Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Jimny ή Niva? Ξανά...

Jimny ή Niva? Ξανά...

Δημοσίευσηαπό Vlachander » 24 Σεπ 2014, 14:55

Καλησπέρα!

Μόλις γράφτηκα στο site και θα ήθελα τη βοήθειά σας για αγορά οικονομικού μεταχειρισμένου 4χ4. Έχω ξοδέψει πολλές ώρες διαβάζοντας sites και forums στο ίντερνετ αλλά, αν και το θέμα μεταξύ niva ή jimny έχει χιλιοειπωθεί ,θα ήθελα να το θέσω με βάση τα προσωπικά μου κριτήρια και ανάγκες: (Το ίδιο ερώτημα θέτω και στην ομάδα συζήτησης για suzuki για να απαντήσουν οι οπαδοί-γνώστες του Jimny)

Είμαι 31 χρονών από Θεσσαλονίκη, κάτοχος μοτοσυκλέτας μικρού κυβισμού ως μόνο μέσο μεταφοράς. Θέλω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μέχρι 5.000 ευρώ για παράλληλη χρήση με τη μοτοσυκλέτα εντός πόλης. Συγκεκριμένα το αυτοκίνητο θα κινείται σπανίως μέσα στην πόλη (με εξαίρεση δυνατή κακοκαιρία), το χρειάζομαι για κοντινές εκτός πόλης αποστάσεις (περίπου 500 χμ. το μήνα) και βέβαια εκδρομές. Μιας και λατρεύω το βουνό και το χωριό μου βρίσκεται στις πλαγιές της Βασιλίτσας ενδιαφέρομαι για 4χ4 για να πηγαίνω ακόμα συχνότερα, να έχω πρόσβαση στους δασικούς της περιοχής και μελλοντικά ίσως, αν το μάθω, και σε πλαγιές και λιβάδια. Επιπλέον έτσι θα έχω δυνατότητα επιλογής να ανακαλύψω τις ομορφιές και της υπόλοιπης Ελλάδας.

Απέρριψα λόγω παλαιότητας και προσωπικού γούστου τα Samurai, Feroza, Vitara και Terios (παλιό μοντέλο). Δυσκολεύομαι οικονομικά να αποκτήσω το καινούργιο terios ή το sx4. Οπότε είμαι ανάμεσα σε lada niva 1.7 και suzuki jimny τα οποία θεωρώ εξίσου όμορφα (υποκειμενικό βέβαια).

Θα περάσω αέριο σε ό,τι πάρω, γιατί προτιμώ να τα δώσω μονομιάς, ασχέτως αν κάνω απόσβεση σε 1, 2 ή 3 χρόνια, παρά να τσιγκουνεύομαι στις εκδρομές. Μιας και θέλω να την κρατήσω τη μοτοσυκλέτα για τα εντός πόλης δεν με απασχολεί ιδιαίτερα το παρκάρισμα (αν και νομίζω ότι τα δυο αμάξια ούτως ή άλλως έχουν ελάχιστη διαφορά στο μήκος). Επίσης μιας και δεν έχω ακόμα οικογένεια δεν με απασχολούν άμεσα οι χώροι. Όντας οδηγός μοτοσυκλέτας μικρού μάλιστα κυβισμού επί 2,5 χρόνια και σε μεγάλες αποστάσεις νομίζω πως ό,τι αυτοκίνητο και να μου δώσουν θα μου φανεί λιμουζίνα σε άνεση, τανκ σε ασφάλεια και φόρμουλα σε ταχύτητα.

Οπότε το αυτοκίνητο με ενδιαφέρει να είναι αξιοπρεπές σε επαρχιακή και εθνική οδό, δίχως απαιτήσεις σε μεγάλες ταχύτητες. Ως αρχάριος σε βουνό δεν έχω υπερβολικές απαιτήσεις.

Συνεπώς με ενδιαφέρει η τιμή απόκτησης και συντήρησης. Θα ἠθελα να μην έχει υπερβολική κατανάλωση (αν και σκοπεύω να βάλω αέριο) και ακριβά τέλη. Να μη δίνω μια περιουσία στα συνεργεία (είμαι και άσχετος στα μηχανικά).

Μεταξύ των δύο διάβασα πως το niva 1.7 βγάζει συχνά μικροπροβλήματα (γεγονός που με τρόμαξε) αλλά το service και τα ανταλλακτικά είναι φτηνά. Μήπως το σκυλομετανιώσω αν το πάρω τελικά;
1) Οπότε το συχνό αλλά χαμηλό κόστος συντήρησης ισούται με το σπανιότερο αλλά ακριβότερο σέρβις του jίmny;

Το jimny έχει φθηνότερα κατά 130 ευρώ τέλη και λογικά λίγο φθηνότερη ασφάλεια. Επίσης διάβασα ότι καίει λιγότερο. Υπάρχει χαώδης διαφορά για τις τιμές που δίνει η εταιρεία και οι οδηγοί.
2) Πόσο καίει το Jimny τελικά; Το niva απ' όσο διάβασα 8-12lt./100, μ.ο. επαρχιακού δρόμου 9-9,5lt./100xμ.

Αν λοιπόν για το niva προσθέσω διαφορά αξίας τελών+ασφάλειας με την παραπάνω ετήσια ανάγκη αερίου για περίπου 8.000 xμ. (ίσως κατά 1,5 lt μεγαλύτερη κατανάλωση του niva(;) ) βγαίνει πως το niva θα μου κοστίζει περίπου 250 ευρώ το χρόνο παραπάνω από το jimny χωρίς να υπολογίζω το σέρβις&τα ανταλλακτικά όπου δεν έχω ιδέα.

Από την άλλη τα lada niva 1.7 είναι πολύ πιο φθηνά στην απόκτησή τους απ'ότι τα jimny. Yπάρχουν μεταχειρισμένα lada niva 1.7 μονού ψεκασμού (2001-2004) από 1.500 ως 2.500 ευρώ και niva πολλαπλού ψεκασμού (2005-2008) από 2.000 ως 3.200 ευρώ (Μ.Ο.).
3) Υπάρχει σημαντική διαφορά σε επιδόσεις αλλά κυρίως σε κατανάλωση και εμφάνιση προβλημάτων;

Τα jimny G13BB (από αρχές 21ου αιώνα ως το 2005) κοστίζουν συνήθως από 3.500 ως 5.000 και ως πολύ παραπάνω, ενώ τα jimny M13AA VVT (2005 ως σήμερα) από 5.000 και ως πολύ παραπάνω...
4) Γνωρίζετε ποιά είναι η διαφορά τους σε επιδόσεις αλλά κυρίως σε κατανάλωση και εμφάνιση προβλημάτων;

Η αγορά ενός μέσου niva 1.7 πολλαπλού ψεκασμού με λιγότερα χιλιόμετρα πάνω -και ελπίζω λιγότερα προβλήματα- με μέσο κόστος 2.500 ευρώ(;) είναι πολύ πιο συμφέρουσα από ένα ανάλογο jimny M13AA VVT με περισσότερα χιλιόμετρα και σχεδόν διπλάσια τιμή (5.000 ευρώ (;)).
Έτσι λοιπόν τα προαναφερθέντα λιγότερα 250 ευρώ το χρόνο σε τέλη-ασφάλεια-αέριο του Jimny θα αρχίσουν να φαίνονται ως κέρδη μετά από 10 χρόνια από την απόκτησή του οπότε και ό,τι πάρω θα έχει παλιώσει και ίσως έχουν αλλάξει οι ανάγκες μου (οικογένεια κ.τ.λ.)

Oπότε με τα παρόντα μεταχειρισμένα που πωλούνται στο ίντερνετ το δίλημμα συγκεκριμενοποιείται ανάμεσα σε Jimny του 2001-2005 με 90.000-150.000 χμ. και 4.000-5.500 ευρώ και σε niva 2001-2008 με 50.000-100.000 χμ. και 2.000-3.000 ευρώ.

Μήπως έχω λάθος στους συλλογισμούς μου;
Εσείς τί προτείνετε;
Η βοήθειά σας πολύτιμη και συγνώμη αν σας κούρασα...
Vlachander
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 22 Σεπ 2014, 08:42

Re: Jimny ή Niva? Ξανά...

Δημοσίευσηαπό superspy » 25 Σεπ 2014, 12:25

Γενικά το Lada είναι πιο κοντά σε αυτό που μπορεί κανείς να πει: καθημερινό αυτοκίνητο.

Καλύτεροι χώροι, σαφώς καλύτερη συμπεριφορά και άνεση λόγω ανεξάρτητης μπροστινής ανάρτησης και αυτοφερόμενου πλαισίου.

Θα κάνει εξαιρετικά πράγματα, μέχρι που η φιλοσοφία σχεδίασης (πλαίσιο και ακάμπτοι άξονες) και οι διαστάσεις του Jimny θα αποδόσουν καλύτερα σε πολυ πιο extreme καταστάσεις και εκεί θα περάσουν τον ιάπωνα μπροστά. (πάντα με τον ίδιο σε εμπειρία οδηγό.)
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6827
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: Jimny ή Niva? Ξανά...

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 26 Σεπ 2014, 12:20

Απλα το Νιβα υποφερει λιγο απο ποιοτητα λαμαρινας, οποτε κοιτα για σκουριες. Ειδικα στην πισω πορτα. Και γω νιβα θα επερνα, οσο το χε ο πατερας μου δεν ειχε παρουσιασει θεματα, απ οσο θυμαμαι του ειχε μονο ενισχυσει τους θολους εκει που παταει τοα αμορτισερ. Τα ποιο πολλα κυβικα θα σε βοηθησουν. Το τζιμνι εχει μικρο μοτερ και αν το ζορισεις μπορει να παρεις τα καπακια στο χερι
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Re: Jimny ή Niva? Ξανά...

Δημοσίευσηαπό heroicentaur » 27 Σεπ 2014, 00:43

Γιατι οχι Vitara 1.6 5door?
Μεγαλυτερο πορμπαγκαζ ετσι ωστε η μπουκαλα να χορεσει χωρις προβληματα αποσκευων.
Ανταλλακτικα service φθηνα.
Αν παρεις μονου ψεκασμου (δεν ξερω αν εβγαινε στο 5πορτο) η τιμη τοποθετησης αεριου ειναι πολυ φθηνη.

Εχει ενα σκασμο μετατροπες (ψηλωματα κτλπ) αν θες να ασχοληθεις αργοτερα λιγο πιο σοβαρα με το βουνο.

Τελος προσωπικα επειδη δεν ειμαστε σε εποχες να αλλαζουμε αυτοκινητα σαν πουκαμισα το κρατας και για
τις οικογενειακες υποχρεωσεις σου.
Εικόνα Εικόνα
Άβαταρ μέλους
heroicentaur
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 371
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2005, 12:43
Τοποθεσία: Athina

Re: Jimny ή Niva? Ξανά...

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 28 Σεπ 2014, 22:36

Καλη επιλογη, δεν ξερω ομως οικονομικα αν ειναι στα ιδια λεφτα
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη


Επιστροφή στο Lada

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 2 επισκέπτες