"Η αφορμή για αυτό το κείμενο μου έδωθη –αν και πολύ καιρό ήθελα να το αναφέρω- η απόφαση ενός αδαή και νέου οδηγού 4χ4 που μόλις τώρα απέκτησε τετρακίνητο και θέλησε να λάβει μέρος σε έναν τέτοιο αγώνα.
Ξεκινά και πάλι από αυτό το Σαββατοκύριακο 31/3 και 1/4 το Αττικό ράλι raid,ο πιο ανασφαλής αγώνας η παιδιά όπως θέλετε να λέγετε του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Πουθενά στην Ελλάδα και σε κανένα άθλημα μηχανοκίνητο και όχι μόνο καλούνται οι επίδοξοι οδηγοί αγώνων να τρέξουν σε ανοικτές για το κοινό διαδρομές μέσα από χωματόδρομους με μέση ωριαία ταχύτητα που αν δεν τρέξεις και δεν φέρεις σε όριο το όχημα δεν βγαίνουν .
Στην ίδια διαδρομή αυτή λοιπόν τρέχουν δυο κατηγορίες οδηγών ,αυτοί που πρέπει να έχουν άδεια και αυτοί που ΔΕΝ χρειάζεται να έχουν άδεια.
Παραθέτω απόσπασμα της καμπάνιας για τον αγώνα αυτό
Όλη σε δάσος, στην αρχή πολύ τεχνική και στη συνέχεια περιμετρικός δασικός με αρκετά χασίματα σκιές, πέτρες και διάφορες άλλες υπουλιές, για αυτό μεγάλη προσοχή. Το έδαφος είναι χώμα ξεραμένο με σκόρπιες πέτρες, στα χειρότερα σημεία.
------Συνέχεια με ένα φαρδύ αλλά και εξαιρετικά γλιστερό δρόμο με ατελείωτες ευθείες και παρατεταμένες στροφές. Μικρή αλλαγή για ένα ορεινό πέρασμα σε ξεχασμένο δρόμο και θα δούμε τον Ασωπό από ψηλά!
Ακολουθεί το κυρίως μέρος της διαδρομής, που ξετυλίγεται στο Βοιωτικό κάμπο, μέσα στους βοηθητικούς αγροτικούς δρόμους. Απίθανες καταστάσεις Rally Raid!
Η φύση έχει ήδη φορέσει τα καλά της και τα πολύχρωμα λουλούδια, παρέα με τις μυρωδιές τους θα μας κρατήσουν συντροφιά για περίπου 60 χιλιόμετρα!
Ατελείωτες ευθείες αλλά και ύπουλα χασίματα θα μας φέρουν και πάλι πίσω προς μια εξαιρετικά όμορφη ορεινή διαδρομή. Προς το τελείωμα της θα δούμε από ψηλά το χωρίο Πύλη, το μοναδικό που θα συναντήσουμε στη διαδρομή.------
ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΑΓΩΝΕΣ ΧΩΜΑΤΙΝΟΥΣ ΠΑΣ ΕΚΕΙ ΜΕ 50 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΟΝΟ?????????
-Διαδρομή "Αίγαγρος": 132,71 χιλιόμετρα ΕΙΔΙΚΗ
- Απλή σύνδεσης: 11,15 χιλιόμετρα
- Διαδρομή "Άλογο": 154,14 χιλιόμετρα ΕΙΔΙΚΗ
- Απλή επιστροφής: 18,30
Η μέγιστη ταχύτητα που δηλώνει ο κανονισμός δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χιλιομ. ενω η μέση ταχύτητα στον αγώνα θα είναι από 30 έως 50 χιλιομ. και αυτό στην άσφαλτο , που σημαίνει ότι αν είναι 45 μέση ωριαία στο χώμα ,τα αυτοκίνητα για να την πιάσουν θα πρέπει να κινηθούν στην ειδική άγραφτα χωρίς ασφάλεια rolkage ζωνών και κράνους με ταχύτητα πάνω από 70 χιλιόμετρα.
Σημειωτέον ότι σε αγώνες ράλι 4χ4 η μέση ταχύτητα στην ειδική είναι αντίστοιχη με αυτές τις ταχύτητες.
Αυτό την στιγμή που στην συγκεκριμένη διαδρομή η οποία είναι ανοικτή για τον οποιοδήποτε κάτοχο οχήματος ,που μπορεί να έχει πάει να μαζέψει λουλουδάκια με τα παιδιά του η χόρτα -λέμε τώρα-, θα περνάνε από εκεί αυτοκίνητα με ταχύτητα 70 και πάνω χιλιομέτρων –βλέπε ατελείωτες ευθείες-
Κύριοι ,σε αγώνες ράλι 4χ4 οι πρωταθλητές ΔΟΥΚΕΡΗΣ KAI ΑΤΤΑΡΤ αλλά και άλλοι πολλοί που έχουν αυτοκίνητα με προδιαγραφές ασφάλειας ράλι στις ειδικές διαδρομές κινούνται με ταχύτητες 120 και 80 χιλιομ και σε δυσκολότερα εδάφη με ταχύτητες 50 -60 χιλιομ.
Ακόμα να επισημάνω ότι με τις ταχύτητες αυτές τσεκάρουν και γράφουν τις ειδικές διαδρομές τα λεγόμενα μουλάρια των WRC και άλλων αγωνιστικών αυτοκινήτων με οδηγούς έμπειρους αλλά και πάλι σε κατά κάποιο τρόπο κλειστές διαδρομές.
Εδώ αυτό καλούνται να το κάνουν αυτοκίνητα νορμάλ με οδηγούς χωρίς αγωνιστικές άδειες και χωρίς καμία ασφάλεια.
Που έχετε δει αγώνα αυτοκινήτου ράλι σε ανοικτό δρόμο χωρίς κράνη και χωρίς ζώνες??
Όλοι οι αγώνες ταχύτητας είναι σε οροθετημένες από τους οργανωτές διαδρομές και κλειστές για το κοινό
Μόνο στις απλές διαδρομές τα αυτοκίνητα μπορούν να κινηθούν βάση Κ.Ο.Κ και οι οδηγοί μπορούν να ξεκουμπώσουν κράνη.
Στις μηχανές οι αγώνες γίνονται σε πιστές και στις χωμάτινες μηχανές σε κορδελιασμένες τελείως εκτός δρόμου διαδρομές που δεν έχουν σχέση με τον Κ.Ο.Κ.
Ακόμα και στα φουσκωτά σκάφη οι αγώνες γίνονται αφού πρώτα δοθεί άδεια από λιμεναρχείο για την διαδρομή και οι αγωνιζόμενοι φορούν κράνη.
Σπριντ, αγώνες drift - trial- αναβάσεις και όλες οι άλλες κατηγορίες αγώνων γίνονται η σε πίστες η σε οροθετημένες διαδρομές.
Ακόμα και στα ποδήλατα η χρήση κράνους είναι υποχρεωτική σε όλη την διαδρομή.
Αλλά και στα παλαιά αυτοκίνητα στα μόνα που μπορούν να κινηθούν σε μορφή αγώνα επάνω σε ανοικτούς για το κοινό δρόμους ο αγώνας γίνεται με regularity που είναι πολύ μικρότερη από την ταχύτητα που ο ΚΟΚ επιβάλει για συγκεκριμένους δρόμους.
Έτσι λοιπόν έχουμε έναν αγώνα εντελώς ανασφαλή όπου η άδεια τελεσηςεχει δοθεί από την ανωτάτη αρχή μάλλον εν αγνοία της γιατί σίγουρα δεν πρέπει να γνωρίζουν οι μεγάλοι άρχοντες των αγώνων πόσο επικίνδυνος είναι ο συγκεκριμένος αγώνας.
Κύριοι κυριοι αγωνοδίκες και προϊστάμενοι της ανωτάτης αρχής των αγώνων της ΕΘΕΑ.
Γνωρίζετε σίγουρα το είδος αυτών των αγώνων και ότι αφορά την ασφάλεια των αγωνιζομένων ??
Είστε σίγουροι ότι οι εν λόγω αγώνες διέπονται από σωστούς η όχι κανόνες ασφαλείας ??
Είστε γνώστες ότι μπορεί πράγμα που αντεύχομαι όπως και όλοι μας ,ότι μπορεί να συμβούν ατυχήματα μη προβλέψιμα ??
Θα διακινδυνεύατε τους δικούς σας ανθρώπους να τρέξουν σε μια τέτοια παιδιά η αγώνα, όπως θέλουν να αποκαλείται??
Θα ήταν πρωταρχικός σκοπός ενός αγώνα η μεγάλη συγκέντρωση συμμετοχών λόγω χαλαρών τεχνικών κανονισμών??
Έχετε ελέγξει και έχετε δώσει πράσινο φως για τέτοιου είδους αγώνες??
Αφορμή για αυτό το κείμενο όπως έγραψα και στην αρχή μου έδωσε –αν και πολύ καιρό ήθελα να το αναφέρω- η απόφαση ενός αδαή και νέου οδηγού 4χ4 που μόλις τώρα απέκτησε τετρακίνητο και θέλησε να λάβει μέρος σε έναν τέτοιο αγώνα.
Κάποτε βέβαια πρέπει να ξεκινήσουν να εμπλέκονται νέα αίματα στο χώρο των αγώνων αλλά πρέπει η νέα γενιά αγωνιζομένων να ξεκινά από τόσο μα τόσο ανασφαλείς αγώνες??'
Αυτό για όσους δεν το έχουν διαβάσει