Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ 2ΠΛΟΚΑΜΠΙΝΑ ?????

Δημοσίευσηαπό SKARTOS » 29 Οκτ 2009, 10:43

Ποιό κουβούκλιο έχεις ακριβώς ?????
Το χαμηλό, ή αυτό που είναι στο ύψος τής οροφής ?????
Καμμιά φωτό παίζει?????
Τό ωραιότερο βουνό είναι αυτό που δέν έχω πάει ακόμα.
NISSAN NAVARA DOUBLE CAB AUTOMATIC .......απλό για την ώρα ! (θά έρθει και η ώρα του)
Άβαταρ μέλους
SKARTOS
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 513
Εγγραφή: 31 Μαρ 2006, 08:23
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Δημοσίευσηαπό GIANNIS39 » 01 Δεκ 2009, 18:33

Παιδιά γεια σας!
Έχω την απάντηση στο ερώτημα για κουβούκλιο hard top σε ένα αγροτικό 4Χ4 κα την νομιμοποίηση του.
Ας τα πάρουμε ο την αρχή για να καταλάβετε γιατί πράγμα μιλάω.
Αγόρασα τον Ιούλιο 2009 ένα μεταχειρισμένο toyota hilux μοντέλο 2002. Η αγορά του έγινε από την ανάγκη μου για να το χρησιμοποιήσω στη καλλιέργεια πατρογονικών ελιών καθότι κατ' επάγγελμα είμαι δημόσιος υπάλληλος. Αλλά από τη στιγμή που δηλώνω εισόδημα από αγροτικές καλλιέργειες έχω το δικαίωμα. η διαφορά από ένα που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότης είναι ότι σε αυτόν επιστρέφεται το Φ.Π.Α. από την αγορά ενώ σε εμένα όχι. Η δήλωση αναγράφεται στο έντυπο Ε1 της φορολογικής δήλωσης. Καταθέτεις ένα φωτοαντίγραφο του εντύπου μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά προκειμένου να εκδοθεί αγροτική άδεια κυκλοφορίας. Σε αυτούς που έχουν αυτή τη δυνατότητα συμφέρει γιατί τα τέλη κυκλοφορίας του 2009 είναι μόνο 80 ευρώ ενώ θα πλήρωναν τα ανάλογα για τα κ.ε. του κινητήρα σε ένα επιβατικό. Η μόνη υποχρέωση είναι να υπάρχει πάνω στο αμάξωμα το αυτοκόλλητο που αναφέρει μικτό βάρος, ωφέλιμο βάρος και έδρα του παραγωγού (περιοχή που είναι η καλλιέργεια) που πολλοί έχουμε παρατηρήσει σε άλλα αγροτικά οχήματα και μπορείς να το κάνεις όσο διακριτικό μπορείς.
Επειδή δεν μου άρεσε η ανοικτή καρότσα του θέλησα να την καλύψω με ένα κουβούκλιο hard top για να γίνει κάπως τζιποειδές και φυσικά να προστατεύονται αυτά που έχω φορτώσει πάνω. Κάτι ανάλογο που κάνουν και οι γερμανοί, αυστριακοί, ολλανδοί χωρίς να πληρώνουν τα υπέρογκα ποσά που κάνουν αντίστοιχα SUV πολυτελείας γι’ αυτό και βλέπουμε να πουλιούνται τόσα αυτοκίνητα σε καλή κατάσταση στην αγορά μεταχειρισμένων επαγγελματικών οχημάτων. Εδώ αξίζει να πω ότι τα περισσότερα οχήματα πουλιούνται από το εξωτερικό με κουβούκλιο αλλά το αφαιρούν οι έμποροι προκειμένου να το εκτελωνίσουν με το δυνατό μικρότερο κόστος, ως ανοικτό φορτηγό. Καθότι με κουβούκλιο θεωρείται ως κλειστό φορτηγό. Η διαφορά είναι ότι σε αυτές τις χώρες οι νόμοι είναι διαφορετικοί ενώ στην Ελλάδα έχουμε διαφορετικό καθεστώς. Αγόρασα ένα μεταχειρισμένο κουβούκλιο με εσωτερική επένδυση τσόχας, μπλαφουνιέρα, αεροτομή και τρίτο φως φρένου. Επειδή η μετακίνησή μου από το σπίτι στο χωριό μου είναι μεγάλη απόσταση και πολύ συχνά βλέπω μικτά κλιμάκια ελέγχου σε μπλόκο στην εθνική οδό αναγκάστηκα να μπω στη διαδικασία να το νομιμοποιήσω φοβούμενος τις κυρώσεις από ένα έλεγχο τους εν αντιθέσει με άλλους που κυκλοφορούν τοπικά ή σε μικρές αποστάσεις παράνομα.
Έτσι λοιπόν ξεκίνησα τη διαδικασία της νομιμοποίησής του. Αυτό που κάνεις πρώτα από όλα είναι να το εκτελωνίσεις εκ νέου. Μπορείς να το κάνεις σε οποιοδήποτε τελωνείο της χώρας. Χρειάζεται να αναθέσεις το θέμα σε ένα εκτελωνιστικό γραφείο γιατί σαν ιδιώτης δεν θα βρεις άκρη μέσα στις τόσες υπογραφές και τα γραφεία που χρειάζεται. Εμένα μου κόστισε ο εκτελωνιστής 150 ευρώ για την διεκπεραίωση. Ο εκ τελωνισμός εκ νέου στο όχημα περίπου 2400 ευρώ (είναι ανάλογα τα κ.ε. του οχήματος). Το δικό μου είναι 2400 κ.ε. Το πας στην αρχή χωρίς τη μετατροπή με το κουβούκλιο, μπορεί να ζητήσουν να το δουν. Σε εμένα δεν το ζήτησαν στη αρχή Κάποια στιγμή μέσα στη διαδικασία θα απαιτηθεί ο έλεγχος από τους τελωνιακούς και πρέπει να το φέρεις με το κουβούκλιο τοποθετημένο για να το ελέγξουν αυτό και τον αριθμό πλαισίου του αμαξώματος. Η όλη διαδικασία μου πήρε περίπου μία εβδομάδα. Για να προχωρήσεις σε αυτή τη διαδικασία χρειάζεται να προσκομίσεις:
α. Μία βεβαίωση, από οποιοδήποτε τεχνικό τμήμα υπουργείου συγκοινωνιών που είναι κοντά σου, που να δηλώνει ότι το αντίστοιχο όχημα δέχεται μετασκευή σε κλειστή καρότσα. Αυτή ή βεβαίωση βγαίνει εύκολα με τον αριθμό πλαισίου αλλά καλό είναι να έχεις μαζί σου το όχημα μη τυχόν και θέλουν να το δουν.
β. Φωτοαντίγραφο του έντυπου εκτελωνισμού όταν μπήκε στη χώρα. Αυτό το έντυπο βρίσκεται στο πίσω μέρος του φακέλου του οχήματος που φυλάγεται στο αντίστοιχο υπουργείο συγκοινωνιών που ανήκει.
Για την τοποθέτηση του κουβούκλιου απαραίτητα είναι η απόδειξη της αγοράς του και η απόδειξη της τοποθέτησής του. (Χρειάζονται για την έκδοση της άδειας κυκλοφορίας ως κλειστού φορτηγού)
Πηγαίνεις το όχημα στο υπουργείο συγκοινωνιών που ανήκει για έλεγχο και κατάθεση δικαιολογητικών.
Ο έλεγχος γίνεται από ένα ελεγκτή του υπουργείου, που ελέγχει το κουβούκλιο, μετράει το όχημα και το ζυγίζει. Σου δίνει την αναφορά ελέγχου του και το έντυπο ζύγισης του.
Καταθέτεις τα δικαιολογητικά στο υπουργείο:
α. Έντυπα εκτελωνισμού.
β. Αποδείξεις αγοράς και τοποθέτησης.
γ. Την παλιά άδεια κυκλοφορίας.
δ. Έντυπο ΚΤΕΟ
ε. Απόδειξη πληρωμής τελών κυκλοφορίας.
στ. Παράβολο 75 ευρώ από την αγροτική ή τη MILLENNIUM τράπεζα.
ζ. Απόδειξη καταβολής διαφοράς εισφοράς από την εφορία λόγω μετατροπής από ανοικτό σε κλειστό φορτηγό. Αυτό γίνεται σε οποιαδήποτε εφορία και μου στοίχισε 175 ευρώ.
η. Το έντυπο της ζύγισης του οχήματος.
θ. Την αναφορά ελέγχου του οχήματος από τον ελεγκτή.
Και σε λίγη ώρα θα πάρεις την άδεια κυκλοφορίας του κλειστού φορτηγού σου.
Μερικές χρήσιμες πληροφορίες
1. Ο νόμος απαγορεύει πλαϊνά παράθυρα στο κουβούκλιο. Οπότε΄, αν υπάρχουν, θα πρέπει να τα καλύψεις με το ίδιο υλικό κατασκευής του κουβούκλιου. Στη περίπτωσή μου που ήταν πολυεστερικό τα κάλυψα με πολυεστέρα. Ο ελεγκτής μου ανέφερε ότι άμα μετά τα ξανά ανοίξω, δεν θα είμαι καλυμμένος καθότι το μικτό κλιμάκιο γνωρίζει το νόμο και θα υποστώ τις ανάλογες κυρώσεις.
2. Αν πρόκειται να τοποθετήσεις φιμέ διαφάνειες στα τζάμια, να το κάνεις μετά την έκδοση της άδειας γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να σου ζητήσουν στο υπουργείο βεβαίωση από την κατασκευάστρια εταιρία του αυτοκινήτου για τις προδιαγραφές των τζαμιών. Όπως καταλαβαίνεται, αυτό είναι αδύνατο γίνει καθότι δεν εκδείδεται τέτοιο πράγμα και θα αναγκαστείτε να τις βγάλετε προκριμένου να προχωρήσει η διαδικασία.
3. Αν αποφασίσεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο από το εξωτερικό και θέλεις να του βάλεις κουβούκλιο, να ζητήσεις να το εκτελωνίσουν από την αρχή ως κλειστό φορτηγό γιατί μετά θα πληρώσεις τα έξοδα εκτελωνισμού πάλι. Δεν συμψηφίζονται με τον αρχικό εκτελωνισμό ως ανοικτό φορτηγό. Στη περίπτωση μου ήταν 1500 ευρώ που τελικά δεν τα γλίτωσα.
Το όλο κόστος πήγε περίπου λίγο κάτω από τα 3000 ευρώ χωρίς την αγορά, τοποθέτηση και χρώση του κουβούκλιου. Αλλά αν αναλογιστείς ότι σε ένα έλεγχο από ένα μικτό κλιμάκιο η μικρότερη κλίση θα ξεκινάει από 500 ευρώ, με φιλική τιμή, και να βάλεις υπόψη σου τα πρόστιμα από την εφορία και την πιθανή ακινητοποίηση του οχήματος μέχρι να ξαναγίνει ανοικτό, καταλαβαίνεται γιατί με ώθησε να κάνω αυτή τη κίνηση.
Ελπίζω οι πληροφορίες μου να βοηθήσουν τους φίλους που θέλουν να ασχοληθούν με αυτό το θέμα. Για οποιαδήποτε αλλη πληροφορια ή δεκρινηση θα ήταν χαρά μου να βοηθήσω στο μελλον.
Άβαταρ μέλους
GIANNIS39
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 05 Σεπ 2008, 19:48
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Δημοσίευσηαπό SKARTOS » 02 Δεκ 2009, 09:54

Γιάννη, σ'ευχαριστώ για την απάντηση και την αναλυτική περιγραφή τών δικαιολογητικών, που έκανες. Από συζητήσεις που είχα κάνει με μερικούς εμπόρους, υπολόγιζα πώς κάπου εκεί θά έβγαινε το ποσό (3500 ~). Αυτό όμως δέν με συμφέρει, και αποφάσισα να του βάλω το χαμηλό κουβούκλιο στη καρότσα, που δέν χρειάζεται άδεια (φωτό κάτω).
Όπως και νά'χει, αφού είσαι απο πάτρα να βρεθούμε να πάμε καμμιά βολτούλα στά πέριξ.
Τό ωραιότερο βουνό είναι αυτό που δέν έχω πάει ακόμα.
NISSAN NAVARA DOUBLE CAB AUTOMATIC .......απλό για την ώρα ! (θά έρθει και η ώρα του)
Άβαταρ μέλους
SKARTOS
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 513
Εγγραφή: 31 Μαρ 2006, 08:23
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Δημοσίευσηαπό GIANNIS39 » 02 Δεκ 2009, 18:28

οποτε θελεις φιλε! παντως αυτα που ειπα ειναι ολα προσφατα.την αδεια του κλειστου φορτηγου την πηρα τη περασμενη δευτερα 30-11-2009.
Άβαταρ μέλους
GIANNIS39
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 05 Σεπ 2008, 19:48
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Mitsubishi - Toyota - Daihatsu - Honda κλπ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 6 επισκέπτες