Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Προτεραιότητα Μετατροπής

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 31 Δεκ 2004, 09:47

Χωρίς σχόλια (για να μη φωνάζετε) :D :D :D :D

1. Ελαστικά Μ/Τ
2. Ανάρτηση ψηλώματος
3. Προστατευτικές ποδιές
4. Μπλοκέ διαφορικά
5. Βελτιώσεις κινητήρα (αύξηση ροπής από χαμηλά κυρίως)


Αυτά όσον αφορά τις μετατροπές, για εξοπλισμό άλλη φορά :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό superspy » 31 Δεκ 2004, 11:26

Μονο βελτιώσεις οχήματος για μεγάλα χωμάτινα ταξίδια, (ο εξοπλισμός είναι άλλο κεφάλαιο)

Ελαστικά
Ποδιές
Συχνή αλλαγή ελαστικών συνδέσμων
Ελάχιστο ψήλωμα, 2-3 πόντους, παραπάνω είναι άχρηστο -> Ελατήρια + αμορτισερ
Γενική βελτίωση ανάρτησης με στόχο το κράτημα και την άνεση (χρυσή τομή κάπου στη μέση)
Διαφορικά τύπου torsen μπρος – πισω ώστε να τα χρησιμοποιείς παντού
Μεγαλύτερη μπαταρία + Εργάτης + snatch block
Άλλες βελτιώσεις

Έξτρα:
- Ότι μπορείς να κάνεις για ροπή (Αυτό παίζει απο την πρώτη στιγμή και τελείωνει όταν πουλάς το όχημα)

- Για τους μη κατόχους Land Rover περαιτέρω κόντημα των κοντών διαφορικών (η πέμπτη δεν έχει λόγο να βγάζει παραπάνω από 50-60 χιλιόμετρα!)


Καλή χρονιά!
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό pantg » 31 Δεκ 2004, 17:32

Αγαπητοί φίλοι Χρόνια Πολλά,

Ξεκινώντας το offroading το 1983 (πρωτο-οδήγησα χώμα το 1982 αλλά κανονικά άρχισε η σχέση μας τον Ιανουάριο του 1983) το πρώτο πράγμα που διαπίστωσα ότι ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ βελτίωση και μετατροπή ήταν η δική μου οδήγηση και μετά το ίδιο το αυτοκίνητο (ένα γνήσιο ρώσσικο NIVA 1.6 με καρμπυρατέρ και τετρατάχυτο κιβώτιο μοντέλο 1981 το οποίο μετέπειτα έγινε αγνώριστο)

Αν λοιπόν συζητάμε για νέο στο χώμα οδηγό ίσως να είναι καλύτερα να βρεί πρώτα ο ίδιος τα σημεία που θα πρέπει να βελτιώσει και να αλλάξει στην οδήγησή του(άλλωστε σε μερικά σημεία η οδήγηση σε ασφάλτινο δρόμο θέλει διαφορετική τακτική και προσέγγιση από το χώμα, για να μην πω και ότι το αργό και τεχνικό (trial) χώμα είναι διαφορετικό από το γρήγορο (raid) ).

Το αυτοκίνητο θα χρειαστεί τις επιπλέον δυνατότητες που θα του προσφέρουν οι μετατροπές πολύ πιό μετά από το σημείο που στην αρχή θα εξαντλούνται οι δυνατότητες και οι γνώσεις ενός νέου ή μη πεπειραμένου στα είδη χωμάτινης οδήγησης οδηγού.
(να συγκεκριμενοποιήσω ότι με τον όρο χωμάτινη εννοώ το offroading γενικότερα και όχι αποκλειστικά την οδήγηση σε χώμα μόνο)

----

Τώρα το τί πιστεύω ότι βελτιώνει άμεσα τις ικανότητες ενός αυτοκινήτου?

1. Ενα ζευγάρι κατάλληλα λάστιχα για το είδος offroad οδήγησης που θα επιλέξει ο χρήστης. (αν βάλεις XZL ή ΧCL στην μαλακή άμμο την έβαψες, όπως και αν βάλεις λάστικο άμμου στην λάσπη ή τις κοφτερές πέτρες)

2. Ενα σετ σιδερένιες ζάντες σε σωστή διάσταση. Οι αλουμινένιες είναι σαφώς καλύτερες στην άσφαλτο (λιγότερο φερόμενο βάρος άρα καλύτερη συμπεριφορά) αλλά αν της χτυπήσεις σπάνε ή ραγίζουν ενώ η σιδερένια στραβώνει και φτιάχνει με την εκ "των ουκ, άνευ" βαριοπούλα και ένα κομμάτι ξύλο.

3. Σωστά και ασφαλή σημεία αγκύρωσης του αυτοκινήτου.
Τα εργοστασιακά είναι ασφαλή μόνο για ρυμούλκηση του αυτοκινήτου σε δρόμο και είναι απο ανεπαρκή έως επικίνδυνα για χρήση σε "ξεκόλλημα" του αυτοκινήτου από offroading αναποδιές.


4. Καλή αδιαβροχοποίηση των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών και τοποθέτηση μακρύτερων σωληνώσεων στους "αναπνευστήρες" των διαφορικών, κιβωτίου κλπ. (για χρήση σε νερά ή χειμώνα/ανοιξη/φθινόπωρο)

5. Καλύτερα φώτα εμπρός και κυρίως πίσω (μιά και σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα έχουν πολύ ασθενικά φώτα όπισθεν)

6. Αύξηση επιδόσεων του κινητήρα με προσοχή στην ροπή (όπως ο superspy ανέφερε ήδη). Πολλές βελτιώσεις κινητήρων, έχοντας ουσιαστική προέλευση από τους αντιστοίχους των αυτοκινήτων δρόμου, επικεντρώνονται στην αύξηση της ιπποδύναμης πολλές φορές μεταφέροντας τη ροπή ψηλότερα αν και την αυξάνουν ή στην χειρότερη περίπτωση μειώνοντάς της κιόλας.
Αν το αυτοκίνητό σας έχει τούρμπο τότε τα πράγματα είναι αρκετά εύκολα καθώς τα "διαβολάκια" αυτά "κουρδίζονται" εύκολα με καλύτερο/μεγαλύτερο ιντερκούλερ το οποίο κάνει θαύματα και στην ροπή.
Μετά πάμε σε αύξηση της πίεσης λειτουργίας ή ακόμη και σε χρήση διαφορετικού ή υβριδικού τούρμπο για μείωση του turbolag (καθυστέρησης απόκρισης) αλλά και την ενεργοποίησή του σε χαμηλότερες στροφές με μεγαλύτερη δυνατότητα συμπίεσης αέρα.

7. Αναρτήσεις και διαφορικά σε πολύ περιορισμένη γκάμα χρήσεων του αυτοκινήτου εκτός και αρχίσουμε να συζητάμε για καθαρά αισθητικούς λόγους (μου αρέσει ψηλωμένο) ή θέμα αύξησης των προδιαγραφών και του εξοπλισμού. (διαφορικά)
Θυμηθείτε ότι το μπλοκέ και η ψηλωμένη ανάρτηση δεν θα σε κάνει να βγείς πάντα από τα δύσκολα αλλά ΣΙΓΟΥΡΑ θα σε κάνει να μπείς πιό βαθιά μέσα στα σκ@τ@.
Για τον λόγο αυτό πριν συζητήσουμε για το θέμα 6 (το παρόν) πάμε στο επόμενο.

8. Εργάτης (οχι πρώην λαθρομετανάστης με άδεια). Ηλεκτρικός ή υδραυλικός? φορητός ή σταθερός? Εμπρός ή πίσω (ή εμπρός ΚΑΙ πίσω)?
Οτι και να είναι το βασικό είναι τα σημεία αγκύρωσης και στερέωσης να είναι ΣΩΣΤΑ και ΑΣΦΑΛΗ και η τροφοδοσία ρεύματος ή υδραυλικής πίεσης να είναι η ανάλογη των προδιαγραφών του εργάτη.
Να υπενθυμίσω και την φθηνότερη αλλά πιό βολική (αν και κουραστικότερη) λύση των χειροκινήτων εργατών/βαρούλκων.

-----

Σίγουρα είναι και άλλα πολλά όμως το ζαρκάδι στιφάδο δεν περιμένει και πρέπει να το φτιάξω για το βράδυ.

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό gc60 » 31 Δεκ 2004, 19:23

Οι μονη σοβαρη μετατροπη που εκανα στο τζιμνυ ειναι ενα σετ κιλεν/μονροε. Ψηλωσα λιγο τα διαφορικα, και εδωσα επιπλεον ελευθερια αρθρωσης.
Καθως περναει ο καιρος και βλεπω τις αναγκες μου, προσθετω αξεσουαρ/εργαλεια κτλ και προσαρμοζω το αυτοκινητο αναλογα.

Πχ, δεν εχω τις ιδιες αναγκες με καποιον που τρεχει σε αγωνες ουτε με καποιον που τραβαει συνεχεια σκαφος/τροχοσπιτο ;) ...ισως καπως πιο αυξημενες απο καποιον που εχει το αυτοκινητο για μια απλη χωματινη διαδρομη, θα ελεγα.
Δεν θα με χαλουσε παντως στο αμμεσο μελλον ενα GPS... και ενα σετακι προβολια στην οροφη... ολα θα ερθουν στον καιρο τους :) 8)
Άβαταρ μέλους
gc60
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 188
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2004, 13:15
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Προηγούμενη

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 5 επισκέπτες