Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ 4Χ4

4Χ4, Enduro, Trophy & Trial, Rally κ.α.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ 4Χ4

Δημοσίευσηαπό kos4wd » 14 Αύγ 2009, 18:58

Ο παρών κανονισμός ψηφίστηκε από την αρμόδια υποεπιτροπή της 10 μελούς επιτροπής της ΕΛΠΑ αλλά ακόμα δεν έχει εφαρμοστεί
Αν έχετε προτάσεις τις περιμένουμε επώνυμα στο epitropi4x4@4wd-hellas.gr

Με κόκκινα γράμματα αλλά και στο τέλος του κανονισμού έχει προτάσεις που έχουν σταλεί από σας



1. Εξοπλισμός ασφαλείας
1.1. Οποιουδήποτε αυτοκινήτου η κατασκευή θεωρηθεί ότι παρουσιάζει κινδύνους, μπορεί να αποκλεισθεί από τους αγωνοδίκες του αγώνα.
1.2. Ακόμη και αν μία διάταξη ασφαλείας είναι προαιρετική, πρέπει να τοποθετηθεί σύμφωνα με τους κανόνες αυτού του κανονισμού.
1.3. Σωληνώσεις, αντλίες και ηλεκτρικά καλώδια
1.3.1. Επιτρέπεται και συνίσταται η διατήρηση των αρχικών.
1.3.2. Αν αλλαχθούν, στην Ζ3 και μόνο, οι σωληνώσεις πρέπει να αντέχουν σε πίεση 70 bar και θερμοκρασίες μέχρι 232 βαθμούς Κελσίου. (πως τσεκάρεται αυτο?)
1.3.3. Οι σωληνώσεις του συστήματος ψύξης και λιπαντικού πρέπει να βρίσκονται εκτός του χώρου επιβατών.
1.3.4. Οι σωληνώσεις καύσιμου και λιπαντικών (σε αντίθεση με το προηγούμενο) μπορούν να περνούν μέσα από το θάλαμο επιβατών, με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν συνδέσεις μέσα σε αυτόν.
1.3.5. Αντλίες καυσίμου, βαλβίδες και φίλτρα πρέπει να βρίσκονται εκτός του θαλάμου επιβατών.
1.3.6. Τα ηλεκτρικά καλώδια, αν η εγκατάσταση δεν είναι η εργοστασιακή, πρέπει να είναι καλυμμένα με πυρίμαχο υλικό. (πως τσεκάρεται αυτο?)
1.4. Ζώνες ασφαλείας
Για την κατηγορία Ζ3 από το 2010 είναι υποχρεωτική η χρήση δύο ιμάντων ώμου και ενός κοιλιακού, με δύο σημεία στήριξης για τον κοιλιακό ιμάντα και δύο ή πιθανόν ένα, οι ζώνες ώμου δυο ιμάντες σε ένα σχήματος Υ δεν είναι ζώνες, είναι τιράντες και έχουν ελλιπή εφαρμογή πάνω στο σώμα συμμετρικό σε σχέση με το κάθισμα, για τους ιμάντες ώμου. Oι EAΛ μπορούν να αναγνωρίσουν σημεία στήριξης για τις ζώνες σε κλωβούς ασφαλείας που είναι αναγνωρισμένοι με την προϋπόθεση ότι οι στηρίξεις αυτές έχουν ελεγχθεί.
Για αγώνες αντοχής, πρέπει ανά πάσα στιγμή να υπάρχουν στο αυτοκίνητο δύο κοπίδια για ζώνες, εύκολα προσβάσιμα από οδηγό και συνοδηγό όταν κάθονται στις θέσεις τους με δεμένες τις ζώνες
1.4.1. Τοποθέτηση
H ζώνη ασφαλείας επιτρέπεται να τοποθετείται στα προβλεπόμενα σημεία στερέωσης των αυτοκινήτων παραγωγής.
Σχήμα 253-61
Η συνιστώμενη γεωμετρικά τοποθέτηση των σημείων στερέωσης φαίνεται στο σχήμα 253-61.

Oι ιμάντες ώμου πρέπει να έχουν κατεύθυνση προς τα πίσω και προς τα κάτω και να στερεώνονται με τρόπο ώστε να μην σχηματίζουν γωνία μεγαλύτερη των 45° με την οριζόντια γραμμή που περνάει από το πάνω άκρο της πλάτης του καθίσματος. Συνιστάται η γωνία αυτή να μην είναι μεγαλύτερη από 10° μοίρες.
H μέγιστη γωνία, συγκλίνουσα ή αποκλίνουσα, σε σχέση με τον κεντρικό άξονα του καθίσματος πρέπει να είναι 20° μοίρες.
Πρέπει να χρησιμοποιείται, αν είναι δυνατόν, το σημείο στερέωσης που έχει τοποθετηθεί αρχικά από τον κατασκευαστή στην πίσω κολόνα (C - pillar). (...σε αντίθεση με το συμμετρικά δύο παραγράφους παρακάτωΣημεία στερέωσης που δημιουργούν με το οριζόντιο επίπεδο μεγαλύτερη γωνία δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται εκτός εάν τα καθίσματα είναι προδιαγραφών ΔOA μεγαλύτερη γωνία σε κρατάει μόνον κάτω και δεν σε κρατάει πίσω. Στην περίπτωση αυτή οι ιμάντες ώμου στις ζώνες 3 και 4 σημείων πρέπει να στερεώνονται στο σημείο στερέωσης των κοιλιακών ιμάντων που έχει προβλέψει ο κατασκευαστής για τα πίσω καθίσματα. δεκτόν
Για τις ζώνες 4 σημείων οι ιμάντες ώμου πρέπει να τοποθετούνται συμμετρικά σταυρωτά ως προς τον κεντρικό άξονα του εμπρόσθιου καθίσματος.
Δεν πρέπει να τοποθετούνται ζώνες ασφαλείας σε καθίσματα χωρίς προσκέφαλο, ούτε σε καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα (που δεν έχουν τρύπες ανάμεσα στην πλάτη και στο προσκέφαλο.). Σωστότατο, ζώνες τεσσάρων απαιτούν μπάκετ με τρύπες για τους ιμάντες και χρήση τεσσάρων με μπάκετ ουρλιάζει για τοποθέτηση cage

Oι κοιλιακοί ιμάντες και οι ιμάντες της λεκάνης δεν πρέπει να περνούν από τα πλάγια των καθισμάτων αλλά μέσα από αυτά, ώστε να δένουν και να συγκρατούν τη μεγαλύτερη δυνατή περιοχή της λεκάνης. O κοιλιακός ιμάντας πρέπει να δένεται σφικτά στη γωνία που σχηματίζει η λεκάνη με τους μηρούς. Σε καμία περίπτωση ο ιμάντας αυτός δεν πρέπει να περνάει πάνω από την περιοχή της κοιλιάς. Για να αποφευχθεί αυτό, αν κρίνεται απαραίτητο, μπορεί να ανοιχτούν τρύπες στα αρχικά καθίσματα ......θα αρχίσει το μαστόρι να τρυπάει όπου γουστάρει? Πρέπει να δίνεται προσοχή ώστε οι ζώνες να μην καταστρέφονται από την τριβή τους με κοφτερές αιχμές.

― Aν η τοποθέτηση των ζωνών στα προβλεπόμενα σημεία από τον κατασκευαστή για τους ιμάντες ώμου και τους ιμάντες της λεκάνης είναι αδύνατη, τότε πρέπει να τοποθετηθούν νέα σημεία στερέωσης στο αμάξωμα,

Σχήμα 253-66

που για τους ιμάντες ώμου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πλησιέστερα στον κεντρικό άξονα των πίσω τροχών. Οσο πιο κοντά στην πλάτη των καθισμάτων, τόσο καλύτερα οι ιμάντες να είναι όσο γίνεται κοντοί Oι ιμάντες ώμου μπορούν να στερεωθούν επίσης στον κλωβό ασφαλείας ή σε μια ράβδο ενίσχυσης με δίπλωμα. Eπίσης μπορούν να τοποθετηθούν στο άνω σημείο στήριξης των ζωνών των πίσω καθισμάτων, το αυτό Οσο πιο κοντά στην πλάτη των καθισμάτων, τόσο καλύτερα οι ιμάντες να είναι όσο γίνεται κοντοί ή να τοποθετηθούν ή να συγκρατούνται σε εγκάρσιο
Σχήμα 253-67


υποστήριγμα κολλημένο μεταξύ των στοιχείων αντιστήριξης του κλωβού ασφαλείας (σχήμα 253-66). Στην περίπτωση αυτή η εγκάρσια ενίσχυση πρέπει να πληροί τις εξής προϋποθέσεις:

― Nα είναι από σωλήνα ανθρακούχου χάλυβα, διηλκυσμένη εν ψυχρώ, με διάμετρο 38 x 2.5 mm ή 40 x 2 mm και αντοχή σε εφελκυσμό 350 N / mm².
― Tο ύψος αυτής της ενίσχυσης πρέπει να είναι τέτοιο ώστε οι ιμάντες ώμου, κατευθυνόμενοι προς τα πίσω, να έχουν διεύθυνση προς τα κάτω, με γωνία μεταξύ 10 και 45° μοιρών με την οριζόντια γραμμή που περνάει από την πάνω μεριά της πλάτης του καθίσματος.
― Oι ζώνες πρέπει να στερεώνονται με στροφή (τύλιγμα) ή με χρήση βίδας. Στην περίπτωση βίδας πρέπει να υπάρχει γι'αυτήν σε κάθε σημείο στήριξης κολλημένη υποδοχή (βλέπε σχέδιο 253-67 για τις διαστάσεις). Oι υποδοχές αυτές πρέπει να τοποθετούνται στη ράβδο ενίσχυσης και οι ζώνες να στερεώνονται σ' αυτές με βίδες προδιαγραφών M 12 8.8 ή 7/16 UNF.
― Kάθε σημείο στερέωσης πρέπει να μπορεί να αντέχει φορτία 1470 daN ή 720 daN για κάθε πλευρικό λεκάνης. Σε περίπτωση που χρησιμοποιείται ένα σημείο στήριξης για δύο ιμάντες, αυτό πρέπει να αντέχει φορτία ίσα με το άθροισμα των απαιτούμενων για τον κάθε ιμάντα φορτίων.
― Για κάθε νέο σημείο στήριξης που δημιουργείται, πρέπει να χρησιμοποιείται ενισχυτική πλάκα επιφάνειας τουλάχιστον 40 cm² και πάχους τουλάχιστον 3 mm. Πως το μετράμε αυτό?

1.4.2. Χρήση :
H ζώνη ασφαλείας πρέπει να χρησιμοποιείται με τη μορφή που έχει αναγνωριστεί χωρίς τροποποιήσεις και αφαιρέσεις κομματιών και σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. H αποτελεσματικότητα και μακροβιότητα των ζωνών έχει άμεση σχέση με τον τρόπο που τοποθετήθηκαν, που χρησιμοποιούνται και συντηρούνται. Oι ζώνες πρέπει να αντικαθίστανται μετά από κάθε σφοδρή σύγκρουση και οποτεδήποτε το ύφασμα έχει κοπεί, τριφτεί ή αδυνατίσει από την επίδραση χημικών ή του ήλιου. Πρέπει να αντικαθίσταται επίσης όταν τα μεταλλικά μέρη ή οι μηχανισμοί στραβώσουν, παραμορφωθούν ή σκουριάσουν. Kάθε ζώνη που δεν λειτουργεί άψογα πρέπει να αντικαθίσταται.

1.5. Πυροσβεστήρες
1.5.1. Όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με έναν ή δύο πυροσβεστήρες.
1.5.2. Επιτρεπόμενα υλικά πυρόσβεσης: AFFF, FX G-TEC, Viro3, σκόνη ή οποιοδήποτε άλλο υλικό αναγνωρισμένο από τη ΔΟΑ
1.5.3. Ελάχιστη ποσότητα υλικού πυρόσβεσης: AFFF: 2.4 lt
FX G-TEC: 2.0 Kg
Viro3: 2.0 Kg
Zero 360: 2,0 Kg
Σκόνη: 2.0 Kg
1.5.4. Η πίεση του κάθε πυροσβεστήρα ανάλογα με τον τύπο του υλικού πυρόσβεσης πρέπει να είναι η παρακάτω. Ειδικά, κάθε πυροσβεστήρας που περιέχει AFFF πρέπει να είναι εφοδιασμένος με σύστημα ελέγχου της πίεσης.
AFFF: Οπως ορίζει ο κατασκευαστής
FX G-TEC και Viro 3: Οπως ορίζει ο κατασκευαστής
Zero 360: Οπως ορίζει ο κατασκευαστής
Σκόνη: Ελάχιστο 8 bar, μέγιστο 13.5 bar

1.5.5. Οι παρακάτω πληροφορίες πρέπει να είναι εμφανείς πάνω σε κάθε φιάλη πυροσβεστήρα:
― Χωρητικότητα
― Τύπος υλικού πυρόσβεσης
― Βάρος ή όγκος υλικού πυρόσβεσης
― Ημερομηνία ελέγχου, που δεν πρέπει να ξεπερνά τα δύο χρόνια από την ημερομηνία γόμωσης ή ελέγχου

1.5.6. Ολοι οι πυροσβεστήρες πρέπει να είναι ικανοποιητικά προστατευμένοι και οι στηρίξεις τους πρέπει να αντέχουν σε επιβραδύνσεις 25g. Επιπλέον, μόνο συστήματα ταχείας απασφάλισης με μεταλλικά ελάσματα (κατ΄ ελάχιστο δύο) όχι απαραίτητα δύο! Ας φέρουν μεταλλική βάση με ένα τσέρκι και πάλι καλά θα είναι!!! γίνονται αποδεκτά.
1.5.7. Οι πυροσβεστήρες πρέπει να είναι εύκολα προσιτοί από οδηγό και συνοδηγό.

1.6. Σημεία ρυμούλκησης
1.6.1.1. Είναι υποχρεωτικό να υπάρχουν δύο σημεία ρυμούλκησης σε κάθε αυτοκίνητο, ένα εμπρός και ένα πίσω.
1.6.1.2. Η θέση τους πρέπει να επισημαίνεται με πορτοκαλί βέλος. Χμ
1.6.1.3. Στα αυτοκίνητα που έχουν αφαιρούμενους γάντζους, αυτοί πρέπει να είναι τοποθετημένοι στη θέση τους σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
1.6.1.4. Προτείνεται το βάψιμο των γάντζων με πορτοκαλί χρώμα.
1.6.1.5. Ο εργάτης, αν υπάρχει, δε θεωρείται σημείο ρυμούλκησης.
2. Τεχνικός Κανονισμός
2.6. Ζ4 Rally
Αυτοκίνητα rally 4X4 με τις προδιαγραφές που πείθονται κάθε φορά για αυτά. (εδώ... ΔΕΝ ακουμπάμε τίποτε ισχύει ο 283 ) Αν συμμετάσχουν πρέπει να υπάρχουν κλειστές ειδικές διαδρομές.
2.7. Ζ3 Open
2.7.1. Περιγραφή: εξελιγμένα αυτοκίνητα παραγωγής με τουλάχιστον δύο θέσεις. Διαγωνίζονται σε ειδικές τύπου reqularite και τις ειδικές τύπου enduro.
2.7.2. Βάρος. To βάρος πρέπει να είναι αυτό του αυτοκινήτου παραγωγής, πολλαπλασιασμένο επί 0,9. αντε να κουβαλάς και ζυγαριά να την στήνεις να την στήνεις να την στήνεις Αυτό είναι το βάρος του αυτοκινήτου με όλο τον εξοπλισμό ασφαλείας (θα έπρεπε να είναι και η ρεζέρβα μέσα αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία... Τώρα ή θα πρέπει να γνωρίζουμε πόσα κιλά είναι κάθε αυτοκίνητο στην εργοστασιακή του μορφή και να κουβαλάμε και ζυγαριά, ή ο αγωνιζόμενος να φέρνει βεβαίωση κατασκευαστή για τα original κιλά και πάλι να έχουμε ζυγαριά, θα παλαβώσουμε τελείως.... Χάθηκε η σελίδα από τον 283 που μας λέει τόσα κυβικά = τόσα κιλά , αλλά χωρίς πλήρωμα, εργαλεία, γρύλο, ανταλλακτικά κλπ. και πρέπει να διατηρείται σε όλο τον αγώνα.
2.7.3. Ελευθερίες - Περιορισμοί
2.7.3.1. Ελαστικά:
2.7.3.1.1. Το πλάτος και η διάμετρος των ελαστικών είναι ελεύθερα, με την προϋπόθεση ότι θα καλύπτονται πλήρως από το αμάξωμα ή τα πρόσθετα φτερά.
2.7.3.1.2. Δεν επιτρέπεται η χρήση αγωνιστικών ελαστικών, η χρήση των οποίων σε κοινό δρόμο δεν επιτρέπεται δηλαδή τα τύπου cross δεν θα παίζουν?. 2.7.3.1.3. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V, με δείκτη ταχύτητας μικρότερο από τα 100 χλμ./ώρα.
2.7.3.1.4. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν στο αυτοκίνητο περισσότερες από δύο ρεζέρβες.
2.7.3.1.5. Επιτρέπεται η αλλαγή της ρεζέρβας ανάγκης με μία κανονικών διαστάσεων.
2.7.3.2. Αμάξωμα - Σασί:
2.7.3.2.1. Επιτρέπεται η αφαίρεση υλικού, η πρόσθεση υλικού και η διαμόρφωση των φτερών για να χωρέσουν μεγαλύτερα ελαστικά. Σε καμία περίπτωση το πλάτος του αυτοκινήτου, χωρίς τους καθρέφτες, δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από τα δύο (2) μέτρα, εκτός αν το μοντέλο παραγωγής είναι πιο πλατύ.
2.7.3.2.2. Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικών ποδιών στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ο μόνος σκοπός των οποίων πρέπει να είναι η προστασία του αμαξώματος και των μηχανικών μερών από χτυπήματα. Σε καμία περίπτωση δε πρέπει να εξέχουν της περιμέτρου του οχήματος. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
2.7.3.2.3. Επιτρέπεται η ενίσχυση των σημείων στήριξης της ανάρτησης στο αμάξωμα, με την προσθήκη υλικού ή/και γέφυρες που ενώνουν τα σημεία.
2.7.3.2.4. Επιτρέπεται η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στο σασί και το αμάξωμα – body lift – με όποιον τρόπο και αν γίνεται αυτό. Δεν επιτρέπεται η αύξηση ή η μείωση του αριθμού των σημείων στήριξης και η αλλαγή της θέσης τους πάνω στο σασί.
2.7.3.2.5. Τα πλαϊνά προστατευτικά – φτεράκια, πλαϊνά, μαρσπιέδες, σκαλοπάτια – μπορούν να αφαιρεθούν, με την προϋπόθεση όταν δεν αφήνουν απροστάτευτα μηχανικά μέρη ή λαμαρίνες με οξείες γωνίες. Επιτρέπεται η αντικατάσταση τους με κατασκευές με ελάχιστη καμπυλότητα 10 εκατοστά.
2.7.3.2.6. Επιτρέπεται η αλλαγή των πλευρικών παραθύρων με πλαστικά.
2.7.3.2.7. Επιτρέπεται η αφαίρεση της ρεζέρβας και της βάσης της από την πίσω πόρτα, αν είναι τοποθετημένη εκεί. Αν έχει αφαιρεθεί η ρεζέρβα, πρέπει να αφαιρεθεί υποχρεωτικά και η βάση της.
2.7.3.2.8. Επιτρέπεται να αφαιρεθούν οι δύο πίσω πόρτες στα τετράπορτα αυτοκίνητα και η πίσω πόρτα σε όλα τα μοντέλα. Αυτό γιατί? Θα φεύγουν πράγματα αβέρτα...? Οι μπροστινές πόρτες πρέπει να είναι οι γνήσιες.
2.7.3.2.9. Επιτρέπεται η τοποθέτηση «εργάτη» - βίντσι. Τα ράουλα δεν επιτρέπεται να εξέχουν της περιμέτρου του αυτοκινήτου. Προτείνεται η χρήση γλίστρας. Σωστό. Αλλά άντε να τους πείσεις
2.7.3.2.10. Προφυλακτήρες
2.7.3.2.10.1. Οι εργοστασιακοί προφυλακτήρες μπορούν να αλλαχθούν με άλλους.
2.7.3.2.10.2. Οι καινούριοι προφυλακτήρες δεν πρέπει να αφήνουν ακάλυπτα μηχανικά μέρη, ούτε σε περίμετρο, ούτε καθ΄ ύψος.
2.7.3.2.10.3. Οι καινούριοι προφυλακτήρες δεν πρέπει να μεταβάλουν το μήκος του αυτοκινήτου περισσότερο από 10 εκατοστά σε σύνολο. Πάλι πρέπει να γνωρίζουμε το μήκος κάθε αυτοκινήτου2.7.3.2.10.4. Το υλικό των προφυλακτήρων είναι ελεύθερο. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
2.7.3.2.10.5. Δεν επιτρέπεται οι προφυλακτήρες να έχουν οξείες άκρες και τελειώματα. Η ελάχιστη καμπυλότητα στις άκρες πρέπει να είναι 10 εκατοστά.
2.7.3.2.10.6. Η τοποθέτηση των προφυλακτήρων πρέπει να είναι σταθερή και μόνιμη. Πρέπει να διατηρηθούν οι αρχικές τους στηρίξεις στο σασί ή το αμάξωμα. Πιστεύω ότι αν θες να μπορείς να τους βγάλεις με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρχουν αιχμές, γωνίες κτλ.
2.7.3.2.10.7. Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικής σκάρας στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, αν η κατασκευή της είναι από σωλήνες και στηρίζεται σταθερά και μόνιμα στους προφυλακτήρες. Η λειτουργικότητά της πρέπει να είναι μόνο η προστασία του αυτοκινήτου και η στήριξη πρόσθετων προβολέων. Δεν πρέπει να εξέχει της περιμέτρου του αυτοκινήτου, όπως αυτή ορίζεται από τους προφυλακτήρες. Δύσκολο να τους πείσεις2.7.3.2.11. Φώτα. Τα φώτα είναι ελεύθερα. Αν αλλαχθούν αυτά του κατασκευαστή, πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικά:
2.7.3.2.11.1. Φώτα πορείας εμπρός (2) και πίσω (2), ελάχιστης επιφάνειας 50 τετραγωνικών εκατοστών το καθένα.
2.7.3.2.11.2. Φώτα stop πίσω (2), κόκκινου χρώματος, που ενεργοποιούνται με το πεντάλ του φρένου, ελάχιστης επιφάνειας 50 τετραγωνικών εκατοστών το καθένα.
2.7.3.2.11.3. Δείκτες πορείας εμπρός (2) και πίσω (2), ελάχιστης επιφάνειας 25 τετραγωνικών εκατοστών, κίτρινου χρώματος.
2.7.3.2.11.4. Φως οπισθοπορείας πίσω (1), λευκού χρώματος, με ελάχιστη επιφάνεια 25 τετραγωνικά εκατοστά.
2.7.3.2.11.5. Φως ομίχλης πίσω (1), κόκκινου χρώματος, με ελάχιστη επιφάνεια 50 τετραγωνικά εκατοστά.
2.7.3.2.11.6. Σε περίπτωση νυχτερινού αγώνα επιτρέπεται η τοποθέτηση μέχρι 6 (έξη) πρόσθετων προβολέων. Οι βάσεις και ο τρόπος στήριξης δεν πρέπει να εγκυμονούν κινδύνους και να μην εξέχουν πάνω από δέκα εκατοστά της περιμέτρου του οχήματος.
2.7.3.2.11.7. Η τοποθέτηση των φώτων πρέπει να είναι μόνιμη, στιβαρή και να εξασφαλίζει την ορατότητά τους από εμπρός ή πίσω, ανάλογα με το που είναι τοποθετημένα.
2.7.3.2.12. Λασπωτήρες
2.7.3.2.12.1. Είναι υποχρεωτικοί και στους 4 τροχούς. Good!!!
2.7.3.2.12.2. Πρέπει να καλύπτουν όλο το πλάτος του τροχού.
2.7.3.2.12.3. Το κατώτερο σημείο τους δεν πρέπει να απέχει περισσότερο από 25 εκατοστά από το έδαφος,(θα προτιμούσα 10cm ) με το αυτοκίνητο σε στάση, χωρίς το πλήρωμα.


2.7.3.3. Εσωτερικό
2.7.3.3.1. Οι τροποποιήσεις σε χώρο των επιβατών δεν πρέπει να δημιουργούν κινδύνους για το πλήρωμα, ειδικά σε περίπτωση σύγκρουσης.
2.7.3.3.2. Επιτρέπεται η μετατροπή ή η αφαίρεση μερών του ταμπλό, των πλαϊνών προστατευτικών στις πόρτες ή τον ουρανό, με τη προϋπόθεση ότι αντικαθίστανται από μία ενιαία επιφάνεια, που δεν αφήνει έκθετα μηχανικά μέρη. Δεν πρέπει να παρουσιάζει γωνίες που προεξέχουν.
2.7.3.3.3. Τα υλικά επένδυσης μπορούν να αφαιρεθούν.
2.7.3.3.4. Επιτρέπεται η αφαίρεση ή/και η απενεργοποίηση του συστήματος αερόσακων.
2.7.3.3.5. Επιτρέπεται η αλλαγή των εμπρός καθισμάτων με άλλα, με την προϋπόθεση ότι τα καινούρια θα είναι τοποθετημένα πάνω στις αρχικές βάσεις ή σε πιστοποιημένες από τον κατασκευαστή τους βάσεις.
2.7.3.3.6. Επιτρέπεται η αλλαγή των ζωνών ασφαλείας με άλλες 4 σημείων. Τα σημεία πρόσδεσης πρέπει να παραμείνουν. Τα σημεία πρόσδεσης των ιμάντων ώμου πρέπει να είναι αυτά των πίσω ζωνών ασφαλείας. Προτείνεται η αλλαγή των ζωνών να συνοδεύεται από αλλαγή καθισμάτων με άλλα τα οποία είναι σχεδιασμένα για ζώνες 4 σημείων.
2.7.3.3.7. Επιτρέπεται η αφαίρεση της δεύτερης και της τρίτης – αν υπάρχει – σειράς καθισμάτων. Επιτρέπεται αυτά να είναι διπλωμένα.
2.7.3.3.8. Το αρχικό σύστημα θέρμανσης μπορεί να αφαιρεθεί. Πρέπει όμως να υπάρχει σύστημα ξεθαμπώματος του παρμπρίζ.
2.7.3.3.9. Το σύστημα κλιματισμού μπορεί να αφαιρεθεί.
2.7.3.3.10. Μπορεί να τοποθετηθεί στην οροφή θυρίδα εξαερισμού του αυτοκινήτου με μέγιστες διαστάσεις 10 εκατοστά σε ύψος και 50 εκατοστά σε πλάτος. Αρνητικόν! Σε ανατροπή είναι αδύνατο σημείο και μπάζει κοτρόνια και κλαδιά2.7.3.3.11. Το χειρόφρενο και ο επιλογέας του συστήματος ταχυτήτων είναι ελεύθερα.
2.7.3.3.12. Επιτρέπεται η τοποθέτηση roll cage. Αν υπάρχει πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες του άρθρου ασφαλείας. Το roll cage είναι υποχρεωτικό για τα ανοιχτά αυτοκίνητα. Εδώ είναι η μάχη
2.7.3.4. Κινητήρας – κιβώτιο – βοηθητικό: είναι ελεύθερα.
2.7.3.4.1. Η αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα, σε σχέση με τη μέγιστη ονομαστική του αυτοκινήτου παραγωγής, δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 30%. Άραγε θα είναι δηλωμένο στο υπουργείο?2.7.3.4.2. Η υπερτροφοδότηση, turbo ή supercharger, επιτρέπεται μόνο στους κινητήρες diesel. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου η υπερτροφοδότηση παρέχεται από τον κατασκευαστή στο στάνταρ μοντέλο του αυτοκινήτου.
2.7.3.4.3. Η εξάτμιση είναι ελεύθερη, με τον όρο ότι η στάθμη θορύβου είναι η νόμιμη από τον Κ.Ο.Κ. Nτεσιμπελόμετρο υπάρχει... Αλλά στο Ναύπλιο για παράδειγμα που μετρήθηκαν εθελοντικά τρία αυτοκίνητα για 103 dB που έλεγε κανονισμός βγήκαν και τα τρία εκτός... Η εξαγωγή της πρέπει να είναι μέσα στη περίμετρο του αυτοκινήτου. Τα Land Rover εργαστασικά ειναι παραβάτες 2.7.3.4.4. Αν αλλαχθεί το κιβώτιο ταχυτήτων, δεν επιτρέπεται αυτό να έχει περισσότερες από πέντε (5) σχέσεις.
2.7.3.4.5. Τα μπλοκέ διαφορικά, κάθε τύπου, είναι ελεύθερα.
2.7.3.5. Ανάρτηση:
2.7.3.5.1. Tα στοιχεία της ανάρτησης είναι ελεύθερα.
2.7.3.5.2. Ο αριθμός των ελατηρίων – σουστών και των αποσβεστήρων καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους είναι ελεύθερα.
2.7.3.5.3. Επιτρέπεται η αλλαγή από σούστες σε ελατήρια ή αντίστροφα.
2.7.3.5.4. Επιτρέπεται η αλλαγή από ξεχωριστά ελατήρια – αμορτισέρ σε γόνατα (coil over).
2.7.3.5.5. Επιτρέπεται η χρήση ελατηρίων αέρος. Χαμός θα γίνει...2.7.3.6. Φρένα
2.7.3.6.1. Είναι ελεύθερα, με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν και στους τέσσερις τροχούς και ενεργοποιούνται από το πεντάλ φρένων ταυτόχρονα.
2.7.3.6.2. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός φρένου παρκαρίσματος που θα ακινητοποιεί τουλάχιστον δύο τροχούς. Επιτρέπονται τα φρένα παρκαρίσματος στο κιβώτιο ταχυτήτων.
2.8. Ζ2 Normal
2.8.1. Περιγραφή: αυτοκίνητα παραγωγής με τις απαραίτητες αλλαγές για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός αγώνα. Διαγωνίζονται σε ειδικές τύπου reqularite και στις ειδικές των enduro.
2.8.2. Ελευθερίες - Περιορισμοί
2.8.2.1. Ελαστικά:
2.8.2.1.1. Ανάλογα με το αυτοκίνητο πρέπει να έχουν τη μέγιστη διάμετρο, όπως αυτή περιγράφεται στον πίνακα που επισυνάπτεται. Που επισυνάπτεται???2.8.2.1.2. Δεν επιτρέπεται η χρήση αγωνιστικών ελαστικών, η χρήση των οποίων σε κοινό δρόμο δεν επιτρέπεται. Τα είπαμε ήδη για τα cross.......2.8.2.1.3. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V, με δείκτη ταχύτητας μικρότερο από τα 100 χλμ./ώρα.
2.8.2.1.4. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν στο αυτοκίνητο περισσότερες από δύο ρεζέρβες.
2.8.2.1.5. Επιτρέπεται η αλλαγή της ρεζέρβας ανάγκης με μία κανονικών διαστάσεων.
2.8.2.2. Αμάξωμα - Σασί:
2.8.2.2.1. Δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η αφαίρεση υλικού από την εξωτερική επιφάνεια του αυτοκινήτου με στόχο να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τα ελαστικά.
2.8.2.2.2. Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικών ποδιών στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ο μόνος σκοπός των οποίων πρέπει να είναι η προστασία του αμαξώματος και των μηχανικών μερών από χτυπήματα. Σε καμία περίπτωση δε πρέπει να εξέχουν της περιμέτρου του οχήματος. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
2.8.2.2.3. Επιτρέπεται η ενίσχυση των σημείων στήριξης της ανάρτησης στο αμάξωμα, με την προσθήκη υλικού ή/και γέφυρες που ενώνουν τα σημεία. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει οι ενισχύσεις αυτές να αλλάξουν τη θέση των σημείων στήριξης της ανάρτησης.
2.8.2.2.4. Είναι απαραίτητο να διατηρούνται οι προφυλακτήρες του κατασκευαστή και εμπρός και πίσω. Επιτρέπεται η τοποθέτηση μεταλλικού προφυλακτήρα πίσω στα pick ups (φορτηγάκια), με την προϋπόθεση ότι η ελάχιστη καμπυλότητα θα είναι 10 εκατοστά. Άλλος καβγάς αυτός....
2.8.2.2.5. Τα πλαϊνά προστατευτικά – φτεράκια, πλαϊνά, μαρσπίεδες, σκαλοπάτια – μπορούν να αφαιρεθούν, με την προϋπόθεση όταν δεν αφήνουν απροστάτευτα μηχανικά μέρη ή λαμαρίνες με οξείες γωνίες. Δεν επιτρέπεται η αντικατάσταση τους όμως αν αφαιρεθούν. Και με τα rock sliders τι γίνεται?
2.8.2.2.6. Δεν επιτρέπεται η αλλαγή των πλευρικών παραθύρων με πλαστικά.
2.8.2.2.7. Επιτρέπεται η αφαίρεση της ρεζέρβας και της βάσης της από την πίσω πόρτα, αν είναι τοποθετημένη εκεί. Αν έχει αφαιρεθεί η ρεζέρβα, πρέπει να αφαιρεθεί υποχρεωτικά και η βάση της.
2.8.2.2.8. Δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή στα φώτα και τους δείκτες πορείας. Επιτρέπεται μόνο η αφαίρεση των προβολέων ομίχλης, αν είναι ξεχωριστοί από τα κύρια φώτα εμπρός.
2.8.2.2.9. Σε περίπτωση νυχτερινού αγώνα επιτρέπεται η τοποθέτηση μέχρι 4 (τεσσάρων) πρόσθετων προβολέων. Οι βάσεις και ο τρόπος στήριξης δεν πρέπει να εγκυμονούν κινδύνους και να μην εξέχουν πάνω από δέκα εκατοστά της περιμέτρου του οχήματος.
2.8.2.2.10. Επιτρέπεται η τοποθέτηση «εργάτη» - βίντσι – με την προϋπόθεση ότι δεν απαιτεί αλλαγή του προφυλακτήρα. Τα ράουλα δεν επιτρέπεται να εξέχουν της περιμέτρου του αυτοκινήτου. Προτείνεται η χρήση γλίστρας. Τα είπαμε παραπάνω2.8.2.2.11. Λασπωτήρες
2.8.2.2.11.1. Είναι υποχρεωτικοί και στους 4 τροχούς.
2.8.2.2.11.2. Πρέπει να καλύπτουν όλο το πλάτος του τροχού.
2.8.2.2.11.3. Το κατώτερο σημείο τους δεν πρέπει να απέχει περισσότερο από 25 εκατοστά από το έδαφος, με το αυτοκίνητο σε στάση, χωρίς το πλήρωμα. Τα είπαμε παραπάνω

2.8.2.3. Εσωτερικό
2.8.2.3.1. Δεν επιτρέπεται η μετατροπή ή η αφαίρεση μερών του ταμπλό, των πλαϊνών προστατευτικών στις πόρτες ή τον ουρανό, παρά μόνο αν επιβάλλεται για την τοποθέτηση roll cage.
2.8.2.3.2. Επιτρέπεται η αφαίρεση ή/και η απενεργοποίηση του συστήματος αερόσακων.
2.8.2.3.3. Επιτρέπεται η αλλαγή των εμπρός καθισμάτων με άλλα,με την προϋπόθεση ότι τα καινούρια θα είναι τοποθετημένα πάνω στις αρχικές βάσεις ή σε πιστοποιημένες από τον κατασκευαστή τους βάσεις.
2.8.2.3.4. Επιτρέπεται η αλλαγή των ζωνών ασφαλείας με άλλες 4 σημείων. Τα σημεία πρόσδεσης πρέπει να παραμείνουν. Τα σημεία πρόσδεσης των ιμάντων ώμου πρέπει να είναι αυτά των πίσω ζωνών ασφαλείας. Προτείνεται επιβάλλεται η αλλαγή των ζωνών να συνοδεύεται από αλλαγή καθισμάτων με άλλα τα οποία είναι σχεδιασμένα για ζώνες 4 σημείων.
2.8.2.3.5. Δεν επιτρέπεται η αφαίρεση της δεύτερης και της τρίτης – αν υπάρχει – σειράς καθισμάτων. Λάθος αυτό! Επιτρέπουμε να φεύγουν οι πόρτες αλλά όχι τα καθίσματα???? ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!! Επιτρέπεται αυτά να είναι διπλωμένα.
2.8.2.3.6. Επιτρέπεται η τοποθέτηση roll cage. Αν υπάρχει πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες του άρθρου ασφαλείας.
2.8.2.4. Κινητήρας – κιβώτιο – βοηθητικό:
2.8.2.4.1. Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και το βοηθητικό κιβώτιο – όταν υπάρχει, πρέπει να είναι απαραίτητα αυτά του κατασκευαστή του αυτοκινήτου.
2.8.2.4.2. Επιτρέπεται η αλλαγή μόνο με άλλα τα οποία προβλέπονται για το ίδιο αυτοκίνητο. Σε αυτή την περίπτωση ο αγωνιζόμενος πρέπει να διαθέτει επίσημα πειστήρια – χαρτιά – από την εταιρία κατασκευής ότι το μοντέλο αυτό πωλείται ή πωλείτο με αυτές τις προδιαγραφές.
2.8.2.4.3. Τα μπλοκέ διαφορικά, κάθε τύπου, είναι ελεύθερα.
2.8.2.5. Ανάρτηση:
2.8.2.5.1. Tα στοιχεία της ανάρτησης είναι ελεύθερα. Απαγορεύεται όμως να αλλάξουν τα σημεία στήριξης πάνω στο αμάξωμα ή το σασί.
2.8.2.5.2. Πρέπει επίσης να διατηρηθεί ο αριθμός των ελατηρίων – σουστών και των αποσβεστήρων καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους.
2.8.2.5.3. Δεν επιτρέπεται η αλλαγή από σούστες σε ελατήρια ή αντίστροφα.
2.8.2.5.4. Δεν επιτρέπεται η αλλαγή από ξεχωριστά ελατήρια – αμορτισέρ σε γόνατα (coil over).\
2.8.2.5.5. Δεν επιτρέπεται η χρήση ελατηρίων αέρος, αν αυτό δεν προβλέπεται από τον κατασκευαστή.
2.8.2.5.6. Απαγορεύεται η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στο σασί και το αμάξωμα – body lift – με όποιον τρόπο και αν γίνεται αυτό. Απαγορεύεται επίσης η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στις γέφυρες και το αμάξωμα.
2.8.2.6. Φρένα
2.8.2.6.1. Δεν επιτρέπονται αλλαγές στα εργοστασιακά φρένα του αυτοκινήτου,
2.8.2.6.2. Τα υλικά τριβής είναι ελεύθερα.
2.8.2.6.3. Η απενεργοποίηση του ABS επιτρέπεται.


Είναι μεγάλη ιστορία αυτή η κατηγορία και χωράει πολλή κουβέντα...2.9. Ζ1 Entry
2.9.1. Περιγραφή: αυτοκίνητα παραγωγής με τις απαραίτητες αλλαγές για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός αγώνα. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας δεν θα συμμετάσχουν στις ειδικές δοκιμασίες. Θα ακολουθούν μόνο τη διαδρομή. Αφορά μόνο πληρώματα χωρίς συμμετοχή σε αγώνες τις προηγούμενες χρονιές.
2.9.2. Ελευθερίες - Περιορισμοί
2.9.2.1. Ελαστικά:
2.9.2.1.1. Ανάλογα με το αυτοκίνητο πρέπει να έχουν τη μέγιστη διάμετρο, όπως αυτή περιγράφεται στον πίνακα που επισυνάπτεται.
2.9.2.1.2. Δεν επιτρέπεται η χρήση αγωνιστικών ελαστικών, η χρήση των οποίων σε κοινό δρόμο δεν επιτρέπεται.
2.9.2.1.3. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V, με δείκτη ταχύτητας μικρότερο από τα 100 χλμ./ώρα.
2.9.2.1.4. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν στο αυτοκίνητο περισσότερες από 2 ρεζέρβες για αγώνες άνω των 400 χλμ. Αλλιώς μόνο μία Χμμμ...2.9.2.1.5. Επιτρέπεται η αλλαγή της ρεζέρβας ανάγκης με μία κανονικών διαστάσεων.
2.9.2.2. Αμάξωμα - Σασί:
2.9.2.2.1. Δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η αφαίρεση υλικού από την εξωτερική επιφάνεια του αυτοκινήτου με στόχο να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τα ελαστικά.
2.9.2.2.2. Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικών ποδιών στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ο μόνος σκοπός των οποίων πρέπει να είναι η προστασία του αμαξώματος και των μηχανικών μερών από χτυπήματα. Σε καμία περίπτωση δε πρέπει να εξέχουν της περιμέτρου του οχήματος. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
2.9.2.2.3. Επιτρέπεται η ενίσχυση των σημείων στήριξης της ανάρτησης στο αμάξωμα, με την προσθήκη υλικού ή/και γέφυρες που ενώνουν τα σημεία. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει οι ενισχύσεις αυτές να αλλάξουν τη θέση των σημείων στήριξης της ανάρτησης.
2.9.2.2.4. Είναι απαραίτητο να διατηρούνται οι προφυλακτήρες του κατασκευαστή και εμπρός και πίσω. Επιτρέπεται η τοποθέτηση μεταλλικού προφυλακτήρα πίσω στα pick ups (φορτηγάκια), με την προϋπόθεση ότι η ελάχιστη καμπυλότητα θα είναι 10 εκατοστά.
2.9.2.2.5. Τα πλαϊνά προστατευτικά – φτεράκια, πλαϊνά, μαρσπίεδες, σκαλοπάτια – μπορούν να αφαιρεθούν, με την προϋπόθεση όταν δεν αφήνουν απροστάτευτα μηχανικά μέρη ή λαμαρίνες με οξείες γωνίες. Δεν επιτρέπεται η αντικατάσταση τους όμως αν αφαιρεθούν.
2.9.2.2.6. Δεν επιτρέπεται η αλλαγή των πλευρικών παραθύρων με πλαστικά.
2.9.2.2.7. Επιτρέπεται η αφαίρεση της ρεζέρβας και της βάσης της από την πίσω πόρτα, αν είναι τοποθετημένη εκεί. Αν έχει αφαιρεθεί η ρεζέρβα, πρέπει να αφαιρεθεί υποχρεωτικά και η βάση της.
2.9.2.2.8. Δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή στα φώτα και τους δείκτες πορείας. Επιτρέπεται μόνο η αφαίρεση των προβολέων ομίχλης, αν είναι ξεχωριστοί από τα κύρια φώτα εμπρός.
2.9.2.2.9. Σε περίπτωση νυχτερινού αγώνα επιτρέπεται η τοποθέτηση μέχρι 4 (τεσσάρων) πρόσθετων προβολέων. Οι βάσεις και ο τρόπος στήριξης δεν πρέπει να εγκυμονούν κινδύνους και να μην εξέχουν πάνω από δέκα εκατοστά της περιμέτρου του οχήματος.
2.9.2.2.10. Επιτρέπεται η τοποθέτηση «εργάτη» - βίντσι – με την προϋπόθεση ότι δεν απαιτεί αλλαγή του προφυλακτήρα. Τα ράουλα δεν επιτρέπεται να εξέχουν της περιμέτρου του αυτοκινήτου. Προτείνεται η χρήση γλίστρας.
2.9.2.2.11. Λασπωτήρες
2.9.2.2.11.1. Είναι υποχρεωτικοί και στους 4 τροχούς.
2.9.2.2.11.2. Πρέπει να καλύπτουν όλο το πλάτος του τροχού.
2.9.2.2.11.3. Το κατώτερο σημείο τους δεν πρέπει να απέχει περισσότερο από 25 εκατοστά από το έδαφος, με το αυτοκίνητο σε στάση, χωρίς το πλήρωμα.

2.9.2.3. Εσωτερικό
2.9.2.3.1. Δεν επιτρέπεται η μετατροπή ή η αφαίρεση μερών του ταμπλό, των πλαϊνών προστατευτικών στις πόρτες ή τον ουρανό, παρά μόνο αν επιβάλλεται για την τοποθέτηση roll cage.
2.9.2.3.2. Επιτρέπεται η αφαίρεση ή/και η απενεργοποίηση του συστήματος αερόσακων.
2.9.2.3.3. Επιτρέπεται η αλλαγή των εμπρός καθισμάτων με άλλα,με την προϋπόθεση ότι τα καινούρια θα είναι τοποθετημένα πάνω στις αρχικές βάσεις ή σε πιστοποιημένες από τον κατασκευαστή τους βάσεις.
2.9.2.3.4. Επιτρέπεται η αλλαγή των ζωνών ασφαλείας με άλλες 4 σημείων. Τα σημεία πρόσδεσης πρέπει να παραμείνουν. Τα σημεία πρόσδεσης των ιμάντων ώμου πρέπει να είναι αυτά των πίσω ζωνών ασφαλείας. Προτείνεται η αλλαγή των ζωνών να συνοδεύεται από αλλαγή καθισμάτων με άλλα τα οποία είναι σχεδιασμένα για ζώνες 4 σημείων.
2.9.2.3.5. Δεν επιτρέπεται η αφαίρεση της δεύτερης και της τρίτης – αν υπάρχει – σειράς καθισμάτων. Επιτρέπεται αυτά να είναι διπλωμένα.
2.9.2.3.6. Επιτρέπεται η τοποθέτηση roll cage. Αν υπάρχει πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες του άρθρου ασφαλείας.
2.9.2.4. Κινητήρας – κιβώτιο – βοηθητικό:
2.9.2.4.1. Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και το βοηθητικό κιβώτιο – όταν υπάρχει, πρέπει να είναι απαραίτητα αυτά του κατασκευαστή του αυτοκινήτου.
2.9.2.4.2. Επιτρέπεται η αλλαγή μόνο με άλλα τα οποία προβλέπονται για το ίδιο αυτοκίνητο. Σε αυτή την περίπτωση ο αγωνιζόμενος πρέπει να διαθέτει επίσημα πειστήρια – χαρτιά – από την εταιρία κατασκευής ότι το μοντέλο αυτό πωλείται ή πωλείτο με αυτές τις προδιαγραφές.
2.9.2.4.3. Τα μπλοκέ διαφορικά, κάθε τύπου, είναι ελεύθερα.
2.9.2.5. Ανάρτηση:
2.9.2.5.1. Tα στοιχεία της ανάρτησης είναι ελεύθερα. Απαγορεύεται όμως να αλλάξουν τα σημεία στήριξης πάνω στο αμάξωμα ή το σασί.
2.9.2.5.2. Πρέπει επίσης να διατηρηθεί ο αριθμός των ελατηρίων – σουστών και των αποσβεστήρων καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους.
2.9.2.5.3. Δεν επιτρέπεται η αλλαγή από σούστες σε ελατήρια ή αντίστροφα.
2.9.2.5.4. Δεν επιτρέπεται η αλλαγή από ξεχωριστά ελατήρια – αμορτισέρ σε γόνατα (coil over).\
2.9.2.5.5. Δεν επιτρέπεται η χρήση ελατηρίων αέρος, αν αυτό δεν προβλέπεται από τον κατασκευαστή.
2.9.2.5.6. Απαγορεύεται η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στο σασί και το αμάξωμα – body lift – με όποιον τρόπο και αν γίνεται αυτό. Απαγορεύεται επίσης η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στις γέφυρες και το αμάξωμα.
2.9.2.6. Φρένα
2.9.2.6.1. Δεν επιτρέπονται αλλαγές στα εργοστασιακά φρένα του αυτοκινήτου,
2.9.2.6.2. Τα υλικά τριβής είναι ελεύθερα.
2.9.2.6.3. Η απενεργοποίηση του ABS επιτρέπεται
Πίνακας διαστάσεων ελαστικών
Κυβισμός Μέγιστη Διάμετρος
Μέχρι 1300 κ.εκ. 720 χιλιοστά
1300 – 2000 κ.εκ. 770 χιλιοστά

Παρακάτω βάζω μερικές από τις προτάσεις που έχουν έρθει
1.6.3.3.13Μηπως θα πρέπει να προστεθεί το " εφ οσον υπάρχει rollcage το οποίο πρέπει
να ειναι καλυμμένο με αφρώδες υλικό στα πιθανα σημεία επαφης με το πληρωμα, τοτε
υποχρεωτικά θα πρεπι να υπάρχουν καθίσματα bucket ( ως αναφερονται και
προδιαγράφονται) και ζώνες 4 σημείων"??


1.7.2.3.6.Αλλαγη σε " rollcage ή rollbar" και σε περιπτωση cage να ισχύουν τα της
παραγράφου που πρότεινα παραπάνω ( ίσως χωρις ντε και καλά να ειναι ΔΟΑ τα καθίσματα
εδώ.)

1.7.2.4.1.Θα προτεινα να γινει πρόβλεψη να αναφέρεται συγκεκριμένα και το
ηλεκτρονικό κύκλωμα διαχειρησης του κινητήρα να διατηρείται το εργοστασιακό για να
μην μπαίνουμε σε διαδικασία "ερμηνειών".

.


Στην παραγραφο περι κινητηρα θα πρότεινα να ειναι αποδέκτη η μετατροπη απο
υδραργυρικο σε ηλεκτρικο βαντιλατέρ... ( και δεν το λεω μονο για τον εαυτό μου!! η
αλλαγή έχει γίνει από αρκετους απο οτι ξερω)
Πάνω από 2000 κ.εκ. 830 χιλιοστά


Επίσης ζητήθηκε από οργανωτή η NORMAL να μπορεί να αφαιρέσει προσυλακτήρα αλλά και να έχει έως 5cm body lift
Άβαταρ μέλους
kos4wd
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 401
Εγγραφή: 20 Δεκ 2002, 17:04
Τοποθεσία: ΚΩΣ

Επιστροφή στο Αγώνες αυτοκινήτων

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 9 επισκέπτες