Metalaxe έγραψε:Δημήτρη, αν αναφέρεσαι στο K&S δεν είναι το ίδιο με τα προϊόντα του Lada-Sport, το πρώτο είναι 100% μπλοκέ με υποπίεση ενώ τα δεύτερα είναι περιορισμένης (μέχρι 100%).
είχα στείλει παλιότερα ένα mail να τους ρωτήσω πως ακριβώς λειτουργεί το δεύτερο
(όχι το K&S) και αυτή είναι η απάντηση :
Manos Tourpalis schrieb:
> Dear sir/madame, I would like to pose a question related to
> the LADA manual locker:There is a note about fitting the locker on the
> transfer case differential only. What excactly is the function of the
> locker there? Does it 'devide' the torque between front and rear axle
> from 0-35-100% ?
> Thank you in advance
>
Well, this locker acts as kind of 'limited slip diff' in open mode and
when locked manually it allows maximum torque to both directions (just
as if there were no diff in the tranny).
With this locker locked you may stop if two of your four wheels spin.
By adding a locker in the rear you stop by three wheels spinning and
another one in the front makes you stop if all 4 wheels have no
traction.
Best regards,
Axel
--
de:
power-trax.de
Offroad-Spezialitäten
Αν κατάλαβα σωστά, μιλάει για τοποθέτηση πρώτα στο κεντρικό (και για ροπή 100% μπρός - πίσω, είναι δυνατόν αυτό ή κατάλαβα λάθος ?) και μετά για την τοποθέτηση των υπόλοιπων (rear και front)