Προχθες πήγα μια βόλτα σε δασικό δρόμο στο βουνό. Στη διαδρομή πριν φτάσω στον δασικό έπιασε δυνατή βροχή με αποτέλεσμα ο δρόμος να λασπώσει πάρα πολύ και επειδη το χώμα ηταν πολύ μαλακο οι ρόδες μπαίναν αρκετά μέσα στην λάσπη. Δεν είμαι έμπειρος οδηγός στην τετρακίνηση ούτε γνωρίζω επακριβώς ποιες είναι οι δυνατότητες του αυτοκινήτου αλλα μπορώ να πω ότι αρκετες στιγμές ένιωθα να χάνω το αυτοκίνητο κυρίως από το πίσω μερος να φέυγει δεξιά και αριστερά κάπως από την πολύ λάσπη.(και με κλειδωμένο διαφορικό)και αναγκάστηκα να πηγαίνω πάρα πολύ αργά για να έχω καλά τον έλεγχο.Ίσως να είναι φυσιολογικό κάτι τέτοιο και με ασφάλτινα ελαστικά και πιθανόν να το χαιρόμουν κίολας αν ειμουν σε ισιο δρομο αλλα δίπλα ήταν γκρεμός και ήταν πολύ επικίνδυνα. Σε κάποια φάση κατέβηκα και είδα ότι γύρω από τα λάστιχα είχε τουλάχιστον 3-4 πόντους λάσπη και αναγκάστηκα να τα καθαρίσω κάπως.
Δίνω αυτο το παράδειγμα για να ρωτήσω αν υπάρχει κάποιος οδηγος εκτος δρόμου κίνησης,ελληνικός ή ξένος, που να συμβουλέυει πως πρέπει να κινούμαστε στη λάσπη.πως στο χίονι, στις πέτρες, ποτε πρέπει να κλειδώνουμε το διαφορικο,πότε να μπαίνουν κοντές , πότε να βγαίνει το esp κτλ. Ένα μικρο εγχειρίδιο δηλάδη για όλους όσους δεν έχουμε προηγούμενη εμπειρία και δεν θέλουμε να μάθουμε παθαινοντας ζημία.