Οι διαφορές σε λεπτομέρειες μεταξύ vector και raster χαρτών εξαρτώνται κυρίως από την κλίμακα στην οποία είναι φτιαγμένοι οι raster χάρτες. Όσο η κλίμακα μεγαλώνει τόσο λιγότερες λεπτομέρειες χωράνε και οι γραμμές απλουστεύονται (γενικεύονται). Στους vector τα προβλήματα αυτά είναι πολύ μικρότερα αφού οι διάφορες πληροφορίες είναι πολύ λιγότερες και η γενίκευση των διανυσμάτων πολύ μικρή έως μηδενική. Η άλλη διαφορά τους έχει σχέση με την ενημέρωση των χαρτών. Στους vector είναι πολύ πιο εύκολο και απλό να βγει καινούργια έκδοση απ’ότι στους raster που χρειάζεται στήσιμο του χάρτη από την αρχή. Στη πράξη όταν φτιάχνεται ένας χάρτης raster έχει τις ίδιες πληροφορίες με έναν vector, μέχρι να ξαναβγεί νέα έκδοση του raster όμως μπορεί να έχουν βγεί μερικές ανανεώσεις για τον vector. Αυτό είναι περισσότερο εμφανές στο χάρτη της Ελλάδας πχ. που μπορεί να έχει μερικές συμπληρώσεις σε κάποια περιοχή, που μπαίνουν άμεσα στο vector, αλλά να μη δικαιολογεί νέο στήσιμο του χάρτη σε raster.
Από την άλλη ένας χάρτης σε raster είναι πολύ πιο κατανοητός σε κάποιον που δεν είναι συνηθισμένος με τα διανύσματα, αφού με τα χρώματα, τα σχήματα και τις φωτοσκιάσεις βοηθάει στην κατανόηση του χώρου.
Για τα PPC τώρα η μόνη λύση είναι οι χάρτες raster μιας και δεν υπάρχουν προγράμματα που να βλέπουν τα διανυσματικά αρχεία της Garmin αλλά ούτε και διανυσματικοί χάρτες σε άλλο φορμάτ (γενικά κανένας δεν σου δίνει διανυσματικά δεδομένα
).
Μια καλή λύση και ίσως το μέλλον για πλοήγηση και χάρτες στο αυτοκίνητο χωρίς ιδιαίτερες δεσμεύσεις από εταιρείες είναι ένα CarPc με Windows και τα γνωστά μας προγράμματα. Έχει κάποια μειονεκτήματα αλλά πάρα πολλές δυνατότητες. Ήδη η Ανάβαση έχει φέρει κάποια κομμάτια για δοκιμές με USB και Bluetooth Gps και οθόνες Touchscreen και ετοιμάζει ειδική έκδοση του TopoView για να δουλεύεται εύκολα και γρήγορα μόνο από το Touchscreen, με αυτόματο φόρτωμα των χαρτών και όλη την Ελλάδα σε raster χωρισμένη σε κομμάτια των 50Χ50χλμ., χωρίς περιθώρια και με έμφαση στις πληροφορίες πλοήγησης, χωρίς γενικεύσεις στους δρόμους και τακτική αναβάθμιση. Αν το σετ αυτών των χαρτών το βγάλει και για το Pathaway θα είναι μια καλή λύση και για τα PPC. Σε συνδυασμό και με δικά μας διανυσματικά (καταγραφές κλπ) οι δυνατότητες στο αυτοκίνητο θα είναι πάρα πολλές. Θα δούμε.
ΥΓ. Φίλε TLG αφού έχεις PPC με το Destinator γιατί δεν δοκιμάζεις το Pathaway με raster χάρτες, είτε της Ανάβασης είτε σκαναρισμένους, για να δεις αν σε βολεύει, πριν πας σε 276 κλπ