Αυτή σε γενικές γραμμές είναι μία πρόταση για το πώς μπορούν να γίνονται οι αγώνες Trial. Σύγνωμη για το μέγεθος του κειμένου αλλά δεν βρήκα πιό μαζεμένη μορφή.
Σχολιάστε κάθε άρθρο για να φτάσουμε σε κάτι καλό. Και ποιός ξέρει, ίσως εισακουστούν οι προτάσεις μας!!!
Τα πιό πολλά είναι απο υπάρχοντες κανονισμούς του εξωτερικού.
Γιάννης Αθανασίου
Διεξαγωγή
1. Ο υπεύθυνος εμποδίων θα κατοχυρώνει τις ποινές που σημειώνουν οι κριτές και θα είναι ο μόνος που θα κρίνει όπισθεν και λοιπά. Ο υπεύθυνος θα ανακοινώνει δυνατά τις παραβάσεις ούτως ώστε να γίνονται αυτές αισθητές από το κοινό.
2. Ο υπεύθυνος εμποδίου σημειώνει μετά το πέρας της δοκιμής, τις ποινές στο καρνέ με το οποίο έχει εφοδιάσει η οργάνωση τον αγωνιζόμενο. Η τελική βαθμολογία βγαίνει από τα αναγραφόμενα στα καρνέ των αγωνιζομένων. Αν υπάρξει αμφιβολία τα καρνέ συγκρίνονται με τις λίστες του υπεύθυνου εμποδίων.
3. Σε κάθε εμπόδιο υπάρχει ένας μέγιστος χρόνος εκτέλεσης (προτεινόμενος τα 3 λεπτά). Αν ο αγωνιζόμενος ξεπεράσει το χρόνο αυτό, θα θεωρείται ότι ξεπέρασε το μέγιστο αριθμό προσπαθειών, θα σταματά την προσπάθεια και θα χρεώνεται με την ποινή που προβλέπεται για αποτυχία περάσματος του εμποδίου με την 3η προσπάθεια.
4. Η τέλεση του αγώνα γίνεται εμπόδιο εμπόδιο, με τους ίδιους κριτές και τον ίδιο υπεύθυνο εμποδίου.
5. Σε κάθε αγώνα θα υπάρχουν 5 δυάδες εμποδίων (6 αν τα SUV θεωρηθούν άλλη κατηγορία), με κλιμακούμενη δυσκολία. Τα αυτοκίνητα της Κατηγορίας Παραγωγής (Ν) θα κάνουν τις τρεις πρώτες δυάδες. Τα αυτοκίνητα της Ελεύθερης Κατηγορίας (Α) θα κάνουν την 2η, 3η και 4η δυάδα και τα αυτοκίνητα της TOP Κατηγορίας (Β) την 3η, 4η και 5η δυάδα. Τα δύο πρώτα εμπόδια θα πρέπει να είναι πολύ εύκολα και τα δύο τελευταία ιδιαίτερα δύσκολα.
7. Κάθε αυτοκίνητο συμμετέχει στον αγώνα με πλήρωμα δύο άτομα.
i. Ο νοούμενος σαν συνοδηγός μπορεί είτε να βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου, είτε εκτός αυτού.
ii. Είναι υποχρεωμένος, όπως και ο οδηγός, να φορά κράνος.
iii. Ο συνοδηγός είναι το μόνο άτομο που μπορεί να αγγίξει το αυτοκίνητο χωρίς αυτό να επιφέρει ποινή.
iv. Ο συνοδηγός μπορεί να τραβά, να σπρώχνει και να βοηθά το αυτοκίνητο με οποιονδήποτε τρόπο.
v. Ο συνοδηγός είναι ο μόνος που μπορεί να χειριστεί και να προσδέσει το συρματόσχοινο του εργάτη.
Κατηγορίες
1. Κατηγορία Παραγωγής (Ν). Αυτοκίνητα όπως ακριβώς τα πωλούν οι αντιπροσωπίες. Στην περίπτωση της όποιας αμφιβολίας, ανατρέχουμε στο εισαγωγέα και την εταιρία κατασκευής. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται και τα SUV (μπορεί να παίξουν και σαν ξεχωριστή κατηγορία με τους ίδιους κανονισμούς όμως)
a. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη πυροσβεστήρα
b. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός roll bar στα ανοιχτά αυτοκίνητα.
c. Είναι υποχρεωτικό η διάσταση των ελαστικών να είναι ίδια με αυτή του μοντέλου παραγωγής ή η πιο κοντινή που υπάρχει σε ελαστικά mud.
d. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας θα πρέπει να είναι νόμιμα για χρήση στο δρόμο.
e. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V
2. Ελεύθερη Κατηγορία (Α). Όλα τα αυτοκίνητα, με την προϋπόθεση ότι διατηρούν το σασί και την αρχή λειτουργίας της ανάρτησης του αρχικού μοντέλου.
a. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη πυροσβεστήρα
b. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός roll bar στα ανοιχτά αυτοκίνητα.
c. Η μέγιστη διάμετρος ελαστικών είναι
i. Έως 1300 κ.εκ. 760 χλστ. (30 ίντσες)
ii. 1300 – 1600 κ.εκ. 787 χλστ. (31 ίντσες)
iii. 1600 – 2000 κ.εκ. 813 χλστ. (32 ίντσες)
iv. Πάνω από 2000 κ.εκ. 838 χλστ. (33 ίντσες)
d. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας θα πρέπει να είναι νόμιμα για χρήση στο δρόμο.
e. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V.
f. Το ντεπόζιτο θα πρέπει είτε να είναι αυτό του αυτοκινήτου είτε ασφαλείας αν έχει τοποθετηθεί σε θέση άλλη από την αρχική. Απαγορεύονται ντεπόζιτα σκαφών και μοτοσικλετών. Αν υπάρχει έξτρα ντεπόζιτο θα πρέπει να είναι άδειο και απενεργοποιημένο για τον αγώνα.
3. Κατηγορία Top (Β). Αυτοκίνητα με ελεύθερες μετατροπές, πρωτότυπα αυτοκίνητα, υβριδικά αυτοκίνητα, ειδικές κατασκευές
a. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας θα πρέπει να έχουν 4 τροχούς, όλους κινητήριους, τουλάχιστον 2 από αυτούς σε διαφορετική διαμήκη ευθεία και το πολύ 2 από αυτούς κατευθυντήριους.
b. Το μέγιστο πλάτος των αυτοκινήτων δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2 μέτρα.
c. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη αυτόματου συστήματος πυρόσβεσης.
d. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός roll cage, σύμφωνου με το κεφάλαιο J του βιβλίου κανονισμών της ΕΛΠΑ σε όλα τα αυτοκίνητα, ανοιχτά ή κλειστά.
e. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται χώρος ανάμεσα στο roll cage για δύο καθίσματα κανονικού μεγέθους και για δύο μέλη του πληρώματος. Τα μέλη του πληρώματος, από την καθιστή θέση και δεμένα με τις ζώνες ασφαλείας, θα πρέπει μέσα σε 10 δευτερόλεπτα να μπορούν να βρεθούν εκτός αυτοκινήτου. Δεν μπορεί ο χώρος που προβλέπεται για τα δύο άτομα να καλύπτεται με οτιδήποτε άλλο.
f. Το ντεπόζιτο θα πρέπει είτε να είναι αυτό του αυτοκινήτου είτε ασφαλείας αν έχει τοποθετηθεί σε θέση άλλη από την αρχική. Απαγορεύονται ντεπόζιτα σκαφών και μοτοσικλετών. Αν υπάρχει έξτρα ντεπόζιτο θα πρέπει να είναι άδειο και απενεργοποιημένο για τον αγώνα.
g. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη εργάτη με ονομαστική έλξη διπλάσια του βάρους του αυτοκινήτου.
h. Για να τρέξει κάποιος στην κατηγορία TOP θα πρέπει να έχει τρέξει και τερματίσει σε τουλάχιστον 3 trial.