Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Niva και σκληρή ανάρτηση

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 19 Σεπ 2005, 11:17

Σύντροφε, μπορεί οπτικά να φαίνονται καλά αλλά εφόσον είναι τουλάχιστον 4-5 ετών όπως λες, θέλουν οπωσδήποτε αλλαγή, όχι μόνο τα μαμίσια αλλά οποιαδήποτε ελαστικά. Με την πάροδο του χρόνου το υλικό του πέλματος κυρίως χάνει τις αρχικές του ιδιότητες με αποτέλεσμα να σκληραίνει και να μην κρατάει καλά (ειδικά σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης όπως νερό, πάγος, χιόνι κλπ), μέχρι και επικίνδυνο μπορεί να γίνει. Αυτό θα το καταλάβεις αμέσως μόλις βάλεις πάνω καινούργια ελαστικά, θα δεις μεγάλη διαφορά.
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό firelord » 19 Σεπ 2005, 11:18

οοοοχι όχι, είναι κατά γενική ομολογία υπέροχα ελαστικά, απλά έχουν την ιδιότητα του να είναι πολύ μαλακά (λόγω ρώσικου χειμώνα) και φθείρονται κατά τι πιο γρήγορα. Ειδάλλως δενυπάρχει λόγος αλλαγής
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό Dr.Format » 19 Σεπ 2005, 11:18

microbe έγραψε:Έχω νίβα μοντ. 2001 ,το αγόρασα μτχ. και έχει ακόμα τα μανίσια λάστιχα επάνω.....με 55000 χλμ. Εμένα μου φαίνονται καλά, στο δρόμο σχετικά καλή συμπεριφορά.

Σύντροφε microbe,

πλάκα μας κάνεις εεεε :?: :lol: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
Dr.Format
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 12 Φεβ 2003, 14:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό TSARKOS » 19 Σεπ 2005, 12:35

ΠΑΝΤΩΣ ΕΓΩ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΩ ΣΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΤΑ ΜΑΜΙΣΙΑ ΕΛΑΤΗΡΙΑ!!!ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ 357000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΚ ΤΟΝ ΟΠΟΙΩΝ ΤΑ ΜΙΣΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΩΜΑ.ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΒΑΡΚΑ ΓΥΑΛΟΣ ΕΑΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΑ ΣΤΟ ΧΩΜΑ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕΙ,(ΕΧΩ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ 4 ΦΟΡΕΣ)ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΘΕΛΩ(ΣΒΑΡΝΙΣΜΑ) ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
TSARKOS
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 07 Μαρ 2005, 23:34
Τοποθεσία: ΑΜΦΙΚΛΕΙΑ ΦΘΟΙΩΤΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό xalk » 19 Σεπ 2005, 12:39

TSARKOS έγραψε:....ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΘΕΛΩ(ΣΒΑΡΝΙΣΜΑ) ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ :lol: :lol:

Αν ειναι για σβάρνισμα τότε μή τα αλλάζεις! ...στο όργωμα όμως δέν την γλυτώνεις την αλλαγή :D :D :D :D :D
Άβαταρ μέλους
xalk
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004, 02:43

Δημοσίευσηαπό TSARKOS » 19 Σεπ 2005, 12:59

ΜΗΝ ΑΝΥΣΗΧΕΙΣ ΣΤΟ ΟΡΓΩΜΑ ΒΑΖΩ ΠΡΩΤΗ ΑΡΓΟ :lol: :lol: ΑΣΧΕΤΟ ΤΟ ΝΙVA ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΑ ΣΗΚΩΜΕΝΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ??
Άβαταρ μέλους
TSARKOS
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 07 Μαρ 2005, 23:34
Τοποθεσία: ΑΜΦΙΚΛΕΙΑ ΦΘΟΙΩΤΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό gtsit » 19 Σεπ 2005, 13:25

TSARKOS έγραψε:ΠΑΝΤΩΣ ΕΓΩ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΩ ΣΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΤΑ ΜΑΜΙΣΙΑ ΕΛΑΤΗΡΙΑ!!!ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ 357000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΚ ΤΟΝ ΟΠΟΙΩΝ ΤΑ ΜΙΣΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΩΜΑ.ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΒΑΡΚΑ ΓΥΑΛΟΣ ΕΑΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΑ ΣΤΟ ΧΩΜΑ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕΙ,(ΕΧΩ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ 4 ΦΟΡΕΣ)ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΘΕΛΩ(ΣΒΑΡΝΙΣΜΑ) ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ :lol: :lol:


Τελικά δεν έχω καταλάβει. Χάνουν υψος τα μαμά ελατήρια ή δε χάνουν. Πέφτουν σύντομα ή όχι? Ή μήπως και να πέφτουν λιγάκι στην αρχή, η διαφορά δεν έινα αισθητή και μετά σταθεροποιούνται σε ένα στάνταρ ύψος για πολύ καιρό??
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 19 Σεπ 2005, 14:04

Γιώργο, τα μαμίσια ελατήρια δεν πέφτουν καθόλου σύντομα και εύκολα, κρατάνε πολλά πολλά χιλιόμετρα.
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό savourdaman » 19 Σεπ 2005, 16:48

Συντροφοι απο οσο γνωριζω ο μεσος ορος ζωης ενος ελατηριου κυμαινεται χαλαρα γυρω στα 100000κμ αυτο βεβαια εχει να κανει σε συναρτηση και με τι μεταχειριση κανεις στο αυτοκινητο και κατα ποσο πολυ τα συμπιεζεις(βλεπε ψηλωμα με προσθηκες κτλπ)οποτε δεν νομιζω οτι πεφτουν τοσο γρηγορα . :wink:
Πριν με ελεγαν συντροφο
μετα Αγγλο Ψυχασθενη
και τωρα....ΙΝΔΟ ΦΑΚΙΡΙ
Άβαταρ μέλους
savourdaman
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 335
Εγγραφή: 28 Ιαν 2004, 16:21
Τοποθεσία: Ν.Κοσμος ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό gtsit » 19 Σεπ 2005, 19:25

Ναι αλλά ωστόσο με προβληματίζει το γεγονός ότι η πάνω κουκουνάρα ακουμπάει έστω και οριακά. Σήμερα κοιτούσα ένα παρκαρισμένο NIVA και η κουκουνάρα δεν ακουμπούσε. Εκ των υστ'ερων κατάλαβα ότι τα ελατήρια δεν ήταν τα μαμίσια αφού ήταν λίγο πιο χοντρά και με λιγότερες σπήρες. Δεν λυγίζανε όπως τα μαμίσια και ήτανε πιο όρθια. Προφανώς θα είναι πιο σκληρά. ααααααααα δεν γίνετε, δύσκολα βγαίνει άκρη. Τι είναι τελικά το σωστό να ακουμπάει έστω ελάχιστα, ή όχι η κουκουνάρα. Α ρε χαλκ τι μου κάνεις. Πάνω που είχα ηρεμήσει. Θα πάω στο μηχανικό θα ρωτήσω και θα σας ενημερώσω τελικώς. Απλά πιστεύω πως είναι καλό να έχουμε κάποια στάνταρ και να καταλαβαίνουμε τι έχει πραγματικά πρόβλημα και τι όχι. Έτσι έχουμε κριτήριο και δε μας κοροιδεύει και κανείς στη τελική.
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό xalk » 20 Σεπ 2005, 02:21

Λοιπόν για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα.
Οι «κουκουνάρες» είναι stop (και μόνο stop!!!). Τερματίζουν ομαλά τα ψαλίδια.
Η κάτω είναι κουκουνάρα συμπίεσης (τερματίζει στο βύθισμα)
Και η πάνω κουκουνάρα εκτόνωσης (τερματίζει στο κρέμασμα)
Το Niva δεν ψηλώνει μπροστά με ελατήρια (*) γιατί ότι και να του κάνουμε, οι δυο αποστάσεις που μας νοιάζουν παραμένουν σταθερές δηλαδή και η απόσταση στις κουκουνάρες, και η απόσταση πιατέλων μεταξύ τους.
Η ελευθερία της ανάρτησης μπροστά, είναι το άθροισμα των αποστάσεων (των κενών) των πιατέλων από τις κουκουνάρες, επί το μήκος της απόστασης από την κουκουνάρα μέχρι την ρόδα.
Καμία κουκουνάρα δεν πρέπει να ακουμπάει το πιατέλο της.
Εικόνα
Όταν η πάνω κουκουνάρα ακουμπάει τότε ή έχει προσθήκες ή πιο σκληρά ελατήρια. *(και είναι το σημείο, που μέχρι εκεί μπορεί να ψηλώσει o νίβας) περιορίζουμε όμως την ελευθερία της άρθρωσης.
Όταν η κάτω κουκουνάρα συμπιέζετε στο πιατέλο τότε έχουν πέσει τα ελατήρια ή είναι το έχουμε αρκετά φορτωμένο.
Τα κενά της πάνω και της κάτω κουκουνάρας δεν είναι αναλογικά όπως θα υποθέταμε (επειδή και των απόσταση από τις κουκουνάρες είναι σταθερή , ακριβώς όπως και των πιατέλων). Για κάθε 50 χιλιοστά που αλλάζει η διαδρομή της κάτω, η πάνω, αλλάζει 85 περίπου. Αυτό γίνεται γιατί το πάνω με το κάτω ψαλίδι έχουν διαφορετικό μήκος.
Γι αυτό και σε κανονικές συνθήκες η απόσταση της κάτω κουκουνάρας από το πιατέλο είναι αρκετά μικρότερη από την επάνω.
Σ’ αυτό που έφτιαξα, οι αναλογίες δεν είναι ακριβείς αλλά οι βασικές αρχές (ελπίζω) να φαίνονται.
Τέλος για ψήλωμα, θα πρέπει να κάνουμε κάτι πολύ περισσότερο, από προσθήκες και σκληρότερα ελατήρια για να διατηρήσουμε την καλή ισορροπία της ανάρτησης.
Εικόνα
... αν δεν σας αρέσει το μοντέλο να μαζέψουμε γύρω στα 265000$ (με τον υπολογιστή μαζί) να μας φτιάξουν ένα παραμετροποιήσιμο πρόγραμμα (εξομοιωτή) κάποιοι αμερικάνοι, και να βλέπουμε τι επιπτώσεις έχει κάθε αλλαγή που κάνουμε στην ανάρτηση του niva. (μας περνάνε για αμερικανάκια )
Άβαταρ μέλους
xalk
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004, 02:43

Δημοσίευσηαπό mato » 20 Σεπ 2005, 07:12

μπράβο xalk! και διαβασμένος και καλλιτέχνης!
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 20 Σεπ 2005, 08:02

xalk έγραψε:Το Niva δεν ψηλώνει μπροστά με ελατήρια (*) γιατί ότι και να του κάνουμε, οι δυο αποστάσεις που μας νοιάζουν παραμένουν σταθερές δηλαδή και η απόσταση στις κουκουνάρες, και η απόσταση πιατέλων μεταξύ τους.

Σύντροφε, χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω τα λεγόμενά σου ή να μπω σε μηχανολογική ανάλυση (την οποία δεν κατέχω επαρκώς κιόλας), φυσικά και ψηλώνει μπροστά με ελατήρια (μεγαλύτερα, σκληρότερα ή προσθήκες), αυτό μπορεί να το επιβεβαιώσει ο καθένας που το έχει κάνει, απλά θέλουν κόψιμο οι κουκουνάρες για να μπορεί ο τροχός να έχει λίγο μεγαλύτερη διαδρομή (αυτή που του στερήσαμε με το ψήλωμα). Επίσης ψηλώνει λίγο και με τις προσθήκες στα πάνω μπαλάκια, τα οποία μαλακώνουν αισθητά και την ανάρτηση μπροστά.
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό Dr.Format » 20 Σεπ 2005, 08:02

xalk έγραψε:Λοιπόν για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα.

Bravo xalk :shock: :shock: :shock:
Άβαταρ μέλους
Dr.Format
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 12 Φεβ 2003, 14:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό blackchris » 20 Σεπ 2005, 09:13

Άρες μάρες κουκουνάρες :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Άβαταρ μέλους
blackchris
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2712
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 19:41

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Lada

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 9 επισκέπτες