Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

GRAND VITARA 2006

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 16 Μαρ 2005, 20:26

Μιας και πολύς λόγος γίνεται για το αυτοφερόμενο αμάξωμα του Πινίν, το παραθέτω για να ξέρουμε για τί μιλάμε.
Εικόνα
Η ενίσχυση που φαίνεται έντονα είναι κιβωτιοειδούς διατομής και αποβλέπει όχι στην ενίσχυση της στρεπτικής ακαμψίας, αλλά στην αύξηση της αντοχής σε κρούσεις. Ανάλογο είναι και το αμάξωμα του μεγάλου Pajero.
Τις συγκρίσεις με τα "σασί" των φορτηγών τις θεωρώ άνευ λόγου μιας και προορίζονται για τελείως διαφορετικές καταπονήσεις.
Ακόμα θεωρώ πως τα πλαίσια τύπου σκάλας δέν είναι πιό άκαμπτα από τα αυτοφερόμενα, ίσα- ίσα, αλλά στην περίπτωση του Off roading ενδιαφέρει μιά κάποια παραμόρφωση που να βοηθάει στα κρεμάσματα των τροχών και να επανέρχεται στα φυσιολογικά του λόγω ελαστικότητας.
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό IKE » 16 Μαρ 2005, 20:27

Εγω μίλησα για ίδιας τεχνολογίας πλαίσια, εσύ συγκρίνεις το πλαίσιο ενός φορτηγού που ζυγίζει κάποιους τόνους με το πλαίσιο ενος επιβατικού.

Τα δοκάρια στα τύπου σκάλας πλαίσια είναι αναγκαστικά χοντρά για να αντέχουν τα δυσμενή φορτία που η σχεδίαση τους επιβάλει. Το μεγάλο πάχος μπορεί να τα κάνει πιο ανθεκτικά σε σημειακά φορτία αλλα αυτο δεν σημαίνει πως έχουν καλύτερη ακαμψία.

Το αυτοφερόμενο ΔΕΝ είναι πιο φθηνό σε όλες τις περιπτώσεις, έχει φθηνότερη τιμή ανα τεμάχιο σε μεγάλους όγκους παραγωγής και σε αυτοματοποιημένες μονάδες οπου δικαιολογείται η -μεγάλη- αρχική επένδυση. Σε μικρές ποσότητες και μικρότερες γραμμές παραγωγής χωρίς αυτοματοποίηση ενα πλαίσιο σκάλας θα είναι φθηνότερο στην κατασκευή. Τώρα απο πού προκύπτουν οι 2 γραμμές παραγωγής δεν το κατάλαβα.

Οσο για το παράδειγμά σου με τη λαμαρίνα ομολογώ δεν βλέπω την αντιστοιχία με τα αυτοφερόμενα. Αμα σου πώ να ζουλήξεις ενα κουνουπίδι και ενα αυγό, το αυγό θα σπάσει πρώτο, αν τώρα σου πώ πως αυτό αποδυκνίει κάτι για τα πλαίσια σκάλας τι θα μου πείς.

Το HiLux που αναφέρεις αν δέχτηκε μόνο σημειακά φορτία σε συγκεκριμένες περιοχές του πλαισίου με μεγάλο πάχος ίσως να ευνοήθηκε σε σχέση με ένα αυτοφερόμενο αλλα αν όπως λές είχε τόσο μικρή ζημιά ωστε ο λαμαρινάς της γειτονιάς να το επισκευάσει τότε δεν νομίζω πως ενα Πινιν πχ θα είχε σημαντικά μεγαλύτερη ζημιά, μπορεί να ήταν το ίδιο.

edit: Η εικονα που έβαλε ο Τάσος όση ώρα έγραφα το πιο πάνω ποστ είναι ενδεικτική. Ενα σωστά σχεδιασμένο αυτοφερόμενο πλαίσιο για εκτός δρόμου παρέχει προστασία σε κρουστικά φορτία και έχει πολύ μεγαλύτερη ακαμψία. Αντίστοιχα σε ενα επιβατικό η ακαμψία συνδυάζεται με μικρότερο βάρος (και τα άλλα πλεονεκτήματα του αυτοφερόμενου) ενω οι ενισχύσεις για κρουστικά φορτία είναι περιττές. Γι'αυτό άλλωστε τα ξεχωριστά πλαίσια σε επιβατικά δρόμου έχουν εγκαταληφθεί εδώ και δεκαετίες.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό TLG » 16 Μαρ 2005, 21:22

IKE έγραψε:Γι'αυτό άλλωστε τα ξεχωριστά πλαίσια σε επιβατικά δρόμου έχουν εγκαταληφθεί εδώ και δεκαετίες.



Ναι βρε παιδια...στα επιβατηγα .....στα εκτος δρομου ομως ΟΧΙ ....
Γιατι δηλαδη δεν αναφαιρεστε σε ολα εκεινα τα μοντελα που εχουν ξεχωριστο πλαισιο ?? Αυτοι δηλαδη - Τoyota ,Nissan και αλλοι ,εχουν μεινει πισω στην τεχνολογια ?? Η μηπως οταν προκειται για καθαρα εκτος δρομου αυτοκινητα το χρησιμοποιουν ??
Ακομα και η Jeep δεν προχωρησε σε ενα καθαρα αυτοφερομενο πλαισιο , αλλα σε ενα "υβριδικο" ....

Το οτι καποια εταιρεια ισχυριζεται οτι εφτιαξε ενα αυτοφερομενο με τοσο παραπανω ακαμψια κ.λ.π δε μου λεει τιποτα ...ειναι σαν τα απορυπαντικα που κανουν τα λευκα λευκοτερα εδω και δεκαετιες ....στην πραξη ομως ??

Σαφως και το αυτοφερομενο εχει τα πλεονεκτηματα του στην οδικη συμπεριφορα , αλλα και το τυπου σκαλας ξεχωριστο πλαισιο εχει αποδειξει την αντοχη του και αυτο πιστευω οτι δεν το αμφισβητει κανενας ....ουτε η ΤΟΥΟΤΑ στο LC ...

Αφηστε και θα δειξει ..θα δουμε πως τα 4χ4 με αυτοφερομενο θα τα καταφερουν σε βαθος χρονου και τα ξαναλεμε ....
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TLG
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 584
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 15:42
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 16 Μαρ 2005, 21:47

Επειδή το παρακουράσαμε το θέμα και σαφώς δεν μπαίνει θέμα γνώσης και τεχνολογίας για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που αναφέρθηκαν, απλά επιλογών τους για κάθε μοντέλο τους ξεχωριστά.
Πάντως για να κλείσω από μεριάς μου (νομίζω) το ζητούμενο για εκτός δρόμου δεν είναι η ακαμψία (όπου τα αυτοφερόμενα σαφώς υπερτερούν) αλλά αντίθετα η ελεγχόμενη παραμορφωσιμότητα και η αντοχή σε κρούσεις.
Κάθε εταιρεία ανάλογα με τον προσανατολισμό που θέλει για τα μοντέλα της και το κοινό στο οποίο στοχεύει κάνει τις επιλογές της.
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό TLG » 16 Μαρ 2005, 23:56

tasos953 έγραψε:Κάθε εταιρεία ανάλογα με τον προσανατολισμό που θέλει για τα μοντέλα της και το κοινό στο οποίο στοχεύει κάνει τις επιλογές της.



Εδω συμφωνουμε απολυτως ..... :)
Τελος κ απο εμενα ..................................................μεχρι νεωτερας φυσικα :!: :riding:
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TLG
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 584
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 15:42
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 19 Μαρ 2005, 20:31

Μάλιστα για να δούμε τι θα δούμε τώρα . Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ίδιας τεχνολογίας πλαίσια , γιατί πολύ απλά το αυτοφερόμενο είναι το σασί στη μία , και από την άλλη έχουμε σασί και ξεχωριστό πλαίσιο καμπίνας . Το αυτοφερόμενο πλαίσιο είναι κατά πολύ φθηνότερο στην παραγωγή του . ( Αν δεν το καταλαβαίνετε δεν υπάρχει τρόπος να σας κάνω να το καταλάβετε ! ) . Επίσης αν πιστεύεται ότι ένα αμάξι με αυτοφερόμενο πλαίσιο και ένα με ξεχωριστό σασί μπορούν να φτιαχτούν από μια και μόνο γραμμή παραγωγής πάλι δεν μπορώ να σας κάνω να το καταλάβετε . Αν και δεν μπορώ να καταλάβω τη δυσκολία στην κατανόηση όσων λεω , ακόμα και του παραδείγματος που σας έδωσα με τη λαμαρίνα . ( Που όπως βλέπετε από τη φωτό του Pinin είναι ταυτόσημη ) . Ο φίλος με το Hi – Lux ήταν τυχερός γιατί με τις τούμπες που έφερε έπαθε ζημία μόνο η καμπίνα και όχι το σασί . ( Για αυτό το λόγο μπόρεσε ο μπάρμπα Μήτσος – φαναρτζής - να το φτιάξει ) . Αν του τύχαινε αυτό με αυτοφερόμενο πλαίσιο – που παίζει και το ρόλο του σασί – θα το πέταγε σίγουρα . Και κλείνοντας θα σας πω ότι το Mitsubishi Pajero Sport ( Το οποίο πάντα κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι το μόνο που αξίζει ) και το L200 Pick – Up κάθονται στην ίδια σκάλα . Έχω δει τέτοιο Pick – Up να πηγαίνει φορτωμένο με 5 τόνους στο δρόμο , υπάρχει περίπτωση κάποιο αυτοφερόμενο πλαίσιο να κάνει το ίδιο ??? . Αφήνοντας σας θα σας πω και πάλι ότι το Pinin είναι ένα πολύ ωραίο αμάξι για να μπορεί ένας οικογενειάρχης να πηγαίνει στο εξοχικό του στο βουνό , στο χιονοδρομικό και να ρίχνει και το φουσκωτό του στη θάλασσα – καλό θα είναι να υπάρχει και κανά pick – up κοντά στη γλίστρα – αλλά δεν αξίζει τα λεφτά του , μιας και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι ένα αμάξι που φτιάχνεται στην Ιταλία . Το Niva το παλιό – πια – κάνει τα ίδια πράγμα και καλύτερα με τα μισά λεφτά ! . :-x
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Δημοσίευσηαπό IKE » 19 Μαρ 2005, 22:06

mprizolas έγραψε:Μάλιστα για να δούμε τι θα δούμε τώρα . Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ίδιας τεχνολογίας πλαίσια , γιατί πολύ απλά το αυτοφερόμενο είναι το σασί στη μία , και από την άλλη έχουμε σασί και ξεχωριστό πλαίσιο καμπίνας .


Δηλαδή λες πως το πλαίσιο σκάλας είναι σαν ενα αυτοφερόμενο + τη καμπίνα άρα 2 φορές καλύτερο ? :P

Δεν καταλαβαίνω ούτε τι θες να πείς ούτε τι μας δείχνει αυτό που λες.


mprizolas έγραψε:Το αυτοφερόμενο πλαίσιο είναι κατά πολύ φθηνότερο στην παραγωγή του . ( Αν δεν το καταλαβαίνετε δεν υπάρχει τρόπος να σας κάνω να το καταλάβετε ! )


Το αυτοφερόμενο είναι (για ίδιας τεχνολογίας /μεγέθους / προδιαγραφών πλαίσια πάντα) φθηνότερο ανα μονάδα απο ενα αριθμό παραγωγής μονάδων και επάνω επειδή έχει μεγάλη αρχική επένδυση. Αναλόγως το ύψος της παραγωγής το κόστος είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο.

mprizolas έγραψε:. Επίσης αν πιστεύεται ότι ένα αμάξι με αυτοφερόμενο πλαίσιο και ένα με ξεχωριστό σασί μπορούν να φτιαχτούν από μια και μόνο γραμμή παραγωγής πάλι δεν μπορώ να σας κάνω να το καταλάβετε .


Δηλαδή πχ ενα Vitara φτιάχνεται σε δύο γραμμές παραγωγής?

Μάλλον με τον όρο αυτό (γραμμή παραγωγής) εννοείς κάτι άλλο.

mprizolas έγραψε:Αν και δεν μπορώ να καταλάβω τη δυσκολία στην κατανόηση όσων λεω , ακόμα και του παραδείγματος που σας έδωσα με τη λαμαρίνα . ( Που όπως βλέπετε από τη φωτό του Pinin είναι ταυτόσημη ) .


Εγω δεν βρήκα αντιστοιχία στο παράδειγμά σου με το θέμα μας, αν το κατάλαβε έστω κάποιος άλλος εκτός απο εσένα ας μας το εξηγείσει.

mprizolas έγραψε:Ο φίλος με το Hi – Lux ήταν τυχερός γιατί με τις τούμπες που έφερε έπαθε ζημία μόνο η καμπίνα και όχι το σασί . ( Για αυτό το λόγο μπόρεσε ο μπάρμπα Μήτσος – φαναρτζής - να το φτιάξει ) . Αν του τύχαινε αυτό με αυτοφερόμενο πλαίσιο – που παίζει και το ρόλο του σασί – θα το πέταγε σίγουρα .


Αν δεν χρειάστηκε να πετάξει τη καμπίνα τότε σίγουρα δεν θα χρειαζότανε να πετάξει και το αυτοφερόμενο πλαίσιο σε ανάλογη περίπτωση, θα πάθαινε ζημιά στο επάνω μέρος του ανάλογη της ζημιάς της καμπίνας και λογικά θα επισκευαζότανε εφόσον και η καμπίνα επισκευάστηκε.Το θετικό στα πλαίσια σκάλας είναι πως αποτελούνται απο 2 διακριτά μέρη οπότε σε περίπτωση που μόνο το ένα απο τα 2 πάθει ολική ζημιά μπορεί να αντικατασταθεί μόνο αυτό.Βέβαια είναι σπάνιο να συμβεί κατι τέτοιο και ούτως ή αλλως το κόστος της καμπίνας σαν ανταλακτικό είναι ασύμφορο για επισκευή άρα δεν υπάρχει αντίκρυσμα στο πλεονέκτημα αυτό για επιβατικά αυτοκίνητα.


mprizolas έγραψε:Και κλείνοντας θα σας πω ότι το Mitsubishi Pajero Sport ( Το οποίο πάντα κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι το μόνο που αξίζει ) και το L200 Pick – Up κάθονται στην ίδια σκάλα . Έχω δει τέτοιο Pick – Up να πηγαίνει φορτωμένο με 5 τόνους στο δρόμο , υπάρχει περίπτωση κάποιο αυτοφερόμενο πλαίσιο να κάνει το ίδιο ??? .


Αν το L200 αντέχει βάρος 5 τόνων (δηλαδή περισσότερο απο 3 GV 2.5!!!) στην καρότσα του χωρίς να παραμορφωθεί (που αμφιβάλλω) ΤΟΤΕ σίγουρα και το Pajero με το αυτοφερόμενο θα αντέχει τόσο και παραπάνω.


mprizolas έγραψε:Αφήνοντας σας θα σας πω και πάλι ότι το Pinin είναι ένα πολύ ωραίο αμάξι για να μπορεί ένας οικογενειάρχης να πηγαίνει στο εξοχικό του στο βουνό , στο χιονοδρομικό και να ρίχνει και το φουσκωτό του στη θάλασσα – καλό θα είναι να υπάρχει και κανά pick – up κοντά στη γλίστρα – αλλά δεν αξίζει τα λεφτά του , μιας και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι ένα αμάξι που φτιάχνεται στην Ιταλία .


Οι ιδιοκτήτες του (και όχι μόνο) πιστευω θα διαφωνούσαν στο οτι δεν αξίζει τα λεφτά του επειδή φτιάχτηκε στην ιταλία.

mprizolas έγραψε:Το Niva το παλιό – πια – κάνει τα ίδια πράγμα και καλύτερα με τα μισά λεφτά ! . :-x


Αυτό τα λέει όλα! Δηλαδή το Νίβα έχει ίδιους/καλύτερους χώρους, είναι το ίδιο/καλύτερα οικονομικό, έχει ίδιες/καλύτερες επιδόσεις είναι το ίδιο/περισσότερο αξιόπιστο το ίδιο/περισσότερο άνετο κλπ με το Πινίν???

Για να το λές αυτό αποκλείεται να έχεις οδηγήσει ή έστω δει απο κοντά ΚΑΙ Νίβα ΚΑΙ Πινιν.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 19 Μαρ 2005, 22:33

Να δώ L200 φορτωμένο με 5 τόνους και άς πεθάνω!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Τί εμπόρευμα φόρτωσε στην καρότσα του, (όγκου 1,3 μ3) και έπιασε τους 5 τόνους; Ράβδους χρυσού;
Επειδή είχα τέτοιο φορτηγάκι, 1,5 τόνο όταν το φόρτωνα, οι σούστες του γύριζαν ανάποδα! :twisted: :twisted: :twisted:
Τα σχόλια για το Πινίν τα αντιπαρέρχομαι μιας και ανήκω στην συμπαθή τάξη των επισκεπτών στα χιονοδρομικά.......
Και εκεί έχω ρυμουλκήσει αρκετούς σκληρούς off roaders με σασιά και φούντες...... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 19 Μαρ 2005, 23:54

Φίλε Tasos953 , ένα ξαδερφάκι στο χωριό το έστειλε ο πατέρας του να κουβαλήσει πατάτες . Του τόνισε να μην βάλει πάνω από 1,5 τόνους τη φορά !!! :P . Αλλά αυτός βαριόταν να κάνει τα μπρος πίσω 4 φορές μιας και είχαν καλή σοδειά και έτσι του ήπιε το αίμα!! :-x . Οι σούστες είχαν κάτσει τελείως και το πίσω σίδερο προφυλακτήρας ήταν 10 πόντους από το έδαφος !!! :P . Περιττό να σου πω τι έγινε όταν το είδε ο πατέρας του ..... :oops: . Απλά θα σου πω ότι δεν ξαναπήρε το αμάξι από τότε :P .
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 20 Μαρ 2005, 00:11

Tasos953 για λύσε μου μια απορία αν μπορείς φυσικά. Τραβάς από τον κοτσαδόρο ή από τη δέστρα και γατί ????
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Δημοσίευσηαπό TLG » 20 Μαρ 2005, 00:42

tasos953 έγραψε:Και εκεί έχω ρυμουλκήσει αρκετούς σκληρούς off roaders με σασιά και φούντες...... :twisted:


Καλα τωρα ....δεν ειπαμε οτι αμα εχεις ξεχωριστο πλαισιο δεν κολλας ... 8)
Αλλωστε ολα κολλανε .....και ουτε τα πιπινακια αποτελουν εξαιρεση ... :wink:
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TLG
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 584
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 15:42
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

Δημοσίευσηαπό TLG » 20 Μαρ 2005, 00:55

Aντεεε...παλιιιιι....
Καλα δε μπορουμε να εκφερουμε την αποψη του ο καθενας χωρις να φτανουμε σε τετοιο σημειο ....???

Πιστευω οτι και οι δυο φιλοι μας , IKE και mprizolas , αλλα και ολοι εμεις οι υπολοιποι ειπαμε τις αποψεις μας μεχρι εκει που γνωριζουμε και φτανει το "νιονιο" μας...
Κανεις απο εμας δεν νομιζω να διεκδηκει το αλαθητο και την μοναδικη γνωση...
Απο εκει κ περα ας βγαλει ο καθενας τα συμπερασματα του ....
Αλλωστε ολα αυτα τα θεματα τα εχουμε συζητησει ξανα και ξανα στο παρελθον και σιγουρα θα τα ξανασυζητησουμε κ στο μελλον .....Αν καθε φορα μαλωνει καποιος με καποιον στο τελος δεν θα μιλαμε μεταξυ μας ......



....................Ακολουθει προσπαθεια δημιουργειας καλου κλιματος ........

Ποσο μαλλον σε ενα ζητημα που ειναι εδω και καιρο λυμενο γνωριζοντας ολοι οτι το Πλαισιο τυπου σκαλας ειναι καλυτερο ... :bricks: :clubbed: :splat:
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TLG
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 584
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 15:42
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

Δημοσίευσηαπό IKE » 20 Μαρ 2005, 01:01

Φίλε mprizola αν αυτά που έχω πεί είναι τόσο λάθος ωστε να σε κάνουν να πιστευεις πως είμαι εντελώς άσχετος και για γέλια καλό θα ήταν να αναλύσεις την άποψή σου ωστε και αυτοί που διαβάζουν το τόπικ αυτό να μην οδηγηθούν απο τα γραφόμενά μου σε λάθος συμπέρασμα και να δούμε όλοι το λάθος.

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος:

Αν είχες 100 κιλά σίδερο για να φτιάξεις ενα όσο το δυνατόν πιο άκαμπτο πλαίσιο αυτοκινήτου, θα έφτιαχνες με αυτα ενα πλαίσιο σκάλας με ξεχωριστό αμάξωμα ή ενα αυτοφερόμενο?

Καλό είναι να συνοδεύεται και απο αιτιολόγηση η απάντηση.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 20 Μαρ 2005, 01:48

Φίλε IKE , αν είχα 100 κιλά σίδερο θα τα πούλαγα να πληρώσω καμιά δόση από αυτά που χρωστάω !!!. :P Λοιπόν χωρίς πλάκα τώρα , στην πρώτη περίπτωση θα λειώσεις τα 100 κιλά σίδερο και θα φτιάξεις σε ένα καλούπι ένα μονοκόμματο σασί που θα έχει τις ενισχύσεις του έτοιμες , στη δεύτερη θα μοιράσεις π.χ. τα 40 από τα 100 κιλά , να τα πας σε καλούπι να τα λειώσουν για να σου βγει το σασί τύπου σκάλας και τα 60 που θα σου έχουν μείνει θα τα βάλεις σε ένα άλλο καλούπι για να βγάλεις την καμπίνα . Τέλος πάντων , χοντρικά κάπως έτσι θα γίνει . Όπως το βλέπω εγώ τώρα είναι πολύ ποιο φτηνό για κάποιον να λιώσει μια φορά 100 κιλά μαζεμένα , να τα ρίξει σε ένα καλούπι και να του βγει ένα αμάξωμα έτοιμο , από το να τα μοιράσει , να τα μεταφέρει να τα λειώσει ξεχωριστά , να τα βάλει σε ξεχωριστά καλούπια και μετά να πρέπει να τα ξαναμοντάρει . Έτσι και αυτοκινητοβιομηχανίες στο βωμό του κέρδους προτιμούν να έχουν το λιώσιμο μια φορά . Συμφωνώ στο ότι μπορούν να επιτύχουν μεγάλο βαθμό στρεπτικής ακαμψίας στο μονοκόμματο σασί αλλά η αντοχή στις στρεβλώσεις που παρουσιάζει το πλαίσιο τύπου σκάλας δεν πρόκειται να επιτευχθεί ποτέ σε μονοκόμματο σασί . Τώρα αν θες να σου πω και άλλα που πατάνε οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορώ να συνεχίσω .
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Δημοσίευσηαπό IKE » 20 Μαρ 2005, 02:15

Δεν απάντησες στην ερώτησή μου. Ας αφήσουμε το κόστος κλπ.

Εχουμε 100 κιλά υλικού και στη μία περίπτωση το χρησιμοποιούμε όλο για να φτιάξουμε ενα ενιαίο αυτοφερόμενο πλαίσιο ενω στην άλλη το μοιράζουμε ωστε να φτιάξουμε πλαίσιο σκάλας και την καμπίνα.

Ποιό θα είναι πιο άκαμπτο απο τα 2?

Η γνώμη μου είναι πως με μεγάλη διαφορά το αυτοφερόμενο μιας και εκμεταλέυεται πολύ καλύτερα το δεδομένο υλικό ωστε να επιτύχει μεγάλη ακαμψία.

Ο σχεδιασμός του πλαισίου σκάλας δεν εκμεταλέυεται το ίδιο σωστά το υλικό για την απορρόφηση των φορτίων.


ΥΓ1. Η ακαμψία σαν μέγεθος είναι το γινόμενο του μέτρου ελαστικότητας (εξαρτάται μόνο απο το υλικό) με τη ροπή αδράνειας (εξαρτάται μόνο απο τη γεωμετρία).Τα αυτοφερόμενα πλαίσια σχεδιάζονται με σκοπό τη μεγιστοποίηση της ροπής αδράνειας στους άξονες οπου επιβάλονται τα φορτία ωστε να έχουμε μεγάλο λόγο αντοχής προς βάρος. Το πιο κλασσικό παράδειγμα αυτοφερόμενου είναι το αυγό. Οσο διατηρεί την δομή του αν το πιέσουμε στα άκρα χωρίς κρουστικά φορτία έχει πολύ μεγάλη -αναλογικά- αντοχή, αν είναι χτυπημένο η αντοχή του μειώνεται κατα πολύ. Ενα άλλο παράδειγμα είναι ενας χαρτονένιος κύλιδρος στον οποίο επάνω μπορούμε να στηρίξουμε μεγάλο βάρος αν τον βάλουμε να ακουμπάει με την επίπεδη πλευρά του στο έδαφος (επειδή έχει μεγάλη ροπή αδράνειας). Αν την ίδια μάζα χαρτιού την συμπιέσουμε σε ενα συμπαγή σωλήνα μικρότερης διαμέτρου (πολύ μικρή ροπή αδράνειας) η αντοχή του στην ίδια επιβολλή βάρους είναι πολύ μικρότερη.

ΥΓ2. Τι εννοείς "αντοχή στις στρεβλώσεις"? Σε τί διαφέρει απο την ακαμψία (Ε.Ι) ?
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Suzuki

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 9 επισκέπτες