάντα είχα την απορία.

Όλοι ξέρουμε να ξεχωρίζουμε τα δίχρονα από τα τετράχρονα όπως και τις διαφορές απόδοσης κλπ σε αυτά. Αλλά αλήθεια τι σημαίνουν 2 & 4 χρόνοι? Δεν είμαι ειδικός στην μηχανολογία αλλά θα ήθελα να μάθω σχετικά. Υπάρχει κανείς που μπορεί να μου εξηγήσει τις βασικές αρχές?

Thanks


Τι μου θύμισες τώρα..
Κάτι ελληνικές ταινίες «Ο καμικάζι τσαντάκιας» , «Ρόδα τσάντα και κοπάνα» και τέτοιες όπου ο πρωταγωνιστής προχωρούσε μεγαλοπρεπώς με το Τενερέ του και ακουγόταν ένα ανατριχιαστικό «ιιιιιι-ιι»…
Βλέπεις ο ηχολήπτης ούτε κι εκείνος ήταν ειδικός στην μηχανολογία..
Λοιπόν τετράχρονος = νταπ-νταπ, δίχρονος = ιιιι-ιιι..

(Χωρίς παρεξήγηση ε; Πήγαινε στον Παπασωτηρίου, έχει πολλά βιβλία, πάρε των εκδόσεων του Ευγενιδίου που είναι και φτηνά)
Athos
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2005, 07:00

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 26 Νοέμ 2005, 10:11

Θα μου επιτρέψετε και εμένα απλά να συμπληρώσω σε όσα πολύ σωστά ανέφερε ο Pino ότι ο τετράχρονος είναι πιο πολύπλοκος σαν κινητήρας μιας και έχει πιο πολλά μέρη ( Εκκεντροφόρους , βαλβίδες και άλλα όμορφα ) ενώ ο δίχρονος είναι πιο απλός και πιο αποδοτικός . Από 40 έως 70 τις εκατό πιο «παραγωγικός» στα ίδια κυβικά .
Δύο πράγματα ειναι απέραντα : η βλακεία ορισμένων ανθρώπων και το σύμπαν - για το δεύτερο δεν είμαι σίγουρος....."Αϊνστάιν".
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Re: Διχρονο - Τετράχρονο ... τι ακριβώς συμβαίνει στον κύλιν

Δημοσίευσηαπό SeNNinhA » 26 Νοέμ 2005, 11:15

pino έγραψε:Ο τετράχρονος κινητήρας παράγει έργο κάθε 4 χρόνους
1 Εισαγωγή
2 Συμπίεση
3 Ανάφλεξη (έργο)
4 Εξαγωγή

Ενώ ό 2 χρονος κάθε 2 χρόνους

1 Εισαγωγή + Συμπίεση
2 Ανάφλεξη + Εξαγωγή (έργο)


Κατι τέτοιο είχα ξανακούσει αλλά δεν το έχω καταλάβει. Δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πως γίνεται να παράγεται έργο διαφορετικό σε 2 & 4 χρόνους. Αφού έργο παράγει ουσιαστικά το πιστόνι κατεβαίνοντας. Άρα το έργο δεν έχει σχέση με τον πλήρη κύκλο? Πρέπει να πάρω κανα βιβλίο που μου είπατε μάλλον.
Άβαταρ μέλους
SeNNinhA
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: 06 Δεκ 2003, 23:05
Τοποθεσία: Αμπελόκηποι, Αθήνα

Re: Διχρονο - Τετράχρονο ... τι ακριβώς συμβαίνει στον κύλιν

Δημοσίευσηαπό pino » 26 Νοέμ 2005, 11:53

Δες εδώ το animation για τους 2stroke
http://www.keveney.com/twostroke.html

Δες εδώ το animation για τους 4stroke
http://www.keveney.com/otto.html

Θα καταλάβεις πολύ καλύτερα...
Άβαταρ μέλους
pino
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 514
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57

Δημοσίευσηαπό SeNNinhA » 27 Νοέμ 2005, 22:16

Thanks

Τώρα έγιναν όλα ξεκάθαρα.
Άβαταρ μέλους
SeNNinhA
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: 06 Δεκ 2003, 23:05
Τοποθεσία: Αμπελόκηποι, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Igor_Giganski_Antiatom » 21 Δεκ 2005, 13:08

υπάρχουν επίσης τα site www.howstuffworks.com για πάσης φύσεως τέχνικες
απορίες και www.wikipedia.org για πάσης φύσεως απορίες
be a racer not a poser(death to cafe posers)! GAS GAS EC 250 01' "ERZBERG CERTIFIED"
Άβαταρ μέλους
Igor_Giganski_Antiatom
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 79
Εγγραφή: 13 Απρ 2005, 03:08
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό leipsippos » 22 Δεκ 2005, 09:36

Βασικη διαφορα και συναμα ο πιο απλος τροπος να τους ξεχωρισεις οπτικα, ακομα και σβηστους δηλαδη, ειναι πως στους 4Τ εχουμε βαλβιδες ενω στους 2Τ εχουμε αυλους για τη εισαγωγη-εξαγωγη του μειγματος.
Ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα!

"ΤΕΑΜ 100+"
Άβαταρ μέλους
leipsippos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1974
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 17:58
Τοποθεσία: Πευκόφυτοι Πετρώδεις Ορεινοί Όγκοι

Δημοσίευσηαπό Athos » 23 Δεκ 2005, 08:44

leipsippos έγραψε: ο πιο απλος τροπος να τους ξεχωρισεις οπτικα


Οπτικά διαφέρουν : στις ψήκτρες στα αερόψυκτα (τα 2χρονα έχουν μεγαλύτερες), στο ύψος του κυλίνδρου (τα 4χρονα έχουν μεγάλο καπάκι λόγω εκκεντροφόρου-βαλβίδων), όμως σε παλιούς κινητήρες (πχ σε αντίκες) μπορεί και πάλι αυτά να μπερδέψουν.

Ο σίγουρος τρόπος να τους ξεχωρίσεις είναι ένας :
κοιτάς πού πάει η εισαγωγή του καυσίμου, άν πάει ψηλά (προς την κεφαλή του κυλίνδρου) είναι 4χρονο, αν πάει χαμηλά (προς το στρόφαλο) είναι 2χρονο.
Athos
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2005, 07:00

Δημοσίευσηαπό Bandit » 23 Δεκ 2005, 14:41

Κοίτα τη 'λαδίλα' στην εξάτμιση σε ένα 2χρονο και τη ΄μαυρίλα' στο 4χρονο...
άσε που μυρίζει από μακριά. (Για αυτούς με καλή μύτη) . Οι περισσότεροι μηχανόβιοι γνωρίζουν και τη μάρκα του λαδιού όταν περνά..
Εγώ θυμάμαι στα μαθητικά χρόνια όπου είχαν περάσει αρκετά 2χρονα αργά και γρήγορα από τα χέρια μου

(LEAD 80SS, HONDA NSF 50cc, APRILIA REPLICE 50cc (POLINI 80cc) APRILIA 125cc το τέρας) Χρησιμοποιούσαμε τα CASTROL και μάλιστα με άρωμα φράουλα ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
Τι ωραία χρόνια... Τελικά όντως το 2χρονο είναι ανάμνηση, Κρίμα που θα αρχίσουν να εκλείπουν με τη καινούρια τεχνολογία των τετράχρονων (Βλέπε YZF400)...
Άβαταρ μέλους
Bandit
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 131
Εγγραφή: 25 Απρ 2004, 19:53

Δημοσίευσηαπό BLLAND » 23 Δεκ 2005, 19:12

Bandit έγραψε:Κοίτα τη 'λαδίλα' στην εξάτμιση σε ένα 2χρονο και τη ΄μαυρίλα' στο 4χρονο...
άσε που μυρίζει από μακριά. (Για αυτούς με καλή μύτη) . Οι περισσότεροι μηχανόβιοι γνωρίζουν και τη μάρκα του λαδιού όταν περνά..
Εγώ θυμάμαι στα μαθητικά χρόνια όπου είχαν περάσει αρκετά 2χρονα αργά και γρήγορα από τα χέρια μου

(LEAD 80SS, HONDA NSF 50cc, APRILIA REPLICE 50cc (POLINI 80cc) APRILIA 125cc το τέρας) Χρησιμοποιούσαμε τα CASTROL και μάλιστα με άρωμα φράουλα ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
Τι ωραία χρόνια... Τελικά όντως το 2χρονο είναι ανάμνηση, Κρίμα που θα αρχίσουν να εκλείπουν με τη καινούρια τεχνολογία των τετράχρονων (Βλέπε YZF400)...

Ωραία η βάρκα θείο!!!!!!!!Δικιάς είναι? :D
Άβαταρ μέλους
BLLAND
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: 26 Μάιος 2005, 17:31
Τοποθεσία: Λαμία

Δημοσίευσηαπό Bandit » 24 Δεκ 2005, 20:13

Όχι βέβαια. Αυτή είναι μικρή(ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ)
Άβαταρ μέλους
Bandit
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 131
Εγγραφή: 25 Απρ 2004, 19:53

Δημοσίευσηαπό ktmakis » 25 Δεκ 2005, 22:34

Κύριοι αν και έτσι φαίνεται σαν πραγματικός και φανατικός 2-χρονάκιας λέω ¨ΤΑ ΔΙΧΡΟΝΑ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΠΟΤΕ!!!!!
Αν και οι μεγάλες βιομηχανίες τα σκοτώνουν αυτά είναι η άλλη όψη του μοτοσυκλετισμού. Ελαφριά, γρήγορα, κ@λωτικά. Και τα τετράχρονα έχουν τη δική τους ιστορία και θετική πλευρά αλλά για μερικούς από εμάς όταν τα βάζουμε στη ζυγαριά τα δίχρονα υπερτερούν. Εκτός από λύσιμο κάρτερ μπορεί ο καθένας με λίγες γνώσεις να το συντηρεί μόνος του. (Αντε τωρα στα 30φεύγα να σηκώνω το 4χρονο φουλ στη λάσπη). 125αράκι τεζα και χαμόγελο τεράστιο!!!!
Αν δεν είχα άλλες υποχρεώσεις θα ήθελα και ενα 4χρονο βέβαια στο γκαράζ (Ιαπωνέζικο κατά προτίμηση) έτσι για να επιβαιβεώνω την αξία του 2-χρονου. (και για καμμια χαλαρή enduraδίτσα ενίοτε).
Αν δεν μυρίζεις λαδίλα στο βουνό δεν το φχαριστίεσαι ρε παιδί μου πως να το κάνουμε!!!
Εικόνα
Δίχρονο μέλος :dancing:
Άβαταρ μέλους
ktmakis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 968
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2005, 14:45
Τοποθεσία: Αθήνα - Μελίσσια

Δημοσίευσηαπό Bandit » 26 Δεκ 2005, 03:08

Φίλε Kitmakis,
Δεν μπορώ να πω ότι τα 2χρονα μπορούν να αντεπεξέλθουν στη κόντρα με τα 4χρονα. Λυπάμαι αν και εγώ είμαι λάτρησ του 2χρονου, μπορώ να πω με σιγουριά ότι πλέον τα κιλά είναι ίδια είτε με ελάχιστη διαφορά. Επίσης το θέμα της συντήρησης γέρνει στα 4χρονα, καθώς μπορεί να χρειάζεσαι μάστορα, αλλά τον χρειάζεσαι κάθε πολλά πολλά χιλιόμετρα.

Τώρα ούτε οι επιδόσεις φτουράνε μπροστά στα νέα 4χρονα. Άπειρη ροπή από χαμηλά και ξεσπάσματα 2χρονου.

Το μοναδικό μειονέκτημα των 4χρονων (Το οποίο το έχουν βελτιώσει κατά πολύ με το hot start button ) όταν πέφτεις (Μακριά από μας)
και σβήσει και έισαι εξουθενομένως στη μέση από κανά ξερό ποτάμι σε ανάβασει και και και
Άντε να το βάλεις μπροστά. Δε παίρνει με τίποτα... ΕΝΩ το 2χρονο με τη μια το πολύ 2 μανιβελιές...
Άβαταρ μέλους
Bandit
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 131
Εγγραφή: 25 Απρ 2004, 19:53

Δημοσίευσηαπό ktmakis » 26 Δεκ 2005, 21:47

Σε λίγο καιρό έτσι όπως πάνε θα κάνουν τα 4χρονα ακόμα και πιο ελαφριά από τα 2-χρονα!!!! και με μίζα!!!!
Αλλά εγώ επειδή εχω αρχίσει και παραξενεύω θα πάρω CR500 έτσι από αντίδραση!!!!
Εικόνα
Δίχρονο μέλος :dancing:
Άβαταρ μέλους
ktmakis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 968
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2005, 14:45
Τοποθεσία: Αθήνα - Μελίσσια

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 4 επισκέπτες

cron