Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Niva και σκληρή ανάρτηση

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 13 Σεπ 2005, 12:52

Σπύρο, όποτε κατέβεις Αθήνα (και αν το έχω ακόμα...) μπορείς να δοκιμάσεις το δικό μου να δεις αν σε καλύπτει ο συνδυασμός. Η γνώμη μου είναι η εξής:
μαμίσια ελατήρια σε κάθε περίπτωση (αν θέλεις περισσότερο ύψος + προσθήκες) και αμορτισέρ μαλακά (εγώ από τα άσπρα KYB, κίτρινα Monroe, άσπρα Gabriel που έχω δοκιμάσει προτείνω τα Gabriel). Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλή απόσβεση κάθε ανωμαλίας σε κάθε είδους οδόστρωμα, πολύ καλό κράτημα (αν και με αρκετή κλίση που πάντως δεν τρομάζει) και εν τέλει πολύ καλό για κάθε χρήση (επίσης τεσταρισμένο σε 165 χλμ/ώρα ένδειξη κοντέρ, απόλυτα σταθερό).
Καλή τύχη :wink: :wink:
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 13 Σεπ 2005, 13:05

Άποψη μου είναι ότι το θέμα αφορά καθαρά τους συμβιβασμούς που θα κάνεις. Καλό στην άσφαλτο, στο καλό χώμα και στα κατσάβραχα συγχρόνως δε γίνεται !!! (νομίζω).

Από τη μέχρι στιγμής εμπειρία μου με το νιβα και για τη χρήση που το θέλω έχω κατασταλάξει στα εξής

Ελατήρια

Stock Ελατήρια με 2,5 cm προσθήκες ή λίγο σκληρότερα ελατήρια , έτσι ώστε να σκληρύνει ελαφρώς το αυτοκίνητο και να δέχεται καλύτερα το βάρος του εργάτη και τα υλικά και εργαλεία που κουβαλάω.

Περισσότερο ψήλωμα (που συνήθως συνεπάγεται σκληρά ή και μακρύτερα ελατήρια ) δεν με ενδιαφέρει για μία σειρά από λόγους.

Α. Δεν υπάρχει ασφαλής (για τα γούστα μου) τρόπος να μεγαλώσεις την διαδρομή της μπροστινής ανάρτησης (άρθρωση). Οτιδήποτε άλλο κάνεις με σκληρότερα ελατήρια απλώς σηκώνουν το αυτοκίνητο λόγω σκληρότητας με αποτέλεσμα να είναι ψηλότερο μεν – κούτσουρο δε. Άσε που με την πάροδο του χρόνου χάνει το ύψος του.

Β. Θέλω να διατηρήσω την αναλογία άρθρωσης μεταξύ της μπροστινής και πίσω ανάρτησης. Και ναι μεν μπορώ να αυξήσω την άρθρωση της πίσω, δεν μπορώ όμως ανάλογα και της μπροστά.

Γ. Τα σκληρά ελατήρια μειώνουν την άρθρωση αλλά και την άνεση

Δ. Ο μοναδικός λόγος που βρίσκω – πλέον – για να ψηλώσω το νιβα είναι για να βάλω μεγαλύτερης διαμέτρου λάστιχα. Αλλά και αυτό από μόνο του είναι προβληματικό με το νιβα, καθότι τίθεται από πολλούς θέμα αντοχής του συστήματος μετάδοσης λόγου του βάρους και αδράνειας των μεγαλυτέρων ελαστικών. Νομίζω ότι ένα 195 – 80 – 16 μαζί με 4.1 ή 4.3 κορωνο-πηνία είναι ότι πρέπει για το νίβα και χωρίς να χρειάζεται ψήλωμα.


Αμορτισέρ

Αμορτισέρ λίγο σκληρότερα από τα stock όπως τα κίτρινα Μονρόε που είναι και φτηνά. Το πολύ πολύ θα τα αλλάζω κάθε δύο χρόνια.

Εναλλακτικά και αν αντέχει η τσέπη μου ρυθμιζόμενα , έτσι ώστε να τα σκληραίνω στην άσφαλτο. Ιδανικά για κατσάβραχα θέλεις λαδιού, αλλά θα συμβιβαστώ με αερίου ή και λαδιού μαζί.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό vagelis » 13 Σεπ 2005, 13:18

Metalaxe έγραψε:Σπύρο, όποτε κατέβεις Αθήνα (και αν το έχω ακόμα...) μπορείς να δοκιμάσεις το δικό μου να δεις αν σε καλύπτει ο συνδυασμός. Η γνώμη μου είναι η εξής:
μαμίσια ελατήρια σε κάθε περίπτωση (αν θέλεις περισσότερο ύψος + προσθήκες) και αμορτισέρ μαλακά (εγώ από τα άσπρα KYB, κίτρινα Monroe, άσπρα Gabriel που έχω δοκιμάσει προτείνω τα Gabriel). Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλή απόσβεση κάθε ανωμαλίας σε κάθε είδους οδόστρωμα, πολύ καλό κράτημα (αν και με αρκετή κλίση που πάντως δεν τρομάζει) και εν τέλει πολύ καλό για κάθε χρήση (επίσης τεσταρισμένο σε 165 χλμ/ώρα ένδειξη κοντέρ, απόλυτα σταθερό).
Καλή τύχη :wink: :wink:


Ρε Αντωνη μηπως ησουν συνοδηγος σε πορσε φιλου και μπερδευτηκες;
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 13 Σεπ 2005, 13:23

vagelis έγραψε:Ρε Αντωνη μηπως ησουν συνοδηγος σε πορσε φιλου και μπερδευτηκες;

Βρε βρε, για κοίτα.....απ' ότι βλέπω είσαι τελείως καλά πουλάκι μου ε ?? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Κι όμως είδα ένδειξη κοντέρ 165 σε μια (προφανώς ελαφρά κατηφορική) ευθεία πριν το Σείριο (ερχόμενος από Αθήνα) με άπνοια...χα,χα,χα,χα,χα...........βέβαια ήταν και η μοναδική μια και γενικά οδηγώ πολύ συντηρητικά :wink: :wink:
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό firelord » 13 Σεπ 2005, 18:57

ο γιαγκούλας έχει δίκαιο για τα Μονρόε
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό gtsit » 14 Σεπ 2005, 02:04

giagoulas έγραψε:Αμορτισέρ

Αμορτισέρ λίγο σκληρότερα από τα stock όπως τα κίτρινα Μονρόε που είναι και φτηνά. Το πολύ πολύ θα τα αλλάζω κάθε δύο χρόνια.

Εναλλακτικά και αν αντέχει η τσέπη μου ρυθμιζόμενα , έτσι ώστε να τα σκληραίνω στην άσφαλτο. Ιδανικά για κατσάβραχα θέλεις λαδιού, αλλά θα συμβιβαστώ με αερίου ή και λαδιού μαζί.


Να υποθέσω ότι εννοείς τα MONROE ADVENTURE??
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό gtsit » 14 Σεπ 2005, 02:16

giagoulas έγραψε:Αυτό που έχει μεγάλη σημασιά είναι όταν τερματήσει η ανάρτηση και ακουμπήσουν οι κουκουνάρες, τα αμορτισερ να έχουν και άλλη διαδρόμή. Διαφορετικά ή αυτά θα σπάσουν ή οι βάσεις τους (διαλέγετε και παιρνετε).


Φαντάζομαι πως αν πάρεις αμορτισέρ για το NIVA σε stock διάσταση από οπιαδήποτε εταιρεία δεν έχεις πρόβλήμα με την διαδρομή των αμορτισέρ σε σχέση με τις κουκουνάρες. Λογικά είναι υπολογισμένα.
Προφανώς εννοείς πως αυτό θα γίνεται άμα βάλεις προσθήκες για ψήλωμα. Εκεί υπάρχει η πιθανότητα να τερματίσει πρώτο το αμορτισέρ σπάζοντας τις βάσεις ή τα ίδια, έτσι δεν είναι??
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 14 Σεπ 2005, 09:43

Ναι, εννοώ τα adventure.

Ναι, αν μείνεις στις stock διαστάσεις δεν έχεις πρόβλημα. Φυσικά εννοώ stock διαστάσεις τόσο compressed όσο και extended. Και επειδή πολλά έχουν δεί τα μάτια μου στο νίβα που μου φέρνουν τρόμο, δεν θα εμπιστεύόμουν καμιά εταιρεία και κανένα πωλητή. Απλά θα τα μέτραγα. Είναι θέμα μήκους.

Βάζοντας προσθήκες , δεν θα τερματίζουν πιο νωρίς τα αμορτισερ, ιδίως μπροστά όπου η διαδρομή της ανάρτησης δεν αλλάζει. Αναφορικά με τις πίσω προσθήκες θέλεις ελαφρώς μαρκύτερα σε extended κατάσταση αμορτισερ για να εκμεταλευτείς την μεγαλύτερη πλέον διαδρομή της αναρτησης. Τα ξένα site συνιστούν 21 inches extended μήκος για προσθήκες +2,5cm. Φυσικά αλλάζεις τις αναλογίες αρθρωσης μπροστά και πίσω ανάρτησης - κάτι που η βιβλιογραφία δεν συνιστά.

Κοινώς αν δεν έχεις αξονες μπροστά - πίσω , ή κάποιο δοκιμασμένο κιτ που να μεγαλώνει και την αρθρωση της μπροστινής ανάρτησης αντίστοιχα , αστω καλύτερα.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό Dr.Format » 14 Σεπ 2005, 12:25

xalk έγραψε:Εγώ το μόνο που θέλω είναι γερό και σταθερό πάτημα, άντε μέχρι την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 15 Km/h :oops:

ΑΝΤΕ βρε σύντροφοι βάλτε ένα χεράκι μπας και βγάλουμε άκρη!

Hello xalk,

αν δεν χρειάζεσαι σήκωμα, τότε για την περίπτωσή σου θέλεις τα εργοστασιακά ελατήρια με τα Monroe Adventure (κίτρινα). Αν όμως θα το φορτώνεις αρκετά τότε λίγο σκληρότερα ελατήρια θα σου κάνουν καλύτερη δουλειά.

Εγώ χρησιμοποιώ την πρώτη επιλογή (χωρίς ψήλωμα) και είμαι αρκετά ικανοποιημένος. Δεν σου την συνιστώ για γρήγορη οδήγηση (κυρίως σε χώμα) και υπερβολικό φόρτωμα. Το μόνο που με ενοχλεί είναι η σπάνια επαφή των πίσω ελαστικών (Fedima 195R15) στο φτερό όταν συμπιεστεί η ανάρτηση, η οποία μάλλον οφείλεται στο offset της ζάντας.
Άβαταρ μέλους
Dr.Format
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 12 Φεβ 2003, 14:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό xalk » 14 Σεπ 2005, 13:25

Ευχαριστώ σύντροφοι, το έλαβα το μήνυμα. :wink:
Ελπίζω μέχρι την άλλη Παρασκευή να σας πω και τα αποτελέσματα στην πράξη!
αααααααα η τελευταία "συμβουλή" ενός τρελλοκαναδού ήταν να βγάλω την αντιστρεπτική από μπροστά :shock: :shock: και να βάλω όσο σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ μπορώ (με ενίσχυση βάσεων) ...ειναι τρελλοι αυτοι οι καναδοί!
Άβαταρ μέλους
xalk
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004, 02:43

Δημοσίευσηαπό firelord » 14 Σεπ 2005, 13:57

ο rugrat?

προσοχή!
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό gtsit » 14 Σεπ 2005, 14:00

Dr.Format έγραψε:Εγώ χρησιμοποιώ την πρώτη επιλογή (χωρίς ψήλωμα) και είμαι αρκετά ικανοποιημένος. Δεν σου την συνιστώ για γρήγορη οδήγηση (κυρίως σε χώμα) και υπερβολικό φόρτωμα. Το μόνο που με ενοχλεί είναι η σπάνια επαφή των πίσω ελαστικών (Fedima 195R15) στο φτερό όταν συμπιεστεί η ανάρτηση, η οποία μάλλον οφείλεται στο offset της ζάντας.


Γιατί δεν συνιστάς την γρήγορη οδήγηση? Λόγω της λίγο μεγαλύτερης σκληρότητας των αμορτισέρ, και ζημιές σε βάσεις και τα σεχτικα??
Αυτό που λές για το υπερβολικό φόρτωμα δεν το καταλαβαίνω. Με τα μαμίσια ελατήρια και αμορτισέρ έχω πάει σε κατσάβραχα και ιδιαίτερα κακοτράχαλους δρόμους γεμάτος με 4 άτομα μέσα. Κανένα πρόβλημα. Με έβγαλε παληκάρι.
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 14 Σεπ 2005, 14:08

xalk έγραψε:αααααααα η τελευταία "συμβουλή" ενός τρελλοκαναδού ήταν να βγάλω την αντιστρεπτική από μπροστά :shock: :shock: και να βάλω όσο σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ μπορώ (με ενίσχυση βάσεων) ...ειναι τρελλοι αυτοι οι καναδοί!

Πέρσυ το καλοκαίρι έβγαλα δοκιμαστικά την αντιστρεπτική για πείραμα. Στην άσφαλτο στους ελιγμούς το αυτοκίνητο έγερνε επικίνδυνα και δε θα το συνιστούσα με καμία δύναμη. Σε ανώμαλο πεδίο είχε μια μικρή διαφορά προς το καλύτερο αλλά όχι τόση ώστε να αξίζει. Η διαδρομή των τροχών βελτιώθηκε λίγο αλλά αν δεν έχεις άξονα δεν αξίζει να το συζητάς τελικά.
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό gtsit » 14 Σεπ 2005, 15:23

Και κάτι ακόμη, και θα θελα και τα σχολιά σας πάνω σε αυτό.
Φίλος που είχε βάλει MONROE σε συμβατικό αυτοκίνητο (ROVER 414) μου είπε μακριά απο τα MONROE. Μου είπε πως του κράτησαν 1 χρόνο και μετά ήταν για πέταμα. Άσε που παραλίγο να τρακάρει εξαιτίας τους. Είχαν πέσει τρομερά μετά από 1 χρόνο χρήση.
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό NIBAKIOC » 14 Σεπ 2005, 18:11

Metalaxe έγραψε:μαμίσια ελατήρια σε κάθε περίπτωση (αν θέλεις περισσότερο ύψος + προσθήκες) και αμορτισέρ μαλακά (εγώ από τα άσπρα KYB, κίτρινα Monroe, άσπρα Gabriel που έχω δοκιμάσει προτείνω τα Gabriel).:



Σύντροφε πρόεδρε δηλαδή τα Gabriel είναι πιό μαλακά από τα ασημένια ΚΥΒ? Πόσο κάνουν η τετράδα; Πού τα βρίσκεις; Ενδιαφέρομαι να τα βάλω. Εγώ θελω κάτι ΛΙΓΟ πιό μαλακό από τα ΚΥΒ ει δυνατόν. Αν θέλεις πες κι' άλλες πληροφορίες περί των Gabriel (ποσο και που;)
Άβαταρ μέλους
NIBAKIOC
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 02 Αύγ 2004, 14:46

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Lada

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 18 επισκέπτες