Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

αλλαγη σχεσης σε κυριως ή βοηθητικο κιβωτιο σε GV-1600

αλλαγη σχεσης σε κυριως ή βοηθητικο κιβωτιο σε GV-1600

Δημοσίευσηαπό vasilis » 25 Σεπ 2004, 16:33

καλησπερα σε ολους! :D
εχω την εξης απορεια και μιας και καποιοι απο εσας εχουν μπει στην διαδικασια αυτη, ας πουν την γνωμη τους αν μπορουν.

τι ειναι προτιμωτερο να αλλαξει καποιος σε ενα grand vitara 1600-3d......
τα γραναζια του βοηθητικου ή τα κορωνοπηνια του κυρίω κιβωτιου? αν κατι λεω λαθος ως προς τα τεχνικα να διορθωσετε.
το GV εχει στο βοηθητικο 1,000:1 στα γρηγορα και στα αργα 1,816:1.
το "αργο" του λοιπον ειναι σχετικα "γρηγορο", ετσι το βρισκω εγω τουλαχιστον. το αμαξι δεν εχει δεχθει ιδιαιτερες μετατροπες (λαστιχα αρκετα μεγαλυτερα π.χ.) ουτως ωστε να χασει τη σπιρταδα κατα πολυ(οχι οτι εχει και καμια ιδιατερη δηλαδη). αν υποθεσουμε λοιπον οτι καποιος θα ηθελε να "κοντινει" γενικως το αμαξι χωρις μεγαλες απωλειες ομως, για να ειναι πιο "σπιρτοζικο" και γενικως να μην τραβαει τα οποια ζορια τραβαει τωρα ,τι ειναι καλυτερο ή προτιμοτερο να κανει?? αλλαγη σχεσης στο βοηθητικο ή στο κυριως κιβωτιο? διαβασα οτι για το GV υπαρχουν γραναζια για βοηθητικο με 1,58:1 to γρηγορο και με 4,24:1 to αργο. σημαινει οτι θελοντας να βαλω τα γρηγορα θα πρεπει να σταματαω για την επιλογη τους? ή απλα αλλαζει μονο η σχεση τους? θα κοψει αρκετα πολυ το αμαξι με αυτη την μετατροπη? εκτος απο τα "αργα" που ειναι ενα καλο νουμερο, αξιζει να το κανει καποιος ή αλλαζοντας τα κορωνοπηνια στο κυριως θα βελτιωθει και παλι καπως η κατασταση του?αλλαζοντας τα γραναζια του βοηθητικου και πηγαινοντας στην εθνικη με πισω κινηση μονο, αλλαζει τιποτα? νομιζω πως οχι αλλα αν κατι υπαρχει που δεν γνωριζω, να διορθωθω.
παρακαλω για την οποια βοηθεια σε αυτο ,απο οποιον γνωριζει το θεμα καθως και τις επιπτωσεις (θετικες-αρνητικες) αυτου! :)
Άβαταρ μέλους
vasilis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 524
Εγγραφή: 21 Απρ 2004, 17:01
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Δημοσίευσηαπό Diatria » 26 Σεπ 2004, 19:51

Η κορώνα και το πηνιόν βρίσκονται στο χώρο του διαφορικού. Η διαφορά μεταξύ των δύο είναι κυρίως οικονομική. Μια επεμβαση στο διαφορικό είναι κατα πολύ φθηνότερη απο μία επέμβαση στο βοηθητικό κιβώτιο. Επίσης είναι και αναστρέψιμη. Για μένα μια τέτοια μετατροπή είναι θετική εκτός αν το αυτοκίνητο στην εθνική πρέπει να έχει τελικές. Η θεωρητική τελική θα μειωθεί αλλά η πραγματική θα έρχεται γρήγορα. Αυξάνεται η ζωή του κινητήρα και ταυτόχρονα η κατανάλωση.Επίσης ελέγχεις το αυτοκίνητο καλήτερα όταν το απαιτούν οι συνθήκες έντονες κατωφέρειες με λίγο χιόνι ή πάγο.Έχεις καλήτερη έλξη και μπορείς να ανεβείς και σε προφίλ ελαστικού. Αν επεμβείς στο βοηθητικό "ίσως" με κάθε επιφύλαξη νά έχεις πιό ευέλικτες σχέσεις. Αυτό που γράφεις για αναγκαστική στάση απο γρήγορο σε αργό ισχύει έτσι και αλλιώς. Μόνο τετρακίνηση μπορείς να βάλεις σε κίνηση. Αλλιώς αν τα καταφέρεις κουρεύεις γρανάζια.
Diatria
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 19 Σεπ 2004, 21:34

Re: αλλαγη σχεσης σε κυριως ή βοηθητικο κιβωτιο σε GV-1600

Δημοσίευσηαπό xontros » 27 Σεπ 2004, 10:15

vasilis έγραψε:αλλαγη σχεσης στο βοηθητικο ή στο κυριως κιβωτιο?

Συνήθως βάζεις πιο κοντές σχέσεις στο βοηθητικό για να κατεβαίνεις πιο αργά και με καλύτερο έλεγχο πολύ απότομες κατηφόρες, ή να ανεβαίνεις πιο άνετα πολύ απότομες ανηφόρες. Στο δικό μου παλιό Vit 1.6 8v που έχει τις ίδιες σχέσεις στο αργό (αλλά πιο κοντό διαφορικό 5,125:1), η απότομη ανάβαση είναι πάντα με 1η κοντή (λόγω κυβικών και μικρής ιπποδύναμης) και με πολλές στροφές, σε σημεία που άλλοι ανεβαίνουν με 2α και λιγότερες.
Κορωνοπήνια συνήθως αλλάζεις για να αντισταθμίσεις το "μάκρυμα" της μετάδοσης από μεγαλύτερα λάστιχα (πάνω από 10% σε περιφέρεια ή ύψος), ΑΛΛΑ έτσι κονταίνουν ΚΑΙ οι σχέσεις του βοηθητικού.
vasilis έγραψε:διαβασα οτι για το GV υπαρχουν γραναζια για βοηθητικο με 1,58:1 to γρηγορο και με 4,24:1 to αργο.

Αυτό για το "γρήγορο" μάλλον δεν είναι σωστό. Στα Vitara δεν υπάρχει κεντρικό διαφορικό, οπότε όταν επιλέγεις 4χ4 απλά κομπλάρεις και τον μπροστινό άξονα στο βοηθητικό, η μετάδοση είναι 1:1. Το 4,24:1 είναι καλή λύση εάν χρειάζεσαι η 2α με αργά να γίνει σαν την 1η που έχεις τώρα, και ακόμα πιο κοντή...
vasilis έγραψε:σημαινει οτι θελοντας να βαλω τα γρηγορα θα πρεπει να σταματαω για την επιλογη τους? ή απλα αλλαζει μονο η σχεση τους?

Μόνο η σχέση αλλάζει.
vasilis έγραψε:θα κοψει αρκετα πολυ το αμαξι με αυτη την μετατροπη?

Εάν δεν αλλάξεις τίποτα άλλο, θα κόψει ανάλογα με τη μείωση που θα κάνεις.
vasilis έγραψε:εκτος απο τα "αργα" που ειναι ενα καλο νουμερο, αξιζει να το κανει καποιος ή αλλαζοντας τα κορωνοπηνια στο κυριως θα βελτιωθει και παλι καπως η κατασταση του?

Τα κορωνοπήνια που έχεις στο μυαλό σου είναι μάλλον 5.83:1, οπότε είναι 14% κοντύτερα από αυτά που έχεις τώρα (εάν έχει 5,125 όπως λέει στο site...).
vasilis έγραψε:αλλαζοντας τα γραναζια του βοηθητικου και πηγαινοντας στην εθνικη με πισω κινηση μονο, αλλαζει τιποτα? νομιζω πως οχι αλλα αν κατι υπαρχει που δεν γνωριζω, να διορθωθω.

Όχι
Όπως τα λες, τα κορωνοπήνια μπρος-πίσω είναι η λύση που σου ταιριάζει (αν και ακριβή), και εάν θες να μετριάσεις κάπως το κόντυμα βάζεις και ψηλότερα λάστιχα. Λάβε υπόψη σου όμως ότι τότε θα χάσεις τελική και από τα κορωνοπήνια, αλλά και από την αύξηση του ύψους λίγο. Όταν αρχίζεις τέτοιου είδους μετατροπές, το ένα φέρνει το άλλο :roll:
Μήπως όμως θα έπρεπε να σκεφτείς τρόπους για την αύξηση της ιπποδύναμης (φίλτρο, εξάτμιση, κλπ) :?: :?: :?:
<i>Brizola Raiders Adventure Team</i>
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό vasilis » 27 Σεπ 2004, 19:26

καλησπερα και ευχαριστω ολους για τις απαντησεις σας.

το συγκεκριμενο αυτοκινητο δεν εχει και καμια ιδιατερη μετατροπη προς
το παρον παρα μονο ελαστικα μεγαλυτερου κατα 1 νουμερο προφιλ.δεν νοιωθω κανενα ιδιαιτερο κοψιμο στο αμαξι αλλα........ μπαινοντας πολλες φορες κατα την διαρκεια μιας εκδρομης, στην διαδικασια αντιπετωπισης δυσκολων κομματιων(κακα και σκληρα κομματια πετρας-ογκολιθου ανηφορικα και κατηφορικα, ή μεγαλα νεροφαγωματα) ελεγα αντι για να "ρολαρω-πατιναρω" αρκετες φορες το αμαξι με τον συμπλεκτη να ψιλοζοριζεται για να περασει ενα δυσκολο κομματι ανηφορικο με μεγαλες πετρες σαν αυτες που περιεγραψα πριν με αρκετη προσοχη ή κατεβαινοντας ενα τετοιο κομματι αν αφησω την 1η κοντη αυτη τρεχει και κανει οτι γουσταρει(π.χ. γιατι αν αφησω την 1η κοντη σε εκεινο το σημειο μονη της,ειτε θα σβησει το αμαξι γιατι θα θελω να παει τοσο σιγα οσο πρεπει ενω εκεινη δεν θα μπορει λογω σχεσεως) , να μην κοιταξω αν ειναι καλυτερο απο τις περισσοτερες των αποψεων να αλλαξω ειτε τα κορωνοπηνια,ειτε τα γραναζια βοηθητικου και να ειμαι πιο χαλαρος και ανετος και εγω αλλα και το αμαξι.
γνωριζω σχεδον τα οφελη αυτης της μετατροπης αλλα δεν ξερω κατα ποσο σε ενα απειραχτο αμαξι σαν το δικο μου μπορει να υπερισχυσει μια τετοια λογικη και οχι μια λογικη οπως του να αλλαζω εξατμιση ή ενα ελευθερο φιλτρο ή ενας επαναπρογραμματισμος εγκεφαλου.δηλαδη αν χρειζομαι κατι τετοιο σε εργοστασιακο επιπεδο ακομα ή απλα αν θα βοηθουσαν καποια αλογα και ροπη παραπανω με καποιον απο τους αλλους τροπους
αληθεια γνωριζει καποιος σχετικα με επαναπρογραματισμο εγκεφαλου σε GV1600 ..?? αξιζει τον κοπο και τα χρηματα. παντως ειναι αρκετες η φορες του εχω πει "γ..ω το κερατο μου, τι "κοντα" ειναι αυτα ????" ευχαριστω ολους για τη βοηθεια τους. καλα να περνατε :P
Άβαταρ μέλους
vasilis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 524
Εγγραφή: 21 Απρ 2004, 17:01
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης


Επιστροφή στο Suzuki

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 36 επισκέπτες