Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό tazmania » 24 Φεβ 2005, 21:12

gtsit έγραψε:Με άλλα λόγια αν δεχτούμε τελικά ότι το μπλοκάρισμα είναι αποκλειστικά μπρος - πίσω και όχι αρσιτερά δεξιά, βρίσκει λογική το γεγονός ότι συστήνεται να το μπλοκάρουμε πριν μπούμε στα δύσκολα. Έτσι το NIVA δύσκολα θα χάσει την κινητική του ενέργεια έστω και στιγμιαία. Αντίθετα αν κολλήσουμε τότε δύσκολα να κάνει κάτι το μπλοκέ αφού δεν ισχύει το αριστερά - δεξιά.

GEORGE


Το Niva μπλοκάρει το κεντρικό διαφορικό με αποτέλεσμα να μοιράζει την ροπή στο εμπρός και το πίσω (και όχι αριστερά και δεξιά) ανεξάρτητα της πρόσφυσης των τροχών.
Άβαταρ μέλους
tazmania
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2253
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 16:05
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 24 Φεβ 2005, 22:22

Ειπώθηκαν πολλά. Με άλλα θα σύμφωνήσω και με άλλα θα διαφωνήσω.

Απο πλευράς λειτουργίας και όχι των εσωτερικών μηχανισμών και technicalities, νομίζω ότι τα πράγματα είναι απλά και θα συμφωνήσω με τον Metalaxe και Tazmania.

Σε ένα ανοικτό διαφορικό, η ροπή θα πάρει το δρόμο (θα πάει) στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση.

Ετσι στο niva που έχει τρία ανοικτά διαφορικά, αν ο ένας τροχός χάσει την πρόσφυση ολη η ροπή θα πάει σε αυτόν (αλλά δεν θα μετατραπέι σε κινητική ενέργεια, θα μετατραπεί σε σπινιάρισμα) και θα κολήσουμε. Αυτό δε νομίζω ότι χωράει αμφισβήτηση.

Οταν μπλοκάρουμε το κεντρικό διαφορικό , τότε η ροπή κατανέμετε 50-50 στους δύο άξονες. Αν χάσουμε την πρόσφυση σε ένα τροχό απο κάθε αξονα κολήσαμε πάλι.

Αν χάσουμε την πρόσφυση σε δύο τροχούς του ιδιου αξονα , τοτε δεν κολήσαμε.


Πάμε τώρα στα θεωρητικά.

Η βασική θεωρία των διαφορικών είναι η εξής "Τα διαφορικά επιτρέπουν στους τροχούς να περιστρέφονται με διαφορετική ταχύτητα , έτσι ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να στριβει. Με σταθερό γκάζι, το αθροισμα των ταχυτήτων περιστροφής των δύο τροχών είναι σταθερό , ενώ οι ταχύτητες περιστροφής των τροχών είναι αντιστρόφος ανάλογες : Ο ένας τρόχος θα επιταχύνει τόσο όσο θα επιβραδύνει ο άλλος."

Επίσης είναι σίγουρο ότι η ροπή θα πάρει το δρόμο (θα πάει) στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση. Σε συνθήκες καλής πρόσφυσης , τότε και οι δύο τροχοί πέρνουν την ιδια ροπή.

Γράφτηκε ότι η ροπή που παράγει ο κινητήρας είναι ανάλογη με την πρόσφυση. Δεν θα συμφώνήσω με αυτό.

Νομίζω ότι ο κινητήτρας για δεδομένο γκάζι παράγει σταθερή ροπή. Αυτό που μεταβάλεται είναι πόση απο αυτή τη ροπή θα μετατραπή σε κινητική ενεργεια λόγω των συνθυκών πρόσφυσης.

Επίσης αναφέρθηκε ότι στο χιονι και πάγο ξεκινάμε με δευτέρα και τρίτη γιατί με πρώτη λογο τής μη πρόσφυσης δεν παράγει ροπή ο κινητήρας.

Ουτε με αυτό δε συμφωνω. Απλά με πρώτη η δύναμη που μεταφέρετε είναι τόση ώστε υπερνικά τη χαμηλή πρόσφυση του τροχού. Η ροπή που μεταφέρεται στο ελαστικο , είναι η προπή του κινητήρα πολαπλασιασμένη με την σχέση μετάδοσης της ταχύτητας που χρησημοποιούμε και με την τελική σχέση του διαφορικού. Ο συντελεστής πολαπλασιασμού για την πρώτη ταχύτυτα είναι μεγαλύτερος απο αυτόν της τρίτης. Αρά με την τρίτη ταχύτητα μεταφέρουμε λιγότερη ροπή στους τροχούς και άρα δεν θα υπερνικήσουμε τη χαμηλή πρόσφυση του χιονιού.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό NIBAKIOC » 25 Φεβ 2005, 00:47

:shock: Βλέπω σύντροφοι οτι δεν κατάφερα να πείσω :( :D

Εχει καλώς. Πάντα με σεβασμό στους Νιβάδες του φόρουμ που έχουν μεγάλη πείρα εκτός δρόμου εν σχέσει με τη μηδαμινη δικη μου, εξακολουθώ κι εγώ να εχω τις απόψεις μου όπως τις είπα παραπάνω.:roll: :wink:

Τη συζητηση όμως την ευχαριστηθηκα πολυ! (επιτέλους χωρίς εγκάθετους :-x ) Καληνυχτίζω :) :D :lol:
Άβαταρ μέλους
NIBAKIOC
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 02 Αύγ 2004, 14:46

Δημοσίευσηαπό xalk » 25 Φεβ 2005, 02:22

giagoulas έγραψε: Οταν μπλοκάρουμε το κεντρικό διαφορικό ....Αν χάσουμε την πρόσφυση σε δύο τροχούς του ιδιου αξονα , τοτε δεν κολήσαμε.

Ηmmmm ....Τότε το Locker (εκ Γερμανίας) στο κεντρικό του Niva τί ακριβώς δουλειά κανει?
Άβαταρ μέλους
xalk
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004, 02:43

Δημοσίευσηαπό gtsit » 25 Φεβ 2005, 04:11

giagoulas έγραψε:Ετσι στο niva που έχει τρία ανοικτά διαφορικά, αν ο ένας τροχός χάσει την πρόσφυση ολη η ροπή θα πάει σε αυτόν (αλλά δεν θα μετατραπέι σε κινητική ενέργεια, θα μετατραπεί σε σπινιάρισμα) και θα κολήσουμε. Αυτό δε νομίζω ότι χωράει αμφισβήτηση.

Οταν μπλοκάρουμε το κεντρικό διαφορικό , τότε η ροπή κατανέμετε 50-50 στους δύο άξονες. Αν χάσουμε την πρόσφυση σε ένα τροχό απο κάθε αξονα κολήσαμε πάλι.

Αν χάσουμε την πρόσφυση σε δύο τροχούς του ιδιου αξονα , τοτε δεν κολήσαμε.


Θα διαφωνήσω. Κάτι δεν μου πάει καλά σε αυτό που λέτε. Μάλλον ο Alex_new έχει κάποιο δίκιο. Ρε παιδιά τι λέμε τώρα? Ότι αν ένας τροχός χάσει πρόσφυση ακινητοποιείται όλο το όχημα χωρίς το μπλοκέ??? ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ. Έχω οδηγήσει σε πάγο και ποτέ δεν είδα κάτι τέτοιο. Ένιωσα το σπινιάρισμα αλλά τίποτα δεν ακινητοποιήθηκε. Αν είναι έτσι χάνεται το πλεονέκτημα της μόνιμης τετρακίνησης και μου ψιλοθυμίζει πισωκούνες 4χ4 με επιλεκτική τετρακίνηση η όλη φάση. Όχι βέβαια. Είπαμε ότι το μπλοκέ δεν είναι αριστερά δεξιά αλλά μπρος πίσω αλλά όχι και έτσι. Αν ήταν έτσι θα κολλούσαμε για πλάκα. Όπως στα αυτοκίνητα. Εδώ χαιρόμουν να το οδηγό στον πάγο και στο χιόνι. Κάτι δεν πάει καλά σε αυτό που λέτε. ΟΚ για τα υπόλοιπα αλλά αυτό με τον έναν τροχό δεν στέκει. Άλλο πράγμα να μείνει ο ένας τροχός στον αέρα, να σηκωθεί ο μπροστινός οπότε να έχουμε 2 στον αέρα και άλλο αυτό που λέτε εσείς σε επίπεδο έδαφος ας πούμε. Κάτι δεν λέτε σωστά όσον αφορά την περίπτωση με ελεύθερο το κεντρικό.

GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό michailbm » 25 Φεβ 2005, 10:41

giagoulas έγραψε:Ειπώθηκαν πολλά. Με άλλα θα σύμφωνήσω και με άλλα θα διαφωνήσω.

Απο πλευράς λειτουργίας και όχι των εσωτερικών μηχανισμών και technicalities, νομίζω ότι τα πράγματα είναι απλά και θα συμφωνήσω με τον Metalaxe και Tazmania.

Σε ένα ανοικτό διαφορικό, η ροπή θα πάρει το δρόμο (θα πάει) στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση.

Ετσι στο niva που έχει τρία ανοικτά διαφορικά, αν ο ένας τροχός χάσει την πρόσφυση ολη η ροπή θα πάει σε αυτόν (αλλά δεν θα μετατραπέι σε κινητική ενέργεια, θα μετατραπεί σε σπινιάρισμα) και θα κολήσουμε. Αυτό δε νομίζω ότι χωράει αμφισβήτηση.

Οταν μπλοκάρουμε το κεντρικό διαφορικό , τότε η ροπή κατανέμετε 50-50 στους δύο άξονες. Αν χάσουμε την πρόσφυση σε ένα τροχό απο κάθε αξονα κολήσαμε πάλι.

Αν χάσουμε την πρόσφυση σε δύο τροχούς του ιδιου αξονα , τοτε δεν κολήσαμε.


Πάμε τώρα στα θεωρητικά.

Η βασική θεωρία των διαφορικών είναι η εξής "Τα διαφορικά επιτρέπουν στους τροχούς να περιστρέφονται με διαφορετική ταχύτητα , έτσι ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να στριβει. Με σταθερό γκάζι, το αθροισμα των ταχυτήτων περιστροφής των δύο τροχών είναι σταθερό , ενώ οι ταχύτητες περιστροφής των τροχών είναι αντιστρόφος ανάλογες : Ο ένας τρόχος θα επιταχύνει τόσο όσο θα επιβραδύνει ο άλλος."

Επίσης είναι σίγουρο ότι η ροπή θα πάρει το δρόμο (θα πάει) στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση. Σε συνθήκες καλής πρόσφυσης , τότε και οι δύο τροχοί πέρνουν την ιδια ροπή.

Γράφτηκε ότι η ροπή που παράγει ο κινητήρας είναι ανάλογη με την πρόσφυση. Δεν θα συμφώνήσω με αυτό.

Νομίζω ότι ο κινητήτρας για δεδομένο γκάζι παράγει σταθερή ροπή. Αυτό που μεταβάλεται είναι πόση απο αυτή τη ροπή θα μετατραπή σε κινητική ενεργεια λόγω των συνθυκών πρόσφυσης.

Επίσης αναφέρθηκε ότι στο χιονι και πάγο ξεκινάμε με δευτέρα και τρίτη γιατί με πρώτη λογο τής μη πρόσφυσης δεν παράγει ροπή ο κινητήρας.

Ουτε με αυτό δε συμφωνω. Απλά με πρώτη η δύναμη που μεταφέρετε είναι τόση ώστε υπερνικά τη χαμηλή πρόσφυση του τροχού. Η ροπή που μεταφέρεται στο ελαστικο , είναι η προπή του κινητήρα πολαπλασιασμένη με την σχέση μετάδοσης της ταχύτητας που χρησημοποιούμε και με την τελική σχέση του διαφορικού. Ο συντελεστής πολαπλασιασμού για την πρώτη ταχύτυτα είναι μεγαλύτερος απο αυτόν της τρίτης. Αρά με την τρίτη ταχύτητα μεταφέρουμε λιγότερη ροπή στους τροχούς και άρα δεν θα υπερνικήσουμε τη χαμηλή πρόσφυση του χιονιού.


Ακριβως ετσι ειναι ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ σε καμια περιπτωση!!!
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό JOHNNY » 25 Φεβ 2005, 10:45

Παιδία αφήστε την μαγία του NIVA να σας πάει εκεί που έχει φτιαχτή να πηγαίνει με τον κατάλληλο οδηγό και της δυνατότητες του και αφήστε τα διαφορικά των Ρώσσων να κάνουν την δουλεία τους εκεί που πρέπει όταν πρέπει.

Πάνο από όλα το NIVA δεν διαθέτει τίποτα από τα σύγχρονα αυτόματα συστήματα. Όλα είναι μηχανικά και λειτουργικά. (Θέμα μετάδοσης μιλάω όχι τον εγκέφαλο)

Ο καθένας από εσάς μιλά για διαφορετικές συνθήκες οδήγησης. (Έτσι πιστεύω )

Δεν διαφωνώ και δεν συμφωνώ με κανέναν όλοι έχουν δίκιο γιατί αντιλαμβάνονται διαφορετικά το τη θέλει κάθε φορά το αυτοκίνητο.

Να θέσω και κάτι ακόμα σχετικά με τον πάγο και λάσπη και και και

Μήπως αν το αυτοκίνητο χωρίς Lock ανέβει μια ανηφόρα δεν θα γλιστρήσει ένας τροχός ο οποίος και θα πάρει όλη την ροπή.

Τη θέλω να πω, ότι μήπως παίζει ρόλο και το που πέφτει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου για να έχουν την καλύτεροι πρόσφυση οι τροχοί?

Και κάτι ακόμα αφού όταν δεν έχει κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό όλη την ροπή την παίρνει ο τροχός που βρίσκετε στον αέρα γιατί λένε ότι έχει ροπή από το κεντρικό διαφορικό (μπρος, πίσω) 60-40 70-30 και πολλά αλλά. Αφού είναι ελεύθερο διαφορικό δεν έχει από 0-100 έως και 100-0

Πχ μπορεί να έχει ανάλογο τις συνθήκες και 99-1 η 1-99 , 55-45 η 45-55, και ούτω κάθε εξής.
Άβαταρ μέλους
JOHNNY
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: 18 Μαρ 2004, 19:06
Τοποθεσία: ΚΩΣ (Προσωρινά Αθήνα)

Δημοσίευσηαπό michailbm » 25 Φεβ 2005, 10:53

Ότι αν ένας τροχός χάσει πρόσφυση ακινητοποιείται όλο το όχημα χωρίς το μπλοκέ???ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ. Έχω οδηγήσει σε πάγο και ποτέ δεν είδα κάτι τέτοιο. Ένιωσα το σπινιάρισμα αλλά τίποτα δεν ακινητοποιήθηκε. Αν είναι έτσι χάνεται το πλεονέκτημα της μόνιμης τετρακίνησης και μου ψιλοθυμίζει πισωκούνες 4χ4 με επιλεκτική τετρακίνηση η όλη φάση.


Λάθος!!!
Δυστυχώς τα πράγματα έχουν όπως γράφτηκε πιο πάνω ,..., το μόνο πλεονέκτημα είναι ότι το Νιβα έχει δυνατότητα αργών χωρίς να μπλοκάρει το μεσαίο κάτι που σε λασπωμένα ή χιονισμένα οστάρια με ανάποδη κλίση είναι μεγάλο πλεονέκτημα γιατί δεν εμφανίζεται το φαινόμενο του γλιστρήματος με τα 4(μπαντιαζμα) και έτσι δεν σε φέρνει στο χείλος της καταστροφής!!!
Και για να αποδώσουμε τα του Καίσαρος το Καίσαρη αυτή είναι η βασική επανάσταση που έφερε στο χώρο η Land Rover πολλά χρόνια πριν φτιαχτεί το Νιβα!!!!
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό michailbm » 25 Φεβ 2005, 10:57

Και κάτι ακόμα αφού όταν δεν έχει κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό όλη την ροπή την παίρνει ο τροχός που βρίσκετε στον αέρα γιατί λένε ότι έχει ροπή από το κεντρικό διαφορικό (μπρος, πίσω) 60-40 70-30 και πολλά αλλά. Αφού είναι ελεύθερο διαφορικό δεν έχει από 0-100 έως και 100-0

Πχ μπορεί να έχει ανάλογο τις συνθήκες και 99-1 η 1-99 , 55-45 η 45-55, και ούτω κάθε εξής.


ΣΩΣΤΟ!!
Σχεδον ποτε δεν εχουμε μονο 100-0 η 0-100 αλλα ειμαστε καπου εδιαμεσα σχεδον παντα!!!
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 25 Φεβ 2005, 11:22

Θα διαφωνήσω. Κάτι δεν μου πάει καλά σε αυτό που λέτε. Μάλλον ο Alex_new έχει κάποιο δίκιο. Ρε παιδιά τι λέμε τώρα? Ότι αν ένας τροχός χάσει πρόσφυση ακινητοποιείται όλο το όχημα χωρίς το μπλοκέ??? ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ. Έχω οδηγήσει σε πάγο και ποτέ δεν είδα κάτι τέτοιο. Ένιωσα το σπινιάρισμα αλλά τίποτα δεν ακινητοποιήθηκε.


Και βέβαια έχεις οδηγήσει πάγο και χιόνι και το φχαρηστήθηκες. Μην ξεχνας ομως δύο πράγματα
α) Την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου σου (δηλαδή την κεκτημένη ταχύτητα
β) Το ότι ακούς το σπινιάρισμα , σημαίνει ότι χάνεις στιγμιαία την πρόσφυση, μετά την ξαναβρίσκεις και σύν την κεκτημένη ταχύτητα το αυτοκινητο κινήται.

Αν χάσεις μόνιμα την πρόσφηση τοτε δε θα πάς πουθενα. Ο τρόχος στον αέρα είναι μια ενδεικτική κατάσταση που χάνεις μόνιμα την προσφυση.

Μην απογοητευεσαι όμως. Ετσι είναι τα πράγματα.


Τη θέλω να πω, ότι μήπως παίζει ρόλο και το που πέφτει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου για να έχουν την καλύτεροι πρόσφυση οι τροχοί?



Δε θα μπορούσες να το πείς καλύτερα. Ειναι σχεδόν έτσι ακριβώς.

Η πρόσφυση εξαρταται απο τέσσερα πραγματα.
1.Το βάρος με το οποίο το ελαστικό πιέζει το εδαφος. Ειναι πολυ σημαντικός παράγοντας.
2. Το εμβαδόν του πέλματος του ελαστικού
3. Το είδος του εδάφους (υπάρχουν συντελεστές πρόσφυσης) , το οποίο εξαρτάται από τα εξής
α) Αν βουλιάζει ή οχι το εδαφος (δηλαδή τη "αντωση" σου προσφέρει
β) Τη συνεκτικότητα του εδάφους. Δηλαδή το ποσο ευκολα διαλυεται η κομματιάζεται.
4. ΤΗ ΡΟΠΗ (ΔΥΝΑΜΗ) που εφαρμόζεται στο τροχό.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό gtsit » 25 Φεβ 2005, 12:01

giagoulas έγραψε:
Θα διαφωνήσω. Κάτι δεν μου πάει καλά σε αυτό που λέτε. Μάλλον ο Alex_new έχει κάποιο δίκιο. Ρε παιδιά τι λέμε τώρα? Ότι αν ένας τροχός χάσει πρόσφυση ακινητοποιείται όλο το όχημα χωρίς το μπλοκέ??? ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ. Έχω οδηγήσει σε πάγο και ποτέ δεν είδα κάτι τέτοιο. Ένιωσα το σπινιάρισμα αλλά τίποτα δεν ακινητοποιήθηκε.


Και βέβαια έχεις οδηγήσει πάγο και χιόνι και το φχαρηστήθηκες. Μην ξεχνας ομως δύο πράγματα
α) Την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου σου (δηλαδή την κεκτημένη ταχύτητα
β) Το ότι ακούς το σπινιάρισμα , σημαίνει ότι χάνεις στιγμιαία την πρόσφυση, μετά την ξαναβρίσκεις και σύν την κεκτημένη ταχύτητα το αυτοκινητο κινήται.

Αν χάσεις μόνιμα την πρόσφηση τοτε δε θα πάς πουθενα. Ο τρόχος στον αέρα είναι μια ενδεικτική κατάσταση που χάνεις μόνιμα την προσφυση.

Μην απογοητευεσαι όμως. Ετσι είναι τα πράγματα.


Τη θέλω να πω, ότι μήπως παίζει ρόλο και το που πέφτει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου για να έχουν την καλύτεροι πρόσφυση οι τροχοί?



Δε θα μπορούσες να το πείς καλύτερα. Ειναι σχεδόν έτσι ακριβώς.

Η πρόσφυση εξαρταται απο τέσσερα πραγματα.
1.Το βάρος με το οποίο το ελαστικό πιέζει το εδαφος. Ειναι πολυ σημαντικός παράγοντας.
2. Το εμβαδόν του πέλματος του ελαστικού
3. Το είδος του εδάφους (υπάρχουν συντελεστές πρόσφυσης) , το οποίο εξαρτάται από τα εξής
α) Αν βουλιάζει ή οχι το εδαφος (δηλαδή τη "αντωση" σου προσφέρει
β) Τη συνεκτικότητα του εδάφους. Δηλαδή το ποσο ευκολα διαλυεται η κομματιάζεται.
4. ΤΗ ΡΟΠΗ (ΔΥΝΑΜΗ) που εφαρμόζεται στο τροχό.


OK λοιπόν. Ας υποθέσουμε ότι έχεις δίκιο. Μπορεί λοιπόν κάποιος να μου εξηγήσει ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΗΣ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ??? Και αν μιλάς για κινητική ενέργεια, πολύ απλά θα σου πω ότι έχω ξεκινήσει έτσι σε πάγο χωρίς μπλοκέ. Σταματημένος με τον ένα τροχό να σπινιάρει και τους πίσω να σπρώνουν αφού πατούσαν σε αφράτο χιόνι.

GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό alex_new » 25 Φεβ 2005, 12:02

giagoulas έγραψε:
Γράφτηκε ότι η ροπή που παράγει ο κινητήρας είναι ανάλογη με την πρόσφυση. Δεν θα συμφώνήσω με αυτό.

Νομίζω ότι ο κινητήτρας για δεδομένο γκάζι παράγει σταθερή ροπή. Αυτό που μεταβάλεται είναι πόση απο αυτή τη ροπή θα μετατραπή σε κινητική ενεργεια λόγω των συνθυκών πρόσφυσης.

.


Eνώ με τη λογική, αυτο που λες είναι σωστό, στην πράξη με τα δυναμόμετρα δεν συμβαίνει.
Αυτός είναι κ ο λόγος που πας ένα όχημα για δυναμομέτρηση και σου βγάζει στο ένα δυναμόμετρο 177 hp/din και 23kgm ροπης και μετά σε ένα άλλο την ίδια μέρα κ βγάζει 163,6 hp/din και 22kgm σε παρόμοιες στροφές (πάντα υπάρχουν λίγο διαφορετικές συνθήκες). Έχει σχέση με το φορτίο (φρεναρίσματος) που θα ρυθμίσουν. Οσο πιο πολύ φορτίο τόσο πιο πολλά άλογα και ροπή. Σε δυναμόμετρο πάγκου ώπου η δυναμομέτρηση γίνεται με πλήρες φορτίο και σταθερές στροφές οι ενδείξες θα είναι οι μέγιστες δυνατές. Αν όμως το φρενάρισμα είναι μηδαμινό και η τετάρτη ταύτητα(συνήθως αυτήν μετράνε) ανοίξει σαν πρώτη το αποτέλεσμα που θε βγεί θα είναι απογοητευτικό για τον ιδιοκτήτη. Αρα για να μετρηθεί ισχύς και ροπή στην πράξη χρειάζεται φορτίο. (Προσεξε, τι λέω) για να μετρηθεί, όχι ότι δεν υπάρχει. Αυτό τώρα μπορείς να το συνδυάσεις και με την έλειψη πρόσφυσης σε σχέση με τη ροπή που παράγει ο τροχός.
Άβαταρ μέλους
alex_new
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 24 Φεβ 2005, 15:40

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 25 Φεβ 2005, 12:26

OK λοιπόν. Ας υποθέσουμε ότι έχεις δίκιο. Μπορεί λοιπόν κάποιος να μου εξηγήσει ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΗΣ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ??? Και αν μιλάς για κινητική ενέργεια, πολύ απλά θα σου πω ότι έχω ξεκινήσει έτσι σε πάγο χωρίς μπλοκέ. Σταματημένος με τον ένα τροχό να σπινιάρει και τους πίσω να σπρώνουν αφού πατούσαν σε αφράτο χιόνι.

GEORGE


1. Μη ξεχνάς ότι το χιόνι και ο πάγος, έχουν συντέλεστη πρόσφυσης (πολύ μικρό) αλλά ικανό για να ξεκινήση το αυτοκινητό σου και όλα αυτά σε σχέση με τους συντελεστές προσφυσης που ανέφερα παραπάνω.

Ενα απο τα σημαντικα πλεονέκτημα της τετρακίνησης είναι κατανέμεί τη ροπή σε όλους τους τροχούς. Ετσι σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης ή ροπή που μεταφέρεται ανα τροχό είναι μικρότερη απο την αντίστοιχη που θα μεταφερόταν σε ενα απλο αυτοκίνητο. Εχεις λοιπον περισσότερες πιθανότητες η ροπή που μεταφέρεται να μη υπερνικήσει τη πρόσφυση και έτσι να κινηθείς.

Επισης αυτό είναι μια συνεχής διαδικασία , δηλαδή σπινάρει για λιγο ο τροχός, μετά βρισκει λιγη πρόσφυση, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να κινηθεί ένας άλλος και ουτω καθεξείς. Αυτό δες το και σε συνάρτηση με τη θεωρία που λέει ότι ο ενας τροχός θα αυξησει τόσο την περιστροφή του, οσο ακριβώς χάσει ο άλλος.

Σαν ενα απλοικο παράδειγμα δές το και απο τον ανθρωπο. Οταν προσπαθείς να κινθείς σε πολυ γλιστερεί επιφάνεια γονατίζεις στα τέσσερα. Πέραν την ισοροπίας υπάρχουν και άλλοι λόγοι.

Eνώ με τη λογική, αυτο που λες είναι σωστό, στην πράξη με τα δυναμόμετρα δεν συμβαίνει.
Αυτός είναι κ ο λόγος που πας ένα όχημα για δυναμομέτρηση και σου βγάζει στο ένα δυναμόμετρο 177 hp/din και 23kgm ροπης και μετά σε ένα άλλο την ίδια μέρα κ βγάζει 163,6 hp/din και 22kgm σε παρόμοιες στροφές (πάντα υπάρχουν λίγο διαφορετικές συνθήκες). Έχει σχέση με το φορτίο (φρεναρίσματος) που θα ρυθμίσουν. Οσο πιο πολύ φορτίο τόσο πιο πολλά άλογα και ροπή. Σε δυναμόμετρο πάγκου ώπου η δυναμομέτρηση γίνεται με πλήρες φορτίο και σταθερές στροφές οι ενδείξες θα είναι οι μέγιστες δυνατές. Αν όμως το φρενάρισμα είναι μηδαμινό και η τετάρτη ταύτητα(συνήθως αυτήν μετράνε) ανοίξει σαν πρώτη το αποτέλεσμα που θε βγεί θα είναι απογοητευτικό για τον ιδιοκτήτη. Αρα για να μετρηθεί ισχύς και ροπή στην πράξη χρειάζεται φορτίο. (Προσεξε, τι λέω) για να μετρηθεί, όχι ότι δεν υπάρχει. Αυτό τώρα μπορείς να το συνδυάσεις και με την έλειψη πρόσφυσης σε σχέση με τη ροπή που παράγει ο τροχός.


Μάλλον θα συμφωνήσω. Δεν έχω πεί κάτι πολύ διαφορετικό. Η ροπή είναι εκεί οπως είπα. Απλά δεν μπορεί να μετατραπεί σε κινητική ενέργεια και άρα να μετρηθεί.

Νομίζω ότι η διατυπωση σου είναι πιο ακριβής απο τη δική μου.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό michailbm » 25 Φεβ 2005, 12:42

michailbm έγραψε:
Και κάτι ακόμα αφού όταν δεν έχει κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό όλη την ροπή την παίρνει ο τροχός που βρίσκετε στον αέρα γιατί λένε ότι έχει ροπή από το κεντρικό διαφορικό (μπρος, πίσω) 60-40 70-30 και πολλά αλλά. Αφού είναι ελεύθερο διαφορικό δεν έχει από 0-100 έως και 100-0

Πχ μπορεί να έχει ανάλογο τις συνθήκες και 99-1 η 1-99 , 55-45 η 45-55, και ούτω κάθε εξής.


ΣΩΣΤΟ!!
Σχεδον ποτε δεν εχουμε μονο 100-0 η 0-100 αλλα ειμαστε καπου εδιαμεσα σχεδον παντα!!!


Απλά εδώ είναι η απάντηση για το πλεονέκτημα της μόνιμης τετρακινησης
γιατι δεν έχουμε σχεδόν ποτέ (εκτός από απόλυτες καταστάσεις) κατανομή ροπής σε ένα μόνο τροχό αλλά μοιράζεται σε όλους τους τροχούς όχι εξ ίσου αλλά πχ 20-30-10-40(αυθαίρετο παράδειγμα) και έτσι έχουμε πάντα κάποιο τροχό έστω με λίγη ροπή και πρόσφυση που κουνάει το αυτοκίνητο!!
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό JOHNNY » 25 Φεβ 2005, 13:27

Για τον φίλο μας τον gtsit την υποστροφή και την υπερστροφη την γνωρίζεις? Αν ναι τότε θα καταλάβεις γιατί ένα 4χ4 με πίσω κίνηση κάνει υπερστροφη και ένα 4χ4 με κινήσει και στους 4 κάνει υποστροφή (χωρίς Lοck). Για το Niva δεν γνωρίζω πόσο υποστροφικο είναι πάντως δεν νομίζω σε βρεγμένο δρόμο να είναι υπερτροφικό.

Μιλάμε πάντα για κατάσταση όπου τα 4χ4 δεν έχουν ενεργοποίηση την τετρακίνηση τους
Πχ Niva χορις Lock και Suzuki με 2 H.

Το Niva θα κρατήσει σαν τρένο σε ράγες (όχι πάντα γιατί εξαρτάτε από τον οδηγό και επίσης δεν έχω οδηγήσει Niva) ενώ το Suzuki θα κάνει πατiλικια, θα ρίξει κώλο ρε αδερφέ, θα μπει με τις πόρτες.

Με λίγα λόγια ίσο μοιράζει την ροπή μπρος πίσω έτσι ώστε να μην σβουριξη ενώ τα πισωκίνητα έχουν την ροπή μόνο πίσω με αποτέλεσμα να σβουριξη.

Επαναλαμβάνω μιλάμε για βρεγμένο δρόμο, η σε πάγο, η σε λάσπη και ότι έχει σχέση με περιορισμένη προσφρηση τον τροχών και πάντα εξαρτάτε από την εμπειρία του οδηγού για το εάν θα κάνει ανάστροφη το αυτοκίνητο.
Τελευταία επεξεργασία από JOHNNY και 25 Φεβ 2005, 13:37, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
JOHNNY
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: 18 Μαρ 2004, 19:06
Τοποθεσία: ΚΩΣ (Προσωρινά Αθήνα)

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Lada

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 2 επισκέπτες