Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Ψηλωμα Νιβα

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 15 Οκτ 2004, 23:15

Μιας και μιλάμε για ελατήρια , μεταφράζω από σχετικό ξενόγλωσσο βιβλίο.

1) Πρώτα πρέπει να βρείτε το βάρος στους μπροστά και πίσω άξονες. Αυτό μπορεί να γίνει σε πλάστιγγα φορτηγών. Καλό είναι η ζύγιση να γίνει με τα συνήθη φορτία.
Πχ Βάρος στον μπροστά άξονα 2.400 lbs
Βάρος τον πίσω άξονα 1.800 lbs

2) Διαιρέστε τα βάρη των μπροστά και πίσω αξόνων με το 2 , για να βρείτε το βάρος που «σηκώνει» το κάθε ελατήριο. Αφαιρέστε το βάρος των αξόνων, ζάντας και ελαστικών, γιατί το βάρος τους δεν υποστηρίζεται από τα ελατήρια. Για την περίπτωση του νίβα μας που μπροστά δεν έχει άξονα, υποθέτω ότι θα πρέπει να αφαιρεθεί το βάρος των ψαλιδιών ?

Πχ. Βάρος στον Μπροστά Άξονα 2.400 lbs.
Βάρος Άξονα, τροχών, ζαντων 250 lbs
Βάρος που καλείται να σηκώσει το κάθε μπροστά ελατήριο =
( 2.400 – 250 ) / 2 = 1.075 lbs ανά ελατήριο.

Βάρος που καλείται να σηκώσει το κάθε πίσω ελατήριο =
( 1.800 – 200 ) / 2 = 800 lbs ανά ελατήριο.


3) Βρείτε το rate (Λόγο) των νέων ελατηρίων σε pounds per inch
Π.χ. Rate μπροστινών ελατήριων 250 lbs/inch
Rate πίσω ελατήριων 200 lbs/inch


4)Διαιρέστε το βάρος που δέχεται κάθε ελατήριο με το rate των νέων ελατηρίων , για να βρείτε το «κάθισμα» (deflection) του ελατηρίου σε inches.

Πχ Μπροστά ελατήριο 1.075 / 250 = 4.3 inches καθίσματος
Πίσω ελατήριο 800/ 200 = 4 inches καθίσματος


5)Αυτό θα το γράψω στα αγγλικά.

Now, for some practical application. With coils, if you have the free length of the spring, you can calculate the loaded ride height difference easily. By determining what the loaded height of the spring will be with the per spring load , you can figure mounted spring-seat-to-spring-seat height.

Πχ Front free length : 18 inches – 4.3 inches = 13.7 inches mounted height
Rear free length: 18,5 inches – 4 inches = 14.5 inches mounted height.

If your original mounted heights were 11 and 12.1 inches, then you have gained 2.7 inches up front and 2.4 inches in the back.


Για να κάνουμε καμιά πράξη.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 16 Οκτ 2004, 11:05

Γεια σου ρε Δημήτρη με τα ωραία σου, πολύ καλό το post σου :wink: :wink:
Για βγάλτε τα αναλόγια, όποιος κάνει τις πράξεις να μας πει και εμάς ε :?:
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό taxideytis » 16 Οκτ 2004, 21:40

Αμα ο οδηγός ειναι 120 κιλά και συνήθως πάει στο βουνό μόνος τι ελατήριο βάζουμε μπροστά αριστερά και τι πίσω δεξιά για να κάθεται καλά το αυτοκίνητο; :)
Άβαταρ μέλους
taxideytis
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 364
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2003, 23:42
Τοποθεσία: menidi

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 17 Οκτ 2004, 11:41

taxideytis έγραψε:Αμα ο οδηγός ειναι 120 κιλά και συνήθως πάει στο βουνό μόνος τι ελατήριο βάζουμε μπροστά αριστερά και τι πίσω δεξιά για να κάθεται καλά το αυτοκίνητο; :)


Πηγαινε σε μια πλάστιγγα, βρές το βάρος του πίσω αξονα και του μπροστά "αξονα", και θα σου κάνω εγώ τους υπολογισμούς μετά :D :D :D
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό xristost » 17 Οκτ 2004, 13:34

ΛΕΩ ΕΓΩ ΤΩΡΑ! ΡΕ ΛΕΣ ΝΑ ΤΟ ΨΑΧΝΟΥΜΑΙ ΠΟΛΥ ΤΟ ΠΡΑΜΑ? ΚΑΙ ΜΑΣ ΒΓΑΛΕΙ ΑΛΛΑ ΚΟΥΣΟΥΡΙΑ Ο ΜΒΟΛΣΕΒΙΚΟΣ? ΜΕ ΦΟΒΗΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΩΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ. :? :?
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ!!!
Άβαταρ μέλους
xristost
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 334
Εγγραφή: 12 Αύγ 2004, 18:59
Τοποθεσία: ΖΕΦΥΡΙ ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 17 Οκτ 2004, 17:44

xristost έγραψε:ΛΕΩ ΕΓΩ ΤΩΡΑ! ΡΕ ΛΕΣ ΝΑ ΤΟ ΨΑΧΝΟΥΜΑΙ ΠΟΛΥ ΤΟ ΠΡΑΜΑ? ΚΑΙ ΜΑΣ ΒΓΑΛΕΙ ΑΛΛΑ ΚΟΥΣΟΥΡΙΑ Ο ΜΒΟΛΣΕΒΙΚΟΣ? ΜΕ ΦΟΒΗΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΩΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ. :? :?


Δεν έχεις καθόλου αδικο. Ιδιώς το ψηλωμα της μποστινής αναρτησης είναι pain in the ass.

Απο τη στιγμή που δεν υπάρχουν after market προιοντα που να είναι σίγουρα και δοκιμασμένα (πχ calmini) , οι μετατροπές του μπροστινού συστήματος με φοβίζουν.

Εχω στο ράφι και προσθήκες για τα πάνω μπαλάκια του ψαλιδιου, και σφήνες που μπαινουν στο κάτω μερως του ψαλιδιού. Και τα δυο δίνουν μεγαλίτερες διαδρομές, αλλά με φοβιζουν , ιδίως σε υψηλές ταχύτητες.

Μιας και μιλάμε για μετατροπές, ριξτε μια ματια στο gallery στη φωτο με τιτλο Niva με μπροστινό αξονα !


Αν το θέλεις για αγωνιστική χρήση (εμπόδια) ισως να αξιζει να πειραματιστείς, αλλά για καθημερινή που βάζω μέσα την οικογένεια με φοβίζουν.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό taxideytis » 17 Οκτ 2004, 21:48

:) :)
Άβαταρ μέλους
taxideytis
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 364
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2003, 23:42
Τοποθεσία: menidi

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 18 Οκτ 2004, 08:52

xristost έγραψε:ΛΟΙΠΟΝ! ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΞΕΧΑΣΤΕΤΟ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑΜΑΙ. ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ ΤΩΡΑ.WWW.eletiria.gr ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΑΛΟΝΙΚΗ. :oops: ΜΩΊ΄ΣΙΑΔΗΣ 2310 797909-797361 ΤΗΛ. ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΙΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΑΛΟΝΙΚΗ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΠΕΡΙΣΩΤΕΡΑ?

Πήρα τηλέφωνο σήμερα τον Μωϊσιάδη στη Θεσσαλονίκη και μου είπε ότι αν το ελατήριο είναι ίσιο (όπως του Niva) μπορεί να το φτιάξει, με ρώτησε μάλιστα αν θέλω έξτρα σπείρα ή τον ίδιο αριθμό. Μένει να του στείλω ένα μαμίσιο ελατήριο (θα το κάνω οσονούπω) για να έχουμε πλήρη εικόνα. Τιμή μου είπε περίπου 60 € το ένα.
Θα επανέλθω μόλις έχω νεότερα.
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό xristost » 18 Οκτ 2004, 21:20

ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΑΙ :smoker:
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ!!!
Άβαταρ μέλους
xristost
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 334
Εγγραφή: 12 Αύγ 2004, 18:59
Τοποθεσία: ΖΕΦΥΡΙ ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό mato » 27 Οκτ 2004, 13:01

... Mέχρι να έρθουν τα νεώτερα, να ζητήσω τα φώτα σας γιατί δεν γνωρίζω πως ακριβώς δουλεύει το σύστημα :
μετά την επέμβαση ψηλώματος (με προσθήκες), ενέσκηψε το εξής "πρόβλημα", όπως φαίνεται στη φωτογραφία:
Εικόνα
το πίσω ελατήριο (αριστερά) μετατοπίζεται (αν προσέξετε, στη φωτο είναι παράκεντρο), προφανώς λόγω της προσθήκης, που το κατεβάζει μαζί με τη βάση του έξω από την υποδοχή του, και θέλω να ρωτήσω το εξής :
άν η "βάση" όπως την γράφω στη φωτο (δεν ξέρω πως λέγεται κανονικά) αποκτήσει - με κόλληση ίσως - μεγαλύτερη "γλύστρα" εσωτερικά από αυτην που ήδη έχει (στην φωτο δεν φαίνεται, την καλύπτει η πάνω σπείρα), το ελατήριο θα μένει στη θέση του ?
Νομίζω οτι για να συμβεί αυτό θα πρέπει στην έκταση του ελατηρίου η βάση και το λάστιχο να μένουν, με κάποιο τρόπο, σταθερά στην υποδοχή τους.
Αν πάλι δεν είναι έτσι τα πράγματα, υπάρχει καμμιά ιδέα να μένει το ελατήριο "κεντραρισμένο" (και να μην κατεβαίνω με το σφυρί στο χέρι και τρομάζει ο κόσμος ?)

... Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 27 Οκτ 2004, 14:23

Μήπως το ελατήριο "τραβάει" προς τη πλευρά που η πάναρ είναι στερεωμένη στο σασι ?
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό mato » 27 Οκτ 2004, 14:59

giagoulas έγραψε:Μήπως το ελατήριο "τραβάει" προς τη πλευρά που η πάναρ είναι στερεωμένη στο σασι ?

Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς :
το ελατήριο είναι το πίσω αριστερά, και μετατοπίζεται δεξιά και μέσα, δηλαδή προς την πλευρά του σασσί γενικώς. Η πάναρ είναι στερεωμένη στο σασσί στην δεξιά πλευρά, οπότε αν εννοείς αυτό, ναι.
Πάντως η πάναρ "μάκρυνε" λίγες μέρες μετά το ψήλωμα. Ήλπιζα να "έρθει" με την ρύθμιση της πάναρ, αλλά η κατάσταση παρέμεινε ακριβώς η ίδια και μετά.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό mato » 27 Οκτ 2004, 15:03

... με την ευκαιρία, χρόνια πολλά :D
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό dista » 27 Οκτ 2004, 15:26

Το ίδιο πρόβλημα έχω και γω με το αριστερό (ελατήριο έτσι για να μη παρεξηγηθούμε :P ) με τις προσθήκες. Μετά τη Ροδόπη θα πάει στο Γιατρό για να δοθεί λύση :roll: και θα σας πώ.
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 27 Οκτ 2004, 15:35

Αυτό ακριβώς εννωούσα !

Μήπως πρεπει να μακρυνεις και τους καθετους ραβδους που στερεώνουν το αξονα στο σασι ?
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Lada

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 41 επισκέπτες