Φίλε Vitarakia, μη νομίζεις ότι αμφιβάλλουμε για την αλήθεια αυτών που λες, αλλά επειδή και ο grvit και εγώ έχουμε παιδευτεί αρκετά με το θέμα, απλά προσπαθούμε να το κατανοήσουμε καλύτερα, και σίγουρα δεν είμαστε μηχανικοί. Αν κάνω λάθος στα παρακάτω, ας με διορθώσει κάποιος που γνωρίζει.
VITARAKIAS έγραψε: ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΣΘΗΚΗ
1) ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΒΑΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΘΗΚΗπχ 3ΠΟΝΤΟΥΣ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ 3 ΠΟΝΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ
ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΩ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ
ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΜΙΚΡΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΕΛΑΤΗΡΙΟ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΣΗ (LIBRES)ΤΟΥ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ πχ ΜΙΑ ΠΡΟΣΘΗΚΗ 4,5 ΠΟΝΤΟΥΣ ΔΕ ΣΗΚΩΝΕΙΤΟ ΑΜΑΞΙ ΤΙΣ ΠΟΝΤΟΥΣ ΑΛΛΑ 7,5ΠΟΝΤΟΥΣ(ΜΕ ΜΑΜΑ ΕΛΑΤΗΡΙΑ)[ΜΙΛΑΜΕ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ VITARA]
Έχεις δίκιο στο ότι το ψήλωμα είναι μεγαλύτερο από την προσθήκη, και παραδέχομαι ότι έκανα "μπακάλικο" υπολογισμό πριν
, αλλά δεν είναι σωστή η εξήγηση που δίνεις. Ο "Εργοστασιακός χώρος" που αναφέρεις για το ελατήριο ορίζεται μόνο από το μήκος του αμορτισέρ (και ίσως από κάποιο στοπ στο ψαλίδι, αν υπάρχει), και το μήκος αυτό το έχεις ήδη αλλάξει. Το ίδιο μου είχε πει και κάποιο συνεργείο, ότι με τις προσθήκες προφορτίζεις το ελατήριο, αλλά αυτό ισχύει μόνο όταν δεν βάζεις μακρύτερα αμορτισέρ. Σίγουρα ισχύει στις μηχανές, όπου το αμορτισέρ και το ελατήριο είναι ένα σώμα, αλλά στο Vitara που είναι δύο ξεχωριστά εξαρτήματα δε υπάρχει τέτοια εξάρτηση...
Ο λόγος που ισχύει αυτό που λες, για μένα είναι ότι η προσθήκη δεν μπαίνει εκεί που μετράμε το ύψος (στην άκρη του τροχού) αλλά στο ελατήριο που είναι στη μέση της απόστασης "βάση ψαλιδιού-άκρη τροχού". Έτσι κάθε αύξηση στο μήκος του ελατηρίου με μακρύτερο ελατήριο, σκληρότερο ελατήριο που δεν συμπιέζεται τόσο, ή με προσθήκη, δίνει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση ύψους στον τροχό
.
VITARAKIAS έγραψε:2)ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ 7 ΠΟΝΤΟΥΣ ΜΑΚΡΥΤΕΡΟ ΕΛΑΤΗΡΙΟ ΠΑΛΙ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΑΜΑΞΙ ΜΟΝΟ 7 ΠΟΝΤΟΥΣ
πχ ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΕΛΑΤΗΡΙΟ ΕΙΝΑΙ 15 ΠΟΝΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΕΤΡΟ ΣΠΥΡΑΣ 0,8cm ΕΧΕΙ ΣΚΛΗΡΩΤΗΤΑ 1500LBS ΚΑΙ ΣΗΚΩΝΕΙ ΕΝΑ ΒΑΡΟΣ 400ΚΙΛΑ ΣΥΣΠΙΡΩΝΕΤΑΙ ΓΥΡΩ ΣΤΟΥΣ 6 ΠΟΝΤΟΥΣ ΕΝΩ ΕΝΑ ΕΛΑΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ 22 ΠΟΝΤΟΥΣ ΜΕ ΔΙΑΜΕΤΡΟ 0,8cm ΕΧΕΙ ΣΚΛΗΡΩΤΗΤΑ 2000LBS ΚΑΙ ΣΗΚΩΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΝΑ ΒΑΡΟΣ 400ΚΙΛΑ ΣΥΣΠΙΡΩΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ 4 ΠΟΝΤΟΥΣ
[ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΕΙΚΟΝΙΚΑ]
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΛΥΣΑ ΤΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΣΑΣ ΠΩΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΟΝΤΟΙ ΑΝΥΨΩΣΗΣ
Αυτό που αναφέρεις είναι το λεγόμενο static sag ή στατική βύθιση της ανάρτησης. Είναι λογικό το μαμίσιο ελατήριο να μικραίνει σε μήκος όταν τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο λόγω του βάρους του αυτοκινήτου (και δε βλέπω το λόγο να παίζει κάποιο ρόλο η διάμετρος του). Αυτό ο κατασκευαστής το έχει κάνει επίτηδες, γιατί η ανάρτηση πρέπει να έχει διαδρομή και προς τα πάνω (π.χ. σαμαράκι) αλλά και προς τα κάτω (π.χ. λακούβα), και αν βάλεις σκληρότερα ελατήρια για να μειώσεις τη βύθιση αυτή, είναι πιθανό να τερματίζει ευκολότερα η ανάρτηση σε έκταση. Αν μηδενίσεις τελείως τη βύθιση αυτή, θα ακούς το ελατήριο να ψιλοφεύγει από τη θέση του και να χτυπάει στη βάση του αρκετά συχνά, π.χ. σε απότομη στροφή με λακούβα... Πάντως σίγουρα και με αυτό τον τρόπο κερδίζεις ύψος.
Τα παραπάνω ισχύουν βέβαια μόνο για τη μπροστινή ανάρτηση που έχει ψαλίδια, πίσω με τον άκαμπτο άξονα όσο μεγαλώνεις το μήκος του ελατηρίου (με τους τρόπους που είπες), τόσο σηκώνεται και το αυτοκίνητο
.
Για πίσω έχω τις εξής απορίες:
α) Το μέγιστο κρέμασμα περιορίζεται, εκτός από τα αμορτισέρ, και από τη γέφυρα-ψαλίδι που κρατάει το διαφορικό στο σασί, έχεις κάνει προέκταση και εκεί?
β) Σε τέτοια ψηλώματα (πάνω από 4 ίντσες-10 πόντους) έχω διαβάσει ότι χρειάζεται προέκταση του πίσω άξονα με προσθήκη στο σημείο που ενώνεται με το διαφορικό, δεν έχεις πρόβλημα εκεί?
Για μπροστά δεν ρωτάω για κάμπερ, γιατί φαντάζομαι θα έχεις βρει κάποιο τρόπο να το φέρεις σε νορμάλ νούμερα, αλλά χωρίς κατέβασμα του διαφορικού η γωνία των ημιαξονίων πρέπει να είναι πραγματικά χάλια. Σε στάση, στα νορμάλ Vitara τα ημιαξόνια είναι παράλληλα προς το έδαφος, στο δικό μου είναι 15-20 μοίρες προς τα κάτω, και στο δικό σου πρέπει να είναι 20-35 μοίρες. Αν κρεμάσει ομως ένας μπροστινός τροχός τί γίνεται? Επειδή έχω διαλύσει ένα ημιαξόνιο όταν το παράκανα με προεκτάσεις ΚΑΙ μακρύτερα ΚΑΙ σκληρότερα ελατήρια, πόσα χιλιόμετρα έχει κάνει το αυτοκίνητο με αυτό το ψήλωμα και 4x4? (ευκαιρία ψάχνω να τις ξαναβάλω
)
Άσχετο, τα κεφαλαία τα χρησιμοποιούμε για να φωνάζουμε συνήθως, οπότε μας έχεις ξεκουφάνει, αν θες γράφε με μικρά