Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Xιονι -Παγος ...4κινηση ...

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Δημοσίευσηαπό HAL-9000 » 01 Νοέμ 2006, 20:00

Γεια σας... μιας και μιλατε για χειμερινά... η χιονολαστιχα... στην Ελλαδα δεν εχουμε την καταλληλη παιδεια και ενημερωση
για να ξερουμε πως η "γόμα" των θερινών ελαστικών ειναι ακατάλληλη για τις "ψυχρές" συνθηκες.. δλδ για θερμοκρασιες κατω των 8 βαθμων.
Το αποτέλεσμα ειναι οτι και στο στεγνό η στο βρεγμενο κακο Ελληνικό δρόμο θα εχουμε μια μειωση των ιδιοτητων του ελαστικου
που μπορει να μεταφραστει και σε ενα 20% αυξηση της απόστασης ακινητοποιησης του οχηματος.

Δεν ειναι μονο το χιονι το προβλημα... αλλα και το κρυο ειναι ενας υπουλος εχθρός του ελαστικου. Γιαυτο στη Βορεια Ευρωπη
ειναι επιβεβλημενη η χρηση χειμωνιατικου η χιονολάστιχου στη Σκανδιναβια που για 3 και παραπάνω μηνες μπορει να βαδιζουν
μονο σε χιονι...

Οι αλυσιδες διαλυουν το συστημα μεταδοσης και καταστρεφουν και τα ελαστικά μολις θα αφησεις το παχυ
χιονι και θα πιασεις μισοχιονισμενη άσφαλτο. Αρα χειμωνιατικο πάντα μόλις πιασει Νοέμβρης και χαμηλή θερμοκρασια.

Στο FORESTER 2.0 XT μου φόρεσα το PIRELLI SOTTOZERO και δεν χρειαστηκα ποτέ αλυσιδες... αλλα
μαλλον θα αγοράσω ενα ζευγαρι... απλά για τον τροχονομο... που λογω αγνοιας για τα χειμερινα που φοραει το αμαξι
θα με γυρισει πίσω... :shock: :P
Άβαταρ μέλους
HAL-9000
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2006, 19:12

Δημοσίευσηαπό doc » 01 Νοέμ 2006, 23:19

Σωστά!
Άβαταρ μέλους
doc
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2118
Εγγραφή: 16 Μαρ 2004, 12:41
Τοποθεσία: Εντός / Εκτός / επί τα αυτά

Δημοσίευσηαπό extrax » 02 Νοέμ 2006, 17:49

Μπορω να πω οτι μεχρι περσι δεν ειχα σε ιδιαιτερη εκτιμηση τα χειμωνιατικα ελαστικα...Ε λοιπον εκανα λάθος. Στο ιδιο αυτοκινητο η διαφορά στη συμπεριφορα ηταν τεραστια. Μεγαλη δουλεια στο φρεναρισμα στο χιονι, και στην προσφυση στις στροφες. Και ολα αυτα σε ενα πισωκινητο αυτοκινητο. Σε ενα τετρακινητο θα κανουν φανταστικη δουλεια.
Άβαταρ μέλους
extrax
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 24
Εγγραφή: 31 Οκτ 2006, 08:33
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη

Δημοσίευσηαπό FIDO-DIDO » 26 Ιαν 2007, 12:38

ΚΑΛΗΜΕΡΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΟΥ
ΛΑΣΤΙΧΑ Α/Τ

ΑΝΕΒΑΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΩ ΠΛΕΥΡΑ [ ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ] ΠΡΟΣ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΒΡΑΔΥ ΕΙΧΕ ΠΑΓΟ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΗΚΟΣ 4- 5 ΧΜ

ΜΕ 2L ΚΑΙ ΣΙΓΑ -ΣΙΓΑ [ ΜΕ ΑΥΓΟ ΣΤΟ ΓΚΑΖΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΡΕΝΟ ] ΧΩΡΙΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ [ ΔΕΝ ΤΗΣ ΕΙΧΑ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΛΟΓΩ ΖΕΣΤΗΣ [ ΚΑΤΩ ] ΒΓΗΚΑ ΠΑΝΩ ΧΩΡΙΣ ΓΛΥΣΤΡΙΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ . ΠΟΣΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΠΟΣΗ ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΠΟΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΧΕΙ [ ΟΧΙ ΣΑΝ ΚΑΙ ΜΕΝΑ ]


ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΙΟΤΕΡΟΙ Η ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΙΡΑ ΑΝ ΧΡΕΙΣΗΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΛΑΣΠΗ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ
ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΛΙΣΗΣ ?????

ΦΙΛΙΚΑ
Άβαταρ μέλους
FIDO-DIDO
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 18 Ιαν 2007, 15:18
Τοποθεσία: KORIDALLOS - ATHENS

Δημοσίευσηαπό DRAKOS » 26 Ιαν 2007, 14:57

Στη λάσπη βοηθάνε και πολύ μάλιστα. Το θέμα είναι θα τις βάλεις την σωστή ώρα? Η θα πείς άσε λίγο ακόμα. Και μετά φασκελοκουκούλωτα!!!!!
110 V8 ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ
Άβαταρ μέλους
DRAKOS
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: 14 Σεπ 2005, 11:37
Τοποθεσία: ATHINA

Δημοσίευσηαπό TasosOffRoad » 28 Ιαν 2007, 20:55

Ξερει κανεις αν η ελευθερη τετρακινηση που εχουν τα SUV ειναι καλυτερη στο χιονι απο την τετρακινηση 50:50 που εχουν τα αγροτικα?
Καλύτερο από ένα L200 είναι... άλλο ένα L200!!
Άβαταρ μέλους
TasosOffRoad
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 199
Εγγραφή: 19 Ιαν 2007, 07:19

Δημοσίευσηαπό doc » 28 Ιαν 2007, 23:14

TasosOffRoad έγραψε:Ξερει κανεις αν η ελευθερη τετρακινηση που εχουν τα SUV ειναι καλυτερη στο χιονι απο την τετρακινηση 50:50 που εχουν τα αγροτικα?


όχι δεν είναι καλύτερη (εννοείς φαντάζομαι την δικίνηση που γίνεται 4κίνηση όταν υπάρχει απώλεια πρόσφυσης... ε?)
Άβαταρ μέλους
doc
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2118
Εγγραφή: 16 Μαρ 2004, 12:41
Τοποθεσία: Εντός / Εκτός / επί τα αυτά

Δημοσίευσηαπό zapmaria » 28 Ιαν 2007, 23:40

Η τετρακίνηση των suv (με συνεκτικό συμπλέκτη φαντάζομαι εννοείς), σε συνεργασία με ένα χειμωνιάτικο λάστιχο θα σε βγάλει καλά στο χιόνι αλλά και στο πάγο.
Το πρόβλημα με αυτού του είδους την τετρακίνηση είναι το γεγονός ότι πάντα υπάρχει μια καθυστέρηση στο να πιάσει η τετρακίνηση, ακόμα και μερικών δεκάτων του δευτερολέπτου, και αυτό μπορεί να είναι το κρίσιμο δευτερόλεπτο που θα στην κάνει την ζημιά.
Πάμε Νυμφαίο

SUZUKI IGNIS 4x4
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
zapmaria
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 3670
Εγγραφή: 09 Φεβ 2006, 09:05
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό NIKOLAS_L200 » 29 Ιαν 2007, 00:32

Ναι αλλα....αν δεν έχει αυτοματη τετρακίνηση αλλα έχει μόνιμη με κεντρικο διαφορικο το οποίο μπορει να δουλεύει και ελεύθερο και κλειδωμένο? Εκει τη διαλέγουμε? Εγω θα έλεγα κλειδωμένο.

Υ.Γ. Έτσι είναι το δικό μου αλλα ακουσω κανέναν να το πει SUVra..
www.karasavvidis.com
Καλές διαδρομές..!
Άβαταρ μέλους
NIKOLAS_L200
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1290
Εγγραφή: 07 Οκτ 2004, 02:11
Τοποθεσία: Εδεσσα,Κωνσταντία

Δημοσίευσηαπό zapmaria » 29 Ιαν 2007, 00:42

εννοείς την τετρακίνηση που έχει για παράδειγμα και το sx4 της suzuki?
Στην περίπτωση αυτή για το χιόνι και εγώ το κλειδωμένο θα διάλεγα. Και την αυτόματη θα την χρησιμοποιούσα σε δρόμους για παράδειγμα με λίγο χιόνι ή λάσπη που ήξερα ότι με βγάζει το αμάξι έτσι και αλλιώς, απλά και μόνο για λόγους ασφαλείας.
Πάμε Νυμφαίο

SUZUKI IGNIS 4x4
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
zapmaria
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 3670
Εγγραφή: 09 Φεβ 2006, 09:05
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 29 Ιαν 2007, 01:08

Αν πας σε κατηφορική κλειστή στροφή με κλειδωμένο θ' αρχίσει να γλιστράει. Αναγκάζεις τους άξονες να περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα ενώ δεν πρέπει. Αποτέλεσμα, μπλοκάρει αυτός που θέλει να περιστραφεί πιο γρήγορα και γλιστράει.
Νομίζω ότι όταν έχεις την πολυτέλεια της 4κίνησης με ελεύθερο διαφορικό (όπως έχουμε στο Pinin) είναι προτιμότερο να επιλέγεις αυτήν.
Τώρα αν δεις τα σκούρα σε καμια ανηφόρα με μπόλικο χιόνι, μπλοκάρεις το διαφορικό και ακόμα καλύτερα βάζεις τ' αργά να πας πιο άνετα.
Όλα αυτά όμως αφού χιονίσει πρώτα :lol: :lol:
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό thanasisvr » 29 Ιαν 2007, 09:13

Συμφωνώ ότι πρώτα πρέπει να δούμε τα χιόνια..
Από τη δική μου εμπειρία με το X-Trail θα έλεγα ότι εξαρτάται από την ταχύτητα του συστήματος εμπλοκής της τετρακίνησης. Το X-Trail έχει αρκετά γρήγορη εμπλοκή και με τον διακόπτη στο Auto η συμπεριφορά στο χιόνι είναι πολύ καλή..Δοκίμασα και το Lock κάποιες φορές αλλά δεν είδα κάτι καλύτερο.Νομίζω ότι για την περίπτωση του pinin ο pajerinho είναι σωστός....
Άβαταρ μέλους
thanasisvr
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 138
Εγγραφή: 12 Δεκ 2006, 19:09
Τοποθεσία: ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό doc » 29 Ιαν 2007, 09:31

Σε περίπτωση ταξιδιού που πιστεύετε ότι θα συναντήσετε χιόνι, καλό είναι να διαβάσετε τα παρακάτω: Από συναδελφικά forum, αρκετή εμπειρία και διάφορα δημοσιεύματα κρατήστε μια μικρή περίληψη αρκετά χρήσιμη νομίζω.
- Eνημερωθείτε για το καιρό από πριν: πώς είναι οι δρόμοι, κίνηση κτλ. Aν οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες, μην ξεκινάτε! Αν πάλι θέλετε σώνει και ντε να φύγετε φορτώστε το αμάξι με τα παρακάτω:

1. ένα ζευγάρι γάντια εργασίας
2. ένα καλό φακό
3. ένα ξυστήρι για τα τζάμια
4. αντιπαγωτικό υγρό ή οινόπνευμα
5. Αλυσίδες άσχετα αν έχετε τετρακίνητο ή όχι!!!
- Να έχετε πάντα γεμάτο το ρεζερβουάρ πριν ξεκινήσετε για περιοχή που δεν υπάρχουν κοντινά βενζινάδικα
- Να έχετε φορτίσει πλήρως το κινητό σας. Επίσης μια κάρτα κινητής τηλεφωνίας άλλης εταιρίας είναι χρήσιμη!
- Να έχετε ενημερώσει κάποιον γνωστό σας για την ώρα που πιστεύεται ότι θα φτάσετε στον προορισμό σας
- Πώς οδηγείτε; Mε λίγο τιμόνι, ελάχιστο γκάζι και απαλές κινήσεις γενικώς
- Ποτέ δεν ξεπερνάμε τα 50 km/h σε χιονισμένο οδόστρωμα!
- Kαι όταν γλιστράει; Ξεκινάμε με λίγες στροφές, προοδευτικό συμπλέκτη, με δευτέρα κατά προτίμηση. Yποστρέφει; Aφήνουμε γκάζι, στρίβουμε ελαφρώς (ποτέ τέρμα!), τσιμπάμε φρένο, αν χρειάζεται, και ο... Θεός βοηθός. Yπερστρέφει; Kίνηση εμπρός, ανάποδο τιμόνι και σταθερό γκάζι είναι το αντίδοτο (όχι όμως στις κατηφόρες!). Mε 4x4 ή κίνηση πίσω, ανάποδο τιμόνι χωρίς γκάζι. Πόσο ανάποδο; Tόσο, ώστε οι μπροστινοί τροχοί να δείχνουν πάντα προς το δρόμο. Mε αλυσίδες εμπρός (σε προσθιοκίνητο), εύκολα παρουσιάζεται υπερστροφή μέσα στη στροφή.
- Πού παρκάρουμε; Σίγουρα όχι σε μαλακό χιόνι (παγώνει το βράδυ) ή καταμεσής του δρόμου στο χωριό.
- ABS, Traction Control, HDC... Mε ABS φρενάρουμε πάντα προοδευτικά (όπως και χωρίς...), αλλά όσο πιο δυνατά μπορούμε. Aπενεργοποιούμε το Traction Control για εκκινήσεις σε παχύ χιόνι ή πάγο, όχι όμως το ESP. Mην ξεχνάμε: ABS και ESP βοηθούν, αλλά δε θα μας γλιτώσουν από έξοδο, αν η ταχύτητα είναι υπερβολική.
- Aφήνοντας απλώς το γκάζι, η επιβράδυνση θα είναι τουλάχιστον διπλάσια απ’ ό,τι με το φρένο, ακόμα και με ABS.
- Εάν χρειαστεί να σταματήσουμε σε ανηφόρα και δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε, προσπαθούμε να κυλήσουμε προς τα πίσω μέχρι κάποιο πιο επίπεδο σημείο και να πάρουμε φόρα από εκεί.
- Ακόμα και με αλυσίδες ή χειμερινά ελαστικά το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί, εάν η κοιλιά του ακουμπήσει και κολλήσει σε μεγάλη ποσότητα χιονιού
- Αγοράζουμε αλυσίδες ακριβώς για τις διαστάσεις των ελαστικών μας. Μη δανείζεστε αλυσίδες για διαφορετικό μέγεθος, γιατί θα είναι άχρηστες
Τις δοκιμάζουμε από πριν, ώστε να τις βάζουμε γρήγορα κι εύκολα, για να μην παγώνουμε στα χιόνια δοκιμάζοντας να τις βάλουμε χωρίς να ξέρουμε!
- Όταν θα αποφασίσουμε να τις βάλουμε, καλό θα είναι να μην έχουμε φτάσει στο απροχώρητο, μαζί με άλλους, που δεν θα μπορούμε ούτε να παρκάρουμε... Ας σταματήσουμε πιο πριν, διαισθανόμενοι τα... χειρότερα!

Καλά χιόνια...

Έρχονται, έρχονται!
Άβαταρ μέλους
doc
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2118
Εγγραφή: 16 Μαρ 2004, 12:41
Τοποθεσία: Εντός / Εκτός / επί τα αυτά

Δημοσίευσηαπό TasosOffRoad » 29 Ιαν 2007, 15:19

Mexri poso mporei na trexei kaneis stin Ethniki Odo me ena agrotiko, gia paradeigma to L200 to palio pou to gnorizoun arketoi h Nissan Navara, me tetrakinisi 50:50 kai komplarismeno to kentriko diaforiko? Exei diafora h SuperSelect monimi tetrakinisi tou Pajero gia paradeigma me autin tou 50:50 kai komplarismeno to kentriko se autes tis taxutites? (Otan enoo na trexei, ennoo xoris thorivo, glustrimata k.l.p.)
Καλύτερο από ένα L200 είναι... άλλο ένα L200!!
Άβαταρ μέλους
TasosOffRoad
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 199
Εγγραφή: 19 Ιαν 2007, 07:19

Δημοσίευσηαπό NIKOLAS_L200 » 29 Ιαν 2007, 19:03

Η απλή τετρακίνηση χωρίς κεντρικό έχει τεράστιες και ουσιαστικές διαφορές με την Super Select (Pajero, Pajero Pinin, New L200 ktl..). Η απλή τετρακίνηση μετά τα 70 ακούγεται ενω μετά τα 90 το λυπάσαι και όλα αυτα σε ευθεία, στις στροφές αστο.. Άλλωστε κανείς δεν λέει οτι την εφτιαξαν για κάτι τέτοιο. Η Super Select εχει φτιάχτει για τέτοια χρήση και αποδίδει άριστα και χωρίς θορύβους.

Υ.Γ. Έχω το L200 (2003 μοντ.) και το Pinin εδω και έξι μήνες.
www.karasavvidis.com
Καλές διαδρομές..!
Άβαταρ μέλους
NIKOLAS_L200
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1290
Εγγραφή: 07 Οκτ 2004, 02:11
Τοποθεσία: Εδεσσα,Κωνσταντία

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 16 επισκέπτες