Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ύψος και πλάτος

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

ύψος και πλάτος

Δημοσίευσηαπό yannis » 05 Απρ 2004, 23:24

Γνωρίζετε αν υπάρχει κάποιος κανόνας σχετικά με το πόσο πρέπει να φαρδύνει ένα όχημα όταν αυτό ψηλώσει; Με άλλα λόγια, αν ένα 4Χ4 σηκωθεί για παράδειγμα 2 ίντσες πόσο πρέπει να αυξηθεί το μήκος του μετατρόχιου;
Άβαταρ μέλους
yannis
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 287
Εγγραφή: 30 Δεκ 2002, 11:51
Τοποθεσία: Λιτόχωρο

Δημοσίευσηαπό samgr » 06 Απρ 2004, 09:45

Από ότι ξέρω ότι ύψος του δώσεις, κανονικά πρέπει να του δώσεις το ίδιο και σε φάρδος .
Φυσικά αυτό μου το είπε κάποιος μηχανικός του οποίου δεν του έχω και πολύ εμπιστοσύνη...
Καλό είναι να το επιβεβαιώσουμε ...
samgr
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2002, 13:29
Τοποθεσία: Αιγάλεω, Αθηνα

Δημοσίευσηαπό pantg » 06 Απρ 2004, 12:24

Σαν πολύ γενικός κανόνας λογικό ακούγεται με βάση όσα θυμάμαι από την Φυσική στο Λύκειο (πάνε και εικοσιτόσα χρόνια από τότε όμως)

Αντίστοιχα βέβαια για να κατεβάσεις το κέντρο βάρους στο προηγούμενο επίπεδό του όμως μπορείς να προσθέσεις και βάρος (πράγμα όμως που προσπαθούμε να το αποφεύγουμε καθώς το πολύ βάρος δεν κάνει καλό στο off roading ούτε στα επί της ασφάλτου θέματα όπως κατανάλωση, φρένα κλπ)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό yannis » 06 Απρ 2004, 17:41

Άρα από όσα μας δίδαξε η φυσική (πρέπει νά 'μαστε και κοντά στην ηλικία αγαπητέ Παντελή), πιο ψηλό κέντρο βάρους σημαίνει μεγαλύτερη βάση στήριξης, για να αντισταθμίσουμε τις ανεπιθύμητες παρενέργεις του πρώτου. Μένει να επιβεβαιώσουμε τον κανόνα του samgr.

Δεύτερη ερώτηση:
Αυτό πώς πετυχαίνεται καλύτερα; Και με τι παρενέργειες-καταπονήσεις στη λειτουργία του οχήματος;
Άβαταρ μέλους
yannis
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 287
Εγγραφή: 30 Δεκ 2002, 11:51
Τοποθεσία: Λιτόχωρο

Δημοσίευσηαπό forester » 08 Απρ 2004, 18:57

yannis έγραψε:Δεύτερη ερώτηση:
Αυτό πώς πετυχαίνεται καλύτερα; Και με τι παρενέργειες-καταπονήσεις στη λειτουργία του οχήματος;


Αυτό που κάνουν τα εργοστάσια κι είναι το πλέον ολοκληρωμένο και δύσκολο, μεγαλώνουν ψαλίδια ή εγκάρσιους βραχίονες (αναλόγως αρχιτεκτονικής της ανάρτησης) και αντίστοιχα τα ημιαξόνια.
Αυτά για ανεξάρτητες ασφαλώς αναρτήσεις.
Σε άκαμπτους άξονες, το αντίστοιχο είναι μεγάλωμα του άξονα.
Η εύκολη λύση βέβαια, είναι οι αποστάτες στα σημεία έδρασης των ζαντών ή οι ζάντες με πολύ πιο θετικό offset.
Αυτό σε συστήματα με άξονες δεν καταπονεί ιδιαίτερα (νομίζω, μήπως κάνω λάθος;;;;) αλλά σε ανεξάρτητες αναρτήσεις επηρεάζει αρκετά τη συμπεριφορά και καταπονεί σίγουρα παραπάνω.
Πιστεύω πάντως , ότι αν γίνουν μικρές παρεμβάσεις (εως 3 εκ. σε ύψος ), δεν απαιτείται τίποτα.
Από 'κει και πάνω, αλλάζουν τα πράγματα...
Και αν πάμε σε τρελά μετατρόχια για να αποκτήσουμε καλύτερη βάση στήριξης λόγω υπερβολικού ύψους, τότε θέλει μελέτη και δοκιμές, για να καταφέρουμε να έχουμε ευστάθεια αλλά και στριψίματα, ανάλογα με τα εργοστασιακά.
forester
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 343
Εγγραφή: 07 Δεκ 2003, 20:36
Τοποθεσία: Άλιμος, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό jimnys » 30 Απρ 2004, 00:01

Ανάλογα στριψίματα με τα εργοστασιακά δεν θα έχουμε ποτέ καθώς πειράζουμε το κέντρο βάρους.
Μπορεί αυξάνοντας το μετατρόχιο να αυξάνουμε στην ουσία την βάση στιρήξης του οχήματος αλλά απλά το κάνουμε πιο σταθερό στις κλίσεις.
Καθώτι όμως το κέντρο βάρους ανυψώθηκε π.χ 4 cm, που πιστεύω ότι είναι το όριο, αυξήθηκε η δύναμη στρέψης που ασκείτε στο σειμίο του κέντρου βάρους κατά τις απότομες εναλαγές στην ασφάλτινη οδήγηση.
Μπορεί να αυξήσαμε την σταθερότητα του οχήματος αυξάνοντας το ολικό εμβαδόν της βάσης στίρηξης αλλά οι κλίσεις μεγαλώνουν, οπότε χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή πλέον.....
Θα το δώ στο δικό μου βάζοντας την ΟΜΕ και θα σας πω εντυπώσεις
Land Jimny Cruiser
Άβαταρ μέλους
jimnys
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 419
Εγγραφή: 20 Ιαν 2003, 17:32
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ - ΠΙΣΣΩΝΑΣ


Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 10 επισκέπτες