yannis έγραψε:Δεύτερη ερώτηση:
Αυτό πώς πετυχαίνεται καλύτερα; Και με τι παρενέργειες-καταπονήσεις στη λειτουργία του οχήματος;
Αυτό που κάνουν τα εργοστάσια κι είναι το πλέον ολοκληρωμένο και δύσκολο, μεγαλώνουν ψαλίδια ή εγκάρσιους βραχίονες (αναλόγως αρχιτεκτονικής της ανάρτησης) και αντίστοιχα τα ημιαξόνια.
Αυτά για ανεξάρτητες ασφαλώς αναρτήσεις.
Σε άκαμπτους άξονες, το αντίστοιχο είναι μεγάλωμα του άξονα.
Η εύκολη λύση βέβαια, είναι οι αποστάτες στα σημεία έδρασης των ζαντών ή οι ζάντες με πολύ πιο θετικό offset.
Αυτό σε συστήματα με άξονες δεν καταπονεί ιδιαίτερα (νομίζω, μήπως κάνω λάθος;;;;) αλλά σε ανεξάρτητες αναρτήσεις επηρεάζει αρκετά τη συμπεριφορά και καταπονεί σίγουρα παραπάνω.
Πιστεύω πάντως , ότι αν γίνουν μικρές παρεμβάσεις (εως 3 εκ. σε ύψος ), δεν απαιτείται τίποτα.
Από 'κει και πάνω, αλλάζουν τα πράγματα...
Και αν πάμε σε τρελά μετατρόχια για να αποκτήσουμε καλύτερη βάση στήριξης λόγω υπερβολικού ύψους, τότε θέλει μελέτη και δοκιμές, για να καταφέρουμε να έχουμε ευστάθεια αλλά και στριψίματα, ανάλογα με τα εργοστασιακά.