Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Αναρτήσεις CRF250X

Honda - Yamaha - Suzuki - Kawasaki

Αναρτήσεις CRF250X

Δημοσίευσηαπό Adven » 28 Οκτ 2011, 13:42

Καλημέρα, μήπως μπορεί κανείς γνώστης να δώσει τα φώτα του στα εξής θέματα αναρτήσεων (γενικά αλλά και για το παραπάνω μηχανάκι):
Πηρούνι: απόσβεση συμπίεσης (compression dumping) όταν το γυρνάμε προς το + τότε το πηρούνι σκληραίνει και συμπιέζεται πιο αργά, σωστά?
Απόσβεση συμπίεσης (rebound dumping) όταν το γυρνάμε προς το H τότε το πηρούνι επαναφέρει πιο αργά, σωστά ή το ανάποδο?
Υποθέτω ότι τα ίδια ισχύουν και για την πίσω ανάρτηση.
Ευχαριστώ για τη βοήθεια.
Άβαταρ μέλους
Adven
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 30 Δεκ 2003, 14:31
Τοποθεσία: ΚΡΗΤΗ

Re: Αναρτήσεις CRF250X

Δημοσίευσηαπό geco » 28 Οκτ 2011, 19:35

Adven έγραψε:Καλημέρα, μήπως μπορεί κανείς γνώστης να δώσει τα φώτα του στα εξής θέματα αναρτήσεων (γενικά αλλά και για το παραπάνω μηχανάκι):
Πηρούνι: απόσβεση συμπίεσης (compression dumping) όταν το γυρνάμε προς το + τότε το πηρούνι σκληραίνει και συμπιέζεται πιο αργά, σωστά?
Απόσβεση συμπίεσης (rebound dumping) όταν το γυρνάμε προς το H τότε το πηρούνι επαναφέρει πιο αργά, σωστά ή το ανάποδο?
Υποθέτω ότι τα ίδια ισχύουν και για την πίσω ανάρτηση.
Ευχαριστώ για τη βοήθεια.


Λοιπόν, σε όλες τις αναρτήσεις υπάρχει:
α)Το μηχανικό τμήμα που είναι το ελατήριο. Εδώ ρυθμίζεται η προφόρτιση και άν δεν μπορούμε να είμαστε στα όρια του κατασκευαστή αλλάζουμε ελατήριο εμπρός ή και πίσω. Αυτό ελέγχεται από το sag (βύθιση)

β) Το υδραυλικό τμήμα που κανονίζει πόσο αργά ή γρήγορα θα κινηθεί η ανάρτηση κατά την συμπίεση ή την έκτασή της.
Προσοχή! Η ανάρτηση ΔΕΝ ΣΚΛΗΡΑΙΝΕΙ ΟΥΤΕ ΜΑΛΑΚΩΝΕΙ από το υδραυλικό τμήμα αλλά ΜΟΝΟ από το/τα ελατήριο/α.
Πάντα ξεκινάμε από κάποιες στάνταρ ρυθμίσεις ,σαν αφετηρία, και ψαχνόμαστε να βρούμε αυτές που μας ταιριάζουν καλύτερα.
Οι ρυθμίσεις πάντα δίνονται σε κλικ και μετριούνται αριστερόστροφα (δηλαδή ξεβιδώνοντας από τέρμα βιδωμένα)

ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
Αυτά τα πράγματα τα πειράζει ΜΟΝΟ όποιος ξέρει ΤΙ θέλει να επιτύχει και ΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ θα το κάνει !!!
Αν χρειάζεσαι ρύθμιση πάρε με τηλέφωνο (210 7624017) να σου υποδείξω άτομα. Μην το κάνεις μόνος! Γκέγκε?
Ένας στο χώμα - χιλιάδες στον αγώνα !
Άβαταρ μέλους
geco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1524
Εγγραφή: 03 Μαρ 2004, 13:47
Τοποθεσία: Όπου έχει χώμα !

Re: Αναρτήσεις CRF250X

Δημοσίευσηαπό megalexandros » 30 Οκτ 2011, 23:20

geco έγραψε: Μην το κάνεις μόνος! Γκέγκε?
Σιγα την επιστημη :? ασ' τον να <παθει> για να μαθει :!:
εμεις ρωτηξαμε κανα επιστημονα :?:
Άβαταρ μέλους
megalexandros
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 340
Εγγραφή: 22 Μάιος 2009, 22:14

Re: Αναρτήσεις CRF250X

Δημοσίευσηαπό Adven » 11 Νοέμ 2011, 14:10

Κατάρχάς ευχαριστώ για τις απαντήσεις αλλά έχω κάποιες διαφωνίες.
Πιστέυω ότι ο καθένας θα πρέπει να μάθει να ασχολείται με τις ρυθμίσεις αντί να παραδίνεται σε κάποιο "γκουρού", εκτός και εάν τον έχει πάντα μαζί του στο βουνό για να τον βοηθάει όταν μεταβάλλονται οι συνθήκες. Άλλωστε σύμφωνα με έρευνα της WP η συντριπτική πλειοψηφία των αναβατών ΔΕΝ γνωρίζουν πως δουλεύουν οι αναρτήσεις και τι κάνουν όλα αυτά τα κλικ.
Το ερώτημα στο post ήταν φιλοσοφικό μια που στην παρέα υπήρχαν διαφορετικές απόψεις (άλλωστε σε όλα τα μηχανάκια ρύθμίζα πάντα μόνος τις αναρτήσεις και το sag) αλλά ήταν ένα έναυσμα για περαιτέρω ψάξιμο στο δίκτυο το οποίο και βοήθησε αρκετά.
Λοιπόν, to make things clear:
εάν το υδραυλικό τμήμα κινηθεί γρήγορότερα ή αργότερα τότε θα μεταβληθεί και η ανάρτηση κατά τη διάρκεια της συμπίεσης προς το σκληρότερο ή μαλακότερο (εξ ου και ο όρος στη βιβλιογραφία stiffer or softer). Συγκεκριμένα:
Απόσβεση Συμπίεσης: γυρνώντας δεξιόστροφα (απο τη στάνταρ θέση) η ανάρτηση βυθίζεται (συμπιέζεται) πιο αργά = γίνεται σκληρότερη (stiffer or harder)
Απόσβεση Επαναφοράς: γυρνώντας δεξιόστροφα (απο τη στάνταρ θέση) η ανάρτηση επανέρχεται στην αρχική της θέση πιο αργά
Φυσικά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση (ποσότητα λαδιού, sag, τύπος ελατηρίου, προφόρτιση).
Άβαταρ μέλους
Adven
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 30 Δεκ 2003, 14:31
Τοποθεσία: ΚΡΗΤΗ


Επιστροφή στο Ιάπωνες!

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 3 επισκέπτες