Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Σχέση διαφορικού

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Σχέση διαφορικού

Δημοσίευσηαπό typod » 13 Μάιος 2008, 14:27

Φίλοι για εξηγήστε μου τι είναι η σχέση διαφορικού.Δηλαδή βλέπω στο χειροκίνητο GV σχέση διαφορικού 4,100 ενώ στο αυτόματο 5,125.
Τελευταία επεξεργασία από typod και 13 Μάιος 2008, 15:22, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
typod
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 05 Δεκ 2005, 22:31
Τοποθεσία: Αγιος Δημήτρης

Σχέση διαφορικού

Δημοσίευσηαπό mato » 13 Μάιος 2008, 14:56

λόγος δοντιών γραναζιών κορώνας - πηνίου.
Π.χ. κορώνα 43 δόντια, πηνίο 11, τελική σχέση 43/11 = 3,909.
Από τα νούμερα που γράφεις παραπάνω λείπουν οι υποδιαστολές.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Σχέση διαφορικού

Δημοσίευσηαπό typod » 13 Μάιος 2008, 15:23

mato έγραψε:λόγος δοντιών γραναζιών κορώνας - πηνίου.
Π.χ. κορώνα 43 δόντια, πηνίο 11, τελική σχέση 43/11 = 3,909.
Από τα νούμερα που γράφεις παραπάνω λείπουν οι υποδιαστολές.
Ευχαριστώ πολύ αλλά αυτό πρακτικά τι σημαίνει?
Άβαταρ μέλους
typod
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 05 Δεκ 2005, 22:31
Τοποθεσία: Αγιος Δημήτρης

Re: Σχέση διαφορικού

Δημοσίευσηαπό mato » 14 Μάιος 2008, 09:37

Πρακτικά όσο μεγαλύτερο είναι το νούμερο, τόσο πιο "κοντό" γίνεται το αυτοκίνητο. Δηλαδή χρειάζονται λιγότερες περιστροφές του πηνίου (άκρο κεντρικού άξονα) για κάθε περιστροφή του τροχού.
Θα προσπαθήσω να κάνω περίληψη: η τελική σχέση, όπως χαρακτηρίζεται άλλωστε, είναι η τελευταία στην σειρά από τους πολλαπλασιασμούς που υφίσταται η ροπή από τον κινητήρα μέχρι να φτάσει στους τροχούς.
Υποθέτοντας ότι έχεις βοηθητικό (transfer) και ότι σε ενδιαφέρει η εκτός δρόμου κίνηση, άρα κινείσαι με πρώτη και κοντές (low ratio) έχουμε τα εξής:

(Ροπή)*(1η σχέση)*(low ratio)*(τελική σχέση) : (ακτίνα τροχού) = ροπή στον τροχό (δεν είναι απολύτως σωστό, αλλά θα πάρεις μια εικόνα).

Αν αλλάξεις κάτι σε αυτήν την εξίσωση αλλάζει το αποτέλεσμα. Π.χ. μεγαλύτερο λάστιχο σημαίνει λιγότερη ροπή στον τροχό, άρα πρέπει να αλλάξεις και κάτι άλλο προκειμένου να ξαναγυρίσεις στην αρχική σχέση του κατασκευαστή (αν θεωρήσουμε αυτό σαν μέτρο σύγκρισης).

Παράδειγμα για το niva με μαμά λάστιχο (175/80/16), ακτίνα 0,34 μ και τελική σχέση 3,9 (κορώνα 43 δόντια / πηνίο 11):

127,4 Nm*3,66*2,135*3,9 : 0,34 = 11,41

με μεγαλύτερο λάστιχο (6.00/16), με ακτίνα 0,36 μ

127,4 Nm*3,66*2,135*3,9 : 0,36 = 10,78 (μείον 5% περίπου, όσο μεγάλωσα το λάστιχο).

Αλλάζοντας την τελική σχέση με 4,3 (κορώνα 43 δόντια /πηνίο 10)

127,4 Nm*3,66*2,135*4,3 : 0,36 = 11,89.

Άρα ξαναγυρίζεις στην ίδια περίπου σχέση.

Αυτή η αλλαγή (κορώνα / πηνίο) είναι μεν η πιο εύκολη, προκειμένου να αλλάξεις την ροπή του κινητήρα ή να κοντύνεις το low ratio του βοηθητικού, αλλά επηρεάζει επίσης και τις μακριές σχέσεις, οπότε "κονταίνει" το αυτοκίνητο και στον δρόμο.

Δες εδώ για να καταλάβεις τις λειτουργίες σε κινούμενα μέρη του διαφορικού
(στο κινούμενο γράφημα πάτα "straight" και "turn").

http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm

Εδώ μπορείς να υπολογίσεις τις αλλαγές, π.χ. μεταξύ διαμέτρου ελαστικών και "βήματος" (κορωνοπήνια) που σε ενδιαφέρουν.

http://www.4lo.com/4LoCalc.htm

Κι εδώ ένα πλήρες άρθρο για τα διαφορικά (σε τρία μέρη, καλό διάβασμα)

http://www.nomad.gr/differentials1.html
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό typod » 15 Μάιος 2008, 13:33

Φίλε μου ευχαριστώ με κατατόπησες..Ως αναφορά την σχέση του διαφορικού,κατά την γνώμη μου έρχεται να αντισταθμίσει τις μακριές σχέσεις μετάδοσης που έχει το αυτόματο.Και εξηγώ:η σχέση μετάδοσης της 3ης είναι η ίδια με της 5ης του χειροκίνητου.Δηλαδή αντί για 5 ταχύτητες στην ουσία έχω 3+1 overdrive και μία όπισθεν κατά πολύ μακρύτερη απο του χειροκίνητου.
Άβαταρ μέλους
typod
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 05 Δεκ 2005, 22:31
Τοποθεσία: Αγιος Δημήτρης

Δημοσίευσηαπό NIKOLAS_L200 » 16 Μάιος 2008, 12:34

Αν θες απλα να συγκρίνεις το αυτόματο με το χειροκίνητο πολλαπλασιασε τις σχεσεις του κιβωτίου με αυτες του διαφορικού για ολες τις ταχύτητες και για τα δυο αμάξια ωστε να δεις τις ομοιοτητες και τις διαφορες τους. Τις ρόδες μπορεις να τις αφήσεις εκτος αφου μιλας για το ιδιο αμαξι.
www.karasavvidis.com
Καλές διαδρομές..!
Άβαταρ μέλους
NIKOLAS_L200
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1290
Εγγραφή: 07 Οκτ 2004, 02:11
Τοποθεσία: Εδεσσα,Κωνσταντία


Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 12 επισκέπτες