Τα trailer με φρένα θέλουν πολύ προσοχή
. Τόσο κατά την αγορά όσο και στη συντήρηση γιατί αλλιώς γίνονται επικίνδυνα
. Να σας πω μια προσωπική εμπειρία για να καταλάβετε
.
Φίλος έχει ένα σκάφος 8 μέτρων καμπινάτο σε trailer με διπλό άξονα και φρένα με ντίζες. Το πρώτο καλοκαίρι σε αρκετές μετακινήσεις όλα πάνε καλά. Επειδή ο φίλος είναι ψείρας, το δεύτερο καλοκαίρι πριν αρχίσει η σαιζόν πάει στο κατασκευαστή του trailer και αλλάζει τις ντίζες και βάζει ανοξείδωτες για να είναι σίγουρος. Ξεκινάμε για Αγ .Κωνσταντίνο να το ρίξουμε. Το σέρνει με ένα Disco και εγώ ακολουθώ με το δικό μου ακριβώς πίσω του. Πριν την είσοδο (στην ευθεία ακόμα) μιας στροφής της εθνικής πηγαίνοντας με 50-55 χλμ. σηκώνει απλώς το πόδι από το γκάζι, χωρίς να φρενάρει (ήταν πολύ πρωί χωρίς κίνηση και δεν είχε χρειαστεί να φρενάρει σχεδόν καθόλου μέχρι τότε) και το trailer αρχίζει να φεύγει λίγο δεξιά-αριστερά μέχρι να πιάσω το VHF να του φωνάξω να μην κάνει το λάθος βλέπω τα stop να ανάβουν. Ένοιωσε το κούνημα στο αυτοκίνητο και ενστικτωδώς πάτησε λίγο το φρένο. Η κατάσταση χειροτερεύει, εμένα με έχει κόψει κρύος ιδρώτας φωνάζοντας στο VHF πάτα γκάζι πάτα γκάζι μη φρενάρεις. Δύσκολα πράγματα δηλαδή για κάποιον που δεν είναι εκπαιδευμένος σε κάτι τέτοιο και αντίθετο με το ένστικτο. Ο φίλος δεν ακούει, στο πανικό του φρενάρει περισσότερο, το εκκρεμές μεγαλώνει, το σκάφος φτάνει σχεδόν κάθετα στο αυτοκίνητο που και αυτό κάνει εσάκια και σηκώνετε στις δυο ρόδες στις 45 μοίρες (Disco έτσι) και με το που πέφτει για να σηκωθεί από την άλλη κόβονται οι ιμάντες που κρατούν το σκάφος πάνω στο trailer μένοντας μόνο ο μπροστινός της ανέλκυσης. Δεμένο μόνο από μπροστά το σκάφος σκάει με το πλάι στο δρόμο διπλώνει πάνω στα αυτοκίνητο (η πρύμνη του στη μούρη του αυτοκινήτου), το trailer με στραβωμένη χούφτα όρθιο στα πλάγια και όλα μαζί κάθετα στην εθνική. Ευτυχώς για όλους μας το Disco άντεξε και δε τούμπαρε φρενάροντας και το σκάφος, το σκάφος έφυγε προς τα δεξιά και μείνανε όλα στη δεξιά λουρίδα και αφήσανε χώρο για τα αυτοκίνητα που ερχόντουσαν με 120 και βάλε χλμ. Ευτυχώς δεν χτύπησε κανένας, τα ντεπόζιτα βενζίνης του σκάφους (USA) άντεξαν και δεν έπεσε και κανένας πάνω μας. Από ζημιές, στο Disco στραπατσαρίστηκε όλη η δεξιά πλευρά (σκεφτείτε ότι το κοράκι με την άγκυρα μπήκε όλο στο πίσω κάθισμα), το σκάφος άντεξε και αυτό με ζημιές μόνο στο πολυεστέρα και στις τέντες και μερικοί μώλωπες στους επιβάτες.
Γιατί έγινε όλο αυτό τώρα. Από κακό σύστημα φρένων και κακή ρύθμιση στις ντίζες που φρέναραν ανομοιόμορφα τους δύο τροχούς. Το θέμα ψάχτηκε και επιβεβαιώθηκε αλλά άντε να βρεις άκρη με τον κατασκευαστή
, ευτυχώς που όλα ήταν ασφαλισμένα.
Συμπερασματικά θέλει προσοχή με τα φρένα, καλή συντήρηση και καλή γνώση και εκπαίδευση του οδηγού γιατί τα πράγματα ξαφνικά μπορεί να γίνουν πολύ επικίνδυνα
.