Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

BMW Xdrive

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

BMW Xdrive

Δημοσίευσηαπό chrisPinin1.8 » 02 Οκτ 2011, 21:17

Για σας παιδιά.

Δεν υπάρχει κεφάλαιο με BMW γιαυτό ανοίγω εδώ ένα θέμα με τους πολύδισκους συμπλέκτες-διαφορικά όπως το xdrive τις BMW και πολλά άλλα όπως haldex σε freelander-tigouan και ηλεκτρομαγνητικούς συμπλέκτες του outlader και rav.

Στο xdrive έχουμε μόνιμη τετρακίνηση με ποσοστό 40-60 εμπρός-πίσω, το οποίο μπορεί να γίνει 0-100 και 100-0, η ροπή περνάει μέσα από τον πολύδισκο συμπλέκτη προς τους εμπρός και πίσω τροχούς. Εφόσον έχουμε ρυθμιζόμενη πίεση στα δισκάκια για την αυξομείωση του ποσοστού της ροπής η απορία μου είναι αν έχουμε συνεχόμενη τριβή στα δισκάκια αυτού του συμπλέκτη- (κεντρικού διαφορικού) και όταν λέω συνεχόμενη τριβή εννοώ κάτι σαν πατινάρισμα του συμπλέκτη κιβωτίου ταχυτήτων αλλά για όλη την διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου,και αν αυτό γίνεται έτσι γιατί δεν χαλάνε ποτέ αυτά τα δισκάκια;;;

Κάτι ανάλογο πιστεύω θα γίνεται και στα haldex σε freelander-tigouan και ηλεκτρομαγνητικούς συμπλέκτες του outlader και rav, στα οποία δεν έχουμε μόνιμη τετρακίνηση αλλά κατ απαίτηση (όταν χρειάζεται)

Τι λέτε παιδιά για το θέμα;;; :-k
Άβαταρ μέλους
chrisPinin1.8
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2010, 20:22
Τοποθεσία: Iωάννινα

BMW Xdrive

Δημοσίευσηαπό SUVord » 04 Οκτ 2011, 12:25

1/Δεν υπάρχει κεντρικό διαφορικό στο σύστημα XDrive.
2/Ο πολύδισκος συμπλέκτης είναι μέρος του transfer case.
3/Οι εντολές δίνονται στον συμπλέκτη καθαρά ηλεκτρονικά απιο διάφορους αισθητήρες όπως του ABS, του τιμονιού, της ταχύτητας, του μουαγιέν κλπ.
4/Ο συμπλέκτης λειτουργεί ηλεκτρομαγνητικά.
5/Ο συμπλέκτης για συγκεκριμένο χρόνο και σε ειδικές περιπτώσεις πράγματι είναι μερικώς εμπλεγμένος.
6/Οι δίσκοι του συμπλέκτη δεν είναι αθάνατοι.Ασφαλώς και φθείρονται ανάλογα της χρήσης, της διάρκειας καταπόνησης και των θερμοκρασιών που αναπτύσονται.
7/Ο πρόσθετος μηχανισμός φρεναρίσματος του τροχού που χάνει πρόσφυση μειώνει σημαντικά και την καταπονηση του συμπλέκτη, εφόσον η λειτουργία του συμπλέκτη είναι ηλεκτρομαγνητικά μεταδιδόμενη.
8/ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΧΟΣ BMW!!!
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

BMW Xdrive

Δημοσίευσηαπό chrisPinin1.8 » 04 Οκτ 2011, 21:06

Στο 5) λες ότι για συγκεκριμένο χρόνο και σε ειδικές περιπτώσεις πράγματι είναι μερικώς εμπλεγμένος.
Δηλαδή πιστεύεις ότι στην ευθεία πορεία οι δίσκοι είναι νεκροί; έχω την εντύπωση ότι και στην ευθεία πορεία δουλεύουν (δηλαδή τρίβονται) μοιράζοντας την δύναμη μπρός πίσω, αυτό δείχνουν κάποια βιντεάκια από την BMW.
Άβαταρ μέλους
chrisPinin1.8
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2010, 20:22
Τοποθεσία: Iωάννινα

BMW Xdrive

Δημοσίευσηαπό SUVord » 05 Οκτ 2011, 09:55

Τα βιντεάκια της BMW είναι αρκετά διαφωτιστικά, αλλα μόνο στo να δείξουν τι επιτυγχάνει το σύστημα XDrive και όχι στο πως λειτουργεί.
Οταν έχουμε "νορμάλ" κατανομή 40/60, μπρός/πίσω τα δισκάκια δεν εμπλέκονται, (τρίβονται μεταξύ τους).Οταν απο κάποιο αισθητήρα όμως υπαγορεύεται η αλλαγή της προαναφερθείσας σχέσης τότε αναλαμβάνει¨"δουλειά" ο ηλεκτρομαγνητικός μηχανισμός του συμπλέκτη με την αναγκαία εμποκή στα δισκάκια του.
Εύχομαι αυτή η επεξήγηση να απαντά στην εύλογη απορία σου.
Καλή σου μέρα
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

BMW Xdrive

Δημοσίευσηαπό chrisPinin1.8 » 05 Οκτ 2011, 20:21

Συμφωνώ με όλη την προηγούμενη απάντηση, αλλά μου δημιουργήθηκε καινούργια απορία.
Εφόσον έχουμε μόνιμη τετρακίνηση σε αυτό το σύστημα και ποιο πάνω είπες ότι δεν έχει κεντρικό διαφορικό αλλά transfer case (κιβώτιο μεταφοράς) αυτό από μόνο του δεν είναι οξύμωρο; δηλαδή δεν γίνεται να έχουμε μόνιμη τετρακίνηση χωρίς διαφορικό, όπως και δεν γίνεται να χρησιμοποιούμε το κιβώτιο μεταφοράς στην στεγνή άσφαλτο. (Αυτά είναι γνωστά) η απορία είναι τι έχει στο κέντρο για να μοιράζει την ροπή μπρος πίσω;
Άβαταρ μέλους
chrisPinin1.8
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2010, 20:22
Τοποθεσία: Iωάννινα

BMW Xdrive

Δημοσίευσηαπό SUVord » 06 Οκτ 2011, 16:33

Μελετώντας τις διάφορες μορφές τετρακίνησης και μηχανισμούς εμπλοκής αξόνων στο internet, είμαι σίγουρος οτι θα λάβεις τις απαντήσεις σου.Συγχρόνως θα διαπιστώσεις οτι πολλά απο τα πράγματα που θεωρείς δεδομένα και σίγουρα, δεν είναι ακριβώς έτσι.
Οσο ν'αφορά τί έχει στο κέντρο το XDrive για να μοιράζει την ροπή μπρος-πίσω...
...1/Γρανάζια
2/Πολύδισκο συμπλέκτη
3/Βραχίωνα εμπλοκής-απεμπλοκής
4/Ηλεκτρονική μονάδα λήψης εντολών.

ΥΓ.: Στεγνή ή βρεγμένη άσφαλτος, χιόνι, πάγος ή λάσπη, το κιβώτιο μεταφοράς είναι πάντα σε λειτουργία, όπως και το XDrive.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Δημοσίευσηαπό chrisPinin1.8 » 06 Οκτ 2011, 19:13

Προφανώς επιμένεις ότι έχει κιβώτιο μεταφοράς στο κέντρο δεν συμφωνώ γιατί γνωρίζω καλά τα είδη τετρακίνηση αλλά δεν πειράζει.
Άβαταρ μέλους
chrisPinin1.8
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2010, 20:22
Τοποθεσία: Iωάννινα

Δημοσίευσηαπό SUVord » 07 Οκτ 2011, 13:05

Αγαπητέ φίλε, πριν την αρχική σου δημοσίευση για το συγκεκριμένο θέμα δεν είχα ασχοληθεί καθόλου με το σύστημα XDrive της BMW.
Βρήκα όμως πολύ καλη αφορμή τις απορίες σου γαι να ενημερωθώ για το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης και πως λειτουργεί.
Δεν επιμένω σε τίποτα απολύτως, απλά παραθέτω τα δημιουργήματα του συγκεκριμένου κατασκευαστή.
Αν πληκτρολογήσεις και εσύ σε μία μηχανή αναζήτησης του Internet, "BMW XDrive transfer case", όχι μόνο θα διαπιστώσεις την ύπαρξη ή απουσία κιβωτίου μεταφοράς ροπής στους άξονες, αλλα θα δείς και πολύ διαφωτιστικές φωτογραφίες και σχεδιαγράμματα."Τα πάντα όλα"!!!
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...


Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 49 επισκέπτες