Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ANAKOINΩΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 4Χ4 ΛΑΡΙΣΑΣ

4Χ4, Enduro, Trophy & Trial, Rally κ.α.

ANAKOINΩΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 4Χ4 ΛΑΡΙΣΑΣ

Δημοσίευσηαπό kos4wd » 25 Φεβ 2010, 22:34

Πριν από 18 μήνες στην Συνάντηση της Λάρισας, μια ομάδα από 37 (!) λέσχες και οργανωτές αγώνων αποφάσισε να βάλει τις αρχές για μια ορθολογιστική ανάπτυξη του χώρου του 4Χ4 και ιδιαίτερα των αγώνων. Η συνάντηση αυτή εξέλεξε μία 5μελη επιτροπή, για συντονισμό των προσπαθειών αυτών, μέλη της οποίας είμαστε.

Μέσα στους 18 μήνες που πέρασαν η επιτροπή κατάφερε αρκετά, ολιγώρησε σε κάποια άλλα, αλλά συνολικά ενδιαφέρθηκε για την ανάπτυξη του χώρου, παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες. Σαν κύριο χαρακτηριστικό θα θέλαμε να αναφέρουμε την ένταξή της στην αντίστοιχη επιτροπή της ΕΘΕΑ, που αν και στην αρχή φάνηκε σαν θετική, κατέληξε ουσιαστικά στον αποσυντονισμό της ομάδας της Λάρισας, μέσα στην πολυφωνία της 10μελούς επιτροπής, που συνεδρίαζε πάντα χωρίς απαρτία. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό ήταν η άρνηση του επικεφαλή της 10μελούς να ορίσει ημερομηνίες που να δίνουν τη δυνατότητα στα μέλη από την επαρχεία να συμμετάσχουν. Και βέβαια μέλη από την επαρχεία, 3 στον αριθμό, είχε μόνο η 5μελής της Λάρισας! Στο ίδιο πνεύμα και η απροθυμία να γίνουν αποδεκτές τηλεδιασκέψεις από το τηλέφωνο,αλλά κσι συζητήσεις σε forum όπως προτάθηκε πολλές φορές από την 5μελη.

Ας δούμε λοιπόν τι κατάφερε να κάνει η επιτροπή σε σχέση με όσα αποφασίστηκαν στη Λάρισα:
• Να είναι δεσμευτική η κάθε απόφαση και για όσους διαφωνούν; Αποφασίστηκε ομόφωνα να είναι δεσμευτική.
Δυστυχώς ΚΑΠΟΙΟΙ συμμετέχοντες , παρόλο που δεσμεύτηκαν για το αντίθετο, δέχτηκαν να συμμετάσχουν στην 10μελή της ΕΘΕΑ, «συμπληρώνοντας» την επιτροπή της Λάρισας.

• Πώς να γίνει η διαχείριση του θέματος αγώνες; Με μία αποχή από τη ψηφοφορία ψηφίστηκε το εξής: δημιουργούμε επιτροπή και ζητάμε από την ΕΛΠΑ να την αποδεχθεί με δικό της προεδρεύοντα. Αν δεν την αποδεχθεί, τότε οι δύο επιτροπές, δική μας και της ΕΛΠΑ και να συνεργάζονται οι δύο επιτροπές.
Η επιτροπή έγινε μία, αλλά τελικά δεν υπήρξε συνεργασία!

• Ισχύς κανονισμών: ομόφωνα αποφασίστηκε να μην αλλάζουν οι κανονισμοί αγώνων κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ιδιαίτερα πριν τον αγώνα και περισσότερο στους τρόπους χρονομέτρησης.
Επιτεύχθηκε στο μέγιστο βαθμό.

• Δημιουργία και αλλαγή κανονισμών: με δύο ψήφους κατά, αποφασίστηκε να το χειρίζεται η επιτροπή με ενημέρωση των αγωνιζομένων.
Η 5μελης επιτροπή εργάστηκε πάνω στον τομέα και πρωταγωνίστησε στην σύνταξη των κανονισμών του 2009 και του 2010. Το θέμα ήταν ότι με πρωταγωνιστές ΜEΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ, οι προτάσεις αυτές καταστρατηγήθηκαν, παρόλο που στις περισσότερες των περιπτώσεων πέρασαν με πλειοψηφία από τη 10μελή.
Παραδείγματα; Ο κανονισμός των αγώνων αντοχής το 2009, το θέμα του roll cage στην Κ2 κλπ.

• Κόστος συμμετοχής στους αγώνες: αποφασίστηκε ομόφωνα να μην μπει μπλαφόν στο παράβολο συμμετοχής.
Επιτεύχθηκε σε κάποιο βαθμό.

• Θέμα ασφαλείας, με κορδέλες ασφαλείας στα trial: αποφασίστηκε ομόφωνα να μπει υποχρεωτικά δίχτυ στις ειδικές trial, trophy και wild terrain στα 2 μέτρα από την ειδική. Όπου χρειάζεται στα trophy.
Παρ΄ όλες τις επισημάνσεις της 5μελούς και τις διαβεβαιώσεις ότι θα εφαρμοστεί, δεν μπήκε ποτέ στο γενικό κανονισμό.(EΩΣ ΣΗΜΕΡΑ)

• Υποχρεωτικό Roll Cage: ΄
o αποφασίστηκε με 15 ψήφους υπέρ να γίνει υποχρεωτικό το roll cage σε αγώνες Trophy και Wild Terrain από το 2009.
o Στους αγώνες Enduro, Trail Ride και Αντοχής, με 12 ψήφους υπέρ, αποφασίστηκε να είναι υποχρεωτικό το roll cage στη μεγάλη κατηγορία από το 2010.
o Για τα trial η απόφαση αναβλήθηκε για να ενσωματωθεί με τους νέους κανονισμούς. Σίγουρα θα ενσωματωθεί με την Κ3, ίσως και με την Κ2.
Εφαρμόστηκαν επακριβώς παρά την περί αντιθέτου απόψεως των περισσότερων οργανωτών οι οποίοι δεν επιθυμούσαν roll cage στη K2 αλλά μείωση επικινδυνότητας εμποδίων .

• Υποχρεωτική χρήση κράνους στους αγώνες με απλές: με 7 ψήφους υπέρ, ψηφίστηκε η υποχρεωτική χρήση κράνους σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, σε όλους τους τύπους αγώνων. 4 ψήφους έλαβε η πρόταση να είναι υποχρεωτικό μόνο στα trophy. 1 ψήφο έλαβε η πρόταση να είναι στη διακριτική ευχέρεια του οργανωτή.
Παρόλο που επισημάνθηκε πολλές φορές, δε στάθηκε ικανό να ενσωματωθεί στους κανονισμούς.

• Αγώνες και έπαθλα: με ομόφωνη απόφαση τη διαχείριση των επάθλων και του αριθμού των αγώνων έχει η επιτροπή.
Έγιναν βήματα προς το καλύτερο, παρόλο που η πολιτική της ΕΘΕΑ ήταν τελείως αντίθετη με αυτή της 5μελους, ιδίως στον αριθμό των αγώνων , αλλά και στην απόδοση επάθλων σε οργανωτές που ουδέποτε είχαν πάρει έγκριση από την επιτροπή

• Ενοποίηση επάθλων: αποφασίστηκε ομόφωνα να διαχειριστεί η επιτροπή την ενοποίηση των επάθλων enduro, trail ride και αντοχής σε συνεργασία με τους οργανωτές. Για τα trophy και τα wild terrain μετά τη διαμόρφωση του προγράμματος. Αποφασίστηκε παράλληλα να μην υπάρχει έπαθλο στο οποίο όλοι οι αγώνες θα γίνονται από έναν οργανωτή.
Μερική εφαρμογή. Για τους δικούς της λόγους η ΕΘΕΑ, αγνοώντας ακόμη και αυτή την απόφαση της 10μελους, ανακοίνωσε έπαθλο trail ride το 2009 και το 2010. Enduro, Trail Ride και αντοχής ενοποιήθηκαν στο Πρωτάθλημα 4Χ4 2009 και 2010. Τα Trophy και τα Wild Terrain το ίδιο, στο αντίστοιχο κύπελλο.

• Πρόσβαση στα δάση, πετρελαιοκίνηση στα αστικά κέντρα: αποφασίστηκε ομόφωνα να το δούμε γενικά με παραστάσεις της επιτροπής, δημοσιοποίηση των ενεργειών μαζεύοντας τις δράσεις των λεσχών και να δείξουμε το καλό μας πρόσωπο με αναφορές και κείμενα αρκετές φορές τον χρόνο.
Δυστυχώς δεν έγινε τίποτε από τα παραπάνω, ευθύνη της 5μελους.

• Εθνική ομάδα 4Χ4: αποφασίστηκε ομόφωνα να προσπαθούμε να είναι αντιπροσωπεία Ελλάδας οι συμμετέχοντες σε εκδηλώσεις και αγώνες 4Χ4 του εξωτερικού.
Δυστυχώς δεν εφαρμόστηκε, γιατί ποτέ δε ζητήθηκε από την 5μελη.

• Τεχνικός κανονισμός trial: αποφασίστηκε ομόφωνα να ανατεθεί στην επιτροπή, η οποία έχει την υποχρέωση να τον γνωστοποιήσει στις λέσχες για αλλαγές.
Έγινε, δημοσιοποιήθηκε, έγιναν προτάσεις, έγιναν αλλαγές, αλλά στο τελικό στάδιο αγνοήθηκε από την ΕΘΕΑ, λόγω της επέμβασης ατόμων της 10μελούς, που επέβαλαν άλλα, για να μην κάνουν τελικά αγώνες!

Σε γενικά πλαίσια:
Προσπαθήσαμε ν’ αλλάξουμε το κατεστημένο και δεν τα καταφέραμε στο βαθμό που θα θέλαμε.
Κάναμε μεγάλη προσπάθεια για να βρεθούμε όλοι μας για πρώτη φορά στη Λάρισα αλλά και για να πιέσουμε την ΕΛΠΑ να μας ακούσει.
Και ελπίζουμε η ομοσπονδία που …έτρεξε η ΕΛΠΑ (φοβούμενοι δική μας πρωτοβουλία) μετά από τη Λάρισα να προσφέρει στο χώρο μας και όχι μόνο στην εξ Αθηνών (κατά 70%) επιτροπή μας
Γεγονός είναι ότι έγινε δουλειά μετά τη Λάρισα.
Συζητήθηκαν κανονισμοί και ψηφίστηκαν, έστω και αν και η ΕΘΕΑ τους αγνόησε.
Μπορεί κάποτε να μη ξέραμε ποιος αποφάσιζε και τι αποφάσιζε αλλά τουλάχιστον τώρα ξέρουμε.
Τουλάχιστον η Λάρισα πέτυχε κάποιο από τους στόχους της. Η ΕΛΠΑ- ΕΘΕΑ ασχολήθηκε με το 4Χ4 για πρώτη φορά.
Και μάλιστα αναγκάστηκε να βάλει σε επιτροπή άτομα που δεν είναι του περιβάλλοντός της.
Παρόλη την αποδέσμευση της 10μελούς από τα καθήκοντά της, προς «αντικατάστασή» της, η 5μελής Επιτροπή 4Χ4 που προέκυψε από τη συνάντηση στη Λάρισα, θεωρεί ότι οφείλει να συνεχίσει τη δραστηριότητάς της με αλλαγμένα πρόσωπα , απαλλαγμένη μάλιστα από τις δυσχέρειες που επιβλήθηκαν στη λειτουργία τους. Μένουν άλλωστε πολλά άλυτα προβλήματα, τα οποία χρίζουν αντιμετώπισης.
• Να ζητείται οι κανονισμοί να γράφονται και να ανακοινώνονται σε εύθετο χρόνο, για να μπορούν αγωνιζόμενοι και οργανωτές να προετοιμάζονται.
• Να αποφευχθεί η μη ολοκλήρωση επάθλων και η κατάργηση επάθλων. Θα προσπαθήσουμε να μη συνεχιστεί και να βρεθούν τα αίτια όταν αυτό γίνεται.
• Να κάνουμε να μετρά περισσότερο η γνώμη αγωνιζόμενων και των οργανωτών στη σύνταξη των κανονισμών, ακόμα και αν αυτοί προέρχονται από την επαρχία.
• Να επιβάλλουμε στην όποια επιτροπή 4Χ4 της ΕΘΕΑ να ενημερώνει τους οργανωτές και ενδιαφερόμενους μετά από τις συνεδριάσεις για τις όποιες αποφάσεις έχουν ληφθεί.
• Να μη σταματήσουν να θεωρούνται παιδιές αγώνες με χαμηλή επικινδυνότητα οι αγώνες 4Χ4. Η απόφαση της ΕΘΕΑ προς το αντίθετο θεωρούμε ότι είναι λάθος και θα επιβαρύνει το κόστος των αγωνιζομένων.
• Να παραμείνει η ημερήσια licence όπως και στους αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων.
• Προώθηση του super trial που ψηφίστηκε απ όλους αλλά ποτέ δεν έγινε. Τρεις άνθρωποι ανέλαβαν τον αγώνα εδώ και 10 μήνες (ο ένας της επιτροπής) και δεν έκαναν τίποτα.
• Να αποκαλύπτεται το περίεργο των αποφάσεων της ΕΘΕΑ και το ποιοι τις επιβάλουν.

Ελπίζουμε ότι στην προσπάθειά μας αυτή θα έχουμε τη συμπαράσταση όλων, αγωνιζόμενων, οργανωτών και φίλων του 4Χ4, ιδίως σε μία περίοδο όπου το σπορ έχει πολλά προβλήματα να αντιμετωπίσει.



Η 5μελης Επιτροπή 4Χ4 της Λάρισας

Αθανασίου Γιάννης
Βλασακίδης Φίλιππος
Γώγου Θωμάς
Μήλας Παναγιώτης
Σιδέρης Χρήστος
Άβαταρ μέλους
kos4wd
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 401
Εγγραφή: 20 Δεκ 2002, 17:04
Τοποθεσία: ΚΩΣ

Επιστροφή στο Αγώνες αυτοκινήτων

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 35 επισκέπτες

cron