Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

lada niva

Δημοσίευσηαπό kos4wd » 03 Νοέμ 2003, 22:37

Παραπάνω πολύ προσεκτικά, μετά από έρευνα και σχεδιασμό και μόνο αν αρχίσετε απαιτητικό off-road.[/quote]
Mε τη σειρά μου φίλε XAPPAS θέλω να σου πω ότι με τη μικρή οχτάχρονη εμπειρία μου στο 4Χ4 πιστεύω ότι έχω δει απαιτητικό off roading από μαμίσια οχήματα.(και ομολογώ ότι έχω εκτιμήσει τις δυνατότητες των μαμίσιων και έχω τέτοια άποψη αν και το έχω σηκώσει το δικό μου 5 cm)
Δε θέλω να απαριθμήσω περιπτώσεις που μαμίσια οχήματα ξεκολάνε ψηλότερα οχήματα (NIVA να τραβάει PAJERO η SAMURAI να τραβάει LAND ακόμα και το δικό μου κάποτε το τράβηξε ο γνωστός οδοντίατρος με το TERRIOS) γιατί κάποιοι θα πουν ότι λέω τη μια άποψη.
Οχι
Και βέβαια μπορεί να πέρασες κάπου που κόλησε άλλος με πιο χαμηλό αλλά να ξέρεις ότι και σύ κάποτε θα κολήσεις και μπορεί να σε ξεκολήσει ο χαμηλός.(έχω video που NIVA περνάει εκεί που κολλάει το pajero)
Το λάθος είναι να λέμε ότι απαιτητικό off roading κάνουν τα σηκωμένα.
Και βέβαια δε μιλάω για πίστες και αγώνες (που και κει αν δε κάνω λάθος υπάρχουν οι εξαιρέσεις όταν δηλ στον αγώνα της Ορεστιάδας κέρδισε ένα SAMURAI μαμίσιο τα μεγάλα τέρατα)
Το 4χ4 για μένα γίνεται στο βουνό και στη φύση.
Σε ποτάμι δηλ που κρύβει βράχο θα σπάσεις διαφορικό και συ και γω
Όσο για το χιόνι που ανέφερες μάλλον κάνεις κάποιο λάθος.
Τα διαφορικά βρίσκουν κάτω και σηκώνουν τους τροχούς στον αέρα άρα και οι 2 έχουν το ίδιο πρόβλημα.Και όταν μιλάμε για χιόνι βέβαια δεν εννοούμε το "πρώτο χιόνι"
Η διαφορά στις περιπτώσεις που είναι καλύτερα τα ψηλομένα είναι ότι οι μαμίσιοι θα πρέπει να κουραστούν λίγο περισσότερο με σκάψιμο η με κουβάλημα για να καταφέρουν να περάσουν ενώ οι ψηλομένοι εκεί που μειονεκτούν (πλάγιες και όχι μόνο κλήσεις) δε μπορούν να κάνουν τίποτ άλλο εκτός από μεταβολή με όπισθεν.
Χτεσινό παράδειγμα διαδρομή που κάναμε στη Κω και τα οχήματα περάσαν κάτω από ένα δέντρο σύριζα.
Οποιοδήποτε πιο ψηλό δε πέρναγε.
Δε πιστεύω να πει κανεις ότι θα έκοβε το δέντρο ε?
Σίγουρα τους μασπιέδες δε θα τους χτυπάγαμε αν τα χαμε σηκώσει όλοι.
Αλλά μη λέμε τέτοια στους νέους.
Οταν ξεκίνησα είχα σκαλοπάτια και αν και οι παλαιοί μου έλεγαν να τα βγάλω εγώ έλεγα όχι θα με προστατεύσουν.
Μέχρι που στράβωσα και σκαλοπάτια και μασπιέδες.Έμαθα όμως
To θέμα της θυσίας της άνεσης στο ταξίδι άσφαλτο και χώμα το αναφέραμε προηγουμένως και είναι κάτι βασικό νομίζω για τους νέους που ίσως να θέλουν να έχουν μαζί τους τη κοπέλα τους η την οικογένειά τους
Αν βέβαια σε μια παρέα είναι όλα σηκωμένα η όλα μαμίσια κανένα πρόβλημα
Πρέπει όμως να σπάσουμε τις παρέες μας σε μαμίσια και σηκωμένα για να μην δημιουργεί πρόβλημα ο ένας στον άλλο?
Πρέπει να κομπλάρουμε αυτούς με τα μαμίσια?
ΟΧΙ
Για παράδειγμα θα αναφέρω ότι εκδρομή γνωστής λέσχης (ΑΝΤΡΙΚΗ EXTREME) με πολύ χιόνι στην οποία συμμετείχα το 96 αν θυμάμαι καλά,
όταν δεν είχα καμμία εμπειρία και όπως έλεγαν όλοι πήρα ένα γυναικείο 4χ4 τελικά όχι μόνο δεν κόλησα αλλά μου έδωσαν και τα εύσημα οι παλαιοί με οχήματα τέρατα.
Λοιπόν όλα τα οχήματα κολάνε
Είτε μεγάλα είτε μικρά είτε μαμίσια είτε σηκωμένα
Μπορεί τα ψηλομένα να έχουν κάποιο μικρό πλεονέκτημα αλλά δεν είναι αυτό το ερώτημα
Το ζητούμενο της όλης συζήτησης ήταν κατά ποσό οι νέοι το χώρου που δεν έχουν εξοικιωθεί με extreme εκδρομές (τουλάχιστον για μια διετία και όχι βέβαια για ολιγόωρες βολτούλες στα κοντινά βουνά αλλά σε πολυήμερες extreme εκδρομές συλλόγων που εκεί τα βλέπεις όλα) κατά πόσο πρέπει να νομίζουν ότι για να συμμετέχουν σε τέτοιες πρέπει να δώσουν μια περιουσία για να τα σηκώσουν
Και σίγουρα θα θυσιάσουν κάποιες ανέσεις τους και θα μπορούν να περνούν πιο εύκολα κάποια σημεία.Αυτό θέλουμε να τους πούμε?
Κατηγορηματικά ΟΧΙ.
Και για να τελειώσει το θέμα κάπου εδώ καλώ τον πλέον έμπειρο και κατάλληλο να απαντήσει και να μας δώσει τα φώτα του μιας και δε νομίζω ότι υπάρχει κανείς πιο έμπειρος στο χώρο των αγώνων αλλά και των εκδρομών έστω και αν έχει ένα θηριώδες LAND
Είμαι σίγουρος ότι θα είναι σαφής και αντικειμενικός
Κε aapo δώστε μας την άποψη σας γιατί μαλώνουμε σαν τα κοκκόρια :lol:
Άβαταρ μέλους
kos4wd
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 401
Εγγραφή: 20 Δεκ 2002, 17:04
Τοποθεσία: ΚΩΣ

Δημοσίευσηαπό grvit » 03 Νοέμ 2003, 23:26

Λοιπόν ......

Θα τελειώσω εγω το θέμα γιατι φως στο τούνελ δεν βλέπω και το ποσοστό επιτυχίας ακόμα και της Νικολούλη είναι <0.

Εγω προσωπικά είμαι υπέρ των μετατροπών που μου δίνουν την ικανοποίηση και την ευκολία να περνώ δύσκολα εμπόδια με σχετική άνεση.Η άνεση ελαττώνεται όσο το επίπεδο δυσκολίας και η ανάγκη για τεχνική οδήγηση αυξάνεται.
Απο κει και πέρα ο κάθένας ανάλογα με τον τρόπο που οδηγεί και το είδος των διαδρομών που θέλει να κάνει ,σίγουρα καταλαβαίνει εαν το δικό του αμάξι ζορίζεται ,δυσκολεύεται,κολώνει ή αντίθετα περνά άνετα .Σίγουρα σε ομαδικές εξορμήσεις υπάρχουν και "πειραγμένα" και stock αυτοκίνητα.Οπότε ο κάθε νέος στο χώρο πρίν βιαστεί, ας δει πως ο κάθε τύπος κατάστασης αυτοκινήτου ανταποκρίνεται στα πάσης φύσεως εμπόδια .Σίγουρα σε βάθος χρόνου και οσο θα αυξάνεται η εμπειρία του ,θα μπορεί να κρίνει τι είναι καλύτερο για αυτόν.
Μην αρχίσουμε πάλι με παραδείγματα ο χαμηλός ξεκολλάει τον ψηλό , γιατί αλλο είναι ενα σηκωμένο βαρύ και μακρύ που κολλάει και αλλο ενα σηκωμένο κοντό και ελαφρύ που επίσης κολλάει.Αν δώσουμε σε ενα άπειρο ενα Hummer πολύ πιθανόν να το κολλήσει και να χρειαστούν 2 ή 3 Niva να το ξεκολλήσουν . Σημαίνει αυτό κάτι για το Hummer ???????? Η μήπως για το Niva ???
Ας μην κάνουμε ασχετες συγκρίσεις.Δεν είναι μονο η μετατροπή που μετράει,αλλά και η ικανότητα του οδηγού.Απλά πιστεύω οτι ενώ η ικανότητα του οδηγού μπορεί να αυξάνεται στο χρόνο ,του stock αυτοκινήτου κάποτε (θέμα έντασης απασχόλησης) θα εξαντληθεί απο την πρώτη.Οπότε τότε είναι θέμα του τι ζητά ο εκάστοτε οδηγός,είναι ισως και θέμα συμβιβασμού.Εγω ας πούμε λογω απειρίας στην αρχή και έλλειψης παρέας,επρεπε να το φτιάξω έτσι που να λιγοστέψω τις πιθανότητες κολλήματος και ζημιάς.Ο άλλος που εχει πάντα να πάει παρέα με 3-4 ,μπορεί να συμβιβαστεί,στην αρχή τουλάχιστον.Με άλλα λόγια αγαπητοί μου , είναι θέμα προσαρμογής.......... Ισως κατα όμοιο τρόπο που μαλλιοτραβιόμαστε (σχήμα λόγου) τώρα ,ενας ισλανδός να προσπαθούσε να μας πείσει οτι το 4χ4 μας, χωρίς 36"αρια είναι πατάτα.........ή ενας draggsterάκιας με 4χ4 ειδικά φτιαγμένο να μας έλεγε οτι αν το αμάξι δεν γλύφει ασφαλτο , είναι για τα νταούλια.........
Η προσωπική μου εμπειρία πάντως απο εξορμήσεις μονο με stock στην ανάρτηση(και οχι μόνο) 4χ4, είναι οτι εκαψα 2 εργοστασιακούς συμπλέκτες να τους ξεκολλάω....Να φταίει η δική τους απειρία στην οδήγηση ? ή οτι έγιναν παραπάνω παράτολμοι παραβλέποντας τις ικανότητες του αυτοκινήτου τους?
Η μήπως οι διαδρομές που πήγα δεν ήταν για τις δυνατότητές τους (οδηγοί και αυτοκίνητα ?)

Προσαρμογή λοιπόν και συμβιβασμός...........
Και για να μην αρχίσουμε λοιπόν να μπερδεύουμε αλλά ούτε και να κομπλάρουμε κόσμο, κλείνω την αντιπαράθεση με το εξής: Aς δει ο κάθενας τι θέλει,τι του αρέσει , τι τον βολεύει ,ας μαζέψει εμπειρίες σε πραγματικές συνθήκες και οχι μόνο μαζεύοντας γνώμες στο internet και ας αποφασίσει μετά να πράξει ανάλογα.Αρκεί να ρωτήσει πιο έμπειρους απο αυτόν πριν αρχίσει τις μετατροπές.Σε βάθος χρόνου θα είναι σίγουρα πιο κατατοπισμένος στο τι θα χρειαστεί τελικά να κάνει στο αυτοκίνητό του και τι είναι καλύτερο για αυτόν , οτι και να είναι αυτό.

[Βέβαια δεν χάνετε τίποτα αν τσεκάρετε το CD του νέου περιοδικού 4Χ4 ......να δείτε πόσο βλαβερό ειναι το ύψος...]

Είπων.....αδελφοί συνφορουμίστες........
Άβαταρ μέλους
grvit
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 183
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2003, 16:44
Τοποθεσία: Mytilene

Δημοσίευσηαπό jdelis » 04 Νοέμ 2003, 18:06

Αγαπητέ kos4wd,

όπως είπα και πιό πάνω "Οι ικανότητες εκτός δρόμου ενός αυτοκινητου είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων.". Για μένα το νο 1 είναι η ικανή τετρακίνηση. Παράδειγμα το νέο RAV (το έχω). Σε αντίθεση με το παλιό δεν έχει μπλοκάρισμα του κεντρικού διαφορικού. Είχα μάλιστα κάπου διαβάσει πως δεν παίζει ρόλο. ΣΑΧΛΑΜΑΡΕΣ! Και βέβαια παίζει, έχω κολλήσει σε ανύποπτα σημεία, με τις μπροστινές πχ. να σπινιάρουν και καμία από τις πίσω να μη γυρίζει :cry:

Ωραία τα διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης αλλά αν θες να πας γρήγορα σε χώμα πχ. Άμα δεν μπλοκάρουν άστα.

Εδώ όμως μιλάμε κυρίως για καθαρόαιμα, οπότε η τετρακίνηση του κάθε ενός δεν έχει μεγάλη διαφορά. Γιαυτό και δεν το ανέφερα σαν παράγοντα.

Δεύτερο για μένα είναι τα ελαστικά όπως είπαμε.

Τρίτο έρχεται η απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με την ελευθερία άρθρωσης των αναρτήσεων. Αυτά καθορίζουν τις αναρρηχητικές ικανότητες του αυτοκινήτου.

Δεν είπα πως τα ψηλωμένα περνάνε τα πάντα, ούτε πως τα μαμίσια κολλάνε παντού. Συγκρίνοντας όμως τα δύο σε αντίστοιχες φάσεις τα πρώτα υπερτερούν σε ορισμένες περιπτώσεις. Όχι πάντοτε βέβαια. AAν κολλάς πχ. από έλλειψη πρόσφυσης, ή δε μπορείς να ανέβεις μια ανηφόρα σίγουρα το ύψος δεν παίζει κανένα ρόλο. ΄Οπως αν βρίσκεις σε ανάχωμα με την κοιλιά δεν θα σε βοηθήσουν τα ελαστικά.

Γιαυτό επανέρχομαι στην αρχική μου θέση, σχετικά με το συνδυασμό διαφόρων παραγόντων. Ο καθένας βοηθάει αλλού και όλοι μαζί συνολικά.
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό mas4x4 » 05 Νοέμ 2003, 01:33

Αναφέρεστε στους νέους.

Αυτή η δημόσια συζήτηση το λιγότερο… θα τους μπερδέψει.

Σίγουρα οι βελτιώσεις καλό κάνουν, το λεει και η ίδια η λέξη, στο βαθμό όμως που δεν επηρεάζουν την ασφαλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Εδώ τα πράγματα δεν είναι πως το βλέπει ο κάθε ένας.

Πριν λοιπών κάνουμε οποιαδήποτε βελτίωση στο αυτοκίνητο μας
Πρέπει πρώτα να γνωρίσουμε πραγματικά τις δυνατότητες και τα όρια του.
Μετά από πολλές εκδρομές μαζί με άλλους οπωσδήποτε ποιο έμπειρους από εσένα ανακαλύπτεις και τα δικά σου όρια.

Άλλωστε λίγες είναι οι ανώδυνες βελτιώσεις οι περισσότερες οδηγούν σε συμβιβασμούς.
Ακόμα και η απλή αλλά άκρος απαραίτητη αλλαγή τον ελαστικών σε ΜΤ είναι ένας συμβιβασμός άραγε πόσοι νέοι ξέρουν ότι με τα ΜΤ δεν υπερβαίνουμε τα 120 χιλ. Δεν έχουμε τα ίδια μέτρα ακινητοποίησης του αυτοκίνητου μας σε ένα φρενάρισμα.

Υ.Γ. Αλίμονο αν θέλουμε και διαιτητές
Άβαταρ μέλους
mas4x4
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: 23 Ιουν 2003, 16:03
Τοποθεσία: ΠΕΡΙΣΤΈΡΙ-ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό jimnys » 05 Νοέμ 2003, 18:00

Tα ράσσα δεν κάνουν τον παππά.............
Land Jimny Cruiser
Άβαταρ μέλους
jimnys
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 419
Εγγραφή: 20 Ιαν 2003, 17:32
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ - ΠΙΣΣΩΝΑΣ

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Lada

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 9 επισκέπτες

cron