Veda έγραψε:Σύντροφοι τα σέβη μου!
Τι κάνουν τα δυο μικρα λεβιεδάκια στο νιβα?? Πότε τα χρησιμοποιούμε??
Ξέρω οτι το ένα ειναι "αργό", αυτο νομιζω έχω καταλάβει οτι το χρησιμοποιούμε σε καταστάσεις ελλιπούς πρόσφυσης, δεν ξέρω καν ποιο απο τα δύο είναι ομως. Δεν γράφει το άτιμο!
Το άλλο? τι κάνει? κάποιος μου είπε ''κάρο'', διάβασα όμως εδώ οτι αυτό δεν ισχύει.
Σύντροφοι? Βοηθήστε το νέο μέλος της Διεθνούς παρακαλώ...!
Τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς.
Χμ.. κατι μου θυμιζει ο κυριος
Λοιπον απο τα δύο λεβιεδακια το μικροτερο των δυο ειναι αυτο που κλειδωνει το μπλοκε. Θα πουμε μετα τι κανει το μπλοκε (και ΟΧΙ καρο)
το μεγαλύτερο απο τα μικροτερα ειναι αυτο που επιλεγει την σχεση μεταδοσης. Εχει τρεις θεσεις. 1η θεση αυτη που πρεπει να ειναι σχεδον παντα οταν κινεισαι σε ασφαλτο που ειναι ο λεβιες να κοιταει προς το πορτ μπαγκαζ. Η 2η θεση ειναι στην μεση που πρακτικα απεμπλεκει τελειως την μεταδοση και για το οποιο δεν εχω καποια ιδεα εκτος του οτι κανει χρεη αντικλεπτικου. Η 3η θεση ειναι να το σπρωξεις πισω προς τον κινητηρα οποτε εκει εχει πλεον υποπολαπλασιασμο της μεταδοσης φοβερη δυναμη ελξης και φυσικα πολυ κοντες σχεσεις (με αργο συνηθως ξεκιναω με 2α)
Παμε τωρα στο μικροτερο των μικρων λεβιεδων
Κατ αρχην οταν βαλεις μπλοκε αναβει λαμπακι στο ταμπλο. Κατα 2ον δεν βαζουμε μπλοκε ποτε σε ασφαλτο παρα μονο σε εδαφος με χαμηλη προσφυση (χιονι, χωμα κλπ)
3ον αποφευγουμε να στριβουμε με μπλοκε (εκτος αν εισαι σε εδαφος που αναφερω στο 2ον)
Τι κανει το μπλοκε και ποια η διαφορα απο το καρο.
Το μπλοκε μοιραζει ισοδυναμα την ισχυ στον εμπρος και στον πισω αξονα ανεξαρτητα. Το καρο ( πρακτικα 3 μπλοκε εμπρος - μεση - πισω στα διαφορικα) μοιραζει την ισχυ ανεξαρτητα στον καθε τροχο
Ετσι αν χωρις μπλοκε μεινεις με ενα τροχο (πχ. τον πισω) κρεμασμενο στον αερα η δυναμη λογω φυσης του διαφορικου θα παει σε εκεινον που εχει την λιγοτερη αντισταση και το αμαξι θα μεινει εκει και ο ενας τροχος θα περιστρεφεται σαν τρελλος
Αν λοιπον βαλεις μπλοκε τοτε οι μπρος με τους πισω τροχους γινονται δυο ανεξαρτητα συνολα και ακομα και αν οι πισω τροχοι ειναι στον αερα οι μπροστινοι θα τραβηξουν το αυτοκινητο και θα συνεχισει να κινειται (μην ξεχασεις να το βγαλεις μετα)
Γενικα δεν συνισταται να κολλησεις και να βαλεις μπλοκε αλλα να εκτιμησεις την κατασταση πριν και να το βαλεις πριν περασεις το ζορικο εμποδιο.
Αν τωρα για καποιο λογο καταφερεις να κρεμασεις μπροστινο και πισω τροχο ταυτοχρονα, τοτε στο Νιβα ουτε το μπλοκε σε σωνει. Εκει κανεις το κολπο με το χειροφρενο, δηλαδη τσιμπας σιγα σιγα το χειροφρενο με χρηση μπλοκε ωστε να αναγκαστει το διαφορικο να δωσει εστω και λιγη ισχυ στον πισω τροχο που παταει (μπας και βγεις απ'τα σ....α)
Αυτα τα ολιγα, μπακαλιστικα εξηγημενα αλλα ρεαλιστικα και δοκιμασμενα
Φιλικα
Βασιλης