Για οσους ενδιαφερονται απο τον jdelis στο to4x4.gr
Μια και τελείωσε το φετινό έπαθλο είναι μια ευκαιρία να συζητήσουμε μερικά πράγματα για αυτούς τους αγώνες. Τα τελευταία τρία χρόνια είχαμε αρκετές αλλαγές. Μέχρι το 2004 ανήκαν στο έπαθλο των trial και φυσικά οι κατηγορίες ήταν κοινές. Πέρισυ αρχικά ήταν να μη γίνουν, αλλά το Σεπτέμβριο το trophy της Εκάλης άλλαξε σε Enduro, προφανώς λόγω της ματαίωσης του προηγούμενου. Πάλι οι κατηγορίες ήταν κοινές με (τις περισυνές) των trial.
Το 2006 οργανώθηκε αυτοτελές έπαθλο με τρεις αγώνες, που γενικά έδειξαν να ικανοποιούν. Το στυλ που αποκτούν τείνει προς ένα πιο light trophy, με απλές και ειδικές πιό "γρήγορες" και την απαραίτητη ποικιλία. Όμως φέτος οι κατηγορίες ακολούθησαν αυτές του Επάθλου Αντοχής, εντελώς άτοπα κατά τη γνώμη μου.
Ας πάρουμε δύο παραδείγματα : ένα (σχετικά) χαμηλωμένο αυτοκίνητο, με σκληρή ανάρτηση, χωρίς μπλοκέ, με έμφαση στο κράτημα και προσανατολισμένο σε αγώνες αντοχής και ιδιαίτερα raid (που έχουν καταλήξει σχεδόν αγώνες ταχύτητας). Και που για αυτό το λόγο έχει πχ. ένα cage ή full bucket καθίσματα. Αυτό φέτος έτρεχε στην OPEN!
Το δεύτερο παράδειγμα : αυτοκίνητο με super ανάρτηση, με καλές διαδρομές και πανάκριβα αμορτισέρ (χωρίς να αλλάζουν τα σημεία στήριξης), με μπλοκέ μπρος πίσω (περιορισμένης, κατοστάρια ή συνδυασμό τους), ημι-bucket και σχετικά μεγάλα λάστιχα. Αυτό τρέχει στη NORMAL!!
Έχοντας λάβει μέρος στους δύο τελευταίους αγώνες, είδα πως από τις έξι ειδικές δοκιμασίες οι 4 ήταν "σπαστήρια" με αξιόλογα χαντάκια μέσα τους, η μία ταχύτητας σε άμμο-βοτσαλάκι και μία μικτή (ποτάμι με άμμο και αναχώματα). Ένα αυτοκίνητο στημένο με έμφαση στην ταχύτητα και στα κρατήματα (για αγώνες αντοχής-raid) δεν είχε κανένα πλεονέκτημα σε τέτοιες διαδρομές. Ειδικά αφού οι απλές είναι κατά κανόνα χαλαρές. Κάποιοι φυσικά τα πήγαν καλά, απλώς αυτό που θέλω να πω είναι πως το σκεπτικό χωρισμού των κατηγοριών με βάση τους αγώνες αντοχής είναι λάθος σε σχέση με τη μορφή που έχουν πάρει τα enduro σήμερα.
Αν δεν αλλάξουν (και πάλι...) χαρακτήρα θα πρέπει να γίνει μία μελέτη σχετικά με το ποιές μετατροπές προσφέρουν πραγματικό πλεονέκτημα σε αυτό το στυλ των αγώνων. Αρκεί και οι αγώνες να σταθεροποιήσουν κάπως τη μορφή τους, ώστε να ξέρει κάποιος πώς πρέπει να στήσει το αυτοκίνητό του για να τους παρακολουθήσει σοβαρά.
Αυτονόητο είναι πως δε θέλω να φωτογραφήσω κανέναν, τα παραδείγματα είναι μίξη πραγματικών-θεωρητικών αυτοκινήτων.