Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό A.Man » 25 Ιούλ 2005, 13:49

Καλησπέρα σε όλους!
Δεν ξέρω αν ενδιαφέρει και άλλους, αλλά θα ήθελα τα φώτα σας για το πως πρέπει να οδηγούμε σε κάποιες δύσκολες καταστάσεις (π.χ. άμμος, λάσπη, χιόνι κτλ).
Για παράδειγμα μπαίνουμε στην άμμο:
1. Χρησιμοποιούμε αργά?
2. Πατάμε σε ροδιές άλλων ή ακόμη και σε δικές μας ή ανοίγουμε νέο μονοπατάκι?
3. Κινούμαστε με μεγάλες ταχύτητες ή όχι (φόρα)?
Θέλω την εμπειρία σας.
Καταλαβαίνω ότι κάθε περίσταση θέλει την δική της αντιμετώπιση αλλά κάποιοι γενικοί κανόνες πρέπει να υπάρχουν, για να μικραίνουμε τον κίνδυνο να κολλήσουμε ή να πάθουμε κάποια ζημιά.
Γράψτε ότι πιστεύετε ότι μπορεί να βοηθήσει ή δικές εμπειρίες και πως τις αντιμετωπίσατε.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Άβαταρ μέλους
A.Man
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 14:02
Τοποθεσία: Κιλκίς

Θα είμαι σύντομος!

Δημοσίευσηαπό superspy » 25 Ιούλ 2005, 14:03

eteakth έγραψε:Καλησπέρα σε όλους!
Δεν ξέρω αν ενδιαφέρει και άλλους, αλλά θα ήθελα τα φώτα σας για το πως πρέπει να οδηγούμε σε κάποιες δύσκολες καταστάσεις (π.χ. άμμος, λάσπη, χιόνι κτλ).
Για παράδειγμα μπαίνουμε στην άμμο:
1. Χρησιμοποιούμε αργά?

Εξαρτάται απο την περίπτωση.... Γενικά άν έχει ροπή (V6, V8, TDi κλπ) ή κινείσαι σε ευθεία όχι.....

eteakth έγραψε:2. Πατάμε σε ροδιές άλλων ή ακόμη και σε δικές μας ή ανοίγουμε νέο μονοπατάκι?

Αποφεύγουμε με κάθε τρόπο να χρησιμοποιήσουμε ροδιές, εκεί η άμμος θα είναι πολύ μαλακή... :-)

eteakth έγραψε:3. Κινούμαστε με μεγάλες ταχύτητες ή όχι (φόρα)?

Οσο πιο πολύ φόρα και διατήρηση της ταχύτητας τόσο το καλύτερο :-) (Φυσικά μέχρι ένα λογικό σημείο... :-) )

Το πρόβλημα θα σου παρουσιαστεί αν σταματήσεις και πας να ξεκινήσεις, ή κόψεις για να στρίψεις σε μέρος που έχουν ήδη περάσει άλλοι - η άμμος θα θέλει να σε... ρουφήξει....

Πολύ σημαντικό, ειδικά αν δεν έχεις δύναμη, είναι να έχεις χαμηλή πίεση στα ελαστικά και αυτά, να ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ MUD!

Ενα AT η ακόμα και ένα normal θα αποδωσει τα μέγιστα στην άμμο σε σχέση με MT.... και το φάρδος παίζει ρόλο....

Δεν θες να σκάβεις.... θέλεις να μείνεις στην επιφάνεια της άμμου.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Θα είμαι σύντομος!

Δημοσίευσηαπό xalk » 25 Ιούλ 2005, 14:45

....αν παρόλα αυτά καταφέρεις και κολλήσεις, να ξέρεις ότι με οποιαδήποτε απόπειρα σου να ξεκολλήσεις, θα χώνεσαι όλο και πιο βαθιά.

Προσπάθησε την στιγμή εκείνη να αφήσεις τους εγωισμούς κατά μέρος, και να πάρεις τα ωραία σου πατάκια και να τα βάλεις κάτω απ τις ρόδες ή οτιδήποτε κρίνεις εσύ ότι θα σου δώσει καλύτερη πρόσφυση.

Με απαλές κινήσεις ξεκίνα και μη σταματήσεις πάλι ώσπου να βρεις στέρεο έδαφος.

Έχει αναφερθεί «ξεκόλλημα» βρέχοντας απλά την άμμο στους τροχούς.
Επίσης αναφέρουν ότι «όσο πιο ξανθιά, τόσο πιο κακή» (η άμμος :D )

Σε περίπτωση πολύ λεπτής ξανθιάς.... προτίμησε να περνάς δίπλα από εκεί που σκάει το κύμα ,στο βρεγμένο.
... και μη ξεχνάς, ξεφούσκωμα στα λάστιχα, στροφές ανοιχτές, απαλό φρένο και όχι γρήγορα ξεκινήματα.
Άβαταρ μέλους
xalk
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004, 02:43

Θα είμαι σύντομος!

Δημοσίευσηαπό firelord » 25 Ιούλ 2005, 20:04

αν περισσεύουν φράγκα, ωραία και τα sand tracks
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 26 Ιούλ 2005, 10:35

Μια απλή και ανέξοδη λύση είναι όταν νοιώσεις ότι το αμάξι σου αρχίζει να βουλιάζει να εγκαταλείψεις την προσπάθεια σου να πάς μπροστά και να την κάνεις με ελαφριά με όπισθεν απάνω στις ροδιές σου . Τώρα αν είσαι επίμονος και θες σώνει και καλά να πάς μπροστά το μόνο που θα καταφέρεις είναι να μπεις πιο βαθιά . ( Προσωπικά ήμουν τυχερός όταν μια φορά βούλιαξα στην άμμο μέχρι το μαρσπιέ . Παραδόξως όσο βούλιαζα οι ρόδες βρήκαν βράχους κάτω δίνοντάς μου έτσι την ευκαιρία να κινηθώ κάθετα προς την φρεσκοβρεγμένη από την θάλασσα άμμο , και από εκεί να βγω κανονικά . ) . Συμπεράσματα : 1) πριν πατήσουμε στην άμμο κατεβάζουμε την πίεση των ελαστικών μας 2) προσέχουμε την ξανθιά ψιλή άμμο , 3) αν δούμε ότι βουλιάζουμε δεν πάμε μπρος αλλά πίσω , 4) αν δεν βγαίνουμε με την όπισθεν βάζουμε τα πατάκια μας και προσπαθούμε . 5) Πάντα πλένουμε το αμάξι μας από κάτω μετά από τέτοιες περιπέτειες ( Ποτέ μα ποτέ να μην το παραμελείτε αυτό !!! ) . :P
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Δημοσίευσηαπό A.Man » 26 Ιούλ 2005, 10:48

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!
Εξαρτάται απο την περίπτωση.... Γενικά άν έχει ροπή (V6, V8, TDi κλπ) ή κινείσαι σε ευθεία όχι.....

Άρα υποθέτω ότι για το G.V. 1.6 είναι πιθανόν να χρειάζεται αργά...
Το πρόβλημα θα σου παρουσιαστεί αν σταματήσεις και πας να ξεκινήσεις, ή κόψεις για να στρίψεις σε μέρος που έχουν ήδη περάσει άλλοι - η άμμος θα θέλει να σε... ρουφήξει....

Σ' αυτή την κακιά στιγμή πως ξεκινάμε?

Και με την λάσπη τι γίνεται?
Για το χιόνι λέτε να περιμένουμε να σφίξουν λίγο τα κρύα και να το συζητήσουμε μετά?
Να είστε πάντως καλά, για την ανταπόκριση!
Ανθυποπρόεδρος σκέτο...
Άβαταρ μέλους
A.Man
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 14:02
Τοποθεσία: Κιλκίς

Δημοσίευσηαπό superspy » 26 Ιούλ 2005, 11:44

eteakth έγραψε:Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!
Εξαρτάται απο την περίπτωση.... Γενικά άν έχει ροπή (V6, V8, TDi κλπ) ή κινείσαι σε ευθεία όχι.....

Άρα υποθέτω ότι για το G.V. 1.6 είναι πιθανόν να χρειάζεται αργά...
Το πρόβλημα θα σου παρουσιαστεί αν σταματήσεις και πας να ξεκινήσεις, ή κόψεις για να στρίψεις σε μέρος που έχουν ήδη περάσει άλλοι - η άμμος θα θέλει να σε... ρουφήξει....

Σ' αυτή την κακιά στιγμή πως ξεκινάμε?

Και με την λάσπη τι γίνεται?
Για το χιόνι λέτε να περιμένουμε να σφίξουν λίγο τα κρύα και να το συζητήσουμε μετά?
Να είστε πάντως καλά, για την ανταπόκριση!



Α. Γενικά ναι....


Β. Ο στόχος είναι να μην σκάβεις την άμμο. Όπως είπαν και οι άλλοι συνομιλητές, είτε οπισθοχωρείς και προσπαθείς από αλλού, ή φροντίζεις να ... «σκληρύνεις» το έδαφος (ρίχνεις νερό, πατάκια, sand tracks κλπ ), στρίβεις με απαλές κινήσεις τιμονιού και φόρα – ποτέ απότομα δεξιά / αριστερά και αποφεύγεις το φρένο.
Μια και το αναφέρουμε.... προγραμματίζεις το σταμάτημα να γίνει χωρίς τη χρήση φρένου, η άμμος έχει αρκετή αντίσταση και θα σε φρενάρει μόνη της. Η επιπλέον χρήση φρένου, θα σε «θάψει» περισσότερο και μετά δεν θα μπορείς να ξεκινήσεις....

Σε κατάσταση ανάγκης, νερό + ξεφούσκωμα θα κάνουν δουλειά....

Μην ταλαιπωρείς πολύ το συμπλέκτη – ειδικά τα πιο normal 4Χ4, έχουν πολύ «μακριές» - κοντές σχέσεις και δεν βοηθάνε το μοτέρ, με αποτέλεσμα να ζητάς παραπάνω από το συμπλέκτη σου.

Ουσιαστικό πρόβλημα, αποτελούν τα συστήματα περιορισμού ολίσθησης των τροχών, μια και ταλαιπωρούν φρένα-δίσκο-μοτέρ....

Ένα «παιχνίδι» στην παραλία, μπορεί να κάνει ζημιά που δεν θα την έκανες σε 2000+ ερήμου..... Προσοχή!
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!


Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 17 επισκέπτες

cron