tazmania έγραψε:Απορία:
Έχουμε ένα Niva (τυχαίο το παράδειγμα) το οποίο έχει 10 πόντους σήκωμα από σκληρότερα ελατήρια και προσθήκες, διαθέτει ΜΤ ελαστικά 175/R16 (εργοστασιακή διάσταση), μπλοκέ εμπρός και πίσω και εργάτη. εάν κατάλαβα καλά τρέχει στην κατηγορία "Ομάδα 4Χ4", σωστά
Λάθος:
«Αµορτισέρ & ελατήρια - σούστες: Επιτρέπεται η αλλαγή των αµορτισέρ και των ελατηρίων, υπό την προϋπόθεση ότι ο αριθµός τους,
τα σηµεία στήριξης τους και η αρχή λειτουργίας τους, θα είναι αυτά του κατασκευαστή. Επιτρέπεται η προσθήκη ή αφαίρεση αριθµού σουστό-φύλλων όχι όµως και τα σηµεία στήριξης των ή και η αρχή λειτουργίας τους.»
Σύμφωνα με τον κανονισμό το παραπάνω, πάει στην κατηγορία Ομάδα 4Χ4-Raid, (Προσθήκες στα ελατήρια)
tazmania έγραψε:Έχουμε και ένα δεύτερο Niva το οποίο το μόνο που διαθέτει είναι ΑΤ ή ακόμα και ST ελαστικά 205/R15. Αυτό θ' αγωνιστεί στην κατηγορία "Ομάδα 4Χ4 - Raid, σωστά;
Σωστά:
«Ελαστικά: Επιτρέπεται η αλλαγή των γνήσιων µε ελαστικά τύπου ΑΤ ή ΜΤ, στις διαστάσεις που προτείνει ο κατασκευαστής στο βιβλίοοδηγιών του (manual) ή µε µέγιστη απόκλιση από αυτές ±5%.»
Τα 205 είναι πολύ μεγαλύτερα του 5%.
tazmania έγραψε:Αυτό δεν είναι λίγο παράδοξο
Όχι…. Το πρώτο αυτοκίνητο, έχοντας αλλάξει ουσιαστικά, τα σημεία στήριξης, μεταπηδά στην επόμενη κατηγορία.
Το δεύτερο, έχει μεγαλώσει τη διάσταση πέραν του 5% οπότε και αυτό μεταπηδά την κατηγορία RAID.
Από κει και πέρα ο εργάτης, του πρώτου είναι απλώς ένα πρόσθετο, άχρηστο βάρος για αυτούς τους αγώνες, ενώ αν έχει κάνει το λάθος ο οδηγός, να προσθέσει κάποιο 100% μπλοκέ, δεν θα το χρησιμοποιήσει «ΠΟΥΘΕΝΑ», (τα πράγματα αλλάζουν αν έχει torsen που θα του είναι γενικά παντού χρήσιμο). Αντίστοιχα όμως υπάρχουν αυτοκίνητα με εργοστασιακό διαφορικό (-ά) περιορισμένης ολίσθησης ή ηλεκτρομηχανικά συστήματα ελέγχου.
Ουσιαστικά ο στόχος είναι στην πρώτη κατηγορία να συμμετέχουν τα τετρακίνητα με ελάχιστες μετατροπές, ενώ στη δεύτερη τα πιο βελτιωμένα και με πιο αγωνιστικές διαθέσεις.
Φιλικά
Σπύρος