Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Αυτόματη τετρακινηση και κλειδωμένο διαφορικό

Αυτόματη τετρακινηση και κλειδωμένο διαφορικό

Δημοσίευσηαπό s_christos » 17 Μαρ 2004, 13:13

Ελπίζω να μην γίνομαι κουραστικός αλλά είμαι ακόμα μπερδεμένος με την αυτόματη τετρακίνηση (αυτή που μοιράζεται το ποσοστό τετρακίνησης αυτόματα μέχρι 50:50) και του κλειδωμένου στο 4χ4 διαφορικού.
Έχω καταλάβει τι κάνει το καθένα αλλά έχω την εξής απορία:
Γιατί να μήν είναι μόνιμα το διαφορικό στο αυτόματο και να αποφασίζει μόνο του πως θα δώσει την κίνηση? Τι παραπάνω κερδίζουμε με το κλειδωμα στο 4χ4 ή στους πίσω τροχούς?
Ο μοναδικός λόγος που μπορώ να σκεφτώ είναι ίσως κάποια καθυστέρηση στην απόκριση, αλλά πρίν από δύο εβδομάδες που πήγα Παρνασσό και ο δρόμος είχε πολύ χιονι έπαιξα λίγο με τα διαφορικά (αυτόματο και κλειδωμένο) και δεν κατάλαβα διαφορά.
Διαφωτήστε με γιατί έχω κι ένα κολλητό με Jimny που με πρίζει να μάθει τι πώς, πού και γιατί.
:)
Άβαταρ μέλους
s_christos
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 10:40
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό discoman » 17 Μαρ 2004, 18:05

Οταν υπαρχει μεσαιο διαφορικο αναλαμβανει αυτο την διαφορετικοτητα της κινησης αναμεσα στον εμπρος και πισω αξονα για λογους κουρδισματος του συστηματος .Σε δευτερη φαση το μεσαιο διαφορικο κλειδωνει το εμπρος αξονα και τον πισω σε 50 50 για να βγουμε απο συγκεκριμενη δυσκολια .Πολλα οχηματα εχουν στον πισω αξονα αναμεσα απο τροχο σε τροχο διαφορικο περιορισμενης ολισθησης η και μπλοκε Ελπιζω καπως να βοηθησα :P
Άβαταρ μέλους
discoman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 723
Εγγραφή: 22 Φεβ 2004, 22:59

Re: Αυτόματη τετρακινηση και κλειδωμένο διαφορικό

Δημοσίευσηαπό xontros » 17 Μαρ 2004, 18:17

s_christos έγραψε: Γιατί να μήν είναι μόνιμα το διαφορικό στο αυτόματο και να αποφασίζει μόνο του πως θα δώσει την κίνηση? Τι παραπάνω κερδίζουμε με το κλειδωμα στο 4χ4 ή στους πίσω τροχούς?

Το κεντρικό διαφορικό στο "αυτόματο" αποφασίζει μόνο του πώς θα δώσει την κίνηση, αλλά δεν αποφασίζει πάντα όπως σε συμφέρει :shock: :shock:
Ναι μεν σε στροφή αφήνει τους μπροστινούς τροχούς να περιστραφούν περισσότερες φορές όπως χρειάζεται, αλλά όταν π.χ. γλυστράνε οι 2 μπροστινοί (ή ακόμη και ο ένας...), θα δώσει όλη τη ροπή σε αυτούς, με αποτέλεσμα να κολλήσεις :roll: Αν όμως το "μπλοκάρεις" θα έχεις μοιρασμένη τη δύναμη 50-50 μπρος-πίσω :!: , ώστε να ξεκολλάς με αυτούς που πατάνε ακόμα. Δεν θυμάμαι τί αυτοκίνητο έχεις, αλλά σε γενικές γραμμές κάπως έτσι γίνεται :!:
<i>Brizola Raiders Adventure Team</i>
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Re: Αυτόματη τετρακινηση και κλειδωμένο διαφορικό

Δημοσίευσηαπό s_christos » 18 Μαρ 2004, 10:01

xontros έγραψε:Ναι μεν σε στροφή αφήνει τους μπροστινούς τροχούς να περιστραφούν περισσότερες φορές όπως χρειάζεται, αλλά όταν π.χ. γλυστράνε οι 2 μπροστινοί (ή ακόμη και ο ένας...), θα δώσει όλη τη ροπή σε αυτούς, με αποτέλεσμα να κολλήσεις


Το αυτόματο διαφορικό μοιράζει την κίνηση μέχρι 50:50. Οπότε δεν μπορεί να δώσει 100:0 όπως λες στους μπροστινούς τροχούς και να κολλήσει. Κατάλαβα κατι λάθος?
Το αυτοκίνητό μου είναι ένα Pinin 2.0
Και κάτι άλλο: το κούρδισμα τί είναι?
Άβαταρ μέλους
s_christos
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 10:40
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό xontros » 18 Μαρ 2004, 10:39

Εάν είναι κανονικό "ελεύθερο" διαφορικό, όπως αυτά που έχουμε στους άξονες, δίνει από 0-100 μέχρι 100-0 ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν. Θα δώσει 50-50 εάν χρειάζεται (π.χ. σε ευθεία με άσφαλτο) ή εάν το "μπλοκάρεις". Επειδή όμως δεν ξέρω πώς ακριβώς δουλεύει το δικό σου, ας μιλήσει κάποιος πιο σχετικός, ή ο γνωστός φανατικός φίλος των Pinin και εχθρός των απανταχού Zuki.
<i>Brizola Raiders Adventure Team</i>
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό teroulas » 12 Ιούλ 2004, 14:43

Φίλε μου δες και αυτό. http://to4x4.gr/html/site/forum/viewtopic.php?t=684

Νομίζω ίδιο σύστημα έχουν
Άβαταρ μέλους
teroulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 20 Μάιος 2004, 08:54
Τοποθεσία: Αθήνα


Επιστροφή στο Mitsubishi - Toyota - Daihatsu - Honda κλπ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 35 επισκέπτες