Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

πίεση & διαστάσεις ελαστικών για off road σε 4Χ4

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

πίεση & διαστάσεις ελαστικών για off road σε 4Χ4

Δημοσίευσηαπό yannis » 24 Δεκ 2003, 16:51

Κατ' αρχήν καλές γιορτές σε όλους με αγάπη και υγεία.

Ο Pino ξεκίνησε μια πολύ ενδιαφέρουσα ενότητα για την πίεση των ελαστικών στα enduro.
Σκέφτηκα λοιπόν πως καλό θα ήταν να μεταφέρουμε αυτή τη συζήτηση και στα 4Χ4.

Όλοι γνωρίζουμε ότι σε συνθήκες εκτός δρόμου, χιονιού κλπ, είναι καλό να χαμηλώνουμε την πίεση των ελαστικών. Τα ακριβή νούμερα για την κάθε περίπτωση όμως πόσοι τα γνωρίζουμε? Εγώ πάντως ομολογώ ότι δεν τα γνωρίζω. Γι΄αυτό ας μας διαφωτίσουν οι φίλοι που ξέρουν.

Επίσης από καιρό θέλω να βάλω ένα θέμα και νoμίζω ότι εδώ κάπως κολλάει.
Είναι γεγονός ότι λίγο ως πολύ όλοι ψαχνόμαστε για πιο φαρδιά λάστιχα. Τελικά μήπως το παρακάνουμε;
Όταν βλέπω Discovery με 205/80R16, Defender με 205R16, στρατιωτικά G με 6R16 6.5R16, 7R16, NIVA με 175άρια, γιατί στο JIMNY να βάλω 215 ή στο VITARA 225 και 235;
Άβαταρ μέλους
yannis
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 287
Εγγραφή: 30 Δεκ 2002, 11:51
Τοποθεσία: Λιτόχωρο

Δημοσίευσηαπό panos » 27 Δεκ 2003, 03:43

Χρόνια Πολλά

Δεν ξέρω ακριβώς τι χρήση θες να κάνεις στο Jimny σου. Ομως ο λόγος που οι περισσότεροι διαλέγουν την αναβάθμιση σε 215 75 15 είναι διότι στη μαμίσια διάσταση δεν υπάρχουν ΜΤ ελαστικά. ΜΤ όχι ΑΤ ή Μ&S .
Με ΄την διάσταση 215 75 κερδίζεις 1.5 ιντσες /2 = 0.75 ιντσες στα διαφορικά. Μπορεί να μην φαίνεται πολύ αλλά κάνει κάποια δουλίτσα. εχω επίσης ακούσει και έχω συζητήσει με αρκετούς φίλους για το φάρδος του ελαστικού. Κάποιοι διαφωνούν με αυτή τη διάσταση λόγω του 215. Πιστεύουν ότι τα 80 άλογα του Jimny δεν χρειάζονται 215 ελαστικό. Αλλοι διαφωνούν διότι πιστεύουν ότι ενα στενότερο ελαστικό θα τους βοηθούσε καλύτερα στο offroad. Αλλοι λένε ότι όσο στενότερο τόσο καλύερα , κοίτα λένε τα Land rover που φοράνε κάτι τόσα δα λαστιχάκια και πάνε μέσα στην έρημο. Το θέμα είναι τεράστιο και εάν υπάρξει ανταπόκριση στην ερώτηση σου θα έχουμε μινι πόλεμο σε αυτό το thread.

Θα σου πώ όμως τι πιστεύω εγώ. Σε κάποιες περιπτώσεις ενα φαρδύ ελαστικό πλεονεκτεί σε σχέση με ένα στενότερο. Σε άλλες όχι. Πλεονεκτεί σε απάτητο χιόνι ύψους πάνω από το μαρσπιέ του αυτοκινήτου. Σε λεπτή λάσπη ή σε πολύ λάσπη που προσπαθεί να καταπιεί το φορτηγάκι σου. Πλεονεκτεί επίσης εάν είναι αρκετά μαλακό στην άσφαλτο , εάν είναι σκληρό δεν θα προλάβεις ποτέ να το φέρεις στην ιδανική θερμοκρασία για να γκριπάρει. Πλεονεκτεί σε διαδρομή με σκαλιά και πέτρα .

Μειονεκτεί όταν είναι σκληρό στην άσφαλτο. Σε παχιά λάσπη , στην άμμο όταν ΔΕΝ μπορείς να κρατήσεις μια σταθερή ταχύτητα αρκετά υψηλή λόγω μικρής ισχύος του κινητήρα καθώς δημιουργείτε ενα μικρό ανάχωμα άμμου μπροστά από το ελαστικό με αποτέλεσμα να σταματά το ΄φορτηγάκια σου, εξου και ο λόγος που τα underpowered Land rover έχουν λαστιχάκια της πλάκας. Σε ύψος χιονιού μικρό , σε χιόνια που έχει ερχίσει να παγώνει και το πλάρος δεν βοηθά στο να βρεί το ελαστικό το σκληρό έδαφος .

Στις περισσότερες περιπτώσεις ένα στενό ελαστικό μπορεί να συμπεριφερθεί άψογα εκεί που μειονεκτεί εάν κατεβάσουμε την πίεση αρκετά χαμηλά. Και εννοώ αρκετά , μα αρκετά χαμηλά. Ενα ελαστικό 205 που σε κανονικές συνθήκες του έχουμε πίεση 25 , γίνεται ενα ¨ψεύτικο¨ 235 εάν κατεβάσεις την πίεση στα 12-14. Κατεβάζοντας την πίεση ακόμη χαμηλότερα στα 8-12 αποκτάς ερπύστριες και ελαστικά 255. Δεν θα σου πρότεινα να κάνεις βεβαίως κάτι τέτοι εάν δεν ήθελες να χαλάσεις το rim των ελαστικών , την επιφάνεια δηλαδή του ελαστικού που ακουμπά την ζάντα, και δεύτερον εάν δεν ήξερες πως να ξανατοποθετήσεις ένα ελαστικό στην ζάντα του αφότου έχει βγεί από αυτήν όταν κατέβασες την πίεση στα 8. Πάντως από προσωπική εμπειρία σε διαβεβαιώνω ότι με ένα σετάκι μαμίσια ελαστικά και πίεση 8 κατάφερα πρόπερσυ με τα πολλά χιόνια να πάω στην Ανοιξη όταν το μόνο που κυκλοφορούσε στην περιοχή ήταν κάτι Unimog. Βεβαίως μετα από 1 μήνα πέταξα το σετάκι καθώς τα είχα διαλύσει αλλά ευκαιρία ζήταγα για να τα αλλάξω. Οταν είσαι έτοιμος να αλλάξεις ελαστικά και δεν σε ενδιαφέρουν τα παλαιά πάρε ένα φίλο σου για να σε κουβαλάει μετά πίσω και δοκίμασε τα με πίεση 8 ή χαμηλότερη. :twisted: :lol: :lol:
Και όπως πάντα όταν το παίζω συμβουλάτορας ..........IMHO
Εικόνα
ΥΠΟΓΡΑΦΗ
panos
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 17 Ιαν 2003, 03:54
Τοποθεσία: Αθηνα Πεντέλη

Δημοσίευσηαπό 747 » 28 Δεκ 2003, 15:41

Συμφωνώ.
Τα φαρδιά ελαστικά υπερέχουν μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις. Για παράδειγμα στην άμμο, σε βότσαλο, σε παχιά λάσπη.

Το μεγάλο φάρδος δημιουργεί προβλήματα στο νερό λόγω εύκολης υδρολίσθησης.

Εγώ φοράω 205/80/16 μαμίσια διάσταση. Φόρεσα BFgoorich 245/75/16 (δανεικό σετάκι ζαντολάστιχα από φίλο) και στην άμμο πήγαινα με 60+ ενώ με τα μαμίσια με είχε κυριολεκτικά ρουφήξει μέσα.

Όμως δεν έκανα καμμία αλλαγή προς αυτήν την κατεύθυνση. Τώρα που θέλω να αλλάξω λάστιχα, σκέφτομαι το 215/85/16 Geolandar ή το 225/75/16 Α/Τ σε Bridgestone BFgoodrich (εν προκειμένω η μάρκα και το Α/Τ ή Μ/Τ δεν έχει σημασία γιατί μικάμε μόνο για δαστάσεις) και ειλικρινά δεν ξέρω αν είναι καλύτερο να ανέβω αυτά τα δύο νούμερα από 205 σε 225 ή να ανέβω μόνο ένα νούμερο σε 215 αλλά με μεγαλύτερο προφίλ.

Είμαι σχεδόν σόγουρος είναι οτι το στενό ελαστικό ειδικά αν είναι και Μ/Τ υπερέχει του φαρδύτερου σχεδόν παντού.

Καμμία πρόταση για το δίλημμά μου?
747
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 147
Εγγραφή: 09 Δεκ 2003, 13:16
Τοποθεσία: Αθηνα

Διαστάσεις ελαστικών

Δημοσίευσηαπό aapo » 28 Δεκ 2003, 19:02

Από προσωπική εμπειρία καί 250000 χιλιόμετρα offroad η απάντηση είναι μία. Τό 205-16 είναι από τίς καλύτερες διαστάσεις. Βέβαια οί πιέσεις διαφέρουν ανάλογα μέ το είδος τού εδάφους( χιονι, χώμα, κλπ).
aapo
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 290
Εγγραφή: 14 Οκτ 2003, 17:05
Τοποθεσία: Αγιος Στέφανος

Δημοσίευσηαπό yannis » 28 Δεκ 2003, 19:28

Αγαπητέ panos, επέτρεψέ μου μα διαφωνήσω σε πολλά από αυτά που γράφεις σχετικά με τα φαρδιά και τα στενά ελαστικά.
Προσωπικά θεωρώ ότι το φαρδύ υπερτερεί στην άμμο, στο rock crowling και στην βαθιά λάσπη.

Όσο για το παρακάτω:
panos έγραψε:Δεν ξέρω ακριβώς τι χρήση θες να κάνεις στο Jimny σου. Ομως ο λόγος που οι περισσότεροι διαλέγουν την αναβάθμιση σε 215 75 15 είναι διότι στη μαμίσια διάσταση δεν υπάρχουν ΜΤ ελαστικά.


...και το 195R15 ψηλώνει το αυτοκίνητο.
Άβαταρ μέλους
yannis
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 287
Εγγραφή: 30 Δεκ 2002, 11:51
Τοποθεσία: Λιτόχωρο

Δημοσίευσηαπό yannis » 29 Δεκ 2003, 15:03

pino και superspy τι έγιναν οι πληροφορίες για τις πιέσεις;
Άβαταρ μέλους
yannis
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 287
Εγγραφή: 30 Δεκ 2002, 11:51
Τοποθεσία: Λιτόχωρο

Δημοσίευσηαπό superspy » 29 Δεκ 2003, 17:05

:lol: :lol: :lol: :lol:
E..... o Pino είναι στο Βελιγράδι για χιονοπόλεμο οπότε ..... θα ΄χουμε μια μικρή καθυστέρηση......
Προσωπικά.... έπηξα αυτές τις μέρες στα χιλιόμετρα...... Να μαζέψω τις κορδέλες από το προηγούμενο (με βροχή / χιόνι) και να πάω παρέα με το "Δάσκαλο" των αγώνων αντοχής Β. Λιάκο την αναζήτηση διαδρομής για το επόμενο!
Άσχετα!!!!!

Λοιπόν...... γενικά θα συμφωνήσω με την λογική.... όσο πιο στενό... τόσο πιο καλό..... 205/16 τέλειο (για DISCO)
Αν υπάρχει δύναμη τότε "δες" 7.00/16 ή 7.50/16 (τα έχω δοκιμάσει και τα δύο αλλά..... μακραίνει πολύ το βήμα! Ειδικά με τα 7.50/16 (Αν και γίνεται «τέρας»)

Εικόνα
7.50-16 AVON
Εικόνα
7.50-16 AVON

Στη λάσπη το στενό θα χωθεί μέσα και θα βρει καλό έδαφος…. Αν πάς στη λογική του «φαρδύ» για να πατάει από πάνω…… αυτό θα δουλέψει μόνο σε μικρές κλίσεις…. Αν πάς να ανεβείς καμιά ανηφόρα…. Απλώς θα σπινάρεις ασύστολα μια και το ελαστικό δε θα βρίσκει καλό έδαφος….

Στην άμμο γενικά το φαρδύ βοηθάει, (γι αυτό και ξεφουσκώνουμε, για να αποκτήσουμε μεγαλύτερη επιφάνεια πρόσφυσης….)

Σε κάθε άλλη περίπτωση (βροχή, χιόνι, λάσπη) το στενό…. Είναι καλύτερο……

Ακολουθώ πάντως μέση λύση με 225/75/16 BF MUD που είναι 1,5 πόντους φαρδύτερο και ψηλότερο συνολικά από τα 205/16, αλλά δεν συνιστώ την επόμενη επιλογή του 235/70/16, απάτη παντού εκτός από την άσφαλτο….

(προτάσεις πάντα για τα 1950 κιλά του DISCO+ οδηγό / συνοδηγό + εξοπλισμό για μικρές εξορμήσεις)
Τώρα για πιέσεις…… βασικά εξαρτάται άμεσα και από το βάρος του οχήματος σε συνδυασμό με την αντοχή σε φορτίο του ελαστικού….. Στα πλάγια κάθε ελαστικού θα βρείτε το μέγιστο επιτρεπτό φορτίο ανά τροχό σε ορισμένη πίεση, τα λινά και το είδος τους ελαστικού (συμβατικά – radial)

Στην άμμο «παίζουν» καλύτερα τα συμβατικά, ισχυρότερος σκελετός, μεγαλύτερο προφίλ, μπορείς να ξεφουσκώσεις μέχρι και 10-12 (περιορισμένη ταχύτητα για πραγματικά μικρές αποστάσεις ξεκολλήματος)…..

Στην άσφαλτο ακολουθούμε πάντα τις προτάσεις του κατασκευαστή…..

Γενική χρήση χώματος και κανονικούς ρυθμούς, 26 μπρός – 28 πίσω….. αλλά.... Μέχρι και 19 εμπρός 22 πίσω για ταχύτητες κάτω από 60 χιλιόμετρα (γενικά κίνηση με κοντό)
Λάσπη και λάσπη και πολύ λάσπη πιέσεις 28 μπρός – 30 πίσω…..

Φυσικά περιμένουμε και τον fatman που τελευταία έχει «χαθεί» από το forum για μια γνώμη «ειδικού»!
Καλές γιορτές!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό panos » 30 Δεκ 2003, 04:11

yannis έγραψε:Αγαπητέ panos, επέτρεψέ μου μα διαφωνήσω σε πολλά από αυτά που γράφεις σχετικά με τα φαρδιά και τα στενά ελαστικά.
Προσωπικά θεωρώ ότι το φαρδύ υπερτερεί στην άμμο, στο rock crowling και στην βαθιά λάσπη.
Όσο για το παρακάτω:
panos έγραψε:Δεν ξέρω ακριβώς τι χρήση θες να κάνεις στο Jimny σου. Ομως ο λόγος που οι περισσότεροι διαλέγουν την αναβάθμιση σε 215 75 15 είναι διότι στη μαμίσια διάσταση δεν υπάρχουν ΜΤ ελαστικά.


...και το 195R15 ψηλώνει το αυτοκίνητο.


Yianni μάλλον το ίδιο λέμε. Το φαρδύ υπερτερεί ακριβώς εκεί που λές. Η μόνη διαφοροποίση μου είναι στην άμμο και όταν το 4χ4 δεν έχει αρκετή ισχύ/βάρος για να κρατήσει την ταχύτητα του. Οταν επίσης γράφω παχιά λάσπη δεν εννοώ την λάσπη -τσίχλα που είχε παραδείγματος χάριν προχθές στο βούντημα. Λάθος λέξη το παχιά , εννοούσα με πολύ μεγάλο βάθος , ικανό να σταματήσει το τετρακίνητο μας οταν φτάσει το σασί να ακουμπά την λάσπη, συνηθισμένο πρόβλημα σε ένα Jimny , ίσως όχι σε μεγαλύτερα 4χ4.


Τα 195R15 είναι για μένα μια extreme διάσταση, λόγω δυσανάλογα μεγάλου προφίλ σε σχέση με το πέλμα . Δεν τα έχω βεβαίως δοκιμάσει . Αν και τα έχω δεί πάνω σε Jimny , το προφιλ τους που αντιστοιχεί με ένα ελαστικό 195/82ή85?/15 , αμφιβάλλω εάν θα τα ήθελα οπουδήποτε αλλού εκτός από offroad διαδρομή , και είναι παρόλα αυτά χαμηλότερα από ένα true 215/75/15 . Το μεν πρώτο έχει διάμετρο 27.2-27.5 ιντσες και το άλλο έχει 27.5-28.0 ίντσες. Λεπτομέρεια θα μου πείς αλλά εγώ θα πάρω την μισή ίντσα παραπάνω.Εαν βεβαίως θέλεις οπωσδήποτε στενό ελαστικό πράγματι έχεις δίκιο αυτή η διάσταση θα ήταν πολύ καλή. Η Kap Suzuki πχ στο παλιό της site έδινε για το Jimny ελαστικά 195R15 και κάτι μάλλον ξέρουν και οι Αγγλοι από λάσπη. Για να κάνω αντίλογο και μόνον θα έλεγα ότι τοποθετούν αυτή την διάσταση διότι με μαμίσια ανάρτηση στο Jimny βρίσκουν στο θόλο τα 215/75/15 σε κάποιες περιπτώσεις.
Εικόνα
ΥΠΟΓΡΑΦΗ
panos
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 17 Ιαν 2003, 03:54
Τοποθεσία: Αθηνα Πεντέλη

Δημοσίευσηαπό pantg » 30 Δεκ 2003, 09:57

Κόσμε χαιρετώ και πριν απ' όλα τις καλύτερες ευχές σε όλους.
Μακάρι το 2004 να φέρει λάσπες, ελεύθερη πετρελαιοκίνηση, καλύτερα συνεργεία, φθηνότερα ανταλλακτικά και αξεσουάρ και ότι άλλο θελήσετε.
Στο θέμα μας τώρα, πάντα με την προσωπική μου άποψη και εμπειρία, οπότε μην πυροβολείτε τον πιανίστα.

Σε γενικές γραμμές έχω διαπιστώσει πως το στενότερο λάστιχο έχει συνολικά και στις περισσότερες των περιπτώσεων καλύτερη συμπεριφορά και αποτέλεσμα όσο αφορά την πρόσφυση. Πάντα όμως μέσα στα όρια των προδιαγραφών διαστάσεων ελαστικών του κατασκευαστή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου στο οποίο "φοράμε" τα λάστιχα.

Για να γίνω σαφέστερος προτιμώ τα 205 Χ 16 ή τα 7.00 Χ 16 (συγκεκριμένα για τα Discovery μου) από τις μεγαλύτερες (ή μάλλον πλατύτερες κυρίως) διαστάσεις καθώς πιό ψηλά σε ύψος ελαστικά απαιτούν μετατροπές τις οποίες δεν θα ήθελα να κάνω, καθώς ήδη τα 7.00 Χ 16 χωρούν μόνο και μόνο λόγω των αλλαγών που έχουν γίνει στα αυτοκίνητα απο την SVO εξαιτίας της προέλευσής τους.

Συνολικά τα 7.00 Χ 16 ή και τα 205 Χ 16 έχουν καλύτερη συμπεριφορά σε συνθήκες εκτός δρόμου και είναι απολύτως συνεργάσιμα και στον δρόμο.
Επιπλέον βοηθούν το αυτοκίνητο να έχει στενότερο κύκλο στροφής, μικρότερη κατανάλωση, μικρότερες αντιστάσεις τριβής και τελική (αν αυτό αποτελεί πλεονέκτημα σε ένα όχημα 4Χ4) και κυρίως επιβαρύνει λιγότερο τα μηχανικά μέρη των συστημάτων μετάδοσης (ημιαξόνια, διαφορικά, κιβώτια, ρουλεμάν) και διεύθυνσης (αντλίες, ακρόμπαρα κλπ)

Οσον αφορά τις πιέσεις να σας παραθέσω ενδεικτικό κατάλογο της Land Rover (Land Rover Experience, δεύτερη εκδοση, σελίδα 183) με τις ενδεδειγμένες και συνιστόμενες πιέσεις για ελαστικά Michelin

Tυπος ελαστικού βαρος αξονα διαδρομη εκτος δρομου αμμος/λασπη
κιλα έως 60χλμ/ω έως 20 χλμ
7.00Χ16 1000 1.2 bar 0.6 bar
XCL 1400 1.9 1.0
1600 2.3 1.2
1800 2.7 1.4

7.00X16 1200 1.3 0.6
XZL 1400 1.5 0.8
1600 1.8 0.9
1800 2.7 1.3

---------

Mε βάση τον πιό πάνω πίνακα πιστεύω πως ο φίλος που θέλει ενδεικτικές πιέσεις θα μπορέσει να βρεί κάποια άκρη.

Τώρα όσον αφορά το θέμα του ξεφουσκώματος των ελαστικών θα πρέπει να υπενθυμίσω πως θα πρέπει τα ελαστικά να ξαναφουσκώνονται ΑΜΕΣΩΣ μετά τα δύσκολα και για το λόγο αυτό θα πρέπει να υπάρχει είτε ηλεκτρική αντλία αέρος, αλλά να είναι αντοχής γιατί οι φθηνές καιγονται αμέσως,ή εναλλακτικά να γίνει επένδυση σε φιάλη διοξειδίου του άνθρακα η οποία και αρκεί για να φουσκώσει τα λάστιχα (το διοξείδιο μπορεί να συμπιεστεί αρκετά και ως εκ τούτου το αέριο μίας σχετικά μικρής φιάλης μπορεί να φουσκώσει έως και 30 λάστιχα). Περισσότερα επί αυτού του θέματος αν σας ενδιαφέρει. Να πω όμως πως είναι λύση ακριβή.
Εναλλακτική αυτής της λύσης (CO2) είναι η χρησιμοποίηση ενός χαλασμένου συμπιεστή από air condition αλλά και αυτή θέλει ιστορίες και πατέντες αλλά και έξοδα.

Αυτά για τώρα, ελπίζω να μην κούρασα και φυσικά πολλές ευχές σε όλους για το 2004

Χαιρετώ
Παντελής Γιαμαρέλλος
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ (underpowered) ΛΑΝΤ ΡΟΒΕΡ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 30 Δεκ 2003, 10:26

Κόσμε και πάλι γειά,

Νομίζω ότι πρέπει να συζητήσουμε λίγο περισσότερο το θέμα του πού υπερέχουν τα φαρδιά ελαστικά.

Να κάνω ομως σαφές πως ΔΕΝ συζητάμε για διαφορές επιπέδου 50 mm (απο 205 σε 255 διάσταση) αλλά για μεγαλύτερης επιφάνειας ελαστικά, τα λεγόμενα flotation ή επίπλευσης καθώς λειτουργούν σαν επιφάνειες πλεύσης πάνω από την λάσπη, το χιόνι ή την άμμο.

Συμπληρωματικά για την άμμο πρέπει να προσδιορίσουμε ότι τα ελαστικά πρέπει να ΜΗΝ έχουν αγρια επιφάνεια καθώς κάτι τέτοιο ουσιαστικά σπάει την "κρούστα" της άμμου και αυξάνει το ποσοστό τριβής/αντίστασης και τις πιθανότητες οι τροχοί μας να σκάψουν την επιφάνεια και να κολλήσουμε.

Για την λάσπη το πιό άγριο προφίλ του ελαστικού είναι πιό εξυπηρετικό.

Οσον αφορά δε το χιόνι έχει να κάνει με το είδος του χιονιού, τις θερμοκρασίες που επικρατούν αλλά και την διάρκεια της χιονόπτωσης καθώς το χιόνι μπορεί να είναι από εξαιρετικά απαλό έως πολύ σκληρό. Σε γενικές γραμμές το μαλακό χιόνι θέλει ήπια επιφάνεια ελαστικού και το σκληρό χιόνι πιό άγρια.

-------

Για να έρθει πιό εύκολα στο μυαλό μας η εικόνα του flotation tyre (ελαστικού επίπλευσης) μπορούμε να φανταστούμε την εικόνα των αυτοκινήτων που "φτιάχνουν" οι φιλοι μας στην Ισλανδία ή ακόμη και οι περισσότερες "γουρούνες" αλλά και τα οχήματα 6Χ6 ή 8Χ8.
Είναι ελαστικά με πολύ φαρδύ πέλμα τα οποία λειτουργούν σε χαμηλές πιέσεις και αυξάνουν την επιφάνεια που ασκείται η πίεση του αυτοκινήτου στο έδαφος. Ετσι η πίεση στο έδαφος από το βάρος του αυτοκινήτου μειώνεται δραστικά με αποτέλεσμα την αποφυγή βύθισης του οχήματος και την μείωση των πιθανοτήτων να κολλήσει.

Τώρα το κατά πόσον το όχημα δεν θα γλυστρήσει σε περίπτωση που υπάρχουν κλίσεις εδάφους αυτό μπορεί να ελεγχθεί με την επιφάνεια του ελαστικού (άγριο πέλμα), την μείωση του ύψους και αύξηση του πλάτους του οχήματος (χαμηλό κέντρο βάρους) αλλά και την σωστή τοποθέτησή του (του οχήματος) στο χώρο.

--------

Καλή η θεωρία αλλά τελικά τί πρέπει να βάλει κανείς στο αυτοκίνητό του?

Προσωπική άποψη?
Στενό λάστιχο με μαλακό αλλά άγριο πέλμα.
(Για τα βαριά και ψηλά 4Χ4)
Αν συζητάμε όμως για ελαφριά οχήματα τότε πιστεύω πως τα πολύ φαρδιά λάστιχα με χαμηλή πίεση είναι αποτελεσματικότερα
(δες εφαρμογές σε "γουρούνες", 8Χ8 κλπ)

Αυτά, ουφ.

Παντελής


pantg
 

Δημοσίευσηαπό superspy » 30 Δεκ 2003, 10:45

:P :P :P :P
Όπως πάντα..... εξαιρετικός ο Παντελής!!!!!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό juan » 30 Δεκ 2003, 16:19

Δηλαδή εαν κάποιος έχει μαμίσια διάσταη 225/75/15 είναι προτιμότερο να πάει σε 225/75/15 ή σε 235/75/15 ?

Ποια είναι τα θετικά για την κάθε διάσταση ?

Είναι καλύτερο το κράτημα στην άσφαλτο με την φαρδιά διάσταση ?

Σίγουρα στο off road είναι καλύτερο το 75 ...από το 70 .
Ήρεμη Δύναμη.........
kj 2,8
Άβαταρ μέλους
juan
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 17:43
Τοποθεσία: Athens - Palio Iraklio

Δημοσίευσηαπό superspy » 30 Δεκ 2003, 17:42

Μικρή η διαφορά σε αυτή την περίπτωση.....
Juan σε βλέπω να καταλήγεις σε BF MUD ΤΑ 235/75/15!!
Αντε ..... να "δεις" άσπρη μέρα! (Θυμάσε το XTRAIL στο trail ride;)
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό xontros » 30 Δεκ 2003, 23:46

Φοβερός όπως πάντα ο pantg :notworthy: . Μπορεί να μη γράφει συχνά, αλλά όταν γράφει δεν αφηνει περιθώρια αμφισβήτησης :thegraduate: (τουλάχιστον σε εμένα...). Και επιτέλους διάβασα κάτι που περίμενα: ότι ασχολούμαστε με 1-2 ποντάκια στο φάρδος για καλύτερη πρόσφυση σε περίεργες επιφάνειες, αλλά μια τόσο μικρή μεταβολή δεν θα κάνει τη διαφορά. :hello1:
Για του λόγου το αληθές, μια τυπική παρέα στην Ισλανδία: απίστευτα λάστιχα...
Εικόνα
Το Vitara φοράει 33x12.5-15 για καθημερινή χρήση, και 36x15 για εκδρομές στο χιόνι. Το Hilux μάλλον φοράει πιο μεγάλα :crazy:
Εικόνα
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το χιόνι, ρίξτε μια ματιά στους φίλους μας εδώ, κάτι ξέρουν οι άνθρωποι...
<i>Brizola Raiders Adventure Team</i>
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό panos » 31 Δεκ 2003, 02:09

4χ4 αγοράζουμε ή λάστιχα...τελικά;

Μου άρεσε η υπογραφή του pantg :
Παντελής Γιαμαρέλλος
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ (underpowered) ΛΑΝΤ ΡΟΒΕΡ

Oταν γράφεις οτι τα 255 δεν είναι flotation αναφέρεσε σε λάστιχα που φορά ενα Land rover ή discovery , ή σε οποιαδήποτε 4χ4 που φορά μια τέτοια διάσταση; Η ταπεινή μου άποψη , είναι ότι τα 255 στο Jimny είναι flotation . H μονη απόδειξη που έχω για αυτό είναι μια φωτογραφία από το site που ο xontros χρησιμοποίησε σε αυτό το thread , από το γνωστό απ ότι κατάλαβα Ισλανδικό site. Εικόνα
Υποθέτω ότι οι τρελλάρες αυτοί, και με το δίκιο τους εκεί που μένουν δεν γίνεται αλλιώς, εάν ήθελαν θα έβαζαν όχι 31χ10.5χ15 (260)ελαστικά αλλά 12.5 (315). Αφού από τις μετατροπές που κάνουν φαίνεται ότι τίποτα δεν θα τους σταματούσε εάν το θεωρούσαν "σωστό". Δεν ξέρω τι χρειάζεται ενα 4χ4 δύο τόννων 190 hp και 300nm αλλά ενα Jimny που έχει περίπου τον ίδιο λόγο ισχύς /βάρους με βάρος 1 τόννο μήπως θα έπρεπε να θεωρείτε ότι με 255 έχει flotation???? Τα 215/75 με πίεση 8-12 είναι ψεύτικα 255 αυτό πάντως το καταθέτω ώς προσωπική εμπειρία. Εχεις βέβαια κατεβάσει τα διαφορικά επικυνδυνα αλλά τουλάχιστον δεν κολλάς λόγω ελαστικών σε καταστάσεις που χρειάζεσαι μεγάλο φάρδος ελαστικού. Η ταπεινή άποψη ενός καινούργιου στο κουρμπέτι .

Χρόνια Πολλά
Εικόνα
ΥΠΟΓΡΑΦΗ
panos
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 17 Ιαν 2003, 03:54
Τοποθεσία: Αθηνα Πεντέλη

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 10 επισκέπτες