αφού λοιπόν είσαι και στο jimnyclub.com, πιστεύω θα διάβασες αυτό
http://www.jimnyclub.com/forum/index.ph ... 39.30.html (του mich500),
άρα κάνεις την αριθμητική σου και αποφασίζεις για την δύναμη έλξης.
Το μπρος - πίσω εξαρτάται απολύτως από τη χρήση, αν θες οπωσδήποτε να πας μπροστά (και να μην κάνεις πίσω εκεί που δεν περνάς) δεν έχεις άλλη επιλογή από το να τον βάλεις (φυσικά) μπροστά. Αν είναι πίσω, στο μόνο που θα χρησιμέψει (εκτός από το να τραβάς κι άλλους) είναι να σε ξεκολλήσει για να ξαναπροσπαθήσεις.
Επειδή είχα εργάτη μπροστά, που τον έβαλα μετά από άπειρους υπολογισμούς και σχεδιάζοντας τρεις βάσεις, αλλά τελικά τον έβγαλα σκεπτόμενος την νομιμότητα του οχήματος, και δεν έχω αποφασίσει αν και που θα τον ξαναβάλω, να σου πω πως το βλέπω εγώ:
Βάζοντάς τον μπροστά, έχεις σαφή πλεονεκτήματα στην χρήση (ευκολία, κατευθυντικότητα, μανούβρες) αλλά και μειονεκτήματα όπως:
Στήριξη
Βάρος μπροστά από τον άξονα
Αλλαγή γωνίας προσέγγισης
Εκτός προδιαγραφών Κ.Ο.Κ.
Λύσεις:
Στήριξη : όχι κολλήματα στο σασσί, αν χρειαστεί ανοίγεις διαμπερείς τρύπες και βιδώνεις βάσεις σε σχήμα «Π» πάνω στις οποίες κολλάς αν χρειάζεται (αφού στεγανώσεις τις τρύπες).
Το πιο σημαντικό είναι ο καλός σχεδιασμός βάσης (πάχος λαμαρίνας τουλάχιστον 8 χλστ. για την βάση αν είναι με νεύρα, αν είναι από ένα κομμάτι τουλάχιστον 10 χλστ). Αυτά στα λέω αφού έβαλα φίλο να μου υπολογίσει κανονικά με πρόγραμμα την αντοχή της βάσης που έχω εγώ.
Βάρος : ίσως χρειαστεί επέμβαση στην ανάρτηση, βάλε καμμιά 35αριά κιλά πάνω στον μπροστινό προφυλακτήρα όπως είσαι και δες τι γίνεται.
Γωνία προσέγγισης : βλέπω πού κόσμο να βάζει κάτι τερατώδη bull bar για να στηρίξει τον εργάτη. Αυτό εκτός του βάρους που προσθέτει (και άρα χαμηλώνει η μούρη, και άρα αλλάζει η γωνία), "βγάζει" και τον εργάτη αρκετά πιο έξω από τον πρόβολο του αυτοκινήτου. Ένας μέσος εργάτης (8000 lb) έχει πλάτος περίπου 16 εκ., χωρίς το ράουλο (άλλα 10 - 12 εκ.). Αν όλα αυτά κρεμαστούν χαμηλά μπροστά στην μούρη, δεν θα σου χρειάζεται εργάτης γιατί απλά δεν θα μπορείς να φτάσεις ως το εμπόδιο. Ένας καλός λόγος για «κρυφή» στήριξη, μέσα στο κέλυφος του αυτοκινήτου.
Κ.Ο.Κ. : η μόνη λύση, αν θες ο εργάτης να είναι μόνιμος, είναι να τον έχεις κρυφό και όσο πιο μέσα γίνεται. Αυτό γιατί πέραν του ότι χτυπάει στο μάτι στον δρόμο, σε περίπτωση ατυχήματος, και κρυφός να είναι, δεν αποφεύγεις την ευθύνη, αν διαπιστωθεί η ύπαρξη εργάτη και το κυνηγήσει ο αντίδικος (και υπάρχει και η ηθική πλευρά, όπου δεν χρειάζεσαι αντίδικο, έχεις την συνείδησή σου – γι αυτό τον έβγαλα εγώ).
Άρα δεν γλιτώνεις κόψε- ράψε στον προφυλακτήρα, ίσως είναι καλύτερα να φτιάξεις έναν νέο προφυλακτήρα με βάση για εργάτη, δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται (αν έχεις κάποιον καλό σιδερά, εγώ δεν είχα).¨
Αν πάλι τον βάλεις πίσω, γλιτώνεις από σημαντικά προβλήματα, αλλά δεν έχεις τα πλεονεκτήματα που ανέφερα πριν. Έχω δει και εγκατάσταση εργάτη (στο internet) σε niva πίσω (μέσα στο πορτ μπαγκάζ) όπου όμως ο τύπος τραβάει συρματόσχοινο και μπροστά με δύο ράουλα πίσω από τους προφυλακτήρες, κάτω από την κοιλιά του αυτοκινήτου. Δεν ξέρω αν δουλεύει, αλλά και δεν βλέπω τον λόγο γιατί όχι.
Όσον αφορά στη μάρκα, ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Στην τιμή ενός επώνυμου παίρνεις δύο κινέζικους, οπότε γλιτώνεις κι από τα διλήμματα (πίσω ή μπροστά – μην πάει ο νους σου στο κακό).
Η τιμή τοποθέτησης εξαρτάται από την βάση. Εγώ την βάση την σχεδίασα ο ίδιος, σε δυό κομμάτια : την πλάκα μου την έφτιαξε φίλος (με κοπή σε lazer) χωρίς αμοιβή (υπολογίζω σε σιδερά να έδινα γύρω στα 50€ αλλά με πολύ κατώτερη ποιότητα σε φινιρίσματα), η υπόλοιπη χοντροδουλειά του σιδερά μου κόστισε περί τα 25€. Βάση και εργάτη τα τοποθέτησα μόνος μου και πλήρωσα ηλεκτρολόγο για την σύνδεση (γιατί από ηλεκτρικά δεν ….), αλλά δεν θυμάμαι πόσο γιατί έκανε κι άλλες δουλειές.
Αυτά τα ολίγα.