από superspy » 25 Νοέμ 2004, 16:14
Με βάση τους κανονισμούς 2004 και με τη διατήρηση των SUV, οι κατηγορίες των οχημάτων μαζί με τις τελευταίες διευκρινιστικές παραγράφους έχουν:
ΑΡΘΡΟ 5 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
5.1 Οι αγώνες αντοχής τύπου «Rally - Raid» δέχονται συμμετοχές αυτοκινήτων 4Χ4 εκτός δρόμου που διαθέτουν κίνηση στους τέσσερις τροχούς, μόνιμη ή κατ’ επιλογή και επίσημη άδεια κυκλοφορίας. Αυτά τα αυτοκίνητα πρέπει να πληρούν τους κανονισμούς ασφάλειας που προβλέπει η Διεθνής Σύμβαση Οδικής Κυκλοφορίας, και του παρόντος Κανονισμού.
5.2 Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να διαθέτουν ζώνες ασφαλείας 3 ή περισσοτέρων σημείων για όλους τους επιβαίνοντες. Επίσης θα πρέπει να διαθέτουν πυροσβεστήρα σκόνης δύο (2) κιλών, ο οποίος θα πρέπει να διαθέτει σύστημα ταχείας ελευθέρωσης και να είναι τοποθετημένος σταθερά στο αυτοκίνητο σε τέτοιο σημείο που το πλήρωμα να μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτόν από τη θέση του.
5.3 Τα ανοικτά αυτοκίνητα που δεν έχουν τοξύλιο ασφαλείας εκ κατασκευής, υποχρεούνται να τοποθετήσουν Roll Bar εγκεκριμένου τύπου (Άρθρο 253, παράρτημα J ΔΑΚ) και ύστερα από την τοποθέτηση αυτού, αυτομάτως κατατάσσονται στην κατηγορία 4X4-Raid.
5.4 Τα αυτοκίνητα υποδιαιρούνται στις πιο κάτω ομάδες:
― Ομάδα 4X4 - Raid: Αυτοκίνητα παντός εδάφους (Cross-country), με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και βοηθητικό κιβώτιο ταχυτήτων, βελτιωμένα.
― Ομάδα 4X4: Αυτοκίνητα παντός εδάφους (Cross-country) σειράς παραγωγής, με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και βοηθητικό κιβώτιο ταχυτήτων
― Ομάδα SUV: Αυτοκίνητα παντός εδάφους (Cross-country) σειράς παραγωγής με δυνατότητα κίνησης στους τέσσερις τροχούς, χωρίς βοηθητικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Σε αυτή την κατηγορία κατατάσσονται και όλες οι εκδόσεις του SUBARU FORESTER
5.5 Ειδικά για την Ομάδα 4Χ4: Για να καταταχτεί ένα τετρακίνητο σε αυτή την ομάδα, θα πρέπει το όχημα αυτό να είναι στην κατάσταση, όπως αυτό παραδίδεται από τον κατασκευαστή και πωλείται στην αγορά και να μην έχει υποστεί καμιά άλλη αλλαγή, προσθήκη, βελτίωση σε οποιοδήποτε σημείο του (μηχανικό, αμαξώματος κ.α.), πέραν από αυτές που επιτρέπονται από τον παρόντα κανονισμό:
Επιτρεπόμενες αλλαγές, βελτιώσεις, προσθήκες.
Αμορτισέρ & ελατήρια - σούστες: Επιτρέπεται η αλλαγή των αμορτισέρ και των ελατηρίων, υπό την προϋπόθεση ότι ο αριθμός τους, τα σημεία στήριξης τους και η αρχή λειτουργίας τους, θα είναι αυτά του κατασκευαστή. Επιτρέπεται η προσθήκη ή αφαίρεση αριθμού σουστό-φύλλων όχι όμως και τα σημεία στήριξης των ή και η αρχή λειτουργίας τους.
Μπλοκέ ή διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης: Επιτρέπεται η αλλαγή των απλών διαφορικών με κάθε είδους μπλοκέ ή περιορισμένης ολίσθησης και των συστημάτων ελέγχου των.
Ελαστικά: Επιτρέπεται η αλλαγή των γνήσιων με ελαστικά τύπου ΑΤ ή ΜΤ, στις διαστάσεις που προτείνει ο κατασκευαστής στο βιβλίο οδηγιών του (manual) ή με μέγιστη απόκλιση από αυτές ±5%. Δεν επιτρέπεται όμως η αλλαγή διάστασης ζάντας.
Τα οχήματα που χρησιμοποιούν εργοστασιακή διάσταση 205/70/15, μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάσταση 215/75/15 χωρίς να αλλάξουν κατηγορία.
Εργάτης ή βίντσι: Επιτρέπεται η προσθήκη εργάτη, εφόσον αυτός είναι τοποθετημένος σύμφωνα με τον ΚΟΚ.
Ποδιές προστασίας: Επιτρέπεται η προσθήκη ποδιάς προστασίας, εφόσον αυτή καλύπτει μηχανικά μέρη, μόνο κάτω από το όχημα.
Για οποιαδήποτε αλλαγή, προσθήκη, βελτίωση που μπορεί να προκύψει αμφιβολία, ο συμμετέχων είναι υποχρεωμένος να φέρει επίσημα έγγραφα (όχι φωτοαντίγραφα), που να αποδεικνύουν ότι ο πρόσθετος εξοπλισμός, βελτίωση, αλλαγή παρέχεται από τον κατασκευαστή σε μορφή μαζικής παραγωγής, αλλιώς το τετρακίνητο, αυτόματα θα περνά στην κατηγορία 4X4-Raid.
5.6 Ειδικά για την Ομάδα 4Χ4 – Raid: Στην ομάδα αυτή κατατάσσονται υποχρεωτικά όσα οχήματα έχουν υποστεί προσθήκες, βελτιώσεις, αλλαγές που έχουν σαν αποτέλεσμα να μην μπορούν να συμπεριληφθούν στην κατηγορία 4Χ4.
Τέτοιας μορφής βελτιώσεις, προσθήκες, αλλαγές μπορεί να είναι: Βελτιώσεις συστημάτων ασφαλείας (Roll Bar ή cage), αλλαγή καθισμάτων με τύπου «μπάκετ» κλπ., αλλαγή αριθμού αμορτισέρ ή τρόπου λειτουργίας τους, αριθμού ελατηρίων ή αρχής ή τρόπου λειτουργίας τους, στήριξη ανάρτησης, βελτιώσεις κινητήρα, αμαξώματος κ.α.
Επίσης σε αυτή την κατηγορία κατατάσσονται αυτομάτως όλα τα αυτοκίνητα που έχουν roll bar ή cage, ακόμα και αν αυτό υπάρχει από τον κατασκευαστή ή τα αυτοκίνητα πριν την τοποθέτηση του roll bar ή cage ανήκαν στην κατηγορία SUV.
Ο οργανωτής έχει δικαίωμα να ορίσει διαφορετική ημερομηνία λήξης συμμετοχών, για αυτά τα αυτοκίνητα καθώς και να ζητήσει διαφορετικό παράβολο συμμετοχής.
Ο οργανωτής μπορεί να ορίσει ωράριο ελέγχου εξακρίβωσης που δεν θα συμπίπτει με τις άλλες κατηγορίες. Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να εξετασθούν από πτυχιούχο τεχνικό έφορο που θα ορισθεί από την ΕΘΕΑ.
Ο αλυτάρχης θα μπορεί να ορίσει διαφορετική σειρά εκκίνησης, για την ανωτέρω κατηγορία.
Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια του αγώνα το πλήρωμα προβεί σε αλλαγές η τροποιήσεις στο όχημα (πχ αλλαγή ελαστικών), που έχουν σαν αποτέλεσμα την αλλαγή κατηγορίας από 4Χ4 σε 4Χ4 Raid, τότε αυτόματα το όχημα μεταφέρεται στην κατηγορία 4Χ4 Raid.
Η αλλαγή αυτή μπορεί να ανακοινωθεί ακόμα και μετά τη λήξη του αγώνα, μετά τον τελικό τεχνικό έλεγχο, πάντως πριν από την οριστικοποίηση των αποτελεσμάτων. Σε καμιά όμως περίπτωση ένα όχημα που δηλώθηκε ή βρέθηκε στην κατηγορία raid δεν μπορεί να επιστρέψει στην κατηγορία 4X4, ύστερα από τροποποίηση μετά την εκκίνηση του αγώνα.
Οχήματα με λιγότερες τροποποιήσεις από αυτές που απαιτούνται ώστε να χαρακτηριστούν 4X4 Raid, μπορούν, ύστερα από δήλωση του πληρώματος στην δήλωση συμμετοχής, να χαρακτηριστούν σαν 4X4 Raid, χωρίς όμως να υπάρχει δυνατότητα να επιστρέψουν στην κατηγορία 4Χ4.
---------------------------------------
Συνεχίζεται...