Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Πρόταση κανονισμού για τα Trial 4X4

4Χ4, Enduro, Trophy & Trial, Rally κ.α.

Πρόταση κανονισμού για τα Trial 4X4

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 03 Σεπ 2003, 16:25

Αυτή σε γενικές γραμμές είναι μία πρόταση για το πώς μπορούν να γίνονται οι αγώνες Trial. Σύγνωμη για το μέγεθος του κειμένου αλλά δεν βρήκα πιό μαζεμένη μορφή.

Σχολιάστε κάθε άρθρο για να φτάσουμε σε κάτι καλό. Και ποιός ξέρει, ίσως εισακουστούν οι προτάσεις μας!!!

Τα πιό πολλά είναι απο υπάρχοντες κανονισμούς του εξωτερικού.

Γιάννης Αθανασίου

Διεξαγωγή

1. Ο υπεύθυνος εμποδίων θα κατοχυρώνει τις ποινές που σημειώνουν οι κριτές και θα είναι ο μόνος που θα κρίνει όπισθεν και λοιπά. Ο υπεύθυνος θα ανακοινώνει δυνατά τις παραβάσεις ούτως ώστε να γίνονται αυτές αισθητές από το κοινό.

2. Ο υπεύθυνος εμποδίου σημειώνει μετά το πέρας της δοκιμής, τις ποινές στο καρνέ με το οποίο έχει εφοδιάσει η οργάνωση τον αγωνιζόμενο. Η τελική βαθμολογία βγαίνει από τα αναγραφόμενα στα καρνέ των αγωνιζομένων. Αν υπάρξει αμφιβολία τα καρνέ συγκρίνονται με τις λίστες του υπεύθυνου εμποδίων.

3. Σε κάθε εμπόδιο υπάρχει ένας μέγιστος χρόνος εκτέλεσης (προτεινόμενος τα 3 λεπτά). Αν ο αγωνιζόμενος ξεπεράσει το χρόνο αυτό, θα θεωρείται ότι ξεπέρασε το μέγιστο αριθμό προσπαθειών, θα σταματά την προσπάθεια και θα χρεώνεται με την ποινή που προβλέπεται για αποτυχία περάσματος του εμποδίου με την 3η προσπάθεια.

4. Η τέλεση του αγώνα γίνεται εμπόδιο εμπόδιο, με τους ίδιους κριτές και τον ίδιο υπεύθυνο εμποδίου.

5. Σε κάθε αγώνα θα υπάρχουν 5 δυάδες εμποδίων (6 αν τα SUV θεωρηθούν άλλη κατηγορία), με κλιμακούμενη δυσκολία. Τα αυτοκίνητα της Κατηγορίας Παραγωγής (Ν) θα κάνουν τις τρεις πρώτες δυάδες. Τα αυτοκίνητα της Ελεύθερης Κατηγορίας (Α) θα κάνουν την 2η, 3η και 4η δυάδα και τα αυτοκίνητα της TOP Κατηγορίας (Β) την 3η, 4η και 5η δυάδα. Τα δύο πρώτα εμπόδια θα πρέπει να είναι πολύ εύκολα και τα δύο τελευταία ιδιαίτερα δύσκολα.

7. Κάθε αυτοκίνητο συμμετέχει στον αγώνα με πλήρωμα δύο άτομα.

i. Ο νοούμενος σαν συνοδηγός μπορεί είτε να βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου, είτε εκτός αυτού.
ii. Είναι υποχρεωμένος, όπως και ο οδηγός, να φορά κράνος.
iii. Ο συνοδηγός είναι το μόνο άτομο που μπορεί να αγγίξει το αυτοκίνητο χωρίς αυτό να επιφέρει ποινή.
iv. Ο συνοδηγός μπορεί να τραβά, να σπρώχνει και να βοηθά το αυτοκίνητο με οποιονδήποτε τρόπο.
v. Ο συνοδηγός είναι ο μόνος που μπορεί να χειριστεί και να προσδέσει το συρματόσχοινο του εργάτη.


Κατηγορίες

1. Κατηγορία Παραγωγής (Ν). Αυτοκίνητα όπως ακριβώς τα πωλούν οι αντιπροσωπίες. Στην περίπτωση της όποιας αμφιβολίας, ανατρέχουμε στο εισαγωγέα και την εταιρία κατασκευής. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται και τα SUV (μπορεί να παίξουν και σαν ξεχωριστή κατηγορία με τους ίδιους κανονισμούς όμως)
a. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη πυροσβεστήρα
b. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός roll bar στα ανοιχτά αυτοκίνητα.
c. Είναι υποχρεωτικό η διάσταση των ελαστικών να είναι ίδια με αυτή του μοντέλου παραγωγής ή η πιο κοντινή που υπάρχει σε ελαστικά mud.
d. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας θα πρέπει να είναι νόμιμα για χρήση στο δρόμο.
e. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V

2. Ελεύθερη Κατηγορία (Α). Όλα τα αυτοκίνητα, με την προϋπόθεση ότι διατηρούν το σασί και την αρχή λειτουργίας της ανάρτησης του αρχικού μοντέλου.
a. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη πυροσβεστήρα
b. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός roll bar στα ανοιχτά αυτοκίνητα.
c. Η μέγιστη διάμετρος ελαστικών είναι
i. Έως 1300 κ.εκ. 760 χλστ. (30 ίντσες)
ii. 1300 – 1600 κ.εκ. 787 χλστ. (31 ίντσες)
iii. 1600 – 2000 κ.εκ. 813 χλστ. (32 ίντσες)
iv. Πάνω από 2000 κ.εκ. 838 χλστ. (33 ίντσες)
d. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας θα πρέπει να είναι νόμιμα για χρήση στο δρόμο.
e. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V.
f. Το ντεπόζιτο θα πρέπει είτε να είναι αυτό του αυτοκινήτου είτε ασφαλείας αν έχει τοποθετηθεί σε θέση άλλη από την αρχική. Απαγορεύονται ντεπόζιτα σκαφών και μοτοσικλετών. Αν υπάρχει έξτρα ντεπόζιτο θα πρέπει να είναι άδειο και απενεργοποιημένο για τον αγώνα.

3. Κατηγορία Top (Β). Αυτοκίνητα με ελεύθερες μετατροπές, πρωτότυπα αυτοκίνητα, υβριδικά αυτοκίνητα, ειδικές κατασκευές
a. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας θα πρέπει να έχουν 4 τροχούς, όλους κινητήριους, τουλάχιστον 2 από αυτούς σε διαφορετική διαμήκη ευθεία και το πολύ 2 από αυτούς κατευθυντήριους.
b. Το μέγιστο πλάτος των αυτοκινήτων δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2 μέτρα.
c. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη αυτόματου συστήματος πυρόσβεσης.
d. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός roll cage, σύμφωνου με το κεφάλαιο J του βιβλίου κανονισμών της ΕΛΠΑ σε όλα τα αυτοκίνητα, ανοιχτά ή κλειστά.
e. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται χώρος ανάμεσα στο roll cage για δύο καθίσματα κανονικού μεγέθους και για δύο μέλη του πληρώματος. Τα μέλη του πληρώματος, από την καθιστή θέση και δεμένα με τις ζώνες ασφαλείας, θα πρέπει μέσα σε 10 δευτερόλεπτα να μπορούν να βρεθούν εκτός αυτοκινήτου. Δεν μπορεί ο χώρος που προβλέπεται για τα δύο άτομα να καλύπτεται με οτιδήποτε άλλο.
f. Το ντεπόζιτο θα πρέπει είτε να είναι αυτό του αυτοκινήτου είτε ασφαλείας αν έχει τοποθετηθεί σε θέση άλλη από την αρχική. Απαγορεύονται ντεπόζιτα σκαφών και μοτοσικλετών. Αν υπάρχει έξτρα ντεπόζιτο θα πρέπει να είναι άδειο και απενεργοποιημένο για τον αγώνα.
g. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη εργάτη με ονομαστική έλξη διπλάσια του βάρους του αυτοκινήτου.
h. Για να τρέξει κάποιος στην κατηγορία TOP θα πρέπει να έχει τρέξει και τερματίσει σε τουλάχιστον 3 trial.
Tetrakinisi
 

Δημοσίευσηαπό xontros » 04 Σεπ 2003, 00:02

Δεν έχω καμμία σημαντική εμπειρία από κανονισμούς, αλλά φαίνεται πολύ καλή δουλειά, ειδικά η ιδέα με τα 5 εμπόδια αυξανόμενης δυσκολίας που δεν είναι ίδια για κάθε κατηγορία! Φαίνεται πολύ δίκαιη αντιμετώπιση. Αν δεν κάνω λάθος, στο τελευταίο trial στην Terradura, το πρώτο (ή δεύτερο?) εμπόδιο ήταν δύσκολο και διάλυσε αυτοκίνητα ενώ το δεύτερο (ή τρίτο?) ήταν αστείο.
Μια πρώτη παρατήρηση: μήπως είναι πιο σημαντική διαφοροποίηση η ύπαρξη ελεγχόμενου διαφορικού από το ύψος των λάστιχων?
Και μήπως το σπάσιμο της "Α" σε τόσες υποκατηγορίες δημιουργήσει πρόβλημα λόγω μοιράσματος των (ίσως λιγοστών) συμμετοχών? :roll:
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 04 Σεπ 2003, 14:35

Η μόνη παρατήρηση που έχω να κάνω είναι ότι από την Ελεύθερη Κατηγορία (Α) στην Κατηγορία TOP (Β) υπάρχει δυσανάλογη απόσταση. Τι εννοώ:
Τα υποχρεωτικά roll cage, τα υποχρεωτικά αυτόματα συστήματα πυρόσβεσης, η υποχρεωτική ύπαρξη εργάτη με δυνατότητα έλξης διπλάσια του βάρους του οχήματος όσον αφορά την Κατηγορία TOP (Β).
Δηλαδή θέλω να πω ότι είναι μάλλον υπερβολικές οι απαιτήσεις της κατηγορίας και μάλλον θα αποθαρρύνει πολλούς υποψήφιους, συγκεντρώνοντάς τους στην προηγούμενη (Α) τελικά.
Ίσως θα έπρεπε να αφήσεις περισσότερη ελευθερία στην (Β) για να συγκεντρώσει συμμετοχές.
Βέβαια δεν έχω και εγώ εμπειρία από κατηγορίες αγώνων, αλλά πιστεύω οτι τα περισσότερα οχήματα που τρέχουν στα trial συγκεντρώνουν τα κριτήρια της Κατηγορίας (Α) ενώ τα λίγα που δεν μπορούν (π.χ. το χακί Samurai λόγω ανάρτησης) μάλλον δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για την Κατηγορία (Β).
Πάντως πολύ καλή η ιδέα σου και μακάρι να γίνει δεκτή.

ΥΓ.: Α, και κάτι ακόμα. Ίσως ο περιορισμός για τη διάσταση των ελαστικών στην Κατηγορία Νορμάλ (Ν) πρέπει να τροποποιηθεί, γιατί το Niva π.χ. το βγάζει το εργοστάσιο σε υπερβολικά λεπτή διάσταση (175) με αποτέλεσμα να μένει έξω γιατί δεν υπάρχει Mud σε διάσταση μικρότερη των 215 (εκτός από τα Fedima τα οποία είναι ειδική αγορά).
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό jdelis » 04 Σεπ 2003, 15:22

Και μήπως το σπάσιμο της "Α" σε τόσες υποκατηγορίες δημιουργήσει πρόβλημα λόγω μοιράσματος των (ίσως λιγοστών) συμμετοχών?


Δε νομίζω πως πρόκειται για υποκατηγορίες, απλώς για όρια των ελαστικών ανάλογα με τον κινητήρα.

Ίσως ο περιορισμός για τη διάσταση των ελαστικών στην Κατηγορία Νορμάλ (Ν) πρέπει να τροποποιηθεί, γιατί το Niva π.χ. το βγάζει το εργοστάσιο σε υπερβολικά λεπτή διάσταση (175) με αποτέλεσμα να μένει έξω γιατί δεν υπάρχει Mud σε διάσταση μικρότερη των 215 (εκτός από τα Fedima τα οποία είναι ειδική αγορά).


Ο Γιάννης αναφέρει πως θα επιτρέπεται η κοντινότερη που υπάρχει σε κατηγορία mud. Άρα για το Niva πχ. θα επιτρέπεται η 215.

Από την πελευρά μου συμφωνώ απόλυτα με το γενικό σκεπτικό. Σίγουρα στις λεπτομέρειες μπορούν να συζητηθούν αρκετά. Εγώ πιστέυω πχ. πως τα SUV θα πρέπει όντως να αποτελέσουν κατηγορία.
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 04 Σεπ 2003, 15:26

xontros έγραψε:Δεν έχω καμμία σημαντική εμπειρία από κανονισμούς, αλλά φαίνεται πολύ καλή δουλειά, ειδικά η ιδέα με τα 5 εμπόδια αυξανόμενης δυσκολίας που δεν είναι ίδια για κάθε κατηγορία! Φαίνεται πολύ δίκαιη αντιμετώπιση. Αν δεν κάνω λάθος, στο τελευταίο trial στην Terradura, το πρώτο (ή δεύτερο?) εμπόδιο ήταν δύσκολο και διάλυσε αυτοκίνητα ενώ το δεύτερο (ή τρίτο?) ήταν αστείο.
Μια πρώτη παρατήρηση: μήπως είναι πιο σημαντική διαφοροποίηση η ύπαρξη ελεγχόμενου διαφορικού από το ύψος των λάστιχων?


To μπλοκέ δεν ελέγχεται εύκολα στο τεχνικό έλεγχο. Και μιλώντας για κατηγορία Α το μπλοκέ μάλλον επιβάλεται να επιτρέπεται.

Και μήπως το σπάσιμο της "Α" σε τόσες υποκατηγορίες δημιουργήσει πρόβλημα λόγω μοιράσματος των (ίσως λιγοστών) συμμετοχών? :roll:


Δεν ειναι υποκατηγορίες, είναι περιορισμοί.
Tetrakinisi
 

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 04 Σεπ 2003, 15:32

Metalaxe έγραψε:Η μόνη παρατήρηση που έχω να κάνω είναι ότι από την Ελεύθερη Κατηγορία (Α) στην Κατηγορία TOP (Β) υπάρχει δυσανάλογη απόσταση. Τι εννοώ:
Τα υποχρεωτικά roll cage, τα υποχρεωτικά αυτόματα συστήματα πυρόσβεσης, η υποχρεωτική ύπαρξη εργάτη με δυνατότητα έλξης διπλάσια του βάρους του οχήματος όσον αφορά την Κατηγορία TOP (Β).
Δηλαδή θέλω να πω ότι είναι μάλλον υπερβολικές οι απαιτήσεις της κατηγορίας και μάλλον θα αποθαρρύνει πολλούς υποψήφιους, συγκεντρώνοντάς τους στην προηγούμενη (Α) τελικά.


Μα αυτή είναι η ιδέα. Αυτοί που πηγαίνουν στην ΤΟΡ να είναι οι αποφασισμένοι, όπως ο Βορδοναράκης.

ΥΓ.: Α, και κάτι ακόμα. Ίσως ο περιορισμός για τη διάσταση των ελαστικών στην Κατηγορία Νορμάλ (Ν) πρέπει να τροποποιηθεί, γιατί το Niva π.χ. το βγάζει το εργοστάσιο σε υπερβολικά λεπτή διάσταση (175) με αποτέλεσμα να μένει έξω γιατί δεν υπάρχει Mud σε διάσταση μικρότερη των 215 (εκτός από τα Fedima τα οποία είναι ειδική αγορά).


Πρέπει να μπει ένας περιορισμός για να μην γίνονται υπερβολές και να κρίνονται τα Ν όπως βγαίνουν απο το εργοστάσιο!
Tetrakinisi
 

Δημοσίευσηαπό gc » 05 Σεπ 2003, 01:28

Καταρχην γενικα μου αρεσει ο κανονισμος, και η ιδεα των κλιμακουμενης δυσκολιας εμποδιων.
Πιστευω οτι αν ο κανονισμος χωριζει τα αυτοκινητα σε κατηγοριες με ιδιες δυνατοτητες, ο ανταγωνισμος και η συμμετοχες θα ειναι περισσοτερες.

Tetrakinisi έγραψε:Πρέπει να μπει ένας περιορισμός για να μην γίνονται υπερβολές και να κρίνονται τα Ν όπως βγαίνουν απο το εργοστάσιο!

Μηπως στην κατηγορια Ν ο περιορισμός των ελαστικων να αφορα μονο τη διαμετρο, να μπορουν δηλ.να ειναι πιο φαρδια αλλα οχι πιο ψηλα?

metalaxe έγραψε:Η μόνη παρατήρηση που έχω να κάνω είναι ότι από την Ελεύθερη Κατηγορία (Α) στην Κατηγορία TOP (Β) υπάρχει δυσανάλογη απόσταση.

xontros έγραψε:Μια πρώτη παρατήρηση: μήπως είναι πιο σημαντική διαφοροποίηση η ύπαρξη ελεγχόμενου διαφορικού από το ύψος των λάστιχων?

Tetrakinisi έγραψε:To μπλοκέ δεν ελέγχεται εύκολα στο τεχνικό έλεγχο. Και μιλώντας για κατηγορία Α το μπλοκέ μάλλον επιβάλεται να επιτρέπεται.

Συμφωνω με "xontros" και "Metalaxe" και επαυξανω ;-)
Πιστευω οτι λογω υψηλων απαιτησεων στη Β, ολα τα (απο λιγο ως πολυ)"φτιαγμενα" αυτοκινητα θα μαζευονται στην Α.
Οποιος εχει ψηλωσει λιγο το αυτοκινητο του ή εχει βαλει 1-2 ποντους πιο ψηλα λαστιχα (που ειναι φτηνες "βελτιωσεις") θα ειναι αναγκασμενος να ανταγωνιστει και αυτους που εχουν βαλει προηγμενες αναρτησεις και μπλοκε, οποτε επειδη δεν θα εχει παλι ελπιδες, δεν θα ερθει. Και δε θα μπορει να παει και στη (Ν).
Επειδη πιστευω οτι η ειδοποιος διαφορα (εχοντας δει τα εμποδια) ειναι στα μπλοκε διαφορικα, προτεινω η Α να διαχωριστει σε δυο (πχ Α και ΑΒ) συμφωνα με αυτο.
Νομιζω οτι με ενα σωστο τεχν.ελεγχο απο τους γνωστες τεχνικους του χωρου ευκολα διαπιστωνεται το μπλοκε, αλλα αν ειναι τοσο δυσκολο, στον αγωνα ουτως η αλλως θα φανει, οποτε μπορει στον κανονισμο να προβεπεται οτι αν ενα αυτοκινητο δηλωθει οτι δεν εχει μπλοκε, και αποδειχτει τελικα οτι εχει, ο οδηγος να ακυρωνεται και να αποκλειεται δια παντος απο τους αγωνες.
(Μπορει επισης και να μαστιγωνεται δημοσια στην πιστα, δεμενος πανω στο αυτοκινητο του :twisted: )

Ετσι θα υπαρχουν 5 κατηγοριες :
1. Ν εργοστασιακα
2. Α Ελευθερη με μικρες μετατροπες
3. ΑΒ Ελευθερη με σημαντικες μετατροπες
4. Β TOP
5. SUV

Οι δε κατηγοριες Α και ΑΒ να κανουν τα ιδια εμποδια.
ΥΓ. Συγγνωμη για το μεγαλο μεγεθος... :roll:
Άβαταρ μέλους
gc
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2003, 13:30

Re: Πρόταση κανονισμού για τα Trial 4X4

Δημοσίευσηαπό gc » 05 Σεπ 2003, 01:48

Tetrakinisi έγραψε:Ελεύθερη Κατηγορία (Α). Όλα τα αυτοκίνητα, με την προϋπόθεση ότι διατηρούν το σασί και την αρχή λειτουργίας της ανάρτησης του αρχικού μοντέλου.

Διευκρινηση:
Πως σκεφτεσαι να καθοριζεται η διατήρηση της "αρχής λειτουργίας της ανάρτησης"?
Ενα αυτοκινητο πχ που εχει αλλαξει την αναρτηση με ενα lift kit Calmini (ψαλιδια κλπ) τη διατηρει?
Ενα αυτοκινητο που εχει βαλει διπλα αμορτισερ?
Άβαταρ μέλους
gc
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2003, 13:30

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 05 Σεπ 2003, 10:59

Ετσι θα υπαρχουν 5 κατηγοριες :
1. Ν εργοστασιακα
2. Α Ελευθερη με μικρες μετατροπες
3. ΑΒ Ελευθερη με σημαντικες μετατροπες
4. Β TOP
5. SUV

Οι δε κατηγοριες Α και ΑΒ να κανουν τα ιδια εμποδια.
ΥΓ. Συγγνωμη για το μεγαλο μεγεθος... :roll:


Αν κάνουν τα ίδια εμπόδια ποιά η ουσία; Ο κατακερματισμός των κατηγοριών μπορεί να κάνει φαιδρό το θέαμα: με 4 κατηγορίες τα 30 αυτοκίνητα δίνουν 8 αυτοκίνητα/κατηγορία, άρα η κατηγορία συμπληρώνει σύμφωνα με τους γενικούς κανονισμούς της ΕΛΠΑ. Με 5 κατηγορίες έχουμε 6/κατηγορία, οπότε;

Η Ν έχει το σκοπό να δείξει πόσο ικανό είναι ένα αυτοκίνητο όπως βγαίνει από το εργοστάσιο. Αρα δεν επιδέχεται ουσιαστικά μετατροπές. Επιβάλει όμως μετατροπές στους εισαγωγείς, αν και όταν εμπλεχτούν. Μην ξεχνάτε ότι κάποιοι ήδη παραδίδουν ειδικές εκδόσεις των τετρακίνητων μοντέλων τους.
Tetrakinisi
 

Re: Πρόταση κανονισμού για τα Trial 4X4

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 05 Σεπ 2003, 11:06

gc έγραψε:Διευκρινηση:
Πως σκεφτεσαι να καθοριζεται η διατήρηση της "αρχής λειτουργίας της ανάρτησης"?
Ενα αυτοκινητο πχ που εχει αλλαξει την αναρτηση με ενα lift kit Calmini (ψαλιδια κλπ) τη διατηρει?
Ενα αυτοκινητο που εχει βαλει διπλα αμορτισερ?


Αν τα σημεία στήριξης και ο αριθμός των στηριγμάτων είναι ο ίδιος ΟΚ! Οπότε η Calmini και άλλες τέτοιες παίζουν. Από την άλλη η Scorpion Racing για ένα LR90, με τους διαφορετικούς πύργους πάει στην ΤΟΡ. Ο λόγος; Τα αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας πρέπει να είναι ανταγωνιστικά. Αν ένα υπεραυτοκίνητο παίξει στην Α, τότε τα Α λογικά θα χάνουν. Αν ένα Α παίξει στη Ν τότε τα Ν θα χάνουν. Αυτό πρέπει να αποφύγουμε: να κατεβαίνει εύκολα κατηγορία ένα καλό αυτοκίνητο, έστω και αν αυτό αδικεί κάποια που θα ανέβουν κατηγορία χωρίς να έχουν τα προσόντα.

Το ζητούμενο δεν είναι η ικανοποίηση των όποιων προσωπικών φιλοδοξιών. Το θέμα είναι η αντικειμενικότητα του κανονισμού, ακόμη και αν θίγει τη δική μας συμμετοχή.
Tetrakinisi
 

Δημοσίευσηαπό jdelis » 05 Σεπ 2003, 18:05

Tetrakinisi έγραψε:
Αν κάνουν τα ίδια εμπόδια ποιά η ουσία; Ο κατακερματισμός των κατηγοριών μπορεί να κάνει φαιδρό το θέαμα: με 4 κατηγορίες τα 30 αυτοκίνητα δίνουν 8 αυτοκίνητα/κατηγορία, άρα η κατηγορία συμπληρώνει σύμφωνα με τους γενικούς κανονισμούς της ΕΛΠΑ. Με 5 κατηγορίες έχουμε 6/κατηγορία, οπότε;



Αν γίνουν νέες κατηγορίες (ειδικά η SUV και N) τότε θα αυξηθούν και πολύ οι συμμετοχές πιστεύω.
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 05 Σεπ 2003, 18:13

Xappas έγραψε:
Tetrakinisi έγραψε:
Αν κάνουν τα ίδια εμπόδια ποιά η ουσία; Ο κατακερματισμός των κατηγοριών μπορεί να κάνει φαιδρό το θέαμα: με 4 κατηγορίες τα 30 αυτοκίνητα δίνουν 8 αυτοκίνητα/κατηγορία, άρα η κατηγορία συμπληρώνει σύμφωνα με τους γενικούς κανονισμούς της ΕΛΠΑ. Με 5 κατηγορίες έχουμε 6/κατηγορία, οπότε;



Αν γίνουν νέες κατηγορίες (ειδικά η SUV και N) τότε θα αυξηθούν και πολύ οι συμμετοχές πιστεύω.


Το θέμα μας είναι αν πρέπει να υπάρχουν 4 ή 5 κατηγορίες. SUV και Ν σίγουρα θα υπάρχουν.
Tetrakinisi
 

Δημοσίευσηαπό gc » 06 Σεπ 2003, 00:12

Tetrakinisi έγραψε:Το θέμα μας είναι αν πρέπει να υπάρχουν 4 ή 5 κατηγορίες. SUV και Ν σίγουρα θα υπάρχουν.

Δε νομιζω να υπαρχει διαφωνια για τη Ν και SUV. Αν και αυτη τη στιγμη δε ερχεται κανενα SUV στους αγωνες. Νομιζω ομως οτι ειναι λογικο, μιά και αν καποιον τον ενδιεφερε το off road δε θα επαιρνε SUV, αλλα κατι πιο "καθαροαιμο". Ποσο μαλλον τα trial που ειναι πιο σκληρα κι απο μια εκδρομη...

Tetrakinisi έγραψε:Αν κάνουν τα ίδια εμπόδια ποιά η ουσία;

Στις διαφορετικες δυνατοτητες των μπλοκε/ελευθερων. Ειπα να κανουν τα ιδια για να μη χρειαζεται κατασκευη κι αλλων εμποδιων για την επιπλεον κατηγορια. Αμα θελει η οργανωση, ας κανει ξεχωριστα.
Tetrakinisi έγραψε:Ο κατακερματισμός των κατηγοριών μπορεί να κάνει φαιδρό το θέαμα: με 4 κατηγορίες τα 30 αυτοκίνητα δίνουν 8 αυτοκίνητα/κατηγορία, άρα η κατηγορία συμπληρώνει σύμφωνα με τους γενικούς κανονισμούς της ΕΛΠΑ. Με 5 κατηγορίες έχουμε 6/κατηγορία, οπότε;

"Φαιδρο" λογω 5 αντι για 4 κατ.?!?!? Φαιδρο ειναι τωρα, οταν το καθόλα ηρωικό NIVA κρεμαει ροδα και δε μπορει να περασει την 1η λακουβα, ανταγωνιζομενο την "αραχνη" με τα ελατηρια,μπλοκε και τους μειωτηρες.
Ενας απο τους αγωνιζομενους ειχε πει "Δυστηχως εδω στα trial κερδιζουν τα καλυτερα αυτοκινητα κι οχι οι καλυτεροι οδηγοι". Δηλαδη αυτοι που εχουν την δυνατοτητα να βελτιωσουν τα αυτοκινητα τους και λιγοτερο τις ικανοτητες τους.

Tetrakinisi έγραψε:Τα αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας πρέπει να είναι ανταγωνιστικά. Αν ένα υπεραυτοκίνητο παίξει στην Α, τότε τα Α λογικά θα χάνουν. Αν ένα Α παίξει στη Ν τότε τα Ν θα χάνουν. Αυτό πρέπει να αποφύγουμε: να κατεβαίνει εύκολα κατηγορία ένα καλό αυτοκίνητο, έστω και αν αυτό αδικεί κάποια που θα ανέβουν κατηγορία χωρίς να έχουν τα προσόντα.

Ακριβως αυτο λεω κι εγω. Τα μη-μπλοκε δεν ειναι ανταγωνιστικα με τα μπλοκε. Γι'αυτο προτεινω τις ξεχωριστες κατηγορίες.
Αν ολα ειναι στην ιδια κατηγορια τα "απλα" χωρις μπλοκε δε θα διακινδυνευσουν καν να μπουν στον αγωνα επειδη δεν εχει νοημα (οπως συμβαινει και τωρα).
Δε ξερω αν εχω εξηγησει καλα το σκεπτικο μου, ή μπορει να κανω και λαθος, αλλα θα ηθελα και οι υπολοιποι εδω να εκφραστουν σε σχεση με αυτο (διαχωρισμο ως προς το μπλοκε)

Tetrakinisi έγραψε:Το ζητούμενο δεν είναι η ικανοποίηση των όποιων προσωπικών φιλοδοξιών.

Τι εννοεις με αυτο? Νομιζω οτι ειναι φυσιολογικο και λογικο οποιοι συμμετεχουν στους αγωνες να το κανουν για να αποδειξουν οτι οι ιδιοι και τα αυτοκινητα τους ειναι καλυτεροι/α απο τους αλλους. Αλλιως δεν ειναι αγωνας, έιναι βόλτα. (Που και στη βολτα και την εκδρομη στην πραγματικοτητα υπαρχει ενας φιλικος ανταγωνισμος)

Tetrakinisi έγραψε:Το θέμα είναι η αντικειμενικότητα του κανονισμού, ακόμη και αν θίγει τη δική μας συμμετοχή.

Παλι δεν καταλαβαινω τι υποννοεις με αυτο.
Εννοεις οτι μια ενιαια κατηγορια (οπως ειναι τωρα) ειναι αντικειμενικοτερη απο ξεχωριστες?
Ειναι πιο αντικειμενικο να αποτρεπει την πλειοψηφια που εχει αλλαξει απλως λαστιχα και το εχει ψηλωσει λιγο, να "τρεξει" σε αγωνα με παρομοια αυτοκινητα?
'Η ειναι πιο αντικειμενικο να τους αναγκαζει να αγορασουν μπλοκε αν θελουν να μπουν σε αγωνα?
Αν παλι εννοεις οτι οι κατηγοριες οπως τις προτεινεις θιγουν τι δικη μου συμμετοχη, ναι, φυσικα τη θιγουν γιατι ανηκω σε αυτους που δεν εχουν τη δυνατοτητα να τα "χωσουν" με τη μια για μπλοκε και θα ηθελα να ανταγωνιστω με παρομοια αυτοκινητα. Το θεωρω ομως χαζο να "μπω" οπως εχουν τα πραγματα τωρα.

Για μενα το ζητουμενο ειναι να υπαρχει μαζικοτητα και πιο πολλες συμμετοχες και οχι μονο ελιτισμος και εξειδικευση στους αγωνες.
Να υπαρχει και το δευτερο για να υπαρχει προοδος στις βελτιωσεις, αλλα όχι μονο αυτο, γιατι λιγοι μπορουν να το κανουν.
Το 1ο Experience γιατι ειχε τοσες συμμετοχές? Γιατι ηταν προσιτο και ειχε πολλες κατηγοριες και επαθλα.
Νομιζω οτι αν καποιος μπει αρχικα στην Α και "γλυκαθει", μπορει να περασει και στην ΑΒ βαζοντας το μπλοκε του, οταν μπορεσει.
Το ιδιο και καποιος που θα παιξει πρωτα στη Ν και του αρεσει, μπορει να μην εχει τη δυνατοτητα να δωσει με τη μια 2.000Euro για λαστιχα ψηλωματα και μπλοκε για να παει στην επομενη.
Αν υπαρχει ομως σταδιακα η Α και η ΑΒ μπορει και αυτος να κανει σταδιακα τις βελτιωσεις του και να ανεβαινει κατηγορια χωρις να μενει εξω απο τους αγωνες.

Επειδη εχω αρχισει και επαναλαμβανομαι θα σταματησω να γραφω τα ιδια και τα ιδια. Με ενδιαφερει πολυ να ακουσω και τη θέση των υπολοιπων.
Άβαταρ μέλους
gc
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2003, 13:30

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 08 Σεπ 2003, 11:03

Η συζήτηση είναι αυτή που φέρνει τα αποτελέσματα. Στο τέλος θα φτιάξουμε έναν κανονισμό τον οποίο θα προωθήσουμε στην ΕΛΠΑ.

Εγώ, εκ θέσεως, υπερασπίζομαι την πρότασή μου. Και λογικά θα δεχτώ τις όποιες βελτιώσεις. Δεν είναι αντιπαράθεση. Απλά κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου. Οσον αφορά την τελευταία πρόταση, θέλω να επισημάνω ότι ένας κανονισμός πρέπει να έχει σαν σκοπό την αύξηση των συμμετοχών και την βελτίωση του θεάματος.

Στην πρότασή σου δεν βρίσκω βασικές διαφορές ανάμεσα στην Α και την Ν. Πολύ θα ήθελα να μας τις εξηγήσεις για να καταλάβουμε. Αν το πρόβλημα στη Ν είναι ο περιορισμός στο μέγεθος ελαστικών, ας το αλλάξουμε.

Η Α ουσιαστικά διαφέρει απο την Ν στα μπλοκέ (αν δεν έχει το βασικό μοντέλο) και το ύψος. Στη δική σου πρόταση θα διαφέρει μόνο στο ύψος. Αξίζει μία κατηγορία μόνο για τα ψηλωμένα; Αν δούμε πως αξίζει, γιατί όχι.
Tetrakinisi
 

Δημοσίευσηαπό jdelis » 08 Σεπ 2003, 12:38

Πιστέυω πως τέσσερις κατηγορίες είναι αρκετές, μετά αρχίζει να κατακερματίζεται. Ακόμη υπάρχει και το ερώτημα, θα συνεχίσει ή όχι και ο διαχωρισμός κοντά-μακριά;
Μια άλλη ιδέα θα είναι στην κατηγορία Ν να επιτρέπεται μέχρι κάποιο ψήλωμα. Είναι ίσως απαράιτητο για να παίξουν κάπως ικανοποιητικά. Τι ίδιο να ισχύει και στα SUV. Οπότε η Α να διαφέρει στο μέγεθος των ελάστικών και στα μπλοκέ. Ίσως και σε ψήλωμα χωρίς περιορισμούς.
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Επόμενο

Επιστροφή στο Αγώνες αυτοκινήτων

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 4 επισκέπτες