από superspy » 26 Νοέμ 2004, 15:24
Χμ... τελικά η δουλειά που είχα χθές το απόγευμα και ... δεν μου επέτρεψε να συνεχίσω το κείμενο σχετικά με τις κατηγορίες τετρακίνητων... έβγαλε αρκετά ψάρια στην επιφάνεια.... Συνεχίζω, παραβλέποντας για την ώρα μερικά post που «σολάρουν».
Σύνδεση με το προηγούμενο:
---------------
Με βάση τους κανονισμούς 2004 και με τη διατήρηση των SUV, οι κατηγορίες των οχημάτων μαζί με τις τελευταίες διευκρινιστικές παραγράφους έχουν:...
Φορτηγά: Οι αγώνες αντοχής τύπου «Rally - Raid» δέχονται συμμετοχές φορτηγών κατασκευασμένα από αναγνωρισμένο παραγωγό, από 2 έως 4 άξονες, με ελάχιστο βάρος τα 3500 κιλά.
Τελικός τεχνικός έλεγχος
Μετά το τέλος του αγώνα τα οχήματα παραμένουν σε καθεστώς park-ferme. Οι τεχνικοί έφοροι μπορούν να προβούν σε οποιοδήποτε έλεγχο απαιτείται για την επιβεβαίωση ότι τα οχήματα είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς του αγώνα.
-----------
Οι παραπάνω είναι μερικές από τις αλλαγές που έχουν γίνει για τους κανονισμούς των Ελληνικών Rally-Raid. Κλείνω εδώ προς το παρόν την αναφορά σε αυτά (θα συνεχίσω όμως) με σκοπό να αναλύσω λίγο περισσότερο το θέμα των κατηγοριών αυτοκινήτων.
Ας δούμε λίγο πως ξεκίνησε η ιστορία για τα trail ride – raid!
Με βάση το παιχνίδι που παιζόταν και παίζεται ακόμα στις μοτοσικλέτες, στόχος ήταν να υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής και αυτοκινήτων. Το «παιχνίδι» αυτό είναι γνωστό και δεν το εφεύραμε εμείς: Λέγεται Cross-Country Rally.
Ο ήδη υπάρχον κανονισμός δεν είχε πεδίο εφαρμογής στην Ελλάδα, ειδικά στο τμήμα με τα αυτοκίνητα.
Ο κανονισμός που δημιουργήθηκε λοιπόν τον περασμένο Δεκέμβριο είχε τις εξής προδιαγραφές:
Α. Στα Trail ride – Raid, θα μπορούν να λαμβάνουν μέρος, μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα.
Β. Ο κανονισμός πρέπει να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στους διεθνείς, με ελάχιστες ή δυνατόν καμία απόκλιση με στόχο την εύκολη μετάβαση σε αυτούς, όταν και αν υπάρξει κοινό.
Γ. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται η συμμετοχή τετρακίνητων και μοτοσικλετών καθημερινής χρήσης, απαιτώντας από τα παραπάνω ελάχιστες αλλαγές.
Δ. Το ΚΟΣΤΟΣ των αγώνων αυτών, θα πρέπει να είναι ελάχιστο για όλους.
Ε. Θα πρέπει να είναι τέτοιος που να «βάζει στο πνεύμα» του συμμετέχοντες για τα cross-country rally
Με τον κανονισμό που όλοι είδατε τον Ιανουάριο εκπληρώσαμε τα:
---------------
Α. Στα Trail ride – Raid, θα μπορούν να λαμβάνουν μέρος, μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα.
Ναι -> Στα Trail ride – raid συμμετέχουν μοτοσικλέτες & τετρακίνητα
---------------------------
Β. Ο κανονισμός πρέπει να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στους διεθνείς, με ελάχιστες ή δυνατόν καμία απόκλιση με στόχο την εύκολη μετάβαση σε αυτούς, όταν και αν υπάρξει κοινό.
Χρησιμοποιήθηκε αυτούσιος ο κανονισμός των cross-country rally, σχεδόν κατά γράμμα, με ουσιαστικές διαφοροποιήσεις τις:
- Δεν υπήρχαν χρονομετρημένες ειδικές. Τα cross-country rally, γίνονται ΠΑΝΤΑ σε ανοικτές στην κυκλοφορία διαδρομές και οι συμμετέχοντες υποχρεούνται να ακολουθούν πάντα τον ΚΟΚ.
Όμως τα οχήματα που λαμβάνουν μέρος, έχουν προδιαγραφές ασφαλείας, που δύσκολα αν όχι καθόλου, υιοθετεί κάποιος για το καθημερινό του τετρακίνητο. Με βάση ότι αγώνες regularity μπορούν να γίνουν με ΜΩΤ μέχρι 50χλμ, επιτρέποντας ταυτόχρονα τη συμμετοχή απλών αυτοκινήτων, οι χρονομετρημένες ειδικές, έγιναν ειδικές regularity. Αυτό σε πρώτη φάση μεταφέρθηκε και στις μοτοσικλέτες, παρόλο που ήδη στην Ελλάδα, γίνονται αγώνες trail ride σε ανοικτούς στην κυκλοφορία δρόμους, με χρονομέτρηση.
- Κατηγορίες Μοτο & AUTO. Στους αγώνες cross-country rally οι κατηγορίες είναι οι:
Αυτοκίνητα:
Κατηγορία 1: Group T1, αυτοκίνητα σειράς παραγωγής
Κατηγορία 2: Group T2, βελτιωμένα αυτοκίνητα
Κατηγορία 3: Group T4, Φορτηγά
Αρχικά με την ευκαιρία ότι αγώνες cross-country rally δεν έχουν γίνει στην Ελλάδα, με εξαίρεση το Baja το οποίο όμως ακολουθεί τους κανόνες των Baja cross-country rally, έχουμε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε αυτούσιες τις κατηγορίες, ΟΜΩΣ:
Δεδομένου ότι οι Ελληνικοί αγώνες θα δέχονται τετρακίνητα καθημερινής χρήσης η πρώτη απαίδευτη σκέψη θα ήταν να υπάρχει μια ενιαία κατηγορία. Αυτό όμως δεν μπορεί να ισχύσει γιατί:
Α. Ακόμα και στα «καθημερινά» τετρακίνητα υπάρχουν διαφορές (βλέπε SUV από 4Χ4)
Β. Ακόμα και στα «καθημερινά» τετρακίνητα οι κάτοχοι τους προβαίνουν σε αλλαγές / βελτιώσεις.
Γ. Οι κατηγορίες θα πρέπει να «μοιάζουν» στις πραγματικές, με σκοπό να μεταφέρουν και να προωθούν τους συμμετέχοντες σε σταδιακή αναβάθμιση: Καθημερινό τετρακίνητο -> Βελτιωμένο τετρακίνητο -> Αγωνιστικό τετρακίνητο (ίσως)
Δ. Σε πρώτη φάση δεν μπορούν να συμπεριληφθούν τα φορτηγά
Οι κατηγορίες λοιπόν που δημιουργήθηκαν το 2004 πληρούν τα παραπάνω:
Απλά 4Χ4, Βελτιωμένα 4Χ4 και αν και τα SUV θα έπρεπε κανονικά να εντάσσονται στα απλά 4Χ4, εντούτοις, λόγω της ουσιαστικά διαφορετικής φιλοσοφίας των οδηγών τους, δημιουργήθηκε και η κατηγορία SUV.
Φυσικά σε όλους τους μηχανοκίνητους αγώνες όπου ο νικητής βγαίνει με βάση το χρόνο μπαίνει στο παιχνίδι και το θέμα της ισχύος, δηλαδή δύναμη -> κυβικά.
Κάλλιστα οι παραπάνω κατηγορίες θα μπορούσαν να κατακερματισθούν με βάση τα κυβικά των συμμετεχόντων. Στο τέλος, φυσικά θα είχαμε περισσότερα κύπελλα από τους συμμετέχοντες. Με τη σύμφωνη γνώμη της ΕΘΕΑ λοιπόν οι κατηγορίες δεν περιελάμβαναν κυβικά, ενώ ταυτόχρονα είναι μέσα στο «πνεύμα των cross-country rally».
Μοτοσικλέτες:
Οι κατηγορίες μοτοσικλετών στα cross-country rally είναι οι:
Marathon, Production, SuperProduction με κλάσεις έως 450 και έως 700, εκτός από την Superproduction που είναι εως 1000.
Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο δύσκολα μια και το παιχνίδι ήδη παίζεται και οι κατηγορίες των μοτοσικλετών έχουν ψίλο-διαμορφωθεί.
Οι υπάρχουσες κατηγορίες στην Ελλάδα στα «παιχνίδια» trail ride ήταν:
Μονοκάβαλα, Δικάβαλα, Καθαρόαιμα, On-Off, δικύλινδρα, Με συνεπιβάτη, Βετεράνοι με αρκετές φορές ακαθόριστες διαφορές, πχ τη μια φορά On-Off θεωρείται αυτό που δεν έχει λάστιχα χωμάτινα ενώ την άλλη όσα δεν έχουν ψηλό φτερό κ.α.
Σε πρώτη φάση, δύσκολα θα μπορούσαν να περάσουν οι μοτοσικλέτες στις διεθνείς κατηγορίες, χωρίς να χαλάσουν το παιχνίδι που ήδη παίζεται.
Οι κατηγορίες λοιπόν μαζεύτηκαν αρχικά και γίνανε συγκεκριμένες παραδοχές (όπως και στα αυτοκίνητα) σε enduro (ελαφρά), On-Off (Βαριά), Δικύλινδρα και άλλα μαστόδοντα. Αυτό ίσχυσε και στα άλλα trail ride, όπου έγιναν σιγά-σιγά μαζέματα.
Με σκέψη ότι το μάζεμα σε πρώτη φάση θα καθαρίσει το τοπίο και με το γεγονός ότι οι κατηγορίες των μοτό μπορούν πολύ ευκολότερα να αλλάξουν πιθανότατα την επόμενη χρονιά να μπορέσουμε να περάσουμε στον αυτούσιο κανονισμό FIM.
Οι παραπάνω ουσιαστικά είναι οι κυρίως διαφοροποιήσεις σε σχέση με τον κανονικό κανονισμό cross-country rally.
-----------------
Γ. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται η συμμετοχή τετρακίνητων και μοτοσικλετών καθημερινής χρήσης, απαιτώντας από τα παραπάνω ελάχιστες αλλαγές.
Καλύφθηκε και με το παραπάνω, ταυτόχρονα, έδειξε ότι μπορούν μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα να συνυπάρχουν μαζί στον ίδιο αγώνα, ενώ με την ανταπόκριση που βρήκε στους συμμετέχοντες εξασφαλίσθηκε η δυνατότητα ακόμα και όταν περάσουμε σε κανονικούς αγώνες (στα αυτοκίνητα), να υπάρχει η δυνατότητα της συμμετοχής απλών οχημάτων σαν regularity.
-----
Δ. Το ΚΟΣΤΟΣ των αγώνων αυτών, θα πρέπει να είναι ελάχιστο για όλους.
Ξεκίνησε με 0 και έφθασε στο επίπεδο της Ροδόπης στα 130€ για τα αυτοκίνητα, για διήμερο Ευρωπαϊκό αγώνα.
------
Ε. Θα πρέπει να είναι τέτοιος που να «βάζει στο πνεύμα» του συμμετέχοντες για τα cross-country rally
Από την πρώτη στιγμή έγιναν γνωστές οι προθέσεις μας, η απευθείας ουσιαστικά μετάφραση των κανονισμών αλλά και όλη η προσπάθεια της χρονιάς αυτό αποδεικνύουν.
Συγκεκριμένα η πρώτη παράγραφος των κανονισμών αναφέρει:
1.1 Ο αγώνας αντοχής τύπου «Trail ride - Raid» είναι αγωνιστική εκδήλωση που διοργανώνεται μέσα στα όρια της Ελλάδας, με τη σύμφωνη γνώμη της ΕΘΕΑ. Έχει μήκος ανά ημέρα από 90χλμ μέχρι και 500χλμ και συνολικό μήκος έως 1.200 χλμ. Η διάρκειά του δεν πρέπει να ξεπερνά τις 3 ημέρες. Το μέγιστο επιτρεπτό ποσοστό διαδρομής που διεξάγεται σε άσφαλτο, είναι 25% των συνολικών χιλιομέτρων της διαδρομής. Το υπόλοιπο ποσοστό πρέπει να διεξάγεται σε χωματόδρομους κακής βατότητας ή εντελώς εκτός δρόμου. Ο αγώνας τύπου «Trail ride – raid» δεν είναι αγώνας Enduro ή Trial και ούτε μπορεί να τους αντικαταστήσει. Είναι αγώνας αντοχής και προσανατολισμού που συμπεριλαμβάνει υποχρεωτικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.
Το θέμα σχετικά με τους κανονισμούς συνεχίζεται....
------