Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Νέοι Χαρτες σε φορητο Magellan

Ο προσανατολισμός είναι μια βασική ικανότητα του ανθρώπου. Τι γίνεται όμως όταν τον βοηθάει και η τεχνολογία;

Δημοσίευσηαπό dista » 25 Ιαν 2006, 21:21

Joker έγραψε:......επισης καπου εχω δει οτι δεκτες sirf δεν παιζουν waas. ξερει κανεις αν ισχυει αυτο;


Δεν ισχύει. Όλοι οι καινούργιοι δέκτες "πιάνουν" WAAS και EGNOS οπότε το θεωρούν δεδομένο και συνήθως δεν το αναφέρουν.

Το πρόβλημα με το παρμπρίζ είναι στη γωνία που βλέπει η κεραία τον ουρανό, μιάς και τα σήματα απο τους δορυφόρους δεν περνάνε μέσα από το μέταλο. Έτσι όταν κάνεις καταγραφή και στρίψεις τότε αλλάζει η περιοχή του ουρανού που βλέπει η κεραία, αλλάζουν οι δορυφόροι που "βλέπει" η κεραία και πρέπει o δέκτης να υπολογίσει το στίγμα από καινούργιο σετ δορυφόρων. Στο χρόνο αυτό η καταγραφή συνεχίζεται, από "κεκτημένη" ταχύτητα να γίνεται λάθος. Θα το διαπιστώσεις εύκολα μπαίνοντας πχ. σε ένα τούνελ με το αυτοκίνητο και παρακολουθώντας το ίχνος στην οθόνη θα δείς ότι αυτή συνεχίζεται ευθεία για ένα διάστημα, ενώ ο δέκτης κάνει υπολογισμούς ψάχνοντας για σήμα, μέχρι να σταματήσει λόγω απώλειας σήματος. Αν παρατηρήσεις το στίγμα σου, με ένα καλό χάρτη από πίσω, στα στενά της Κυψέλης που λές θα δείς πως όταν στρίβεις το στίγμα σου συνεχίζει στο προηγούμενο δρόμο και μετά ξαφνικά "πηδάει" στη σωστή θέση. Και με εξωτερική κεραία το έχεις αυτό το πρόβλημα αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό. Με το καινούργιο μου δέκτη με SIRF3 είναι ακόμα μικρότερο το πρόβλημα. Τα καλά και ακριβά, δυστηχώς, επαγγελματικά GPS έχουν αλγόριθμο που διορθώνει το λάθος αν είναι μικρό ή σταματούν τη καταγραφή και σε ειδοποιούν άμεσα για το πρόβλημα. Γι'αυτό καλό είναι να υπάρχει τουλάχιστον υποδοχή για εξωτερική κεραία στο δέκτη για μελοντική χρήση αν κριθεί απαραίτητη.
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό xtrail » 25 Ιαν 2006, 21:55

Τα περισσότερα gps mouse έχουν υποδοχή mcx για την εξωτερική κεραία. Αλλά προσοχή αυτό δεν ισχύει πάντα. Ψάξε να δεις αν έχει και τι τύπου υποδοχή είναι και μετά κάνε μια έρευνα αν υπάρχουν εξωτερικές κεραίες με τέτοιου τύπου υποδοχή.
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό Leon_94 » 25 Ιαν 2006, 23:24

Εγω εχω το Magellan Sport Track Color. Επειδη το δικο μου αυτοκινητο εχει ηλιοροφη, μια μερα το δοκιμασα στο GV ενος φιλου (χωρις ηλιοροφη) και αφηνοντας το στη κονσολα. ΔΕΝ ειχα κανενα προβλημα με τη ληψη.
Άβαταρ μέλους
Leon_94
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 18 Οκτ 2005, 11:20
Τοποθεσία: Xania

Δημοσίευσηαπό Joker » 26 Ιαν 2006, 01:42

dista έγραψε:
Joker έγραψε:......επισης καπου εχω δει οτι δεκτες sirf δεν παιζουν waas. ξερει κανεις αν ισχυει αυτο;


Δεν ισχύει. Όλοι οι καινούργιοι δέκτες "πιάνουν" WAAS και EGNOS οπότε το θεωρούν δεδομένο και συνήθως δεν το αναφέρουν.




αυτο το ξερεις η υποθετικα το θεωρεις δεδομενο?

για ψαξε το λιγο... γιατι εγω εχω δει να αναφερουν οτι τα sirf ΔΕΝ παιζουν waas.

τωρα δεν ξερω αν ισχυει μονο για τα συγκεκριμενα μοντελα που ειδα.

τετοια προβληματα που αναφερεις με το σημα σπανιως εχω, και το εχω παρατηρησει αυτο που λες. ειναι και πως θα σου τυχουν οι δορυφοροι..

εννοειται οτι ο ουρανος του αυτοκινητου ειναι το βασικο προβλημα
αλλα αν μπεις σε αυτοκινητο με ταμι που αποροφα τις ακτινοβολιες
δεν προκειται να δεις ουτε μια γραμουλα σημα απο κανεναν δορυφορο. τα συγκεκριμενα παρμπριζ ξαναλεω εχουν μια λωριδα στο πανω μερος
που αφηνει να περναν τετοια σηματα και εκει μπαινει η κεραια απο μεσα. τωρα αν καποιος θελει να βαλει την κεραια εξω, ακομα καλυτερα
αρκει να μην την ψαχνει μετα...
Άβαταρ μέλους
Joker
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 377
Εγγραφή: 29 Αύγ 2005, 22:52

Δημοσίευσηαπό dista » 27 Ιαν 2006, 05:29

Για τα Sirf3 chipset δες το site του κατασκευαστεί που λέει SBAS (WAAS & EGNOS) Support εδώ http://www.sirf.com/Downloads/Collateral/GSC3(f)_6.20.05.pdf
Επίσης οι Royaltec, Holux, Navilock μιλάνε για υποστήριξη WAAS/EGNOS στα site τους. Η Garmin στα καινούργια GPSMAP60 με Χ στο τέλος του κωδικού έβαλε Sirf3 με WAAS/EGNOS. Τώρα για να το τσεκάρεις αυτό σε mouse GPS είναι λίγο δύσκολο μιας και θέλει ειδικό πρόγραμμα για να δείς πότε και αν "πιάνει" EGNOS.

Για τα παρμπρίζ που λές, δεν μιλάω για τα αθερμικά παρμπρίζ, σε αυτά ούτε το e-pas της Ατττική Οδού δεν πιάνει (όταν πήρα μια φορά ένα αυτοκίνητο απο την εταιρεία με αθερμικό παρμπίζ κόντεψα να πάρω μαζί μου τη μπάρα στα διόδια), αλλά για τη λαμαρίνα στον ουρανό.
Εχει σίγουρα σχέση με τη κατανομή των δορυφόρων στον ορίζοντα και δεν παίζει μεγάλο ρόλο αν δεν κάνεις καταγραφές ακριβείας (κάτω από 20-30 μέτρα).
Για να μην έχω προβλήματα, ειδικά με τα κλαδιά στα βουνά, τη πιάνω από πάνω και με μια υφασμάτινη ταινία και δεν μου έχει φύγει ούτε στους πιο δύσκολους και σκληρούς αγώνες :D
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Joker » 27 Ιαν 2006, 07:23

ειχα δει 2 Mouse gps τα οποια εβγαιναν σε 2 εκδοσεις το καθενα, sirf και nmea
και τα 2 gps με το sirf ανεφεραν οτι δεν υποστηρηζουν waas σε αντιθεση με τα
nmea. οπως ειπα ισως συμβαινει μονο στα συγκεκριμενα gps που ετυχε να δω.
Άβαταρ μέλους
Joker
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 377
Εγγραφή: 29 Αύγ 2005, 22:52

Δημοσίευσηαπό dista » 27 Ιαν 2006, 10:01

Ρε συ Joker μη μπερδεύεις το ΝΜΕΑ με το SIRF. Το SIRF είναι εταιρεία κατασκευής chipset δεκτών του σήματος των δορυφόρων GPS και μάλιστα θεωρείται η καλύτερη και πιο πρωτοπόρα που βγάζει τα καινούργια chip και μετά την ακολουθούν οι υπόλοιποι (ακόμα και η Garmin που έβαζε δικά της αναγκάστηκε στα καινούργια να βάλει SIRF). Συνήθως θα δείς στα Gps να λένε ότι ο δέκτης τους είναι συμβατός ή ότι πληρεί το "πρότυπο" SIRFII και σε λίγο καιρό το SIRF3.
Το ΝΜΕΑ τώρα, είναι ένα πρωτόκολο επικοινωνίας των GPS (μια "πρόταση" χαρακτήρων που περιέχουν όλα τα στοιχεία του στίγματος, χρόνου κλπ) που με αυτό στέλνουν οι δέκτες τις πληροφορίες στα διάφορα προγράμματα. Με το πρωτόκολο αυτό παίρνουμε την πληροφορία του στίγματος στον Ozi, TopoView κλπ.
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Joker » 27 Ιαν 2006, 10:50

ξαναλεω δεν το εχω ψαξει πολυ το θεμα, γραφω οτι διαβασα απο τα manual των 2 Mousegps που ειδα. ξεχωριζε τις εκδοσεις και τα ανεφερε ως nmea και sirf.

και αυτο που ελεγε το manual ηταν οτι οτι τα sirf δεν υποστηρηζουν waas και οτι waas υποστηρηζουν μονο τα nmea.

επισης αν εχεις destinator πηγαινε στις ρυθμισεις gps και εκει που λεει πρωτοκολλο θα δεις οτι εχει 2 επιλογες. sirf και nmea.

μηπως οι δεκτες sirf χρησημοποιουν αλλο πρωτοκολλο?

τωρα αν καταλαβα κατι λαθος διορθωστε με.

κατι ασχετο. ξερει κανεις αν μπορω με καποιο τροπο (ισως με καποιο προγραμα) να συνδεσω το pocket pc (mio168) με το pc ωστε να δουλεψει σαν gps με το ozi, track maker κλπ?
Άβαταρ μέλους
Joker
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 377
Εγγραφή: 29 Αύγ 2005, 22:52

Δημοσίευσηαπό Dr.Format » 27 Ιαν 2006, 20:12

Joker έγραψε:...στις ρυθμισεις gps και εκει που λεει πρωτοκολλο θα δεις οτι εχει 2 επιλογες. sirf και nmea.

μηπως οι δεκτες sirf χρησημοποιουν αλλο πρωτοκολλο?...

Joker,

έτσι είναι, οι δέκτες με chipset sirf μπορούν εκτός από την κλασική "έξοδο" σε NMEA να δόσουν δεδομένα και στο ειδικό φορμάτ "sirf".
Άβαταρ μέλους
Dr.Format
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 12 Φεβ 2003, 14:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό GLC » 30 Ιαν 2006, 07:45

Όσον αφορά το αρχικό μέρος αυτής της κουβέντας, θέλω να ρωτήσω αν είναι εφικτό για κάποιον να περάσει μόνος του με κάποιο τρόπο, τους χάρτες της ανάβασης (αφού τους αγοράσει) σε ένα Magellan Roadmate 700 ή 760? Γίνεται αυτό η χρειάζεται συγκεκριμένο software που μόνο η ανάβαση έχει?

Είμαι μεταξύ της αγοράς ενός Garmin 60CS και ενός από τα δύο Magellan. Θέλοντας να αποφύγω τις διάφορες συνδεσμολογίες και τοποθετήσεις πραγμάτων μέσα στο αυτοκίνητο με ένα car pc καθώς επίσης και κόστος που μπορεί να ξεφύγει από τα 1000Ε το Magellan φαίνεται να υπερτερεί σημειώνοντας τον τεράστιο αποθηκευτικό του χώρο.

Όμως τι να το κάνω χωρίς χάρτες……..? Αυτό για τη Road είναι αρκετά ενθαρρυντικό αλλά ίσως θα πρέπει να περιμένω πολύ ακόμα μέχρι να ολοκληρωθεί και δοκιμαστεί το project!

Οποιαδήποτε βοήθεια ευπρόσδεκτη!!! 8)
GiannisLandCruiser

Η καλύτερη πρόβλεψη του μέλλοντος είναι η εξερεύνηση του...!
Άβαταρ μέλους
GLC
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 84
Εγγραφή: 19 Μαρ 2005, 11:31
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ - ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Joker » 30 Ιαν 2006, 14:37

http://www.rhamphorhinkx.ecohost.ru/mmo100/

ειναι το mobile mapper office 1.00 (mmo100)
βασικα δεν ειναι φτιαγμενο για magellan αλλα κανει δουλεια σε sportrack και meridian που το εχω δοκιμασει. τωρα για το δικο σου δεν ξερω.

ριξε και μια ματια εδω.

http://www.msh-tools.com/htwwbm.html

καπου θα βρεις ενα προγραματακι (joinmaps.exe) που ρυθμιζει
τα zoom που θα φαινεται το καθε layer για το mmo100, γιατι απο μονο του δεν τα ρυθμιζει σωστα σε magellan gps.
και διαφορα αλλα χρησημα πραγματα για upload και download για το gps κλπ.

παντως ειναι φρικη η υποθεση να περασεις χαρτη σε magellan. σχεδον hacker πρεπει να γινεις χωρις το καταληλο software.

βασικα και επειδη δεν ξερω σε τι μορφη θα ειναι αυτοι οι χαρτες δεν γνωριζω περισσοτερα.

αν το κριτηριο σου τωρα ειναι ο αποθηκευτικος χωρος ριξε μια ματια σε κανενα ppc με ενσωματωμενο gps. η garmin εχει κατι καλα μοντελα
απο οτι εχω δει.

να αναφερω και το mio168 που ειναι αρκετα φθηνο (χωρις software)

αν προτιμησεις ppc θα εχεις πολυ περισσοτερες επιλογες σε software (ozi, destinator κλπ) και περισοτερες επιλογες χαρτων θα ελεγα.
Άβαταρ μέλους
Joker
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 377
Εγγραφή: 29 Αύγ 2005, 22:52

Δημοσίευσηαπό GLC » 31 Ιαν 2006, 04:30

Joker έγραψε:........................
αν το κριτηριο σου τωρα ειναι ο αποθηκευτικος χωρος ριξε μια ματια σε κανενα ppc με ενσωματωμενο gps. η garmin εχει κατι καλα μοντελα
απο οτι εχω δει.

να αναφερω και το mio168 που ειναι αρκετα φθηνο (χωρις software)

αν προτιμησεις ppc θα εχεις πολυ περισσοτερες επιλογες σε software (ozi, destinator κλπ) και περισοτερες επιλογες χαρτων θα ελεγα.



Αν και τα magellan που αναφέρω έχουν αποθηκευτικό χώρο 20Gb θα ρίξω και μια ματιά για ppc.

Oι χάρτες για τα ppc είναι τόσο αναλυτικοί σε χωματόδρομους όσο αυτοί της ανάβασης?
GiannisLandCruiser

Η καλύτερη πρόβλεψη του μέλλοντος είναι η εξερεύνηση του...!
Άβαταρ μέλους
GLC
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 84
Εγγραφή: 19 Μαρ 2005, 11:31
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ - ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Joker » 31 Ιαν 2006, 08:38

20giga ειναι πολυς χωρος θα ελεγα...

το θεμα ειναι οτι στο ppc μπορεις να βαλεις μεγαλη ποικιλια απο χαρτες, raster η vecrtor αναλογα
μα το προγραμα που θα χρησημοποιησεις.

τωρα δεν ξερω για τι ακριβως χρηση θελεις το gps, αλλα πριν παρεις οτιδηποτε ριξε μια ματια
στο destinator PN (οχι στο 3) και στο ozi explorer. (ειναι προγραματα για ppc)

στο ozi explorer μπορεις να βαλεις οποιονδηποτε χαρτη σε μορφη εικονας (raster) tif, jpeg, bmp...

και vector χαρτες μπορεις να βαλεις αναλογα με το προγραμα που θα χρησημοποιησεις.

στο ppc θα εχεις το πολυ 2gb μνημη.

αυτη η μνημη για καταγραφες με το ozi αποθηκευει σχεδον απειρα trackpoints και waypoints.
για αποθηκευση χαρτων, δεν συγκρινεται με τα 20gb με τιποτα αλλα για την ελλαδα 2gb πιστευω να φτανουν.

απο τις φθηνοτερες επιλογες που πιστευω οτι υπαρχουν και κανουν την δουλεια τους μια χαρα ειναι το mio168, 290€ (χωρις προγραματα)

και λεω χωρις προγραματα γιατι οπως ειναι γνωστο τα προγραματα
οποιος θελει τα πληρωνει, και οποιος δεν θελει τα παιρνει σπασμενα.

ενα παραξενο παραμα ομως ε. παιρνεις το destoinator γνησιο τρεχει μονο οτι χαρτες εχεις νομιμα. το παιρνεις σπασμενο και τρεχει ολους τους χαρτες
μια χαρα!!!

για να μην παρεξηγουμαστε εγω προτιμησα να το παρω γνησιο.


τωρα αν παρεις εναν απλο δεκτη ειδικα magellan, απο θεμα χαρτων νομιζω θα πεσεις σε μονοδρομο. δηλαδη μονο road.

και για garmin αναβαση, αντε και κανενας χαρτης του peter...
Άβαταρ μέλους
Joker
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 377
Εγγραφή: 29 Αύγ 2005, 22:52

Δημοσίευσηαπό Rascal » 31 Ιαν 2006, 14:40

Να ξεκαθαρίσουμε κάπου εδώ πως και στα PDA's δεν μπορείς να βάλεις όποιο χάρτη θέλεις... Δε μπορείς πχ, να σκανάρεις ένα χάρτη μιας περιοχής, να τον εισάγεις και να περιμένεις να κάνεις δουλειά..

Στην πραγματικότητα, κάτι τέτοιο, θα σου έβγαζε αλλού το στίγμα σου και πολύυυυ μακριά το χάρτη σού. Αυτό γιατι τα raster δεδομένα που χρησιμοποιούνται πρέπει προηγουμένως να έχουν περάσει το στάδιο της γεωαναφοράς κατά το οποίο το υπόβαθρο αποκτά τις σωστές συντεταγμένες του βάσει του συστήματος αναφοράς που δουλεύουμε.

Δική μου πρόταση, εάν δεν είστε σε θέση να κάνετε μόνοι σας τη γεωαναφορά (georeference), είναι να χρησιμοποιείτε ψηφιακά αρχεία που έχουν φτιαχτεί από επώνυμες εταιρίες πλοήγησης και που ήδη έχουν δοκιμαστεί!

Είναι πολύ εύκολο να υπεισέλθει το οποιοδήποτε σφάλμα κατά τη διάρκεια της πλοήγησης γι'αυτό πρέπει να περιορίζουμε τις ευκαιρίες που δίνονται σ'αυτό (σφάλμα).
Άβαταρ μέλους
Rascal
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 31 Αύγ 2005, 11:55

Δημοσίευσηαπό Joker » 31 Ιαν 2006, 23:11

αυτο εννοειται αλλα δεν ειναι δυσκολο αν ασχοληθεις λιγο...

το σιγουρο ειναι οτι σε ενα pda εχεις περισσοτερες επιλογες software και χαρτων.

δεν σου λεω να παρεις pda οπωσδηποπε βεβαια. απλα να δεις και κατι τετοιο και μετα να αποφασισεις
τι σου ταιριαζει καλυτερα. το καθενα εχει τα υπερ και τα κατα.
Άβαταρ μέλους
Joker
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 377
Εγγραφή: 29 Αύγ 2005, 22:52

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο GPS Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 18 επισκέπτες