H τοποθέτηση χειμερινών ελαστικών προυποθέτει μία ακόμα τετράδα τουλάχιστον Α/Τ ή Μ/Τ, ανάλογα με τα γούστα του καθενός και την χρήση για την οποία προορίζει το 4κίνητό του.
Εγώ προσωπικά τα τοποθετώ όταν η μέση ημερήσια θερμοκρασία πέσει κάτω από 6 με 7 βαθμούς και τα βγάζω αρχές Απριλίου όταν τελειώνουν τα χιόνια.
Είναι αποδοτικά σε χιόνι - πάγο όχι μόνο σε άσφαλτο (όπου όταν έχεις εναλλαγή στεγνό - βρεγμένο - χιόνι - πάγος κοκ φαίνονται οι αρετές τους) αλλά και σε χώμα με λογική λάσπη ή λασπόχιονο. Σε βαθειά λάσπη απέφυγα να τα βάλω, σε ψιλή γλιστερή όμως συμπεριφέρονται ίσως καλύτερα από τα Α/Τ και σίγουρα καλύτερα από τα Η/Τ που συνήθως φοράνε από τη μάνα τους τα 4κίνητά μας.
Στα πετρωτά μέρη χωρίς σπιναρίσματα και με προσοχή περνάνε καλούτσικα, αλλά εχθρός τους είναι η ζέστη και ειδικά το καλοκαίρι οπότε και αφήνουν το κορμί τους πάνω της, άσε που σφυρίζουν και αφήνουν μαύρες γραμμές με το παραμικρό.
Στη Βόρεια Ελλάδα και ιδίως όταν κανείς κινείται συχνά σε χιόνια, πιστεύω πως είναι μονόδρομος η παραπάνω τακτική (των δύο τετράδων). Είναι βέβαια μεγάλο το αρχικό κόστος, αλλά άν υπολογίσει κανείς πως θα τα κρατήσει τουλάχιστον 4 χρόνια, με ανάλογη παράταση στην ζωή των κυρίως ελαστικών του, τότε σίγουρα συμφέρει, ακόμα και χωρίς να υπολογίσει κανείς την σίγουρη αλλαγή κάποιου τουλάχιστον φτερού ή προφυλακτήρα.
Εγώ πάντως έχω και μιά ακόμα 4αδα
(Μ/Τ αναγόμωσης) για τις δύσκολες μέρες της άνοιξης και του Φθινοπώρου με τις λάσπες....... (καλά ντέ, μή φωνάζετε!!!! έχω φετίχ με τα λάστιχα!!!)