Λοιπον.......
Μετα απο αρκετο διαστημα, μπορω πλεον να πω ορισμενα πραγματα περι του lock-right διαφορικου που συνεβησαν προσωπικα σε μενα προσπαθωντας να το βαλω στο grand vitara μου.
Η παραγγελια μια χαρά σωστή, ο κωδικος μια χαρά σωστός και αυτος (1532 με κοπλερ καινουργια).
Tι δεν πηγε καλα λοιπον???
Θα ηθελα να εξηγησω ορισμενα πραγματα, για να γνωριζουν καποιοι που μπορει αυριο-μεθαυριο να βρεθουν στην θεση την δικη μου.
Διαβαζοντας το σχετικο manual που περιειχε το διαφορικο αντιλαμβανεσαι οτι πρεπει να δωσεις προσοχη σε καποια σημεια, οπως τα προσεκτικα βιδωματα/ξεβιδωματα, "μαρκαρισματα" ειδικα πανω στο γκρουπ κλπ.
Εαν μπορειτε, καλο ειναι να "μαρκαρετε" καποια σημεια ρυθμισεων, ουτως ωστε να μπορειτε να τα ξαναβρειτε πιο ευκολα κατα την συναρμολογηση του.
Μια λεπτομερης κατανοηση των εξαρτηματων και το που βρισκονται πριν την αποσυναρμολογηση βοηθαει πολυ, ειδικα οταν δεν εχετε ξανακανει κατι τετοιο.
Το προβλημα που ειχα εγω με το διαφορικο αυτο στο συγκεκριμενο αυτοκινητο ειναι το εξης:
Την πρωτη φορα που προσπαθησαμε να το βαλουμε πανω, γινοταν το εξης πραγμα:
Το αυτοκινητο ειχε σχεδον κατα το 99% των φορών, μονιμα "κουμπωμένο" το δεξί ημιαξονιο.
Eιτε εστριβες, ειτε εκινήτω σε ευθεια (εθνικη οδο), ειτε στα χωματα, ειτε στα κρεμασματα ή οτι αλλο μπορειτε να φανταστειτε τελος παντων.
Αποτελεσμα αυτου ηταν, οτι δεν μπορουσες να οδηγησεις το αμαξι με τιποτα, καθοτι ειχε γινει πολυ νευρικο και συνεχεια οταν εδινες λιγο γκαζι τραβουσε μουτρα αριστερα (σαν προσπεραση) και οταν το αφηνες (γκαζι) τα "εχωνε" τερμα δεξια...!!!!!
πραγμα το οποιο επιβεβαιωσε οτι κουμπωνε μονο το δεξι ημιαξονιο!!
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΑ ΑΝ ΞΕΧΑΣΤΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΜΙΚΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΔΩΣΕΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΤΟΜΗ ΓΚΑΖΙΑ.........φανταστητε τι εχει να γινει
Ολα αυτα συνεβαιναν αφου ειχαμε τοποθετησει καινουργια washers (2 σε καθε μερια), καινουργια coupler, και ta drivers του διαφορικου.
Υποψιν οτι με το που κουμπωσαν τα ημιαξονια πανω στο διαφορικο, αμεσως κουμπωσαν και τα couplers με τα drivers.
Τεσταροντας το αμαξι πριν κατεβει απο την ραμπα δεν εκανε τον χαρακτηριστικο θορυβο (κλακ-καλκ) που πρεπει να κανει, αλλα εαν γυρναγες το δεξι π.χ ημιαξονιο, γυρναγε αμεσως και το αριστερο.
Ειτε γυρνουσες τον ενα απο τους 2 τροχους πιο γρηγορα (στροφη γαρ), ειτε προσπαθουσες ενω ψιλογυρνουσε να του κανεις "οπισθεν" δεν αλλαζε τιποτα.
Αποτελεσμα το ιδιο!!
Το βγαζουμε βολτα σε μια χωματινη χωράφα, γιατι σκεφτηκαμε οτι μπορει να συμβαινει αυτο επειδη ειναι καινουργια τα washers και το συστημα δεν εχει ξαναδουλεψει και οτι μπορει και η δυναμη των χεριων μας -ενω το αμαξι ηταν στην ραμπα- να μην φτανει να το "ενεργοποιησει" σωστα.
Κανουμε καποιους κυκλους δινουμε γκαζι, αφηνουμε γκαζι ---- τιποτα!!
Το βγαζουμε για λιγο στην ασφαλτο (εκει εγινε πιο αισθητό το προβλημα που αναφερω πιο πανω με το τραβηγμα) -------- και εκει τιποτα!!
Αφου εχουμε φαει τα κομματια μας για το πως θα μπορει να "κουμπωσει" σωστα αυτο το μαραφετι, ειδαμε και αποειδαμε, και μπαινουμε στην διαδικασια και το ξαναλυνουμε, βαζοντας τα εργοστασιακα μεσα παλι.
Για οσους εχουν λυσει εστω και μια φορα το διαφορικο τους καταλαβαινουν τι ειναι να μπαινω-βγαζεις ταμπουρα, ημιαξονια, αλλά βασικα το κομματι του γκρουπ που ειναι και το βασικοτερο!
Δεν λεω στην αρχη εχει πλακα να το κανεις/βλεπεις/βοηθας.... αλλα μετα απο 2-3 φορες στο καπακι σου σπαει τα νευρα και απογοητευεσαι, ειδικα αν δεν εχεις και επιθυμητο αποτελεσμα!!!
Μετα απο μερικες μερες λοιπον και αφου ειχα μαζεψει οτι πληροφοριες μπορουσα να μαζεψω απο φιλους και γνωστους (να 'ναι καλα ολοι τους για την αμεριστη βοηθεια!!!!!!) αποφασιζουμε να το ξαναλυσουμε και να εφαρμοσουμε αυτα που ειχα μαθει.
Ποιες ηταν οι επεμβασεις που θα επρεπε να κανουμε για να ρολαρει σωστα τελικως.....
Ξανα μανα τα ιδια......
Λυνουμε/ξαναλυνουμε ταμπουρα, διαφορικα κλπ και ξανα στον παγκο.
Αυτη την φορα βαζουμε 1 washer απο καθε μερια οπως ελεγε και το manual εξ αρχης, αλλα και ετσι το κανουν και στα vitara.
Βαζουμε την χοντρή ροδελα απο τις 2 και προσπαθουμε.......ματαια ομως.
Το αποτελεσμα σε αυτη την περιπτωση ειναι το εξης:
καθε ημιαξονιο γυρναγε γυρω απο τον αξονα του και ΔΕΝ κομπλαρε πανω στo driver.
Δηλαδη το αυτοκινητο δουλευε πανω στην ραμπα, ο αξονας μεταδοσης γυριζε το κορωνοπηνιο κανονικα (με οτι ταχυτητα και αν επελεγες) αλλα τα ατιμα τα ημιαξονια δεν κουνιοντουσαν καθολου.
Τα γυριζα σβουρες με το χερι με μεγαλη δυναμη και ταχυτητα μπας και κατι παλι δεν εχει κατσει καλα
και με την ελπιδα να φτιαξει.
Ματαια παλι ομως..
Σταματαμε και προχωραμε σε λυσιμο διαφορικου και σε επεξεργασια του τι γινεται τωρα με αυτο το οποιο ειχα μαθει νωριτερα.
Ξανα λυσιμο και ξανα δεσιμο.!!
Και γαμω τις δουλειες...τα ειχα μαθει ολα απ'εξω και ανακατωτα!!!
Αρχιζουμε αλλη φορα, να τσεκαρουμε πρωτα τις αποστασεις που εχουν τα washers, οι οποιες φαινονται απο τα πλαγια του carrier, αλλα δεν μπορεις να καλο-μετρήσεις εκει τιποτα σχεδον.
Μονο αν αρχισεις να χωνεις διαφορα πάχη λεπτης λαμαρινας (μικρα λεπτα φυλλα) στο κενο που θα πιθανον να βρεις μεταξυ ροδελας (washer) και πατηματος αυτης, καθως και με το coupler της απο καθε μερια.
Βαζουμε 1 ροδελα (washer) απο την μια και 2 απο την αλλη.........τιποτα.
Επουδενι να το κανουμε σωστα....
Δοκιμαζουμε ενα πολυ μεγαλο συνδιασμο πιθανοτητων των εξαρτηματων ουτως ωστε να καταφερουμε κατι καλυτερο απο το να υπολειτουργει αλλα παλι τζιφος
Ειχαμε αλλαξει θεσεις σε καθε εξαρτημα μεσα στο carrier, το οποιο μπορει να εφταιγε και να συνεβαιναν ολα αυτα.
Μια λυση ειναι να χρησιμοποιηθει τριτο μελος και carrier απο vitara και να "κουμπωσει" οπως ειναι πανω στον αξονα του grand vitara.
Εγω το απεριψα αυτο.
Φυσικα τι αλλο μετα????
Απογοητευση απο ολες τις πλευρες γενικα, αλλα κυριως για το οτι ενω υπαρχει σαν κωδικος σωστος απο την powertrax κατι δεν μας καθοταν καλα.
Τελικα, δυστυχως δεν καταφεραμε να το βαλουμε πανω, και δυστυχως δεν καταφερα να βρω και καποιον που να το χει βαλει σε grand vitara στην ελλαδα , παρολες τις προσπαθειες μου.
Ειμαι μαμισιος πισω παλι δηλαδη
Αν και απο οτι πληροφορηθηκα τελευταίως απο φιλο , καποιος στην αμερικη προσπαθωντας να κανει ακριβως το ιδιο πραγμα με μενα, αντιμετωπισε τα ιδια προβληματα με τα δικα μου.
Αναφερθηκε οτι η λυση ειναι η εξης:
Σε grand vitara μπαινουν τα εργοστασιακα coupler και οχι αυτα που δινει η powertrax!!!
Προφανως θα υπαρχει καποια διαφορα μεταξυ εργοστιακων coupler και αυτων της Powertrax.
Οποτε, αν καποιοι επιχειρησετε να κανετε ενα τετοιο βημα αναβαθμησης διαφορικου και ειδικα σε πισινο διαφορικο (για το οποιο μιλαω εγω) σε grand vitara, αρχιστε να προσπαθητε χρησιμοποιωντας τα μαμισια κοπλερ πρωτα και τις 2 ροδελες που θα βρειτε στο γκρουπ ανοιγωντας το.
Αν δεν.....δοκιμαστε με καινουργιες ροδελες (washers) με λαδακι στις ροδελες και....... αν αποτυχετε και σε αυτο δοκιμαστε λυσεις που περιγραφονται πιο πανω.
φιλικα vasilis.